Pfoe, mijn zoektocht naar een geschikt zadel is ook weer bezig, maar het is wel lastig hoor! Ik heb nu een Barrydale liggen om te testen (dezelfde die Tancreda heeft geprobeerd). Op zich vind ik hem wel fijn zitten, maar had vooral in het begin het idee dat hij wat voorover kantelde en de beugelophanging zat veel te ver naar achteren, waardoor ik last van mijn heupen/bekken kreeg. Uiteindelijk de ophanging wat meer naar voren gezet en dat zit een stuk beter

Helaas moet hij vandaag weer terug, dus hoop dat het nog een beetje droog wordt, zodat ik nog even kan rijden. Hierna wil ik de London proberen, kijken hoe ik dat vind. De vreemde droge plek die het paard van Tancreda had zag ik uiteindelijk bij mijn merrie ook wel een beetje, alhoewel die lang niet zo duidelijk was. Waar het nou precies aan ligt weet ik niet, zal er vandaag nog eens extra op letten.
Verder nog even een andere vraag, met name voor de westernruiters hier: ik was in eerste instantie op zoek naar een zadel wat ik voor mijn beide paarden kan gebruiken, maar ik kom daar toch een beetje op terug, omdat ik mijn jonge paard eigenlijk wil gaan doorrijden met een westernzadel (ivm de knop, ze kan nogal eens flink tekeer gaan). Nu zoek ik dus een (boomloos) zadel met knop, liefst met iets van wrongen voor een stevige zit (bestaat dat überhaupt bij westernzadels?) en waarvan ik de beugels + fenders kan vervangen door engelse beugels + beugelriemen, want ik kan absoluut niet omgaan met die grote westerndingen

Hebben jullie ideeën over wat er aan mijn eisen zou kunnen voldoen?