[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:16

pleiada schreef:
Ik heb mijn hipsaver in Engeland besteld..Verzendskosten waren laag en invoerrechten heb je niet vanuit Engeland,maar dan nog is hij niet goedkoop..Wel is de zit met een hipsaver veel smaller en je zit ook veel stabieler..Ik heb een oude cherokee zonder vps en deze blijft erg goed liggen op mijn oudere merrie en ze vind het een fijn zadel,maar hij zat echt te wijd..Ben er echt erg blij mee!

Dat is mooi.
Ik meen dat je bij parelli wel invoerrechten moet betalen en die leveren uit Engeland.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:16

Ik heb de HD inlages bij hofstede twekkelo besteld. Ik had ze de volgende dag al in huis. Super service +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:22

thirzanaomi schreef:
pleiada schreef:
Ik heb mijn hipsaver in Engeland besteld..Verzendskosten waren laag en invoerrechten heb je niet vanuit Engeland,maar dan nog is hij niet goedkoop..Wel is de zit met een hipsaver veel smaller en je zit ook veel stabieler..Ik heb een oude cherokee zonder vps en deze blijft erg goed liggen op mijn oudere merrie en ze vind het een fijn zadel,maar hij zat echt te wijd..Ben er echt erg blij mee!

Dat is mooi.
Ik meen dat je bij parelli wel invoerrechten moet betalen en die leveren uit Engeland.

Dat is apart >;) Ik heb al vaker wat uit Engeland besteld en heb nog nooit invoerrechten betaald,alleen maar als ik dingen bestel in Amerika..Maar je kan ook gewoon contact opnemen met permicavallo toch?!

Ik heb trouwens eerst geprobeerd een seatsaver te maken van bont met inlages eronder geplakt in een soort a vorm,maar dat werkte helaas niet :o? Dit is echt vele malen beter :j

Thirza_99

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:25

Ik ga idd aan per mi cavallo vragen wat het bij hun kost. Kijken of dat nog enigszins betaalbaar is.
Jammer dat die dingen niet even te testen zijn.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:59

Dat is wel jammer ja..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:18

Technisch gesproken mag je alles retourneren, mits nog in nieuwstaat. Dus als je er erg voorzichtig even op gaat zitten en je voelt niet dat het veel; helpt, kan het nog terug.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:27

Hoi hoi,

Ik heb hier tijd geleden al vraag gesteld over zadel wat jullie aanraden. Toen vlak daarna besloot eigenaresse toch voor boomzadel te gaan. Helaas blijkt dat zadel niet goed te passen, nog te lang te zijn en brugvorming van voor naar achter, dus daar piekbelasting te geven en daarnaast ligt het ook achterover. Ondanks goede verhalen van deze man via stalgenoten, toch slecht zadel.

Ik ben er beetje klaar mee. Heb met eigenaresse overlegd al eerder en aangegeven dat ik toch mogelijk boomloos wil gaan proberen. Van 2 stalgenoten maat 2 zadels gepast van barefoot (weet typen niet meer precies). Deze waren aan de lange kant voor pony. Omdat we met veel bijrijders zijn, en ik dus maar 1-2 dagen in de week de pony doe, besloten om barefoot te gaan kopen 2e hands, niet al te duur, om zo langer te testen. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd weer verkopen.
Via mp ga ik maandag een cheyenne met vps maat 1 ophalen (incl. dekje, beugelriemen en inlages, excl. beugels en singel, maar die zijn van boomzadel nog aanwezig). Nog tips waar op te letten met zadel en tips voor passend maken op pony? Ik heb op site van barefoot al stuk gelezen over zadel passen / passend maken. Ik begreep van verkoper dat inlage ook al wat ouder zijn, dus wil sowieso nieuwe inlage. Zeker omdat pony een nogal uitgesproken schoft heeft en verder breed is. Ik zat persoonlijk aan de Moosgummi inlages te denken en als dat niet werkt als nog hd te bestellen.
Dus jullie nog tips en waar op te letten, ben ik nog iets vergeten? Als ik zadel heb komt er uiteraard foto op pony.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:27

Kwetal schreef:
Technisch gesproken mag je alles retourneren, mits nog in nieuwstaat. Dus als je er erg voorzichtig even op gaat zitten en je voelt niet dat het veel; helpt, kan het nog terug.

Dat is mooi. De hipsaver kost bij per mi cavallo 82,95. Dat is al beter te doen.
Ik zou eigenlijk eerst willen weten hoe veel breder zijn schouders worden. De L-pommel kan nog met maar als het een XXL moet worden kan dat niet meer in combi met hoge schoft. Als ik korte sessies rijd heb ik geen last van mijn benen. Aangezien hij nog jong is rijd ik liever korte sessies (15-20 min) en heb dan nergens last van. Dan kan ik over een tijd kijken hoe veel spieren hij krijgt en hoe hij uitzwaart. Dan kan ik als hij (hopelijk) in de L-pommel blijft die hipsaver aanschaffen.
Wel 'leuk' zo'n paardje met hoge brede schoft en erg korte rug.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:53

Ik heb vanavond een heerlijke lange rit gemaakt over de hoge veluwe met m'n Barefoot Drytex. Ik heb van het rijden een filmpje gemaakt en toen ik hem zojuist terug keek viel het gekraak van het zadel heel erg op. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb mijn zadel al een jaar of 3, als het niet langer is :P

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:57

Kitty_ schreef:
Ik heb vanavond een heerlijke lange rit gemaakt over de hoge veluwe met m'n Barefoot Drytex. Ik heb van het rijden een filmpje gemaakt en toen ik hem zojuist terug keek viel het gekraak van het zadel heel erg op. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb mijn zadel al een jaar of 3, als het niet langer is :P

[ Video ]

Leuk!
Wat voor beugelriemen heb je er aan?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:00

thirzanaomi schreef:
Kitty_ schreef:

[ Video ]

Leuk!
Wat voor beugelriemen heb je er aan?

