voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:54

Hij blijft mooi die Nut!
Ik zag op facebook dat de nut in Rose komt, dus dezelfde kleur als de Virginia Rose. Stond bij Tevoetentepaard.

Edit zo staat hij dus op de Barefoot site ook.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:28

Ziet er goed uit!

De cherokee is door de test heen en is in bestelling.
Het zadel komt hopelijk morgen binnen!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:02

Ah, dat is waarschijnlijk het 'NIEUW' bij de Arizona Nut!
Ik dacht dat het een aanpassing aan het zadel zou zijn, maar het is de kleur........
Vind de donkere toch mooier denk ik :9

Diva_Jenny

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:26

Die lichte is wel mooi! Maar blijf toch bij de donkere haha, staat beter op mijn schimmel als die lichte.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:29

Niet mijn kleur, maar wel leuk dat die gemaakt kan worden.
Ik zie dat er nu ook bij staat dat nut in maat 0 op bestelling gemaakt kan worden. Hmm toch maar eens goed over nadenken, maar dan moet er in ieder geval 1 van onze gewone arizona's verkocht zijn.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:56

Mijn nieuwe paard heeft een enorm hoge schoft, dus ik verwacht dat dat best lastig zadel uitkiezen gaat worden. Wat is hier de ervaring met een barefoot op een paard met erg hoge schoft? Schoft is ook nog smal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:09

Dat "filmpje" op de begin-pagina is simpelweg een beetje verouderd zachtjes aan :P

De Nut blijft gewoon hetzelfde, hoewel hij tegenwoordig wel met een suède zit geleverd wordt i.p.v. glad, en de Rose-versie en maat 0 zijn nu dus ook op speciale bestelling leverbaar, worden alleen op bestelling gemaakt dus daar kan wel 12 weken overheen gaan want een nieuwe bestelling gaat natuurlijk gewoon achteraan op de productie-planning :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:40

pmarena:
onder mijn london heb ik een hkm pad, vroeger reed ik zonder vps met een paar dubbeldikke inlages en een paar zachte inlages (anders deed paardlief niet leuk :D), nu met vps heb ik de hkm pad met de protectorfoam erin, en een paar dunne inlages (de inlages uit de agradipad nl)
nu, als ik het zadel optil, met het dekje eronder, en ik steek mijn hand zeg maar in de ruggegraatvrijheid, dna is er behoorlijk weinig plaats, mijn hand zit dan toch redelijk "gekneld" (uiteraard is het wel tegen de zachte foamspul, maargoed)
Is dit erg? paard is wel een beetje een miep, heb ooit ook eens met een stockzadelpad gereden (eerst een halfpad, dan die pad erboven) en na het rijden was het schuim in die pad onder de stijgbeugelophanging behoorlijk ingedeukt/weggeduwd, dus die stijgbeugels drukken wel behoorlijk door. Mede dat mijn paard op dit moment erg vermagerd is (wordt al wat ouder, en staleigenaar gaf veel minder hooi dan ik wist + mijn jongste paard pikte alles in), is haar ruggegraat nu wat opliggend geworden, en de schoft komt er behoorlijk uit.
ik behoud dus liever de inlages, maar als de schoft ertussen gekneld zit zal er uiteraard geen spieropbouw kunnen zijn, ofwel?
de originele barefootpad is geen optie (schuift door de fleece/bont onderkant) en heb ik trouwens ook niet :+

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:51

Brendaaaa schreef:
Mijn nieuwe paard heeft een enorm hoge schoft, dus ik verwacht dat dat best lastig zadel uitkiezen gaat worden. Wat is hier de ervaring met een barefoot op een paard met erg hoge schoft? Schoft is ook nog smal.

mijne heeft een vrij aanwezige schoft met weinig bespiering er naast (en dus smal) en ik heb een barefoot cheyenne en die zit goed hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:00

