Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:39

De hoofdstellen van St-zaum zijn ook erg fijn! Drukpunten nog beter verdeeld dan bij de micklem :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:54

Alexandra__ schreef:
De hoofdstellen van St-zaum zijn ook erg fijn! Drukpunten nog beter verdeeld dan bij de micklem :)

Foto?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:00

Alexandra__ schreef:

misschien ben ik gek maar deze hoofdstellen hebben toch een vrij traditioneel ogende gecombineerde neusriem? Hoe verdeeld deze de druk dan anders dan een gewone neusriem?
de micklem heeft optisch al duidelijk verschil nl.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:05

Het kopstuk is anatomisch gevormd en de bakstukken liggen verder naar achter waardoor het kaakgewricht vrij licht. De keelriem zit vast aan de neusriem wat de druk ook beter verdeelt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:33

Alexandra__ schreef:
Het kopstuk is anatomisch gevormd en de bakstukken liggen verder naar achter waardoor het kaakgewricht vrij licht. De keelriem zit vast aan de neusriem wat de druk ook beter verdeelt.

Maar de micklem ontziet door zijn vorm specifieke zenuwen en de kiezen waar een traditionele gecombineerde neusriem overheen loopt. Dus het is niet te zeggen dat die St-zaum better is dan de micklem. Hun doel is heel anders.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:50

Nee, dat bedoel ik ook niet te zeggen. Ik bedoel meer dat ik dat ook een heel fijn hoofdstel vindt. Mijn moeder heeft er onlangs een aangeschaft, volgt de ICPBC (bitfitting). en Sloot daar heel mooi bij aan. Ik ben zelf nog aan het twijfelen wat ik ga doen. Ben erg benieuwd naar de voors en tegens dus ben dit topic al grondig aan het doorspitten. :) Maar bovengenoemde punten zijn dus pro's voor de ST-Zaum. Doordat het allemaal aan elkaar vast zit hoeft het bijvoorbeeld ook niet zo strak en komt er dus geen/weinig druk op die zenuwen. :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:59

strak is relatief begrip, je wil een stabiele ligging van het bit, een hoofdstel wat los zit helpt daar niet in. Dat vind ik juist weer het voordeel van de micklem; de neusriem draagt bij aan de stabiele bitligging. Wel ook een mooi hoofdstel met goede ligging. Kaakriem ben ik groot voorstander van.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:36

J0anieke schreef:
Ha! Cambiar! Leuk je hier te zien! Ik had je destijd om advies gevraagd wat betreft bitloos en ik ben momenteel helemaal bitloos aan het rijden met mijn micklem, ze doet het er echt zooo veel beter mee, ben bij! :)

Hey Joanieke, wow chique!!! Echt tof! Was jij dat met je getraumatiseerd paardje?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:47

Cambiar schreef:
J0anieke schreef:
Ha! Cambiar! Leuk je hier te zien! Ik had je destijd om advies gevraagd wat betreft bitloos en ik ben momenteel helemaal bitloos aan het rijden met mijn micklem, ze doet het er echt zooo veel beter mee, ben bij! :)

Hey Joanieke, wow chique!!! Echt tof! Was jij dat met je getraumatiseerd paardje?

Haha nee! Ze was enkel de zondebok in haar vorige kudde, maar dat is zo goed als over nu ze op een andere plek staat... :Y)

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:06

kruip onder mee lees steen vandaan

even een vraag ik wil graag de rambo micklem multy an schappen specifiek de multy aan gezien ik bitloos rij.

nou wil ik ook weer wat wedstrijden gaan rijden en dan mag je natuurlijk het ringetje op de neusriem niet zien.

heeft iemand een leuk idee om dit te verbergen.

antwoorden van er afhalen en de Competition versie nemen zijn geen opties aan gezien ik hem ook als kaptoom wil gebruiken en ik dus bitloos rij

wie heeft er een leuke creatiefe manier van verbergen zelf dacht ik al iets van een klittenbandje en dat helemaal vol met steentjes doen zodat het ook nog mooi uit ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:19

Het mag gewoon niet. Verbergen is ook niet toegestaan. Ik heb er al eens iemand de ring om uitgestuurd zien worden.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:29

lorelientje schreef:

even een vraag ik wil graag de rambo micklem multy an schappen specifiek de multy aan gezien ik bitloos rij.

