Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KPet schreef:https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... er-cob.htm
Ik weet niet of dit in dit topic past, omdat het niet anatomisch is, maar dit hoofdstel lijkt zo op de micklem dat ik het toch probeer. Ik kwam dit kaptoom tegen op agradi en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
maitestar23 schreef:KPet schreef:https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... er-cob.htm
Ik weet niet of dit in dit topic past, omdat het niet anatomisch is, maar dit hoofdstel lijkt zo op de micklem dat ik het toch probeer. Ik kwam dit kaptoom tegen op agradi en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Deze ben ik op mijn zoektocht ook tegengekomen en ik vroeg me af of jij er inmiddels ervaring mee had?
Capriootje schreef:Moet m'n antares hoofdstel helaas verkopen, hij is ietsje uitgerekt en de neusriem is net te ruim geworden voor mijn paard. (smal /fijn hoofdje). Zo onwijs balen, heb nu het normale model besteld weer. Ben fan van de kwaliteit wel
Capriootje schreef:Ik ga ook een keer zo'n trust bitje proberen, rijd nu met een neue scheule water trens en opzich prima maar vind testen altijd wel interessant of het fijner kan voor het paard.
Cemlys; spring jij toevallig met de baby pelham? Mijn paard kan best sterk worden in het parcours maar zie het niet zitten om er hele heftige bitten in te gaan hangen.
Moet m'n antares hoofdstel helaas verkopen, hij is ietsje uitgerekt en de neusriem is net te ruim geworden voor mijn paard. (smal /fijn hoofdje). Zo onwijs balen, heb nu het normale model besteld weer. Ben fan van de kwaliteit wel
Capriootje schreef:Ja die EQP blijft ook gaaf! Heb er nu ook bijpassende teugels bij
Lithya, helaas niet. Het is een enkel riempje en niet zo 1 die je terug haalt, probleem is nu dat de gesp naast z'n mond hoek uit komt en als hij beetje kauwt/speelt met het bit dit niet fijn is. Hij heeft een wondje nu op z'n lip. Maar voor zijn 1,74 heeft ie ook een heel fijn/smal hoofdje dus full is vaker te ruim helaas.
Ja daarom nu wel weer voor Antares gekozen Astrid, de kleuren, kwaliteit etc. is echt fantastisch.
Nu de normale besteld, deze;
[ [url=m/CNRD3R.jpg]Afbeelding[/url] ]
ann_sophieh schreef:Is er een verschil tussen de Rambo Micklem Competition en Bridles Fenton FairField van Hooks?(https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield)
Op foto lijkt het dat de neusriem hoger komt en breder is bij de Hooks?
Deze vindt ik iets mooier en goedkoper maar het is belangrijk dat ook de zenuwen ontlast zijn.
Ik zoek een hoofdstel voor een headshaker, in de hoop dat dit iets helpt.
Nu heeft ze een standaard hoofdstel van LJ, maar bij fel zonlicht verdraagt ze het precies niet achter haar oren.
Dy'on Difference Hoofdstel heeft dan veel afstand achter de oren maar voor de rest minder anatomisch denk ik? En ook best prijzig.
Cemlys schreef:Heb je al eens een osteopaat bij je headshaker gehad. Probleem in de rug kan veel spanning en irritatie achter de oren geven
ErosF schreef:Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype
Cambiar schreef:ErosF schreef:Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype
Ik dacht dat ook
Daarom ging ik gesprek aan met professor in Gent ivm bitloos en zenuwen.
Besluit was dat de micklem wel degelijk beter ligt. Neen OP de neus liggen geen belangrijke zenuwen. De belangrijkste zenuwpunten worden net wel degelijk ontzien door het micklem concept.
Probleem is dat de micklem niet elk hoofd past. Ik maakte er 1 voor mijn fijne Andalusier, maar voor mijn berber met zijn breed hoofd en kaken, past hij minder. Als de micklem past dan ontziet hij gevoelige zenuwpunten en ook wordt druk vermeden op tandvlees door de tanden.
https://myalbum.com/album/RjZ6dcowZrN9
Voor mijn berber ga ik eens proberen een sp of Sweden bitloos te maken of het micklem concept wat aan te passen.