Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brendaaaa schreef:Mijn nieuwe paard heeft een enorm hoge schoft, dus ik verwacht dat dat best lastig zadel uitkiezen gaat worden. Wat is hier de ervaring met een barefoot op een paard met erg hoge schoft? Schoft is ook nog smal.
Duhelo schreef:pmarena:
onder mijn london heb ik een hkm pad, vroeger reed ik zonder vps met een paar dubbeldikke inlages en een paar zachte inlages (anders deed paardlief niet leuk), nu met vps heb ik de hkm pad met de protectorfoam erin, en een paar dunne inlages (de inlages uit de agradipad nl)
nu, als ik het zadel optil, met het dekje eronder, en ik steek mijn hand zeg maar in de ruggegraatvrijheid, dna is er behoorlijk weinig plaats, mijn hand zit dan toch redelijk "gekneld" (uiteraard is het wel tegen de zachte foamspul, maargoed)
Is dit erg? paard is wel een beetje een miep, heb ooit ook eens met een stockzadelpad gereden (eerst een halfpad, dan die pad erboven) en na het rijden was het schuim in die pad onder de stijgbeugelophanging behoorlijk ingedeukt/weggeduwd, dus die stijgbeugels drukken wel behoorlijk door. Mede dat mijn paard op dit moment erg vermagerd is (wordt al wat ouder, en staleigenaar gaf veel minder hooi dan ik wist + mijn jongste paard pikte alles in), is haar ruggegraat nu wat opliggend geworden, en de schoft komt er behoorlijk uit.
ik behoud dus liever de inlages, maar als de schoft ertussen gekneld zit zal er uiteraard geen spieropbouw kunnen zijn, ofwel?
de originele barefootpad is geen optie (schuift door de fleece/bont onderkant) en heb ik trouwens ook niet
Blijheid schreef:Ik wil graag Pmarena hier even in het zonnetje zetten![]()
Mijn cherokee heeft op onverklaarbare wijze een harde rand in de onderkant, alleen aan de linkerkant van het zadel. Goed balen dus.
Heb foto's gemaakt, de winkel gemaild waar ik hem gekocht heb, en ook Pmarena op de hoogte gesteld.
Eigenlijk had ik gerekend op een reactie zoals:"Stuur je zadel maar op, we gaan er naar kijken." En daarna:"Goh, dit is raar, we moeten je zadel opsturen naar Barefoot, het gaat wel even duren" .
Opzich logische stappen en ik zat al te balen bij het idee mijn zadel een tijd kwijt te zijn. Maaaaaaarrrrrrrr niks van dit alles!
Ik mag mijn zadel gewoon ruilen voor een gloednieuweNa even overleggen heb ik ook besloten om dan voor een cheyenne te gaan ipv cherokee, was ook geen probleem.
Dus, al met al, ondanks een raar zadel toch een heel tevreden klant door de super service en de snelle beantwoording van de mails![]()
Het is nog even wachten tot Pmarena zelf weer zadels binnen krijgt van barefoot, maar daar kan zij natuurlijk niks aan doen en dat wacht ik rustig af
pmarena schreef:terwijl je het zegt zie je al helemaal voor je hoe die klant aan de andere kant denkt: jaja, dat zal wel