voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:00

Buitenzinnig schreef:
Maar ik vind dat je als dealer van een bepaald merk toch door je leverancier serieus genomen zou moeten worden wanneer er een klacht is. Maar regelmatig word je "serieus genomen" en dan moet j het zelf oplossen - kost geld, moeite, tijd en je zorgvuldig opgebouwde reputatie gaat naar de maan. De leverancier vergeet dat de dealers soms contact met elkaar hebben en onderling overleggen wanneer er iets vaak fout gaat. Voorbeeld: van 1 merk ging in veel gevallen het zweetblad al na 1-2 jaar stuk - grote slijtplekken snap ik, maar gaten er in??? Uiteraard heb je altijd mensen die een scherpe beugelriem gebruiken (ja die zijn er) gespjes aan de binnenkant van een laars/chap, of de boel laten vervuilen, zodat zand en modder hun schavende werk kunnen doen. Maar soms komt het gewoon doordat het materiaal niet sterk genoeg is. Bij een goedkoop zadel moet je dat incalculeren, maar wanneer je 1200 euro neerlegt, mag je verwachten dat het heel blijft, toch??? Fabrikant wilde wel repareren, maar op kosten klant, want "het zadel was immers niet onbruikbaar" -O-

Dat is super vervelend, hebben we ook gehad bij een paar Barefoots, ik heb er gelukkig hooguit 5 meegemaakt...blijkbaar net weer zo'n combinatie van factoren die bij een enkeling dit resultaat geeft.

Was dan wel terug te herleiden tot het probleem dat de singelstoten binnenin vastgemaakt werden, aan de zijkanten zeg maar, zodat het randje van de uiteinde van de singelstoten dikker waren, dan de ruimte er achter. Als er dan op de juiste manier schuring plaatsvond van beugelriemen (en wellicht wat anders) dan ging dat precies over dat randje heen, en was dat een trigger voor het ontstaan van hele gemene schuurplekken.

Of er kwam op 1 of andere manier een vouwtje in het leer van de zijkanten, dan heb je dus ook weer een verhoogd stukje dat het erger voor zijn kiezen krijgt met de beugelriemen die er overheen gaan. En dat ging dan dus ook tot gaten aan toe.

Heel typisch dat er bij een paar 100 zadels niks aan de hand is, en dan ineens zit er 1 tussen waarbij het helemaal fout gaat.

Als een leverancier het dan niet snel oplost wil ik gewoon niet dat de klant er de dupe van wordt (of dat ik een -terecht- ontevreden klant heb, en dan los ik het zelf z.s.m. op en vecht het daarna wel verder uit met de leverancier. Als het puntje bij paaltje er dan op neer komt dat het uit mijn eigen zak betaalt wordt dan is dat maar zo.... -O- Niet tof maarja....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:06

Blijheid schreef:
pmarena schreef:
terwijl je het zegt zie je al helemaal voor je hoe die klant aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel >;)

Dat had ik dus ook toen ik je mailde. Ik heb echt niks raars gedaan, maar zie dan ook helemaal voor me dat een winkel of leverancier (en dan bedoel ik echt niet jou persoonlijk, maar in het algemeen) aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel, als ze niks stoms gedaan had was dat zadel toch nog goed >;)

In veel gevallen denk je dat ook wel hoor als verkoper :D

Maar in jouw geval kan ik me geen scenario voorstellen waarbij je een harde rand voor elkaar krijgt.

Het is dan logischer dat er in de opbouw van het zadel iets niet goed is gegaan, een randje materiaal dubbel gegaan op 1 of andere manier ofzo...ik heb geen idee wat het is, heb deze nog niet eerder gehad immers :P

Maar er zijn wel zaken waarbij ik er niet zo heel happig op ben om meteen een nieuw zadel te geven, omdat het probleem klinkt als iets waarvan het risico groot is dat het onder dezelfde omstandigheden als het huidige zadel, bij het nieuwe zadel WEER gebeurt en dan blijf ik bezig -O-

Dat van jou klinkt als een productiefout , iets dat goed opgelost kan worden met een nieuw zadel en dan kan ik met je oude zadel gaan leuren bij Barefoot in de hoop dat die er wat aan doen voor mij :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:42

pmarena schreef:
De Nut blijft gewoon hetzelfde, hoewel hij tegenwoordig wel met een suède zit geleverd wordt i.p.v. glad, en de Rose-versie en maat 0 zijn nu dus ook op speciale bestelling leverbaar, worden alleen op bestelling gemaakt dus daar kan wel 12 weken overheen gaan want een nieuwe bestelling gaat natuurlijk gewoon achteraan op de productie-planning :)

Oei suede zit lijkt me helemaal lekker stevig zitten. Iemand 2 gewone arizona's maat 0/0,5 kopen :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:51

Citaat:
In veel gevallen denk je dat ook wel hoor als verkoper :D

Vooroordeel bevestigd :))

Citaat:
Maar in jouw geval kan ik me geen scenario voorstellen waarbij je een harde rand voor elkaar krijgt.

