Fijn te horen dat hij bij jou wel lekker ligt

Zit jij op het zadel wel in balans, Sheran? Ligt (lag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Hij vormde bij ons niet echt lekker naar het paard. Hij stak aan de achterkant echt in een punt omhoog en bleef dit ook doen als we erop zaten... en schoof heen en weer tijdens het rijden. Was helaas echt niks, want het is echt een prachtzadel. We waren best teleurgesteld dat hij zo slecht lag![]()
Fijn te horen dat hij bij jou wel lekker ligtHij zat ook echt wel fijn!
Zit jij op het zadel wel in balans, Sheran? Ligt (lag?) het zadel nog wel goed op het paard? Of word je ook in een verkeerde houding gezet doordat het zadel niet in balans ligt?
Olina schreef:Als ik dan toch met fotootjes bezig ben, hier een paar foto's van de Arizona op onze haf (ruiter is Aleeneh).
Aleeneh schreef:We hebben een poosje dubbele inlages (dus over de gehele lengte van de pad) gehad, maar dat loste niks op. Daar hebben we alleen geen foto's van, de foto's die hierboven staan zijn van nog daarvoor. Nu heeft ze shims voorin zitten om de ruimte vooraan op te vullen bij de atrofie, maar dus niet meer dubbele inlages. Dat is wat jij nu ook bedoelt toch, xyzutu?
Wat een hoop heb jij al geprobeerd, Runa, bedankt voor het delen van je ervaringen! Wat bedoel je met een wigje?
Kwetal schreef:Ik ben alles behalve een BF expert, maar gewoon even een gedachte - vrijwel elk boomloos zadel is opgebouwd uit foam, met al die extra inlagen en VPS etc. is dat een flinke toren. Wanneer je bij het licht rijden in de beugels gaat staan, drukt het onder je beugelriemen (waar op dat moment de meeste druk is) het geheel een beetje in, waardoor de achterkant omhoog wipt. Dat is wat anders dan klapperen.
Op zich is het zadel goed geconstrueerd en hoe meer je daar aan gaat zitten rommelen met allerhande extraatjes, hoe meer "bijwerkingen" je daar van krijgt.
xyzutu2 schreef:@ Runa: als je de zitting aan de voorzijde ophoogt met een deurstopper, 8) blijft het kiepen tijdens het lichtrijden dan niet bestaan? Ik snap wel dat als zo'n wig je iets verder naar achteren in het zadel drukt, de achterkant van het zadel ook beter blijft liggen, maar ik zou denken dat als ze gaat staan, de achterkant toch weer omhoog komt?
Aleeneh schreef:Misschien nuttig om te weten: ik heb op een ander paard ook met een arizona gereden en dat zat heeerlijk en als een huis. Daarom heb ik de gok ook genomen om 'm te kopen. Hij ligt puur in combinatie met dit paard echt niet lekker. Met de shims erin zit het dus al stukken beter, maar hij blijft gewoon iets kieperen, waardoor ik iets uit balans raak en waardoor hij aan de achterkant iets omhoog blijft komen. Dus al beter dan het was maar alleen de shims lijken gewoon nog niet genoeg te helpen...
peaches schreef:kwetal ik heb suzanne mijn verslagje gestuurd dus wacht nog op antwoord. Volgends mij heb ik geen verhogertje. Washandje dan tussen het zadel en de pad of echt op het klittenband tussen de kussens en zitting?