[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:15

Gladijs, fijn dat je zo blij bent!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:07

Wat vreemd, hij stat wel als verzonden maar dan stuur ik hem gewon zo nog een keer!

Maar inmiddels heb ik ookal tips van hier gekregen !

Ik heb geen email ontvangen??

Weekends ben ik sowieso wat minder goed bereikbaar, mijn vriend wil ook wel eens wat aandacht, haha. Daarnaast sta ik ook wel eens achter de bar, zoals gisteren.
Soms heb ik ook gewoon weekend zoals ieder ander werkend mens :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:36

Mijn zoektocht naar een nieuw zadel is weer begonnen... Ik merk dat ik met mijn vps-loze barefoot maar net uitkom qua ruggengraat vrijgeid(zelfs met hd+gewone inlages) ik wil dus een zadel met vps of kussens. Ik wil denk ik weer een leren zadel maar ik zit ook drytex of ander kunstleer te overwegen. Ik heb echt geen idee welk zadel ik wil. Mijn probleem met de nieuwe barefoots vind ik de lederen biesjes(dit schuurt vreselijk bij mij). Als ik dus weer voor barefoot ga laat ik deze dus sowieso aanpassen(dezelfde biesjes als de drytex variant) maar ik zit ook te denken aan ghost.
Ik rijd alleen maar buiten met Ollie en met (boom)dressuurzadels krijg ik vaak een zere rug. Ik weet niet of dit met boomloos ook zo is maat ik ga de gok niet wagen, lexington en london vallen dus af.
De cherokee is me te breed eigenlijk. Ik zit zelf eigenlijk te twijfelen tussen de barrydale, arizona(ookal heb ik die nu ook), cheyenne, lazy mountain en misschien de quevis/firenze.
Ik heb alleen nog nooit een ghost in het echt gezien en zou dus al helemaal niet weten hoe het zit.
Ik wil bij barefoot het zadel sowieso aan laten passen(cantle verplaatsbaar, biesjes, dijwrongen en eventueel kleur)
Iemand die advies heeft voor mij?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:17

MyBarefoot?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:24

Een ghost testen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:48

Mijn barefoot net geïnspecteerd, is een zonder vps.
Nu was ik aan het nadenken, de ghost heeft verplaatsbare kussens via klittenband. Is er geen mogelijkheid om datzelfde systeem te creëren bij de barefoot? Dus een strook klittenband eronder naaien en Ghost kussens kopen voor eronder?

Maar indien niet mogelijk, gebruik ik dan de ghost pad met dikke (4cm) inlages eronder.

Nog eens op Harley gelegd maar zonder die grote pad.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:58

Als je dat doet, dan zou ik het klittenband er niet alleen aan vast naaien, maar het ook volledig met 10 secondenlijm vastplakken, anders komt er wel heel veel druk op de stiksels te staan, elke keer dat je de kussens eraf haalt.
Ik vind het wel een leuk experiment, ben benieuwd of het lukt! Als het lukt, dan heb je trouwens niet alleen keuze uit de Ghost kussens, maar ook die van Hidalgo en Startrekk, dan heb je nog meer keuze. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:06

Zeer sterke lijm is idd ook een goede optie.
Ben wel van plan om het te proberen. Ik heb mijn eigen Ghost als voorbeeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:09

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! :j

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:12

xxdomiixx schreef:
MyBarefoot?

Dat is nog niet wat ik zoek, zoals ik zei doen de biesjes pijn en dat is dan nog niet opgelost.
hobbelheks schreef:
Een ghost testen?

Als ik er bij barefoot niet uit kom ga ik dat ook zeker doen, weet je toevallig waar dat kan?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:44

xyzutu2 schreef:
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! :j

Zal wel voor over enkele maanden zijn. Wil eerst goed bedenken hoe het beste is en wat ik nodig heb. Ook welke kussens ik dan ga nemen. Die wil ik dan ook eerst hebben voor de juiste lengte klittenband.

Weet ook niet of de kussens los verkrijgbaar zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:58

Als je een MyBarefoot of ander model zadel naar je zin gemaakt wilt hebben, dan denk ik dat een leren zadel met nylon biesjes afgewerkt iets is dat ze best willen maken hoor :j

Zadel wordt dan toch al speciaal voor je gemaakt dus dan kunnen ze net zo makkelijk nylon afwerkband pakken i.p.v. leder :)

Zo lang je maar iets wilt dat ze toch al hebben staan / liggen / gebruiken / toepassen dan kan er heel veel :j

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:00

pmarena schreef:
Als je een MyBarefoot of ander model zadel naar je zin gemaakt wilt hebben, dan denk ik dat een leren zadel met nylon biesjes afgewerkt iets is dat ze best willen maken hoor :j

Zadel wordt dan toch al speciaal voor je gemaakt dus dan kunnen ze net zo makkelijk nylon afwerkband pakken i.p.v. leder :)

Zo lang je maar iets wilt dat ze toch al hebben staan / liggen / gebruiken / toepassen dan kan er heel veel :j

Zou zoiets ook kunnen bij bijvoorbeeld de barrydale of arizona?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:03

Waarom moet het leer eigenlijk biesjes krijgen? Bij de meeste zadels wordt het leer van zitting en zweetblad gewoon glad afgesneden - of bestaat bij Barefoot de zitting/zweetblad overal uit dubbele lagen leer?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:04

Pmarena, weet jij dit misschien...
Zijn ghostkussens of andere (startreck) los verkrijgbaar?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:09

Art_Ificious schreef:
Nu was ik aan het nadenken, de ghost heeft verplaatsbare kussens via klittenband. Is er geen mogelijkheid om datzelfde systeem te creëren bij de barefoot? Dus een strook klittenband eronder naaien en Ghost kussens kopen voor eronder?