nou wil ik ook weer wat wedstrijden gaan rijden en dan mag je natuurlijk het ringetje op de neusriem niet zien.

antwoorden van er afhalen en de Competition versie nemen zijn geen opties aan gezien ik hem ook als kaptoom wil gebruiken en ik dus bitloos rij

wie heeft er een leuke creatiefe manier van verbergen zelf dacht ik al iets van een klittenbandje en dat helemaal vol met steentjes doen zodat het ook nog mooi uit ziet

Ik heb hier eerder gezien dat mensen hem eraf hebben gehaald en zo'n ring eraan hebben gemaakt. Die kan eraf en erop met een schroef. Misschien dat dat een idee is?
https://www.google.nl/search?q=d+ring&r ... ZDOZ82NFuM:

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:04

Ik heb sommige gehoord die een neusbontje erover doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:49

Dat lijkt me sterk een neusbontje is óók verboden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:26

Felinehoi (van YouTube, zoek maar op :+) die start met het hoofdstel en plakt het af met een stuk zwart tape..

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:09

lorelientje schreef:

Ik heb nogmaals even voor je gekeken, op pagina 283 van dit topic zie je iemand (Leen) die het ringetje eraf heeft gehaald, en zo'n harp-sluiting/D-ring erop heeft gemaakt. Je kan even kijken voor het idee. :)

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:15

bedankt voor de tips we gaan voor de optie met een Dring en schroefje we zijn beiden handig genoeg om dit te fiksen

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:03

even stuiter de stuiter hier heb hem net de rambo micklem besteld met 25% korting *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

als het goed is komt hij morgen al en kan ik hem gelijk gebruiken sorry ben ff heel heel blij

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:53

In combinatie met een micklem, heb ik nu een soft flex bit van Trust. Super combinatie! Zeker aan te raden :)
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:46

Ik heb ook een micklem gekocht....vroeg me af of hij zo goed zit?

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:09

Benfan schreef:
In combinatie met een micklem, heb ik nu een soft flex bit van Trust. Super combinatie! Zeker aan te raden :)
[ [url=m/HXKCGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier had ik ook deze combi. Helaas word paard heel zwaar en moet je kracht zetten om uberhaupt te krijgen wat je vraagt ipv gewoon lekker rijden met pinkjes

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:22

Carmuh schreef:

Lijkt me goed! Kaakriem mag misschien wat hoger maar dan krijg je dat de hoek bij het jukbeen misschien te krap wordt.
Is dit een nieuwe competition? Welke maat is dit? Weet iemand of de riempjes smaller zijn geworden? Of oogt het hoofdstel, de riempjes, gewoon smaller op een groot paard :o bij mijn kleine paardje is het zoveel leer en hoofdstel.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:44

Je kunt ze ook kopen op agradi.nl

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:19

ShadowFax schreef:
Carmuh schreef:

Lijkt me goed! Kaakriem mag misschien wat hoger maar dan krijg je dat de hoek bij het jukbeen misschien te krap wordt.
Is dit een nieuwe competition? Welke maat is dit? Weet iemand of de riempjes smaller zijn geworden? Of oogt het hoofdstel, de riempjes, gewoon smaller op een groot paard :o bij mijn kleine paardje is het zoveel leer en hoofdstel.

Ik heb geen idee haha kon heb tweedehands overkopen. Is maat full volgens mij...
Heb er vandaag voor het eerst mee gereden en moet zeggen dat ik positief verschil voelde in aanleuning, voor nu dus blij met de aankoop.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:29

Ik heb al een tijdje de micklem bridle. En ben er een beetje mee aan het experimenteren.
Van engels hoofdstel na jaren met een lage neusriem naar nu met een micklem. Ik moet zeggen dat ik vind dat er toch echt nog positief verschil te halen viel.
Vandaag ook nog getest met de bitclips . Want ja waarom zou je het niet proberen.
Echter hier werd het paardje zeer stug van . Ik heb na het losrijden de clips ook los gemaakt en verder gereden. En het gaf meteen een veel beter gevoel.
Nog mensen die dit ervaren hebben ?