[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BCR

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:04

Ik ben benieuwd.... Dit omdat ik zeer nieuwsgierig ben naar het zadel en de ervaringen en tsjaa..... laten we eerlijk zijn volgens mij zitten hier wel een paar verslaafde boomloos zadel testers :j

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:21

BCR schreef:
Ik ben benieuwd.... Dit omdat ik zeer nieuwsgierig ben naar het zadel en de ervaringen en tsjaa..... laten we eerlijk zijn volgens mij zitten hier wel een paar verslaafde boomloos zadel testers :j

Verslaafd valt wel mee :D

Deze bokker pluche_pluus heeft als het goed is zo'n zadel.
Ze schreef een tijdje terug het volgende:

FlexEE, geweldig zadel. Dido heeft gele kopbeugel, mocht ze breder worden kan de kopbeugel eruit.
Zat onwijs fijn, Dido liep erg soepel mee (Als ze eindelijk vooruit ging ipv opzij en naar achteren )
Ik kon ook goed zitten, goed bij mijn paard en zat eigenlijk ' natuurlijk' in direct de juiste hak-heup houding.
Dus ik heb de FlexEE besteld, kleuren havanna/chocolade

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:34

Vanavond mijn London even kunnen testen op een paard met een eigen mening }:) . Mijn Fries had nu 4,5 dag niet hoeven werken. Dus heerlijk vakantie gehad op de wei, tussendoor gedoucht en lekker even op stal etc. Afijn ik vond de temperatuur vandaag weer beter dus toen manlief vanavond bij de kinderen was kon ik even op mijn gemak met mijn paard werken. Al snel na het opstappen (kwart hoefslag) gaf ze aan het niet te willen vandaag. (Dit heeft ze wel vaker als ze een paar dagen niets heeft hoeven doen maar omdat het zo weinig voorkomt was ik het al weer een beetje vergeten.) Ze legt haar kin op haar borst en als ik dan been geef begint ze te zwiepen met haar staart en bolt ze haar rug. Tsja dan nog meer voorwaarts en met enorme drafpassen vliegen we dan zo'n beetje door de bak heen. Maarja nog steeds met die kin op de borst dus nog meer voorwaarts, dan maar in galop, bokken, even gewoon galopperen weer terug naar draf en na een minuut of 10 van dit getrut komt eindelijk de neus er wat uit, laat ze haar hoofd wat zakken en is ineens mijn paard weer rijdbaar en stuurbaar. Nog even door gereden om de rust weer op te zoeken en dan klaar..... (moest het even kwijt) :o

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:34

Oehhh.... dat klinkt wel héél positief!
Wat fijn dat je even gegraven hebt voor me!
Nu word ik helemaal hebberig, haha.
Eerst even een zomer/vakantie stop en dan moet het er toch maar van komen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:42

Maflinger_S schreef:
Arizona gaat prima op een ronde volle haflinger.

Wat minder goed gaat in mijn ervaring is een Arizona met VPS op een pad met inlages op een rondgeribde haflinger. Dat is bolletje, op bolletje, op bolletje en dat heeft net iets te weinig houvast.

Klopt.Had een Arizona met VPS en pad met inlages op mijn bolletje. Gleed alle kanten op. Net als meerdere mensen met dezelfde situatie om mij heen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:05

Ik heb een flexEE getest, zat wel heel fijn! Superzachte zit, mooi kwaliteit leer. Alleen helaas was hij te smal voor mijn pony.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:27

Ik had de FlexEE heel graag willen testen, maar heb zelf een 18 inch nodig engst gaat helaas echt niet passen op mijn haf :(

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:07

Mayflower_ schreef:
Ik heb een flexEE getest, zat wel heel fijn! Superzachte zit, mooi kwaliteit leer. Alleen helaas was hij te smal voor mijn pony.

Hoe breed is jou paardje? Dacht dat je ook zonder kopijzer kon rijden. Alleen moet er dan weinig schoft zijn.

