Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:32

Ik weet dat er 'neppe' micklems zijn met wit onderlegd, een vriendin van mij wil dese graag. Weet iemand toevallig waar deze te koop zijn?

Benfan

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:29

JOTTEM!!!!! ik heb EINDELIJK mijn trust bit besteld :) Kan niet wachten tot hij binnen is :) Het is de flex watertrens. Hopelijk is hij voor het weekend in huis :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:00

Heel fijn bitten Ben fan. Heb je de flexi soft? Ik heb hem in watertrens en babypelham.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:47

KPet schreef:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... er-cob.htm

Ik weet niet of dit in dit topic past, omdat het niet anatomisch is, maar dit hoofdstel lijkt zo op de micklem dat ik het toch probeer. Ik kwam dit kaptoom tegen op agradi en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Deze ben ik op mijn zoektocht ook tegengekomen en ik vroeg me af of jij er inmiddels ervaring mee had?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:19

maitestar23 schreef:
KPet schreef:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... er-cob.htm

Ik weet niet of dit in dit topic past, omdat het niet anatomisch is, maar dit hoofdstel lijkt zo op de micklem dat ik het toch probeer. Ik kwam dit kaptoom tegen op agradi en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Deze ben ik op mijn zoektocht ook tegengekomen en ik vroeg me af of jij er inmiddels ervaring mee had?

Ja en nee. Hij is binnen. Het is erg fijn leer vind ik, maar het voorste deel van de neusriem is enorm groot in vergelijking met de rest vh hoofdstel. Ik heb m even naast mijn hannoveraanse hoofdstel gelegd en de verdere maten zijn prima, dus hij hoeft ook niet kleiner, maar het voorste deel van de neusriem laat ik innemen door de tuigmaker. Ik heb er dus helaas nog niet mee gewerkt, maar het lijkt me een fijn ding. Ik ben er tot nu toe blij mee :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:20

Cemlys schreef:
Heel fijn bitten Ben fan. Heb je de flexi soft? Ik heb hem in watertrens en babypelham.

De flexi soft watertrens. Ben heel benieuwd wat mijn merrie er van gaat vinden. Heb hem met 25% korting kunnen kopen. Dat scheelt toch best in de prijs.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:42

Ik ga ook een keer zo'n trust bitje proberen, rijd nu met een neue scheule water trens en opzich prima maar vind testen altijd wel interessant of het fijner kan voor het paard.

Cemlys; spring jij toevallig met de baby pelham? Mijn paard kan best sterk worden in het parcours maar zie het niet zitten om er hele heftige bitten in te gaan hangen.

Moet m'n antares hoofdstel helaas verkopen, hij is ietsje uitgerekt en de neusriem is net te ruim geworden voor mijn paard. (smal /fijn hoofdje). Zo onwijs balen, heb nu het normale model besteld weer. Ben fan van de kwaliteit wel :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:16

Capriootje schreef:
Moet m'n antares hoofdstel helaas verkopen, hij is ietsje uitgerekt en de neusriem is net te ruim geworden voor mijn paard. (smal /fijn hoofdje). Zo onwijs balen, heb nu het normale model besteld weer. Ben fan van de kwaliteit wel :j

Zonde! Welke heb je nu besteld?

De Antares Precision bridle staat nog wel op mijn lijstje. Onze hoofdstellen komen uit dezelfde fabriek haha. Topfabriek! Ben er zelf geweest. Kwijlen!

Ik vind je EQP-hoofdstel nog steeds fantastisch! Alleen jammer dat er geen keelriem aanzit ivm stomme KNHS regels.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:21

Capriootje, kan een goede tuigmaker dat niet netjes inkorten?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:40

Ja die EQP blijft ook gaaf! Heb er nu ook bijpassende teugels bij <3

Lithya, helaas niet. Het is een enkel riempje en niet zo 1 die je terug haalt, probleem is nu dat de gesp naast z'n mond hoek uit komt en als hij beetje kauwt/speelt met het bit dit niet fijn is. Hij heeft een wondje nu op z'n lip. Maar voor zijn 1,74 heeft ie ook een heel fijn/smal hoofdje dus full is vaker te ruim helaas.

