Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
pmarena schreef:Als je een MyBarefoot of ander model zadel naar je zin gemaakt wilt hebben, dan denk ik dat een leren zadel met nylon biesjes afgewerkt iets is dat ze best willen maken hoor
Zadel wordt dan toch al speciaal voor je gemaakt dus dan kunnen ze net zo makkelijk nylon afwerkband pakken i.p.v. leder
Zo lang je maar iets wilt dat ze toch al hebben staan / liggen / gebruiken / toepassen dan kan er heel veel
Art_Ificious schreef:Mijn barefoot net geïnspecteerd, is een zonder vps.
Nu was ik aan het nadenken, de ghost heeft verplaatsbare kussens via klittenband. Is er geen mogelijkheid om datzelfde systeem te creëren bij de barefoot? Dus een strook klittenband eronder naaien en Ghost kussens kopen voor eronder?
Maar indien niet mogelijk, gebruik ik dan de ghost pad met dikke (4cm) inlages eronder.
Nog eens op Harley gelegd maar zonder die grote pad.
[ [url=m/3DIBda.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bsNuIb.jpg]Afbeelding[/url] ]
pien2010 schreef:pmarena schreef:Als je een MyBarefoot of ander model zadel naar je zin gemaakt wilt hebben, dan denk ik dat een leren zadel met nylon biesjes afgewerkt iets is dat ze best willen maken hoor
Zadel wordt dan toch al speciaal voor je gemaakt dus dan kunnen ze net zo makkelijk nylon afwerkband pakken i.p.v. leder
Zo lang je maar iets wilt dat ze toch al hebben staan / liggen / gebruiken / toepassen dan kan er heel veel
Zou zoiets ook kunnen bij bijvoorbeeld de barrydale of arizona?
xyzutu2 schreef:Waarom moet het leer eigenlijk biesjes krijgen? Bij de meeste zadels wordt het leer van zitting en zweetblad gewoon glad afgesneden - of bestaat bij Barefoot de zitting/zweetblad overal uit dubbele lagen leer?
pmarena schreef:Art_Ificious schreef:Mijn barefoot net geïnspecteerd, is een zonder vps.
Nu was ik aan het nadenken, de ghost heeft verplaatsbare kussens via klittenband. Is er geen mogelijkheid om datzelfde systeem te creëren bij de barefoot? Dus een strook klittenband eronder naaien en Ghost kussens kopen voor eronder?
Maar indien niet mogelijk, gebruik ik dan de ghost pad met dikke (4cm) inlages eronder.
Nog eens op Harley gelegd maar zonder die grote pad.
[ [url=m/3DIBda.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bsNuIb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit niet een stuk makkelijker....?
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... egger.html
Art_Ificious schreef:Ja een pad wou ik sowieso, maar de ghost heeft kussens én moet ook nog een pad eronder hebben terwijl daar de ruggengraat ook vrij blijft zonder pad (bij paarden met weinig uitstekende rugwervels zoals die van mijn kennis).
De vps loze BF die ik heb ligt bij mijn paard zonder pad direct op de rug en een zweepje past er maar net onderdoor. Dus met ruiter gewicht steunt dat volledig op de ruggengraat. Daarom had ik het idee om ook eerst kussens eronder te maken en dan een pad te gebruiken zodat de vrijheid maximaal is.