Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BCR schreef:Ik ben benieuwd.... Dit omdat ik zeer nieuwsgierig ben naar het zadel en de ervaringen en tsjaa..... laten we eerlijk zijn volgens mij zitten hier wel een paar verslaafde boomloos zadel testers
. Mijn Fries had nu 4,5 dag niet hoeven werken. Dus heerlijk vakantie gehad op de wei, tussendoor gedoucht en lekker even op stal etc. Afijn ik vond de temperatuur vandaag weer beter dus toen manlief vanavond bij de kinderen was kon ik even op mijn gemak met mijn paard werken. Al snel na het opstappen (kwart hoefslag) gaf ze aan het niet te willen vandaag. (Dit heeft ze wel vaker als ze een paar dagen niets heeft hoeven doen maar omdat het zo weinig voorkomt was ik het al weer een beetje vergeten.) Ze legt haar kin op haar borst en als ik dan been geef begint ze te zwiepen met haar staart en bolt ze haar rug. Tsja dan nog meer voorwaarts en met enorme drafpassen vliegen we dan zo'n beetje door de bak heen. Maarja nog steeds met die kin op de borst dus nog meer voorwaarts, dan maar in galop, bokken, even gewoon galopperen weer terug naar draf en na een minuut of 10 van dit getrut komt eindelijk de neus er wat uit, laat ze haar hoofd wat zakken en is ineens mijn paard weer rijdbaar en stuurbaar. Nog even door gereden om de rust weer op te zoeken en dan klaar..... (moest het even kwijt)
Maflinger_S schreef:Arizona gaat prima op een ronde volle haflinger.
Wat minder goed gaat in mijn ervaring is een Arizona met VPS op een pad met inlages op een rondgeribde haflinger. Dat is bolletje, op bolletje, op bolletje en dat heeft net iets te weinig houvast.
jomaro schreef:Mayflower_ schreef:Ik heb een flexEE getest, zat wel heel fijn! Superzachte zit, mooi kwaliteit leer. Alleen helaas was hij te smal voor mijn pony.
Hoe breed is jou paardje? Dacht dat je ook zonder kopijzer kon rijden. Alleen moet er dan weinig schoft zijn.
Mayflower_ schreef:jomaro schreef:
Hoe breed is jou paardje? Dacht dat je ook zonder kopijzer kon rijden. Alleen moet er dan weinig schoft zijn.
Mijn Haflinger heeft van Barefoot pommel maat L en van gewone boomzadels Wide. Ze is rondgeribt en heeft een korte rug. Zelfs zonder kopijzer was hij te smal.
Mayflower_ schreef:jomaro schreef:
Mijn Haflinger heeft van Barefoot pommel maat L en van gewone boomzadels Wide. Ze is rondgeribt en heeft een korte rug. Zelfs zonder kopijzer was hij te smal.