[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:48

De ghost lun je meer naar voren leggen omdat deze vooraan langer zijn maar toch de schouders vrij houden.
Heb je een foto van het zadel op je paard?

Op de merrie met hogere kont
Afbeelding

Op de haflinger
Afbeelding

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:05

Op welk gaatje heb je de beugels? Kan zijn dat als op verste gaatje je dit gevoel krijgt. Heb je een normale maat of piccolo?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:15

Afbeelding
Heeft Suzanne (neem ik gemakshalve even aan) er geen verhogertje bij geleverd??? Rol anders even een washandje of microvezeldoekje op en leg dat aan de voorkant onder de zitting - dat helpt echt om je balans te vinden.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:26

Raamzicht ik begon op het achterste gaatje, maar in de draf vlogen mijn benen bijna naar achter dus veranderd naar het voorste gaatje dat ging beter maar nog in de draf was het zoeken.

kwetal ik heb suzanne mijn verslagje gestuurd dus wacht nog op antwoord. Volgends mij heb ik geen verhogertje. Washandje dan tussen het zadel en de pad of echt op het klittenband tussen de kussens en zitting?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:28

Ow ik zienu de foto pas! Morgen eens proberen. Heb ook de roma erbij dus die ga ik morgen proberen.

Voor het rijden lang het laagste punt meer achterin het zadel maar na het rijden helemaal voorin.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:29

peaches schreef:
Raamzicht ik begon op het achterste gaatje, maar in de draf vlogen mijn benen bijna naar achter dus veranderd naar het voorste gaatje dat ging beter maar nog in de draf was het zoeken.

kwetal ik heb suzanne mijn verslagje gestuurd dus wacht nog op antwoord. Volgends mij heb ik geen verhogertje. Washandje dan tussen het zadel en de pad of echt op het klittenband tussen de kussens en zitting?

Suzanne is er vanavond niet, dus ook geen antwoord, vrees ik

Washandje tussen de zitting en de basis, achter de pommel, waar de dat zwarte patatzakje ziet zitten op de foto die ik heb bijgevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sok met spons mag ook ;)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:39

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:05

Is er inmiddels iemand met de BF fenders met wrong die mij de ervaring wil delen en eventueel foto's? :o
Is dat te testen ergens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:27

peaches schreef:
dit was na het rijden

http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... phrhaa.jpg

dit uiteraard tijdens het rijden, hier beugels op het voorste gaatje

http://i892.photobucket.com/albums/ac12 ... faf6vb.jpg

Ik krijg het niet voor elkaar de foto's te plaatsen

Het ziet er inderdaad uit alsof je helemaal naar voren zit in het zadel. Ik zou ook de voorkant proberen te verhogen. Ook omdat er nu best wel veel spanning in je benen lijkt te zitten om te voorkomen dat je nog verder naar voren schuift.
Klopt het dat je pony ook gewoon weinig/lage/smalle schoft heeft? Want dan zul je dit probleem met elk boomloos zadel hebben en is de truuk inderdaad om de voorkant van de zitting te verhogen.
De Roma zit ook erg fijn! Bij jou zie je namelijk dat je benen over het zweetblad naar voren willen schuiven; door die wrongetjes blijft je veel beter in positie met de beugels meer onder je (maar je zult ook daar ook eerst de voorkant even moeten verhogen). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:32

Zou het niet kunnen dat de Ghost gewoon niet lekker op je pony past? Bij mij deed het zadel (Ghost Firenze) namelijk precies hetzelfde, waardoor ik ook niet lekker kon zitten. Ik werd ook voorover gegooid en kwam in de knoop met de wrongen. Terwijl toen ik laatst op een ander paard met ook een Ghost Firenze heb gereden ik echt heerlijk zat.
Maar op mijn pony lag hij gewoon echt niet goed, dat heb ik samen met Teteltee van de boomloze zadelpasservice geconstateerd :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:33

Dat is ook het eerste waar ik aan zou denken... want ook al hoog je de voorkant op, dan klopt de beenligging toch ng steeds niet met het zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:34

Wat voor zadel paste dan wel op de rug van jouw pony - en wat voor schoft heeft deze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:48

De RWC dressage lag goed in november, of dat nu nog steeds zo is zal ik volgende week zien :P Verder hebben we er nu ook een Arizona op liggen die ook heel erg de neiging tot voorover kieperen had, die ligt met extra shims aan de voorkant ook wel aardig. Qua niet boomloze of semi boomloze zadels rijd ik momenteel met een Wintec 2000 met een Prolite pad met inlages aan de voorkant vanwege atrofie.