Het is dan logischer dat er in de opbouw van het zadel iets niet goed is gegaan, een randje materiaal dubbel gegaan op 1 of andere manier ofzo...ik heb geen idee wat het is, heb deze nog niet eerder gehad immers :P

Dat van jou klinkt als een productiefout

Gelukkig :)
Het lijkt inderdaad wel alsof het materiaal dubbel gegaan is binnenin het zadel :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:13

viola schreef:
Niet mijn kleur, maar wel leuk dat die gemaakt kan worden.
Ik zie dat er nu ook bij staat dat nut in maat 0 op bestelling gemaakt kan worden. Hmm toch maar eens goed over nadenken, maar dan moet er in ieder geval 1 van onze gewone arizona's verkocht zijn.

wat vraag je voor de maat 0 amanzona ?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:52

pmarena schreef:
Duhelo schreef:
pmarena:
onder mijn london heb ik een hkm pad, vroeger reed ik zonder vps met een paar dubbeldikke inlages en een paar zachte inlages (anders deed paardlief niet leuk :D), nu met vps heb ik de hkm pad met de protectorfoam erin, en een paar dunne inlages (de inlages uit de agradipad nl)
nu, als ik het zadel optil, met het dekje eronder, en ik steek mijn hand zeg maar in de ruggegraatvrijheid, dna is er behoorlijk weinig plaats, mijn hand zit dan toch redelijk "gekneld" (uiteraard is het wel tegen de zachte foamspul, maargoed)
Is dit erg? paard is wel een beetje een miep, heb ooit ook eens met een stockzadelpad gereden (eerst een halfpad, dan die pad erboven) en na het rijden was het schuim in die pad onder de stijgbeugelophanging behoorlijk ingedeukt/weggeduwd, dus die stijgbeugels drukken wel behoorlijk door. Mede dat mijn paard op dit moment erg vermagerd is (wordt al wat ouder, en staleigenaar gaf veel minder hooi dan ik wist + mijn jongste paard pikte alles in), is haar ruggegraat nu wat opliggend geworden, en de schoft komt er behoorlijk uit.
ik behoud dus liever de inlages, maar als de schoft ertussen gekneld zit zal er uiteraard geen spieropbouw kunnen zijn, ofwel?
de originele barefootpad is geen optie (schuift door de fleece/bont onderkant) en heb ik trouwens ook niet :+

Nouja, er hoeft op zich geen hand tussen te passen natuurlijk :P

Vandaar ook de halstertouw-test, heb je die al gedaan? :)

Het idee van de fysiotherapeuten van Barefoot is dat de doornuitsteeksels van de ruggengraat vrij van druk moeten zijn, dus echt het middelste stukje van de ruggengraat zeg maar, dat balletje dat omhoog komt als de ruggengraat zichtbaar wordt :)

jaaa, die halstertouwtest. Ik denk er iedere keer aan als ik al opgezadeld heb, en ben dan te lui om te herbeginnen :D
er hoeft idd geen platte hand tussen, maar ook als ik mijn hand er, zeg maar, verticaal tussenhang zit het toch wel allemaal dicht op elkaar. Nu, de zijkanten van het zadel hangen dan uiteraard wel naar beneden.
Paardlief maakt er trouwens geen probleem van hoor, maar ik zoek altijd of het nog fijner kan voor haar :P

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:19

Ik wil graag een barefootzadel (namelijk de Virginia Rose) bestellen bij barefoot-saddle.nl. Maar wie kan mij vertellen hoe de service is bij hun?

Groetjes Maureen

romyloverrr

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:28

ze hebben echt een super service !
snelle beatwoording van vragen , snelle levering
fijne regeling mocht er iets niet goed zijn , kortom
echt een aanrader :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:32

Helemaal super!
Mijn zadel had waarschijnlijk een productiefout. Een dag of 4 geleden daarover gemaild en ik heb sinds vanochtend een nieuw zadel in huis :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:38

Ik vind de service bij Barefoot Nederland ook echt geweldig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:31

Helemaal super inderdaad :j

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:42

Sluit ik me ook bij aan: helemaal super!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:49

Hier ook niks anders als lof over barefoot-saddle.nl +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:32

[***] met zijn nieuwe barefoot cheyenne *\o/*
Foto's zijn van voor het rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Het was wel weer even wennen, van een al ingereden zadel ineens weer op een stijf nieuw zadel, en ook het model is toch echt weer even anders.
Voor degenen die het verschil tussen cheyenne en cherokee interessant vinden, op de foto is dat goed te zien, de pad heeft namelijk precies de maat en vorm van de cherokee en er ligt een cheyenne op.
De cheyenne heeft wat kleinere zweetbladen en ook een iets andere vorm zweetblad.
Opvallend vond ik zelf dat de plaats van de singelstoten bij de cheyenne wat verder terug ligt, waar ik bij de cherokee de singelstoten recht had liggen, liggen ze bij de cheyenne wat schuin naar voren. Ook hield ik (met dezelfde singel) bij de cherokee nog maar twee gaatjes over om strakker te singelen, bij de cheyenne houd ik zeker zes gaatjes over. Een iets langere singel staat dus nog op het lijstje om aan te schaffen, mogelijk ook een banaansingel om de wat schuin lopende singelstoten te compenseren, maar daar ga ik nog even over nadenken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:03