Ik wil graag Pmarena hier even in het zonnetje zetten :D

Mijn cherokee heeft op onverklaarbare wijze een harde rand in de onderkant, alleen aan de linkerkant van het zadel. Goed balen dus.
Heb foto's gemaakt, de winkel gemaild waar ik hem gekocht heb, en ook Pmarena op de hoogte gesteld.
Eigenlijk had ik gerekend op een reactie zoals:"Stuur je zadel maar op, we gaan er naar kijken." En daarna:"Goh, dit is raar, we moeten je zadel opsturen naar Barefoot, het gaat wel even duren" .
Opzich logische stappen en ik zat al te balen bij het idee mijn zadel een tijd kwijt te zijn. Maaaaaaarrrrrrrr niks van dit alles!
Ik mag mijn zadel gewoon ruilen voor een gloednieuwe *\o/* Na even overleggen heb ik ook besloten om dan voor een cheyenne te gaan ipv cherokee, was ook geen probleem.

Dus, al met al, ondanks een raar zadel toch een heel tevreden klant door de super service en de snelle beantwoording van de mails *\o/*
Het is nog even wachten tot Pmarena zelf weer zadels binnen krijgt van barefoot, maar daar kan zij natuurlijk niks aan doen en dat wacht ik rustig af :j

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:06

dat is nu een super service! geweldig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:36

Duhelo schreef:
pmarena:
onder mijn london heb ik een hkm pad, vroeger reed ik zonder vps met een paar dubbeldikke inlages en een paar zachte inlages (anders deed paardlief niet leuk :D), nu met vps heb ik de hkm pad met de protectorfoam erin, en een paar dunne inlages (de inlages uit de agradipad nl)
nu, als ik het zadel optil, met het dekje eronder, en ik steek mijn hand zeg maar in de ruggegraatvrijheid, dna is er behoorlijk weinig plaats, mijn hand zit dan toch redelijk "gekneld" (uiteraard is het wel tegen de zachte foamspul, maargoed)
Is dit erg? paard is wel een beetje een miep, heb ooit ook eens met een stockzadelpad gereden (eerst een halfpad, dan die pad erboven) en na het rijden was het schuim in die pad onder de stijgbeugelophanging behoorlijk ingedeukt/weggeduwd, dus die stijgbeugels drukken wel behoorlijk door. Mede dat mijn paard op dit moment erg vermagerd is (wordt al wat ouder, en staleigenaar gaf veel minder hooi dan ik wist + mijn jongste paard pikte alles in), is haar ruggegraat nu wat opliggend geworden, en de schoft komt er behoorlijk uit.
ik behoud dus liever de inlages, maar als de schoft ertussen gekneld zit zal er uiteraard geen spieropbouw kunnen zijn, ofwel?
de originele barefootpad is geen optie (schuift door de fleece/bont onderkant) en heb ik trouwens ook niet :+

Nouja, er hoeft op zich geen hand tussen te passen natuurlijk :P

Vandaar ook de halstertouw-test, heb je die al gedaan? :)

Het idee van de fysiotherapeuten van Barefoot is dat de doornuitsteeksels van de ruggengraat vrij van druk moeten zijn, dus echt het middelste stukje van de ruggengraat zeg maar, dat balletje dat omhoog komt als de ruggengraat zichtbaar wordt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:42

Blijheid schreef:
Ik wil graag Pmarena hier even in het zonnetje zetten :D

Mijn cherokee heeft op onverklaarbare wijze een harde rand in de onderkant, alleen aan de linkerkant van het zadel. Goed balen dus.
Heb foto's gemaakt, de winkel gemaild waar ik hem gekocht heb, en ook Pmarena op de hoogte gesteld.
Eigenlijk had ik gerekend op een reactie zoals:"Stuur je zadel maar op, we gaan er naar kijken." En daarna:"Goh, dit is raar, we moeten je zadel opsturen naar Barefoot, het gaat wel even duren" .
Opzich logische stappen en ik zat al te balen bij het idee mijn zadel een tijd kwijt te zijn. Maaaaaaarrrrrrrr niks van dit alles!
Ik mag mijn zadel gewoon ruilen voor een gloednieuwe *\o/* Na even overleggen heb ik ook besloten om dan voor een cheyenne te gaan ipv cherokee, was ook geen probleem.

Dus, al met al, ondanks een raar zadel toch een heel tevreden klant door de super service en de snelle beantwoording van de mails *\o/*
Het is nog even wachten tot Pmarena zelf weer zadels binnen krijgt van barefoot, maar daar kan zij natuurlijk niks aan doen en dat wacht ik rustig af :j

Senks :o

Maar hoe je het omschrijft...zo gaat het wel, haha :D

Alleen vind ik dat de klant daar niet onder hoeft te lijden, het geharrewar met Barefoot dat is voor mij achter de schermen en daar hoeft niemand op te wachten, je krijgt van mij gewoon een nieuwe en dan is het verder mijn probleem om een oplossing met Barefoot te vinden :)

Het is een beetje erg jammer dat ze momenteel zo langzaam zijn....heel veel spullen zijn niet leverbaar en de spullen die ik bestel die wel leverbaar zijn, daarvan duurt het nu ineens makkelijk een week voordat ik na bestelling überhaupt een factuur krijg...en met dit mooie weer vliegen de bestellingen me ineens om de oren waardoor sommige zadels en ander spul ècht op zijn nu...het aanvullen duurt gewoon zo lang -O-

Hopelijk wordt dat snel weer beter, ze zijn net overgeschakeld op een nieuw systeem en dat is nog erg wennen blijkbaar :P

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:08

pmarena: hoe heet zon zitting die je op je barefootzadel kan bevestigen zodat je meer in een a-vorm komt te zitten?
En heb je die nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:37

@Pmarena: Maar dat is wel een groot verschil hoor, dat jij de klant er niet mee laat zitten. Bij 9 van de 10 bedrijven ben je in zo'n geval gewoon een lange tijd je spul kwijt, echt heel fijn dat dat bij jou niet het geval is :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:34

Cindy: ik heb die niet, Barefoot heeft zoiets helaas niet in het assortiment, ik heb er wel vaak om gevraagd en ze hebben er wel wat mee geëxperimenteerd dus hopelijk komt die ooit nog.... er bestaat wel die Seatbone-saver van Heather Moffet.

En voor westernzadels zie je ook wel eens seatsavers die alleen het middenstuk van de seat ophogen zeg maar, zoiets zou natuurlijk ook gebruikt kunnen worden om je A-vormige zitting meer hoogte te geven :j

Als ik nu zelf iets zou zoeken dan zou ik even gaan zoeken in de westernhoek :)

Blijheid: helaas wel ja. Ik krijg ook zo af en toe mail van wat gepikeerde klanten van andere verkopers of andere merken zadels := Echt heel sneu...

Het is gewoon al vervelend zat voor iemand als die problemen met zijn zadel heeft, dat had eigenlijk al niet mogen gebeuren, het enige dat je dan nog kunt doen om het zoveel mogelijk weer goed te maken is snel zorgen voor een oplossing vind ik :j

En als zou ik het niet voor de klant snel oplossen, dan is het alsnog fijn voor mezelf want het is toch geen prettig gevoel als je weet dat er een snel minder vrolijk wordend iemand zit te wachten op je, en je zelf mar zit te wachten op je eigen leverancier, en je dus eigenlijk gevangen zit tussen 2 kampen....dat is heel erg niet tof :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:41

cindybijl schreef:
pmarena: hoe heet zon zitting die je op je barefootzadel kan bevestigen zodat je meer in een a-vorm komt te zitten?
En heb je die nog?

