Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jen schreef:Hay iedereen!
Ondertussen heb ik al aardig wat gelezen over boomloze zadels op verschillende internetpagina's.
Ik heb een smal kwpn paard van 164, mijn liefde voor dressuur is wat verandert naar buitenrijden.
Nu ligt mijn zadel niet meer lekker en heb ik al een maand een ander zadel gehad wat uiteindelijk ook niet lekker bleek te liggen.
Conclussie ik wil boomloos gaan proberen!Maar naar welk boomloos zadel kan ik het beste kijken? Mijn budget zit rond de 500€. Paard heeft een redelijke schoft en een beetje een opliggende ruggengraat.
Kan iemand mij een beetje verder helpen? Dankje!!
Black_Moon schreef:Op welke dingen moet letten als ik morgen naar de barefoot Missoula Nut zadel ga kijken? Zijn er specifieke plekken op het zadel waar zeker naar moet kijken?
_Jen schreef:Het is mijn bedoeling om veel buiten te rijden en daarnaast ook wat dressuurwerk. Een normale tot diepe zit lijkt me fijn.
Mijn vraag was vooral gericht op mijn type paard omdat ik toch wel veel koudbloeden voorbij zie komen die wat ronder zijn dan mijn paard. Wel systeem zou dan goed passen?
De hidalgo spreekt mij ook aan, heeft er hier iemand al ervaring mee?
Safiera schreef:Black_Moon schreef:Op welke dingen moet letten als ik morgen naar de barefoot Missoula Nut zadel ga kijken? Zijn er specifieke plekken op het zadel waar zeker naar moet kijken?
Haal de seatsaver los en bekijk de beugelriemophanging. Ik heb eens een barefoot gekocht waar ik er pas thuis achter kwam dat die kapot was gescheurd. Was een heel gedoe om gemaakt en vergoed te krijgen.
_Nelleke_ schreef:Buitenzinnig, dat is goed om te horen! Ze zien er op de foto's zo 'stijf' uit.
_Jen schreef:Die Berrydale ziet er ook wel comfi uit!
Ik hoef niet persee traditioneel maar die Trekker is me wel wat te apart ofzo, maar kan hem wel eeen keer proberen wie weet zit het super.
Die hidalgo zal dan niet goed bij mijn paard passen als die meer voor koudbloeden is ontwikkeld.
Klinkt wel als een fijne methode opzich. Alleen dan zou je bijvoorbeeld de kussens kunnen vervangen als je paard bijvoorbeeld rechter in de bespiering is geworden. Of past dat leer zich dan weer aan?
Marcella schreef:Ga toch voorzichtig aan rondkijken voor een boomloos westernzadel vanwege het gewicht. Barefoot gaat het niet worden vanwege de brede zit en dat is voor de lange buitenritten geen succes. Dus moet wel een zadel met een smalle zit zijn. Bob marshall vind ik lelijke zadels. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de freeform/freemax westernzadel. Betreffende lengte kan ik echt max. 62 cm kwijt.
Uitslag HA was niet echt positief maar verklaart nu wel een hoop.