Buitenzinnig schreef:Maar ik vind dat je als dealer van een bepaald merk toch door je leverancier serieus genomen zou moeten worden wanneer er een klacht is. Maar regelmatig word je "serieus genomen" en dan moet j het zelf oplossen - kost geld, moeite, tijd en je zorgvuldig opgebouwde reputatie gaat naar de maan. De leverancier vergeet dat de dealers soms contact met elkaar hebben en onderling overleggen wanneer er iets vaak fout gaat. Voorbeeld: van 1 merk ging in veel gevallen het zweetblad al na 1-2 jaar stuk - grote slijtplekken snap ik, maar gaten er in??? Uiteraard heb je altijd mensen die een scherpe beugelriem gebruiken (ja die zijn er) gespjes aan de binnenkant van een laars/chap, of de boel laten vervuilen, zodat zand en modder hun schavende werk kunnen doen. Maar soms komt het gewoon doordat het materiaal niet sterk genoeg is. Bij een goedkoop zadel moet je dat incalculeren, maar wanneer je 1200 euro neerlegt, mag je verwachten dat het heel blijft, toch??? Fabrikant wilde wel repareren, maar op kosten klant, want "het zadel was immers niet onbruikbaar"
Dat is super vervelend, hebben we ook gehad bij een paar Barefoots, ik heb er gelukkig hooguit 5 meegemaakt...blijkbaar net weer zo'n combinatie van factoren die bij een enkeling dit resultaat geeft.
Was dan wel terug te herleiden tot het probleem dat de singelstoten binnenin vastgemaakt werden, aan de zijkanten zeg maar, zodat het randje van de uiteinde van de singelstoten dikker waren, dan de ruimte er achter. Als er dan op de juiste manier schuring plaatsvond van beugelriemen (en wellicht wat anders) dan ging dat precies over dat randje heen, en was dat een trigger voor het ontstaan van hele gemene schuurplekken.
Of er kwam op 1 of andere manier een vouwtje in het leer van de zijkanten, dan heb je dus ook weer een verhoogd stukje dat het erger voor zijn kiezen krijgt met de beugelriemen die er overheen gaan. En dat ging dan dus ook tot gaten aan toe.
Heel typisch dat er bij een paar 100 zadels niks aan de hand is, en dan ineens zit er 1 tussen waarbij het helemaal fout gaat.
Als een leverancier het dan niet snel oplost wil ik gewoon niet dat de klant er de dupe van wordt (of dat ik een -terecht- ontevreden klant heb, en dan los ik het zelf z.s.m. op en vecht het daarna wel verder uit met de leverancier. Als het puntje bij paaltje er dan op neer komt dat het uit mijn eigen zak betaalt wordt dan is dat maar zo....