Ja daarom nu wel weer voor Antares gekozen Astrid, de kleuren, kwaliteit etc. is echt fantastisch.
Nu de normale besteld, deze;

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:48

Capriootje schreef:
Ik ga ook een keer zo'n trust bitje proberen, rijd nu met een neue scheule water trens en opzich prima maar vind testen altijd wel interessant of het fijner kan voor het paard.

Cemlys; spring jij toevallig met de baby pelham? Mijn paard kan best sterk worden in het parcours maar zie het niet zitten om er hele heftige bitten in te gaan hangen.

Ik spring niet meer met die van mij, ik heb hem wel gekocht omdat hij best pittig kan worden en ik dan ipv 10 keer vragen met een kleine ophouding hem weer bij de les heb, zo is ie veel fijner te rijden. Heb meerdere bitten geprobeerd zoals ook myler, maar daar reageert ie weer heel heftig op een kleine ophouding, blijkbaar toch te scherp voor hem. Nu met de flexi soft hebben we heel fijne ophoudingen en overgangen, daar waar ze voorheen gewoon rommelig waren. Hoor er wel meer fijne ervaringen over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:50

Capriootje schreef:
Ja die EQP blijft ook gaaf! Heb er nu ook bijpassende teugels bij <3

Lithya, helaas niet. Het is een enkel riempje en niet zo 1 die je terug haalt, probleem is nu dat de gesp naast z'n mond hoek uit komt en als hij beetje kauwt/speelt met het bit dit niet fijn is. Hij heeft een wondje nu op z'n lip. Maar voor zijn 1,74 heeft ie ook een heel fijn/smal hoofdje dus full is vaker te ruim helaas.

Ja daarom nu wel weer voor Antares gekozen Astrid, de kleuren, kwaliteit etc. is echt fantastisch.
Nu de normale besteld, deze;

[ [url=m/CNRD3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:52

Nice, Kayleigh! Snel een "aanfoto"!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:54

Hij stond in Frankrijk als 'out of stock' dus Eliane zoekt voor me uit of hij nog ergens wel op voorraad is :D Hoop snel.

Dankje Cemlys! Als de water trens fijn is ga ik ook eens zo 1 proberen denk ik, wil precies wat jij zegt met een kleinere hulp goede respons. Indoor ging allemaal prima maar outdoor en de cross is meneer lekker enthousiast :=

ann_sophieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:26

Is er een verschil tussen de Rambo Micklem Competition en Bridles Fenton FairField van Hooks?(https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield)
Op foto lijkt het dat de neusriem hoger komt en breder is bij de Hooks?
Deze vindt ik iets mooier en goedkoper maar het is belangrijk dat ook de zenuwen ontlast zijn.

Ik zoek een hoofdstel voor een headshaker, in de hoop dat dit iets helpt.
Nu heeft ze een standaard hoofdstel van LJ, maar bij fel zonlicht verdraagt ze het precies niet achter haar oren.

Dy'on Difference Hoofdstel heeft dan veel afstand achter de oren maar voor de rest minder anatomisch denk ik? En ook best prijzig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:31

ann_sophieh schreef:
Is er een verschil tussen de Rambo Micklem Competition en Bridles Fenton FairField van Hooks?(https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield)
Op foto lijkt het dat de neusriem hoger komt en breder is bij de Hooks?
Deze vindt ik iets mooier en goedkoper maar het is belangrijk dat ook de zenuwen ontlast zijn.

Ik zoek een hoofdstel voor een headshaker, in de hoop dat dit iets helpt.
Nu heeft ze een standaard hoofdstel van LJ, maar bij fel zonlicht verdraagt ze het precies niet achter haar oren.

Dy'on Difference Hoofdstel heeft dan veel afstand achter de oren maar voor de rest minder anatomisch denk ik? En ook best prijzig.