Maar indien niet mogelijk, gebruik ik dan de ghost pad met dikke (4cm) inlages eronder.

[ [url=m/3DIBda.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bsNuIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit niet een stuk makkelijker....? :P

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... egger.html

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:10

pien2010 schreef:
pmarena schreef:

Zou zoiets ook kunnen bij bijvoorbeeld de barrydale of arizona?

Ja weljaat, ze hebben al een tijdje het beleid dat ze voor een meerprijs van 150 euro (bovenop de normale prijs) aanpassingen doen, moet ik wel eerst navragen natuurlijk of alles kan dat een klant wil, maar zoals gezegd als ze dingen al voor andere zadels gebruiken dan is dat geen enkel probleem :)

Zie ook onderaan, het kopje "custom":
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels-oxid/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:11

xyzutu2 schreef:
Waarom moet het leer eigenlijk biesjes krijgen? Bij de meeste zadels wordt het leer van zitting en zweetblad gewoon glad afgesneden - of bestaat bij Barefoot de zitting/zweetblad overal uit dubbele lagen leer?

Barefoot werkt natuurlijk niet met dik tuigleer maar met soepeler leer en laagjes inderdaad :j
Die moet je dan toch afwerken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:18

pmarena schreef:
Art_Ificious schreef:

[ [url=m/3DIBda.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bsNuIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit niet een stuk makkelijker....? :P

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... egger.html

Ja een pad wou ik sowieso, maar de ghost heeft kussens én moet ook nog een pad eronder hebben terwijl daar de ruggengraat ook vrij blijft zonder pad (bij paarden met weinig uitstekende rugwervels zoals die van mijn kennis).
De vps loze BF die ik heb ligt bij mijn paard zonder pad direct op de rug en een zweepje past er maar net onderdoor. Dus met ruiter gewicht steunt dat volledig op de ruggengraat. Daarom had ik het idee om ook eerst kussens eronder te maken en dan een pad te gebruiken zodat de vrijheid maximaal is.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:21

pien2010 schreef:
hobbelheks schreef:
Een ghost testen?

Als ik er bij barefoot niet uit kom ga ik dat ook zeker doen, weet je toevallig waar dat kan?

Bij BuitenZinnig of Teteltee, de boomloze zadel passervice, langs laten komen. :)*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:25

Ik ben benieuwd of het je lukt, het lijkt me een prijzig grapje en best lastig!

Nog een Barefootvraagje trouwens... mijn London houdt de schoft niet goed vrij en dit ligt volgens mij niet aan de pommel. Ik heb hier altijd last van gehad, maar vergelijk nu eens meer foto's en mijn London lijkt gewoon echt anders te zijn... op foto's zie je het stukje zadel onder de pommel altijd mooi met de pommel mee lopen in een boog, maar bij mijn zadel zit dit leertje dus een stuk lager en drukt het dus op de schoft. Is dit normaal, of wat kan ik eraan doen? Op de foto met een pijltje aangegeven waar het zit...

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:26

Art_Ificious schreef:
Ja een pad wou ik sowieso, maar de ghost heeft kussens én moet ook nog een pad eronder hebben terwijl daar de ruggengraat ook vrij blijft zonder pad (bij paarden met weinig uitstekende rugwervels zoals die van mijn kennis).
De vps loze BF die ik heb ligt bij mijn paard zonder pad direct op de rug en een zweepje past er maar net onderdoor. Dus met ruiter gewicht steunt dat volledig op de ruggengraat. Daarom had ik het idee om ook eerst kussens eronder te maken en dan een pad te gebruiken zodat de vrijheid maximaal is.

Dit padje dat zijn in feite alleen kussentjes (inlages) met een omhulsel zodat je ze aan je zadel vast kan maken :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:29

Ok. Heb wel een aanbod gekregen via pb voor hidalgo kussens. Wacht enkel de prijs en lengte af en zal dan zien wat ik ga doen.

Misschien handig om te melden?
Voor België is deze zadelpasservice een optie:
http://www.skyriding.be/

Ik kreeg ook een reactie in een ander topic dat het zadel op Harley nog meer naar voren mag ivm de singelplek.
Is dat zo? Kan die meer naar voren?
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:31

Het lijkt mij een berg gedoe hoor, kussens onder je Barefoot maken.... kussens als inlages in een pad onder je zadel geeft over het algemeen ook een fijnere pasvorm dan kussens vast aan je zadel maken langs de hele onderzijde :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:32

Dan toch zo'n pad maar met goede inlages.