Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Ja wellicht maar weet niet of dat past met m’n kontheb lymfeoedeem en lipoedeem waardoor dat deel nou juist uit proportie is
Marigo schreef:Ja ik snap wel dat de Ghost al gauw te lang kan zijn. Gelukkig pas ik in een Piccolo want groter/langer zou niet passen. Idd ook bij boomloos heel persoonlijk bij de combinatie. Dat gaf ik (naïef wellicht) vooraf niet gedacht. Dacht echt dat ze meer one size fits all waren.
pmarena schreef:Toch was dat destijds best wel vooruitstrevend om met testzadels te werken, zover ik weet deed niemand dat toen verder. En op zich had je daarmee best veel mogelijkheden, je kon er iedereen naar laten kijken die je maar wilde, dus onafhankelijk advies inwinnen. En zelf een testzadel een week (of langer) gebruiken zodat je het op alle mogelijke manieren kon testen i.p.v. alleen maar beperkt te zijn tot een uurtje in de bak met een zadelverkoper erbij
En zoveel opties waren er nog niet dus je vond het of meteen fijn, of fijn genoeg "voor nu" terwijl je rustig verder keek of je er meer aan ging wennen / iets beters kon vinden. Of je dacht nee dit is niks voor ons.
Tegenwoordig ligt een passervice meer voor de hand omdat er inmiddels zoveel merken en modellen zijn, met zoveel verschillende mogelijke toebehoren. Destijds was het gewoon we hebben 1 model zadel, en je vindt die BF Cheyenne fijn of niet, probeer maar, laat er naar kijken wie je maar wilt en vertrouwt voor advies. En bepaal zelf in alle rust wat je wilt
Het is natuurlijk ook lastig want wat voor de 1 prima werkt is voor de ander uiteindelijk toch niet goed genoeg. En je wensen kunnen ook veranderen. Er zijn best veel klanten van weleer die destijds gewoon graag een soort BareBackPad Plus wilden zeg maar. Voor wie destijds een simpele Cheyenne de beste oplossing was, precies wat ze op dat moment wilden: het gevoel van een BBP maar dan als zadel.
En gaandeweg zijn klanten van destijds of daar tevreden mee gebleven. Of ze gingen over naar nieuwere modellen, binnen BF of een ander merk. Omdat het toch altijd "beter" kan en je ook gewoon je ultieme zadel wilt vinden... voor "nu". En dat kan na een paar jaar, met nieuwe mogelijkheden, weer anders zijn.
Freemax is echt erg leuk, moeite waard om te proberen als dat je aanspreekt want heel veel fans van
pmarena schreef:Je had een fijne Edix toch...? Past die niet goed meer...?
Over het algemeen werkt bij veel beweging juist ook een zacht zadel of bbp achtig systeem waardoor je de beweging direct kan voelen en volgen. Maar dat is natuurlijk maar afhankelijk van wat je fijn vindt en er precies mee wilt doen
Muze schreef:Ik heb m toen volgens mij nog via “ singlefooters” getest, zoiets..
Was gelijk thuiskomen die barefoot cheyenne destijds.
Daarna ook nog wel barefoots gehad maar niets kon voor mij dan tippen aan die oude, bijna opvouwbare barefootjes
MarjanB schreef:De edix heb ik verkocht want paste niet lekker op Lando en ik zat er minder in dan het zadel wat ik bij Lando kreeg. Maar wellicht is een meer veelzijdigheid type ook een optie. Al ben ik nog niet helemaal overtuigd van de leer kwaliteit van die ik had. Maar hoor dat de andere types van ander materiaal zijn.
MarjanB schreef:Hier komt Paula volgende week vrijdagze heeft geen freemax maar wel genoeg om te proberen. Ik sta voor alles open, western, simpel, wat meer opgesloten. Moet het gewoon voelen.
Nu is Lando braaf maar hij heeft wel veel beweging waardoor ik soms denk laat dat lichtrijden maar zitten want volg t toch niet. Dus zoek echt iets waarin ik dan maar gewoon kan volgen zeg maar.
Hij is niet mega kort maar wel breed en weinig schoft en wel aardig schouder. Dus ben benieuwd naar de opties
[ Afbeelding ]
Marigo schreef:Ik doe als newbee in de boomlooswereld even een update. Ik heb Paula langs gehad van Freehorse. En wat jullie al zeiden: niet elk model of merk past op elk paard. Zo lag Barefoot veel te veel op de schoft ondanks de juiste pommelmaat. Trekker was te recht en zou zelfs met inzakken en mijn gewicht(ben niet heel zwaar) nog bruggen en druk niet goed verdelen. Edix Courville lag zo dat de singelstoten en de singel veel te ver naar achteren uitkwamen.
We kwamen uit op Ghost! Heb verschillende zittingen geprobeerd. Zat zelf het fijnst op een Torino en paardlief liep het beste onder de Flexx zitting. Die hebben we nu op proef.
Fijn consult en zeker een aanrader! Toch goed om niet zelf op marktplaats maar iets op de gok gekocht te hebben.
Meer mensen ervaringen met Ghost?