Hier zie je haar schoft, foto's zijn heel recent. Witte plekken zijn nog van een zadel wat niet goed lag bij de vorige eigenaar:
Afbeelding

En hier een van achteren, hier kun je in principe ook gelijk haar probleem zien. Ze heeft dus wat atrofie bij haar schoft, dat is al een stuk beter als dat het was toen ik haar terug kreeg maar helemaal weg is het nog niet (en ik weet ook niet of dat nog gebeurd).
Afbeelding

En hier nog een foto met de RWC dressage in november (niet de beste foto want dat was een snel kiekje, maar geeft een idee).
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:52

Leuk om die RWC ook eens in actie te zien! Ziet er netjes uit. Net een 'echt' zadel. ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:56

Het leek bij Olina op de rug in eerste instantie ook echt een torentje... Toen dachten we echt van 'oh dat wordt echt niks!'
Maar zo als iemand erop zit valt het eigenlijk wel mee! Hij lag ook nog eens verrekte goed op Olina (Lilianne was er helemaal verbaasd over hoe goed hij lag zelfs) en zat dus ook nog eens lekker.
Nu nog maar eens zien of dat straks nog steeds zo is :) Ben echt super benieuwd. Ik heb er nog niet op gezeten namelijk :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:00

Ik vind ze ook zo mooi, die RWC's! En die aanbieding... het was zoooo verleidelijk. Maar ja, ik heb nu niet eens meer een eigen paard (vorige week ingeslapen) dus laat ik maar niet aan extra zadels beginnen nu :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:01

Ik heb er ook op gereden met de passessie, en vond hem lekker zitten! Was wel een maat 2, en die was echt veel te groot voor ons, maar kreeg er wel een idee door.. Maar de prijs toen.. Tja, die was toch bijn atwee keer zo duur als de Ghost, die ik ook erg fijn vond zitten (en uiteindelijk voor gegaan ben..)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:07

wat balen peaches. Je ziet het duidelijk op de foto's inderdaad.
Is het een testzadel of heb je hem gekocht? Hopelijk helpt het washandje!
Waar heb je die mooie broek vandaan? O:) :D

Duhelo gefelicteerd met je aankoop :D
Laatst bijgewerkt door Nessa op 16-01-16 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:27

No_No schreef:
Is er inmiddels iemand met de BF fenders met wrong die mij de ervaring wil delen en eventueel foto's? :o
Is dat te testen ergens?

Ik heb deze aan de cheyenne En vindt het fijn rijden. Je zit wel iets breder erdoor. Bij je benen dan.
En je moet dan de brede beugelriemen hebben, want anders gaan de fenders glijden en dat is niet fijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:37

RWC in maat 2 te groot kan ik me goed voorstellen. Ik heb normaal een maat 2 nodig van Barefoot maar bij de RWC zat maat 1 echt prima.

Als ik dan toch met fotootjes bezig ben, hier een paar foto's van de Arizona op onze haf (ruiter is Aleeneh).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van de zomer ook met de Arizona Nut op onze haf en arabier, voor als mensen eens een keer zoeken in dit topic om een beeld willen hebben van de Nut op paarden. Die hadden we als testzadel maar lag niet lekker toen, was erg stijf.
Afbeelding

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:43

de nut is toch sowieso een wat stijver zadel?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:44

Ik wil heel graag een nut! Pas was een bokker me net voor op fb :( ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:45

Nessa schreef:
de nut is toch sowieso een wat stijver zadel?

Klopt :j

Nut is inderdaad verder wel een heel erg mooi zadel hoor!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:00

De Nut zit overigens heerlijk als hij ingereden is. Heerlijke diepe, stevige zit. <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:04

Prachtig zadel, die Nut! Als ik nou western reed wist ik het wel! <3

Mijn London gaat steeds minder fijn zitten, ik kan er mijn balans niet meer in houden. Mijn onderbenen vliegen naar achteren... hebben jullie een idee wat je eraan kan doen? Mijn benen worden er erg onrustig door en ik zit niet meer stabiel.