Drytex, als sinds ik het zadel heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:09

Gewoon leren gebruiken en geen gekraakt meer had hetzelfde probleem met mijn drytex en heb er nu gewone leren aan.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:21

Hmm die heb ik volgens mij nog wel ergens liggen.. bedankt voor de tip!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:35

Horsefreak Vaak zie je vanaf de foto's al of een zadel oud of nieuw is. Veel verkopers zie ik schrijven z.g.a.n en dan proberen ze toch een barefoot zonder vps te verkopen. Niet dat zadels zonder vps slecht zijn. Je zou de rits na kunnen kijken. Succes maandag.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:42

Horsefreak, op de website van Barefoot vind je handige mallen van pommels ( voorboom). Die kan je printen en op stevig karton plakken en uitknippen. Zo kan je ook handig de pommelmaat bepalen. Daarmee maak je je zadel al weer passender.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:08

En anders vragen naar een foto van het serienummer vragen aan de verkoper,dan weet je meteen genoeg.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:49

Kom ik weer aan met mn Madridje :P Maar als je echt smal wilt zitten ga dan voor de bf madrid , heb het verschil echt gemerkt toen ik de Adjust/Cheyenne testte. Mijn man zei precies hetzelfde en die is 189cm lang. Heb er ook nog hd inlages onder en daar bovenop nog een inlage om de pommel vrij te houden. Ben de afgelopen 4 jaar nog nooit zo blij met een zadel geweest als met deze.

zal even een indicatie geven van welke zadels ik de afgelopen 4 jaar gehad heb. (wel verdeeld over 3 paarden dus het valt nog iets mee)

BF Cheyenne drytex (waren we content mee maar zocht een zadel van leer met iets meer stevigheid)
BF Lexington ( lag niet goed op mn fjordjes)
Thorowgood ( zat heerlijk maar passte na 8 maanden niet meer)
Tekna ( 6 maanden en kon niet opgevuld waardoor het niet meer passte)
BF Notting Hill (verkocht ivb met toch een iets te brede zit voor mij twijfelde toen al aan de Madrid)
Knight rider knight ( 2 maanden mee gereden en passte niet meer zat ook verschrikkelijk)

en dan nu eindelijk de Madrid.... lange zoektocht geweest naar het best passende zadel voor zowel mijn paardje maar ook voor mezelf.

Twekkelo heeft een bruine maat 2 (testzadel) met toebehoren te koop staan echt heel mooi met een grandeur pas speciaal op maat gemaakt en T beugelriemen met spaanse beugels...het is dat ik nu het geld niet voor heb maar anders had ik hem er zo bij gekocht...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:30

Die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen op Facebook! Jammer genoeg hier momenteel ook niet voldoende geld..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:55

Vua een kennis, barefoot cherokee maat 1 zonder vps.
Zadel heeft op ijslander gelegen. Mag voor zacht prijsje weg a 100/150 weg. Omg havelte
Voor overige vragen pb.

Zo en mn nieuwe singel is binnen , pony blij :D

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:37

@ muppetmayo: dat is attent van je :)
Waar komt jouw flexEE vandaan? Ik was van plan om per mi Cavallo langs te laten komen, dan kan ik nog wat andere opties passen zoals de hildalgo allicante en de trekker pro arte

Ben je je overigens nog steeds tevreden?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:33

maralyn schreef:
vraag... vraag.... nog een vraag.

Nee grapje, ik heb maar 1 vraag.

Barefoot shop heeft de HD's op dit moment niet leverbaar. Ofwel, er moeten eerst nieuwen gemaakt worden.

Na veel longeren, lekker grondwerk, wandelen en ga zo maar door, wil ik ook wel weer OP haar zitten.
Maar zonder HD inlages niet...

Waar kan ik HD inlages bestellen, waar ze nog wel bestelbaar zijn?

Alvast bedankt!!! :D

ik heb een paar nieuwe HD inlages te koop. pm maar bij interesse. Heb er ook een grandeur zwarte halfpad bij (lang model).

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:46

Hoi allemaal.

Ik heb me al een tijdje niet gemeld maar lees alles mee ;-)
Ik heb de cheyenne en Arizona gehad en ben toen op een boom zadel (western Pools) overgestapt.
In 2012 heb ik de Cherokee nieuw gekocht. Ik kon niet wennen, hij schoof met opstijgen en ik had pijn in m'n bekken van het breed zitten.
Na 1,5 maand heb ik heb verkocht.

Ik heb nu zo een spijt... Vindt het een prachtig zadel! En ook boomloos vindt ik heerlijk. Ik rijd voornamelijk buiten en krijg op lange ritten steeds vaker last van m'n bips ;-)

Wat denken jullie? Heb ik het avontuur met de Cherokee te kort geprobeerd ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:53

Mirijam, misschien is het een idee om een zadel te overwegen met kortere zijkanten en zonder kniewrongen: dat scheelt echt enorm in het breed zitten :)

Minikatje: jeetje dat is ook een koopje!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:22

Probeer een Ghost, Mirijam.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:25

Of áls je een barefoot opnieuw wil proberen, koop/test dan een tweedehands zadel of goed ingereden testzadel, zodat je goed kan inschatten hoe breed het echt is. Met een nieuwe blijft dat toch lastig, want je weet dat het beter word maar niet hoeveel...