Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spruitje12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:51

Hallo allemaal! Ik zit met een simpel vraagje dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil gaan starten met mijn micklem multi maar wil het ringetje eraf halen. Ik las dat er mensen zijn die er vervolgens weer een ander ringetje opzetten. Ik weet welk ringetje het is alleen ik ben de naam kwijt waardoor ik het niet kan opzoeken :+ Dus weet iemand de naam van dit schroefje/ringetje!

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:07

spruitje12 schreef:
Hallo allemaal! Ik zit met een simpel vraagje dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil gaan starten met mijn micklem multi maar wil het ringetje eraf halen. Ik las dat er mensen zijn die er vervolgens weer een ander ringetje opzetten. Ik weet welk ringetje het is alleen ik ben de naam kwijt waardoor ik het niet kan opzoeken :+ Dus weet iemand de naam van dit schroefje/ringetje!

Ik heb even voor je gekeken, op pagina 283 van dit topic zie je een bokker (Leen) die het ringetje eraf heeft gehaald, en zo'n harp-sluiting/D-ring erop heeft gemaakt. Je kan even kijken voor het idee. :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:54

Weet iemand of je de micklem nog ergens kan uitproberen of huren?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 05:53

Mizsz_Kitty schreef:
Weet iemand of je de micklem nog ergens kan uitproberen of huren?

Dochorse

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:26

Telt de stickerkorting van Agradi nooit op Micklem ?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:23

Agradi staat wel bekend om vooraf hogere prijzen erop te zetten, zodat je met korting de normale prijs betaald. Is wachten tot bijv divoza korting heeft geen optie?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:02

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 06:30

Is er iemand hier die inmiddels ervaring met de passier fortuna heeft?
ik heb een look a like van harry's horse besteld dus ben heel benieuwd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:17

Lithya schreef:
Agradi staat wel bekend om vooraf hogere prijzen erop te zetten, zodat je met korting de normale prijs betaald. Is wachten tot bijv divoza korting heeft geen optie?

Heb ik divo zal ook nog wel zien doen;)
Ik heb em toen besteld volgens mij bij agradi en geloof met korting gewoon

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:10

Lithya schreef:

Maar alsnog is hij met stickerkorting bij agradi wel het goedkoopste.

Stickerkorting is een truckje van hun.. maar als ik uiteindelijk nog de goedkoopste prijs heb, mogen ze gerust eerst even hun prijs omhoog doen van mij

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:07

JenniferU schreef:

Welke van HH heb je besteld? En heeft deze dan ook elastiek in het kopstuk?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:11

Heeft die van hooks een soort van werking als mexicaans? Jammer inderdaad dat die zwart is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:52

Even geen hoofdstel, maar dit borsttuig met martingaal. heeft iemand ervaring met dit merk? of dit product op zich? Ik zoek namelijk een borsttuig, zwart, met koperen beslag (ivm mijn micklem hoofdstel) en die zijn vrij lastig te vinden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:56

Saaams schreef:
Heeft die van hooks een soort van werking als mexicaans? Jammer inderdaad dat die zwart is.

Nagenoeg alle "micklem" gebasseerde hoofdstellen hebben eigenlijk meer een mexicaanse werking dan de micklem werking.

Dus hoofdstellen als die van PS of Sweden, Hooks fairfield, D'yon xfit etc. De drukpunten zijn meer vergelijkbaar met mexicaans dan met micklem.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:40

Benfan schreef:
Even geen hoofdstel, maar dit borsttuig met martingaal. heeft iemand ervaring met dit merk? of dit product op zich? Ik zoek namelijk een borsttuig, zwart, met koperen beslag (ivm mijn micklem hoofdstel) en die zijn vrij lastig te vinden.

[ Afbeelding ]

Vriendin van mij heeft deze en is er erg blij mee! Valt ook mooi op de schouders qua vorm voor haar paardje :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:42

Ik heb zelf een tinker, gebouwd als de motor van een Boeing 777.. Denk dat hij dan wel moet passen.. toch? Hoe was het kwaliteit van het leer?

Edit, weet iemand of zij wel eens kortingsacties hebben bij Hooks?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:21

xRidderhoeve schreef:
JenniferU schreef:

Welke van HH heb je besteld? En heeft deze dan ook elastiek in het kopstuk?

De harry's horse comfort.
Die heeft idd ook een elastisch kopstuk

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:41

Benfan schreef:
Ik heb zelf een tinker, gebouwd als de motor van een Boeing 777.. Denk dat hij dan wel moet passen.. toch? Hoe was het kwaliteit van het leer?

Edit, weet iemand of zij wel eens kortingsacties hebben bij Hooks?

Lijkt me wel ja, zij had maat pony/cob op haar D? pony is het geloof ik. Leer was voor de prijs heel netjes zei ze, heb hem zelf nog niet gezien alleen op een foto dus kan alleen doorgeven wat zij ervan vind :Y) Korting hebben ze weleens op hun eigen merken maar niet vaak.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:45

Kan je bij hooks ondertussen al met ideal oid betalen of alleen nog credit card als je van het buitenland bent?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:48

Alleen creditcard inderdaad

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:08

Voor de mensen die nog een hoofdstel willen bestellen bij PS of Sweden, met de code "nicola80k" krijg je 10% korting volgens haar instagram account nicolabaur. :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:20

Weet iemand of alle bruine micklems (muv de multi) roodbruin stiksel hebben? Ik kreeg net de gewone wedstrijdversie binnen en die matcht niet mooi met mijn bruin/zwarte zadel... -O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 00:16

Capriootje schreef:
Alleen creditcard inderdaad

Goed te weten, kan ik weer verder gaan zoeken.. Heb geen creditcard.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:03

Anoniem schreef:
Saaams schreef:

Nagenoeg alle "micklem" gebasseerde hoofdstellen hebben eigenlijk meer een mexicaanse werking dan de micklem werking.

Dus hoofdstellen als die van PS of Sweden, Hooks fairfield, D'yon xfit etc. De drukpunten zijn meer vergelijkbaar met mexicaans dan met micklem.

De hooks is inderdaad eigenlijk een mexicaans hoofdstel. Maar als je de maat groot genoeg pakt kun je er wel een heel fijn hoofdstel van maken. Dan zit hij qua drukpunten nagenoeg hetzelfde als de micklim.
Bij mij moet de neusriem daar voor op het langste gaatje.

Ik ben er wel heel tevreden mee. Maar ik zocht vooral een hoofdstel wat zich mooier om zijn neus vormde. Dat het dan ook de vermeende drukpunten vrij houd is een leuke bijkomstigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:31

pol013 schreef:
Anoniem schreef:

De hooks is inderdaad eigenlijk een mexicaans hoofdstel. Maar als je de maat groot genoeg pakt kun je er wel een heel fijn hoofdstel van maken. Dan zit hij qua drukpunten nagenoeg hetzelfde als de micklim.
Bij mij moet de neusriem daar voor op het langste gaatje.

Ik ben er wel heel tevreden mee. Maar ik zocht vooral een hoofdstel wat zich mooier om zijn neus vormde. Dat het dan ook de vermeende drukpunten vrij houd is een leuke bijkomstigheid.

Zoals ik het zie kan je die mexicaanse inwerking niet opheffen. Doordat beide neus en kaak riem direct naar het stuk op de neus loopt. Blijft die mexicaanse werking bestaan. Micklem heeft meer een lage neusriem werking maar dan hoger op de neus --> dus vriendelijker. De kaakriem doet niet mee wanneer de mond word geopend. Bij de andere merken zoals die van hooks, PS of Sweden, Dyon, Silvercrown gebeurd dit wel.