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:34

oei.... ik heb een jonge tinker nog volop in de groei. Hopelijk gaat het wel passen, maar hij gaat nog behoorlijk de breedte in

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:10

Mijn bolle fries is goed te rijden met de London, maar ook met de Arizona die gaat bij hem ook nergens heen
Heb jammer genoeg de Arizona verkocht wegens maat twee te groot
Kom alleen nergens een maat 1 met vos tegen en die wil ik zo graag hebben :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:57

Jouw fries is wel bol,maar niet echt zo rondgeribt als veel haflingers. En daar gaat het mis. ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:30

jomaro schreef:
Mayflower_ schreef:

Hoe breed is jou paardje? Dacht dat je ook zonder kopijzer kon rijden. Alleen moet er dan weinig schoft zijn.

Mijn Haflinger heeft van Barefoot pommel maat L en van gewone boomzadels Wide. Ze is rondgeribt en heeft een korte rug. Zelfs zonder kopijzer was hij te smal.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:46

Mayflower_ schreef:
jomaro schreef:

Mijn Haflinger heeft van Barefoot pommel maat L en van gewone boomzadels Wide. Ze is rondgeribt en heeft een korte rug. Zelfs zonder kopijzer was hij te smal.

Vond het eigenlijk ook wel een leuk zadel, gaat haflinger op dieet zetten :D
Met barefoot xl gaat het dan zeker niet lukken.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:25

Mayflower_ schreef:
jomaro schreef:

Pfoe, dat vind ik best wel tegen vallen eerlijk gezegd. Waren er dan nog andere factoren die een rol speelden? Want als het zadel bij alles boven ong maat L pommel te smal valt, dan vallen er behoorlijk wat af.

Ander vraagje, zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met de barefoot longeersingel?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:51

Lous schreef:
Jouw fries is wel bol,maar niet echt zo rondgeribt als veel haflingers. En daar gaat het mis. ;)

niet rondgeribt? mmm dan denk ik dat je hem niet in het echt gezien hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:57

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:48

Die barebackpad ziet er zeker comfie uit! Ook leuk om te zien.. ben benieuwd naar de druk verdeling, anders een pad onder doen, moet ook kunnen. Maar helaas, ik zou het alsnog niet kunnen betalen.. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:54

Ow die eerste ziet er apart uit Blijheid! Wat een prijs ook… :|

Die 2e lijkt me wel comfy.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:38

Bijzonder zadeltje om te zien, dat rode boomloosje. Die barebackpad daaronder ziet er wel prettig uit, prettig prijsje ook.

Wat betreft een Arizona met VPS met een pad met inlagen op een rondgeribd ponybeest (bolletje, bolletje, bolletje) werkte bij mij dus ook niet. Ik schoof als gevolg daarvan met zadel en al van ponybeest. Wat wel werkt is een Arizona met VPS op een gewone rechte pad (Reinsman in dit geval) zodat de bolletjes niet over elkaar schuiven (bolletje, plat, bolletje dus)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:11

hihihi heerlijk verwoord

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:03

Ach ja de Arizona is nu weg. Donderdag komt mijn Missoula *\%/*

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:12

Lous schreef:
Ach ja de Arizona is nu weg. Donderdag komt mijn Missoula *\%/*

O! Fijn Lous! Ik heb gisteren een 2de handse Virginia rose op de kop getikt....ben helemaal verliefd <3
Straks mss effe een testrit maken als de warmte wat minder is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:16

Ik heb ook nog een Virginia Rose aangeboden gekregen. Maar aangezien al mijn hoofdstellen dark oil zijn en ik er anders ook weer bijppassende forken bij moet kopen, was het handiger voor een Missoula Nut te gaan.

Al vind ik de Virgnia Rose ook zeer mooi :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:18

Ben ook wel benieuwd om de jouwe te zien :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:19

Foto volgt zsm :D