[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:55

dat is een verplaatsbare cantle zodat je een maat 1 (klein zadel) toch op je paard kan gebruiken maar de zitting wat groter kan maken ;)
(als ik het goed begrepen heb toch?)

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:26

Die florac wil ik wel <3

Nee, nog ff niet. Paard wordt maandag op de rontgenfoto gezet ivm verdenking van (ernstige?) artrose. Loopt nu ook kreupel, dus rijden zit er helemaal niet in.
Andere paard loopt als een zonnetje met een oude Barefoot London, dus die krijgt hem sowieso niet :Y)

Maar ik vind het wel een heel mooi zadel. Zou perfect voor mijn "oude" paardje en mij zijn :D bij haar heb je geen wrongen nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:32

darkadia schreef:
Gisteren mijn Nieuwe pad getest, inlages zijn wat aan de dikke kant heb ik het idee, zadel schoof een fractie, maar misschien nieuwigheid? Verder past hij er wel mooi onder, en paardlief liep er ook fijn mee :)


Handig, zo met zo'n zak op het dekje! Gaat dat niet klapperen als je er iets indoet?
Wel vind ik dat de eigen pads van Barefoot wat subtieler zijn qua merknaam in de rand. Zelf draag ik ook geen truien met merknaam er groot op, dus dat hoeft van mij ook niet tot op 20 meter afstand leesbaar op mijn dekjes te staan. ;)

Even off-topic: hoe bevalt die cavesson van Barefoot eigenlijk? Moet je de metaaldraad erin eerst in vorm duwen of niet? En blijft hij dan ook in die vorm om de neus liggen als je aan een teugel 'trekt', of is hij 'vormloos' en heb je de kinriem echt nodig om schuiven te voorkomen?
Ik vind hem er super uitzien en erg verleidelijk als hij inderdaad in de vorm van de paardenneus blijft, maar ik wil echt met vijf vingers tussen kinriem en kin kunnen trainen, en hij heeft net de verkeerde kleur bruin... :o

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:59

@Xyzutu2 Sja die Merknaam hoeft van mij ook niet zo, maar wilde graag een vierkant dekje in een leuk kleurtje, en dan ook nog tegen een niet te hoge prijs. En wel met iets van vacht eronder, ivm gevoelig huidje van paardlief. Dus dan moet je soms consessies doen. Zakje erop had van mij niet gehoeven, zal dit ook niet snel gebruiken, heb dat dan ook nog niet getest, want nu is hij nog mooi plat. Heb op trektocht in Frankrijk wel met soortgelijke sjabrakken gereden (zonder inlagen), en klapperde wel iets bij beweging, maar lag dan ook nog een extra pad onder. Hoe dat bij deze is durf ik dus niet te zeggen.
De cavesson bevalt mij goed, maar moet wel vrij strak om niet te schuiven. Maar dit had ik ook met de academisch kaptoom waar wel een ketting in zit. Hij gaat zich wel steeds beter vormen merk ik, nu ik hem langer gebruik. Ik heb hem niet nieuw gekocht zelf.
EN wat betreft de kleur...sja dan moet je aan de slag met leder verf ;)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:17

Sheran schreef:
Maten komen overeen met 'Cheyenne pony'. :).


Ik heb een BF sayenne. Ik vind mijn pad te groot.
Kom je nog op stal? Je zou anders mogen vergelijken..? Als het kleine is en onder mijn zadel past wil ik het misschien wel van je overnemen.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:29

Mocht iemand met een drytex zadeltje last hebben van een krakend zadel bij het rijden, talkpoeder werkt goed! Ik heb het op aanraden van een andere bokker (wiens reactie nu verwijderd is uit het foto topic) geprobeerd, en ik heb niks meer van het zadel gehoord (in de goede zin dus :) )

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:38

Reactie verwijderd uit foto topic, dus hier: Blauwe pad staat mooi!
Waar heb je die gekocht?

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:40

@Safiera Dank je! Had je reactie wel gezien voor ie was verwijderd ;) Hij s van FRA en komt van Becidor. Heb ook de rode. Die laat ik nog even in plastic. Eerst de andere goed testen.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:42

Aha interessant! Kunnen dus losse inlages in? Of niet wisselbaar? Zit er echt bont onder of nep?