Ik ben helemaal verliefd op je paardje, Blijheid! En het zadel is prachtig, evenals de combi. Heel veel plezier er van! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:11

Hij staat er echt op z'n allerdufst bij :') maar dankjewel, en plezier gaan we er zeker van hebben daar ben ik wel van overtuigd :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:08

Blijheid, inderdaad een erg mooi paard! De Cheyenne staat hem ook super! :D

Ik heb nog niet heel veel ervaring met Barefoot NL, maar toen ik een PB'tje stuurde naar Pmarena, had ik binnen 10 minuten een PB'tje terug!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:30

Vraagje; ik had bij het testbarrydale - waar redelijk dikke inlages bij zaten, een mooi vrije ruggengraat. Echter had ze bij de beugelophanging ook droge plekken helaas, aan beide zijden van de ruggengraat.

Afbeelding

Is dit nog te verhelpen met dubbele/ extra inlages, of een blijvend probleem? Zolang heb ik niet gereden - hooguit een uurtje, met veel stap, wat flinke galopjes en een drafje. Ja, wel lichtrijdend en in de galop een stukje rengalop staand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:39

Ik vind vooral dat de afdruk ver naar voren ligt, zeker die van de beugelophanging, die hoort echt niet zo hoog op de schoft uit te komen :=

Kan het niet zijn dat je het zadel wat te ver naar voren er op had liggen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:40

Weet je zeker dat het van de beugelophanging is? Ik vind de droge plek daarvoor namelijk vrij ver naar voren liggen, nog voor de zweetplek van de singel. Zou het niet van een (te kleine) pommel kunnen komen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:02

Mmm, geen idee eigenlijk, heb helaas geen foto van hoe het zadel lag. Zal nog eens kijken als hij er nog is, hij moest ookw eer terug geloof ik.....
Ze had een gewone pommel erin. Mijn fysio had het erover dat ze een wide zou moeten hebben, maar die vond ik wel behoorlijk afstaan als je die los op haar rug zetten. Niet mooi met de puntjes aansluitend op de rug. Echter vraag ik mij af hoe goed je op die manier kan meten.... Aangezien er dan nog een zadel & pad tussen moet die het compenseert? Ik vind het maar lastig... maar daarom had ik de "smallere" erin laten zitten.

Nu ik dat zo zie zou ik idd wel erg naar voren moeten hebben gezeten met de beugelophanging :? Niet goed gekeken dan zeker? Had de beugelophanging wel het verst naar voren zitten, maar niet ZO ver. Misschien dan toch de pommel... hmmmm.... *hardop aan het denken*

Foto vertekend wel wat vanuit deze hoek. Paard is enorm lang en plat ,maar dat doet de foto ook niet denken ;)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:37

Wel handig die zweetplekken..zo kan je nog wat zien!

Mijn pommel is toch ook te krap, een medium. Straks de L pommel erin en hopen dat de schoft weer wat vrij ligt. Gelukkig kan je blijven wisselen :) En uiteraard ook mijn nieuwe inlages testen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:59

Een Medium leek me ook al erg veel verschil vergeleken met Marit-de-picknicktafel hoe ze hier was :P

Zag ik jou net niet richting M'nis rijden trouwens in dat groene autootje? :)

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:03

Bedankt dames voor het delen van jullie ervaring met barefoot-saddle.nl +:)+ . Ik heb ze meteen even gemailt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:09

Ik zie dat iedereen hier goede informatie kan geven aan iemand die geen ervaring heeft met boomloos.
Ik heb een fries met brede schouders, hoge schoft (voor een fries) en korte rug. Ik heb een boom dressuur zadel, maar wil graag met een boomloos western zadel beginnen omdat ik dat gewoon veel stoerder bij hem vind staan en rijdt toch veel buitenritten, dan is zo'n westernzadel veel comfortabeler. Plus dat ik zie dat boomloos nog veel beter moet gaan zitten.
Nu was ik opzoek naar een boom-westernzadel, maar kan echt geen enkele vinden die past, heb er ondertussen al vijf op gehad. Of het paste niet bij de schoft, of hij was te lang, of drukte het op de schouders. Nu zei laatst een vriendin van me 'waarom zoek je niet om een boomloos zadel?'. Nu ben ik dus opzoek naar een boomloos westernzadel die niet vreselijk duur is maar toch past en comfortabel is.
Ik kwam dit voorbij op marktplaats, nu vraag ik jullie, is dit wat?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr