Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:28

Ik rijd ook zonder bitclips :j vind t veel fijner dan het bit aan 2 kanten vast te leggen.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:14

Hier paar weken geleden een bruine competition deluxe gekocht, maar ik ben denk 1 van de weinigen waarbij het paard alleen maar vervelender en strakker ervan geworden is. Paar weken laten wennen maar het wordt niet echt fijn. Deze week maar weer terug op het 'normale' hoofdstel.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-04-17 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

CoreMeltdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:42

Afbeelding
Zit die van mij zo goed? Ik twijfel steeds om hem aan de kaak en bit een gaatje losser te maken. Ik heb hem nu trouwens een jaar. Maar krijg de uiteinden nog steeds niet in het tweede ringetje gestoken, zelfs niet wanneer ik het net heb ingevet. Iemand tips?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:46

Ik zou hem 1 gaatje losser dien bij de kaak, maar kan het niet helemaal goed zien op de foto. Bit zit volgensmij wel goed want (als ik het goed zie) er zitten volgensmij 2 plooitjes.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:49

CoreMeltdown, ik denk dat de neusriem wel een stukje hoger mag.. Vind hem wat laag zitten..

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:19

Marlissa92 schreef:
Hier paar weken geleden een bruine competition deluxe gekocht, maar ik ben denk 1 van de weinigen waarbij het paard alleen maar vervelender en strakker ervan geworden is. Paar weken laten wennen maar het wordt niet echt fijn. Deze week maar weer terug op het 'normale' hoofdstel.

Die van liep er ook vervelender op en erg onrustig met z'n hoofd. Normale hoofdstel loopt die weer fijn
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-04-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gewijzigd

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:48

Zo naar aanleiding van jullie positieve verhalen ga ik de micklem ook uitproberen.

Zit hij zo goed?

Afbeelding

Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:23

Ik zou bijna denken dat je wel een maatje kleiner kan nemen, hij zit bij het jukbeen niet helemaal lekker waardoor je neusriem eigenlijk 1 omlaag moet, maar dan zit hij op het neusbot niet fijn meer. Je hebt nog zoveel gaatjes over dat een maatje kleiner wel kan denk ik :j.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:20

Ik zie dat het kopstuk verkeerd om zit, de uitsparing is niet voor de oren maar voor de wervels erachter (verbeter me als ik het niet goed zeg). En ook ik zou kiezen voor een maatje kleiner.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:10

Is dat een echte Rambo? Of een replica?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:47

Benfan schreef:
In combinatie met een micklem, heb ik nu een soft flex bit van Trust. Super combinatie! Zeker aan te raden :)
[ [url=m/HXKCGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

klopt ik heb de zelfde combi bij mijn paard maar dat bit had ik eerder dan me micklem hoofdstel.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:09

kan iemand mij vertellen of hij goed zit? heb hem gisteren binnen gekregen *\%/*

Afbeelding

ik heb alleen het idee dat die bitriempjes niet zo horen, moet je hem door dat onderste riempje steken ? :=

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:14

Natasja_ygor schreef:
kan iemand mij vertellen of hij goed zit? heb hem gisteren binnen gekregen *\%/*

[ [url=m/n0dUkz.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb alleen het idee dat die bitriempjes niet zo horen, moet je hem door dat onderste riempje steken ? :=

[ [url=m/S2MPJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moet 'm eerst door het onderste passantje steken en daarna pas door het ringetje van het hoofdstel, je hebt m nu precies andersom zitten.

Ook zit het bakstuk op het jukbeen lijkt, maar als je 'm een gaatje laat zakken zit de neusriem weer te laag.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:19

Ik vind het moeilijk om te zien of hij net wel/ net niet op het jukbeen valt... Als hij niet op het jukbeen zit zit het hoofdstel goed. Ik zal zo even een foto voor je maken van hoe het bitriempje hoort.