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:45

Kunstvacht. Lijkt fleece achtig. Wel heel zacht. Inlages zijn verwisselbaar. Klittenbandstrook over hele lengte van inlagevak aan onderzijde dekje. Sluit netjes.

EDIT: Pad heeft ook een inkeping aan de voorzijde.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door darkadia op 14-01-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:49

Ok, erg bedankt voor de info en foto's!

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:28

Grappig zeg die FRA pad, voor mij persoonlijk hoeft het niet maar ik weet zeker dat het voor veel mensen een uitkomst is :j

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:32

Leuk topic! Als mijn paardje kan worden ingereden ga ik denk ik voor een Barefoot Cheyenne :)

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:47

Ow wat jammer van dat klittenband er langs....komt dat niet in contact met een wat opliggende ruggengraat...?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:16

Wel apart ja, ik zou het klittenband juist langs de onderzijde verwachten zoals bij Christ & co.

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:27

Nee, komt niet tegen de ruggengraat aan, en zit nog afgedekt ook met vacht zoals je op de foto kan zien ;) T zit echt voorbij de inlage, dus blijft daardoor goed van de ruggengraat af.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:06

Heeft iemand ervaring met de lazy mountain/happy valley in de regen?

cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:17

Hallo,
ik zit er over na te denken om een barefoot
London of een lexington aan te gaan schaffen.
Wat zijn de voordelen en nadelen aan deze zadels.
nou lees ik dat de Lexington versie met vps een hogere achterkant heeft waardoor je naar voren valt,klopt dat?
Ik ben opzoek naar een maat 2 , dus wie er eentje te koop heeft :) , mag ook evt een oudere versie zijn.

darkadia

Berichten: 5260
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:24

De Lexington heeft idd een bijzondere pasvorm, maar kan nu ook met normale VPS geleverd worden. Op wat voor paardje moet het komen? Lexington zit iets smaller dan London, maar weet niet of dat bij de normale VPS versie ook zo is.

Hier ook wel benieuwd hoe happy valley zich houdt in de regen...

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:00

Met de Barrydale kan je prima springen. Gisteren een springlesje gehad. Zondag een onderlinge springwedstrijd. Als er iemand foto's maakt zal ik er 1 plaatsen.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:16

cellibelli schreef:
Hallo,
ik zit er over na te denken om een barefoot
London of een lexington aan te gaan schaffen.
Wat zijn de voordelen en nadelen aan deze zadels.
nou lees ik dat de Lexington versie met vps een hogere achterkant heeft waardoor je naar voren valt,klopt dat?
Ik ben opzoek naar een maat 2 , dus wie er eentje te koop heeft :) , mag ook evt een oudere versie zijn.


Jammer, weet wel een lexington maat 1 te koop

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:07

darkadia schreef:
Nee, komt niet tegen de ruggengraat aan, en zit nog afgedekt ook met vacht zoals je op de foto kan zien ;) T zit echt voorbij de inlage, dus blijft daardoor goed van de ruggengraat af.


Ja dat er vacht overheen zit zie ik, maar dat maakt het alleen maar dikker... ik vind het wel een afknapper eigenlijk... bij veel paarden geeft dat toch snel een randje irritatie als het klittenband niet helemaal strak zit en wat gaat bobbelen, maar misschien valt het mee met deze pad :)

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:09

Lexington ligt over het algemeen heerlijk op het type sportpaard met een lange, rechte rug en een duidelijke schoft. Maar al snel voorover op het type koudbloedje met een kort ruggetje met weinig schoft en wel al snel achter de schoft een rug die omhoog loopt richting de staart :)

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:11

Oh, geen ervaring met een schaap zadel in de regen.
Ik durf eigenlijk ook niet te zeggen in hoeverre wol vervelender aanvoelt dan leer, heb zelf eerlijk gezegd het idee dat het niet zo gek veel verschil maakt... nat wordt je toch :P

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:23

pmarena, wanneer denk jij iets te horen over de prijs van de RWC Dressage? Ik ben namelijk heeul hard aan het twijfelen, of die of een gewoon goed boomzadel. Ligt nu dus echt aan de prijs. :P