Ik denk dat je de Hooks meer kan vergelijken met de PS of Sweden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:43

Heb je al eens een osteopaat bij je headshaker gehad. Probleem in de rug kan veel spanning en irritatie achter de oren geven

ann_sophieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:07

Cemlys schreef:
Heb je al eens een osteopaat bij je headshaker gehad. Probleem in de rug kan veel spanning en irritatie achter de oren geven

Ze is in orde aan de rug. Ze doet het ook enkel bij fel zonlicht. In de winter, 's avonds en in binnenpiste is er niets aan te merken. Ik heb nu ook een UV-werend vliegenmasker besteld, maar las dat anatomisch hoofdstel ook soms helpt. Ik heb sowieso een nieuw nodig, dus dacht meer in die richting uit te kijken. Maar ik snap niet echt het verschil tussen de Rambo en Hooks.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:03

Ik heb binnenkort een kopstuk van de PS of Sweden te koop. Die ik nu heb ligt net niet helemaal lekker, super service van PS dat ik bij hoge uitzondering toch een los kopstuk bij ze kan bestellen. Dus, mocht er iemand belang hebben bij alleen een full kopstuk, pb me dan even.

Afbeelding
Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:06

Verschil tussen Rambo en de Hooks is sowieso dat de bakstukken bij de Hooks gewone bakstukken zijn en bij Rambo zijn deze in de neusriem geïntrigeerd. Ook denk ik dat de neusriem een andere drukverdeling zal geven.

De keelriem loopt ook anders, er zit aan de Hooks een gewone keelriem. Bij de Rambo loopt deze lager. De Rambo heeft 1 riem waar de kaakriem en de neusriem aan zitten en waar het bit ook aan bevestigd wordt.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:44

ErosF schreef:
Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype

Ik dacht dat aanvankelijk ook.
Daarom ging ik gesprek aan met professor in Gent ivm bitloos en invloed op de hoofdzenuwen.
Besluit was dat de micklem wel degelijk beter ligt. Neen OP de bovenkant van de neus liggen geen belangrijke zenuwen. De belangrijkste zenuwpunten worden net wel degelijk ontzien door het micklem concept. Wel moet je ALTIJD zorgen dat de neusriem boven de nasale holtes ligt, kun je mooi voelen...
Probleem is dat de micklem niet elk hoofd past. Ik maakte er 1 voor mijn fijne Andalusier, maar voor mijn berber met zijn breed hoofd en kaken, past hij minder. Als de micklem past dan ontziet hij gevoelige zenuwpunten en ook wordt druk vermeden op tandvlees door de tanden.
https://myalbum.com/album/RjZ6dcowZrN9
Voor mijn berber ga ik eens proberen een sp of Sweden bitloos te maken of het micklem concept wat aan te passen. Ook voor mijn veiga Lusitano past een micklem niet omdat ze ook een zeer convex hoofd heeft.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 01-04-17 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:48

Cambiar schreef:
ErosF schreef:
Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype

Ik dacht dat ook
Daarom ging ik gesprek aan met professor in Gent ivm bitloos en zenuwen.
Besluit was dat de micklem wel degelijk beter ligt. Neen OP de neus liggen geen belangrijke zenuwen. De belangrijkste zenuwpunten worden net wel degelijk ontzien door het micklem concept.
Probleem is dat de micklem niet elk hoofd past. Ik maakte er 1 voor mijn fijne Andalusier, maar voor mijn berber met zijn breed hoofd en kaken, past hij minder. Als de micklem past dan ontziet hij gevoelige zenuwpunten en ook wordt druk vermeden op tandvlees door de tanden.
https://myalbum.com/album/RjZ6dcowZrN9
Voor mijn berber ga ik eens proberen een sp of Sweden bitloos te maken of het micklem concept wat aan te passen.

Welke is dit? Dit is een originele micklem?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:52

Citaat:
Welke is dit? Dit is een originele micklem?

Neen, ik heb die volledig zelf gemaakt met Portugese gespen. Ik wou dit proberen te maken omdat ik nieuwsgierig was of ik het kon. Zijn ook nogal wat veranderingen aangebracht....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:55

Ik vind hem prachtig. Jammer dat ie niet ergens te koop is :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:16

Ha! Cambiar! Leuk je hier te zien! Ik had je destijd om advies gevraagd wat betreft bitloos en ik ben momenteel helemaal bitloos aan het rijden met mijn micklem, ze doet het er echt zooo veel beter mee, ben bij! :)