Edit: bitriempje hoort zo te zitten:
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:29

Marlissa92 schreef:

Gebruik je de originele frontriem? Ik zie regelmatig dit type hoofdstel en mij valt altijd op dat die (te) kort is. Er zijn echter meer paarden die er niet positief op reageren. Maar ja wat bij de 1 bevalt, hoeft voor de ander de oplossing niet te zijn. Zoveel paarden zoveel optomingen.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-04-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:31

Natasja_ygor schreef:

[ [url=m/n0dUkz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S2MPJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
inderdaad en houdt zijn hoofd in de gaten. De frontriem lijkt het geheel wat naar voren te trekken

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:09

Vandaag heb ik voor het eerst bitloos gereden met de Rambo Micklem en mijn paard liep gelijk zo fijn! Eigenlijk beter dan met bit :=
Eerst kaakgekruist geprobeerd, maar bij mij werden de teugels op een gegeven moment een beetje ongelijk :P Blijkbaar schoof die band over het hoofdstel toch een beetje opzij. Hebben jullie dat niet? Toen maar als side pull geprobeerd en dat ging prima.
Nou vroeg ik me af of je met de Micklem als side pull of kaakgekruist wedstrijden mag rijden? Ook als er een neus ringetje op zit? Ik vind de regelementen niet super duidelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:21

Je mag en bitloos mee starten ja, maar het ringetje zal je moeten verwijderen die mag niet.

Tessell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:19

Ik wil graag de Rambo Micklem multi kopen, maar ik twijfel over de maat. Ik heb een Connemara grote E-pony. Ik heb van een stalgenoot de Micklem mogen passen in maat Full die zat goed op het een na laatste gaatje bij het "bakstuk", maar ik zie hier voorbij kopen dat hij soms wel erg kan gaan uitlubberen is het dan handiger om toch cob maat te kopen?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:23

Ik zou zeker voor een maat cob gaan!

Ik heb zelf een full voor een haflinger met brede kaken maar nu die door gebruik uitgerekt is had een cob nu ook wel gegaan, dus heeft je pony geen brede kaken dan zou ik voor een cob gaan :j

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:54

idefix4 schreef:
Marlissa92 schreef:

Gebruik je de originele frontriem? Ik zie regelmatig dit type hoofdstel en mij valt altijd op dat die (te) kort is. Er zijn echter meer paarden die er niet positief op reageren. Maar ja wat bij de 1 bevalt, hoeft voor de ander de oplossing niet te zijn. Zoveel paarden zoveel optomingen.

Ja gebruikte de originele, maar zat niet te klein. Heb nu weer 2 keer met mijn 'normale' hoofdstel gereden en meteen geeft ze weer na en heb ik weer een mooie verbinding in mijn hand. Het viel te proberen.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-04-17 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:39

idefix4 schreef:
Marlissa92 schreef:

Mijn zwarte paard werd er ook niet blijer van..... Fjord loopt het zelfde als op gewoon hoofdstel. (was voor de zwarte, maar aangezien kleine haar gewone hoofdstel gesloopt had... )

Overigens heb ik een Full, competition voor dus mijn E pony (heeft normal ook full) en mijn Fjordje van 1.41 (heeft normal maat cob) wel met grotere frontriem eraan inderdaad, anders gaan ze zeker vloeken, zitten de oren klem :+

@natasja Ygor, vind ze op fjorden wel mooi staan, omdat je dan de meelsnuit goed kan zien.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-04-17 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:42

Een vraagje passen de frontriemen van PSof sweden er ook op een micklem of zijn de lussen te groot?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:57

Kan iemand mij vertellen of je het kingekruisd van de micklem zo behoort "vast te maken"? Ik begrijp er geen donder van haha. Word tijd dat er een nederlandse vertaling ed van komt....
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:22

bedankt voor de reacties ! bitriempjes heb ik inmiddels goed zitten ! bedankt voor de foto ! frontriem ga ik zowiezo aanpassen, veel te weinig bling dit :p