Ik denk dat je de hipsaver van Heather Moffet bedoeld :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:45

Oeps, Hipsaver inderdaad, ik typte het verkeerde woord :P

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:05

thnx!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:06

Ik heb ook het gevoel - als ik even mag inhaken op het leveren van service - dat de fabrikanten (tegenwoordig??) regelmatig niet thuis geven wanneer er iets aan de hand is. Ik ben altijd "de eerste met dat probleem" %) Dat is voor ons leveranciers soms ook heel frustrerend.... |o

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:41

Dat hebben jullie niet alleen als verkopers . Wat dacht je als je als klant een klacht heb bij noem een doorsnee winkel .
Hebben ze het nog nooit meegemaakt en ben je altijd de eerste ....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:50

Dat is een bekende inderdaad :))

Ik heb in de loop der jaren zat rare dingen gemeld gekregen door klanten, maar gelukkig bijna altijd wat anders waardoor ik 9 van de 10 keer ook zeg dat het probleem me niet bekend voor komt en dat ik het niet eerder heb gezien.

Dat is dan gewoon echt de waarheid, maar terwijl je het zegt zie je al helemaal voor je hoe die klant aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel >;)

Echt maffe dingen soms. Maarja dat zal je toch wel houden denk ik...Barefoot controleert behoorlijk goed om rare dingen te voorkomen maar veel zaken merk je gewoon pas als je iets in gebruik gaat nemen. En soms zijn er bij een combinatie de perfecte omstandigheden om rare dingen in de hand te werken, waar niemand last van heeft maar dat koppel net wel :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:11

Maar ik vind dat je als dealer van een bepaald merk toch door je leverancier serieus genomen zou moeten worden wanneer er een klacht is. Maar regelmatig word je "serieus genomen" en dan moet j het zelf oplossen - kost geld, moeite, tijd en je zorgvuldig opgebouwde reputatie gaat naar de maan. De leverancier vergeet dat de dealers soms contact met elkaar hebben en onderling overleggen wanneer er iets vaak fout gaat. Voorbeeld: van 1 merk ging in veel gevallen het zweetblad al na 1-2 jaar stuk - grote slijtplekken snap ik, maar gaten er in??? Uiteraard heb je altijd mensen die een scherpe beugelriem gebruiken (ja die zijn er) gespjes aan de binnenkant van een laars/chap, of de boel laten vervuilen, zodat zand en modder hun schavende werk kunnen doen. Maar soms komt het gewoon doordat het materiaal niet sterk genoeg is. Bij een goedkoop zadel moet je dat incalculeren, maar wanneer je 1200 euro neerlegt, mag je verwachten dat het heel blijft, toch??? Fabrikant wilde wel repareren, maar op kosten klant, want "het zadel was immers niet onbruikbaar" -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:17

Tjonge buitenzinnig, dat is wel echt een nare reactie van de producent, zeker als het vaker voorkomt!

Moet zeggen dat ik nu met mijn zadel ook zoiets had van, hoe KAN dit nou?
Ben altijd netjes op mijn spullen, ben geen topruiter maar ben wel serieus met trainen bezig en doe er alles aan om netjes en stil te zitten, ponylief is niet 100% recht maar welk paard wel en hij heeft geen bijzondere bouw, ik doe geen rare dingen met het zadel, het hangt altijd op een zadelsteun in een kast waar het goed in past.....En dan toch na 9 maanden een dikke harde rand aan een kant?

Loop nu al een paar dagen te puzzelen, maar ik kom er echt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:24

pmarena schreef:
terwijl je het zegt zie je al helemaal voor je hoe die klant aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel >;)

Dat had ik dus ook toen ik je mailde. Ik heb echt niks raars gedaan, maar zie dan ook helemaal voor me dat een winkel of leverancier (en dan bedoel ik echt niet jou persoonlijk, maar in het algemeen) aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel, als ze niks stoms gedaan had was dat zadel toch nog goed >;)