Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:28

Laura hoe valt het shirt qua maat? Twijfel tussen M of L..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:39

Saaams schreef:

Ik heb L polo van Le Mieux, dus mijn vermoeden is dat jij M aan kan. Misschien ook S. Ter vergelijk, van Anky heb ik XL

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:40

Noukie schreef:
Saaams schreef:

Ik heb L polo van Le Mieux, dus mijn vermoeden is dat jij M aan kan. Misschien ook S. Ter vergelijk, van Anky heb ik XL

Ik ben te royaal voor een S. Ik ben laatst vergeten te passen.. en nu wacht ik op korting :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:14

Saaams schreef:

Ik heb altijd maat 36 en heb hier de small van. Dus ze vallen wel op maat.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:35

paljaslaura schreef:
Toevallig tegen het mint shirt aangelopen vrijdag in de Epplejeck en zaterdag meteen kunnen gebruiken!
[ [url=m/WlXhcU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:27

Ik heb een mesh dekje met een extra dikke bovenkant. Hardstikke fijn, maar ik rij ook al met prolite pad dus voor mij is het te dik en dus heb ik maar een paar keer mee gereden.
Iemand misschien interesse om hem te ruilen tegen een gewone mesh versie?
Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:09

Ik zit vaak tussen een S en een M in. Van lemieux heb ik een M en die zit perfect.

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:40

Morgen krijg ik eindelijk mijn french rose binnen. Ik ben benieuwd

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:44

Ik heb mijn French Rose ook binnen. Vind m in het echt nog mooier!
Citron moet ik helaas nog even op wachten, wel al de bij behorende mouwloze polo binnen. Heel blij mee!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:32

ik had limieux peeskappen gekocht,, helaas klittenband te klein.. erg jammer vind ik dat van lemieux.

weet niet hoe dunne benen de paarden daar in engenland hebben... maar zelf mn jonge haf met wat slankere benen was het klittenband te strak..

de dekjes vind ik echt top van lemieux. De flextrainers zonder bond pas mijn hafje dan wel weer goed.. maar de rest vind ik de pasmaten om te huilen erg jammer

heb nu de harry horse Elite-R om uit te proberen hopelijk ademen die beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:53

Hier passen de haflingers het gewoon :)

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:24

Ondertussen ook een hele set van de lemieux borstels aangeschaft, ik vind ze echt fantastisch! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En met een schimmel moeilijk op de foto te krijgen, maar hij blonk als een spiegeltje! *D

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:37

Waarom zijn die specifiek prettig?

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:52

Muze schreef:
Waarom zijn die specifiek prettig?

De flexi vorm is erg fijn omdat die dus mooi buigt om het lichaam, vooral op de rug en aan de benen erg handig. De verschillende types borstel haren doen ook echt wat beloofd:losse haren, harder vuil, fijn stof, opblinken, allemaal top! En ze liggen ook fijn in de hand, bandje is aanpasbaar. Alleen maar positieve punten :j *\o/*

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:06

Ben ook heel benieuwd. Wat voor borstels had je eerst?

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:36

VWestra schreef:
Ben ook heel benieuwd. Wat voor borstels had je eerst?

Goh, beetje vanalles, wat voor handen was in de locale ruitersportzaak, niks speciaals :+

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:41

Weet iemand wat voor shirt de passende kleur rood heeft bij de Chili red ? Ik heb al gezocht maar kan niet echt een passende kleur vinden

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:01

ik heb de beige suede en de burgundy cotton in dressuur L, ze zijn beide gebruikt maar nog goed, en zou ze graag ruilen met iemand voor dezelfde in de S/M maat dressuur

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:52

bettyvn schreef:
ik heb de beige suede en de burgundy cotton in dressuur L, ze zijn beide gebruikt maar nog goed, en zou ze graag ruilen met iemand voor dezelfde in de S/M maat dressuur

Heb je een foto van de beige? Mag via pb, ik heb de beige in S formaat (zelfde als s/m)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:05

Ik heb inmiddels ook een deel van de borstels gekocht. De harde (midden boven op foto van V_Naomi) en de zachte geitenhaar (rechts boven). Bij mij heeft de harde dezelfde band als die van Naomi (met klittenband verstelbaar) en de zachte een band met elastiek Dat was me eerst niet opgevallen, pas bij gebruik.

Ik moet nog een beetje wennen aan de harde. Ik borstel graag stevig met een harde borstel en door t flex gebeuren merk ik soms dat hij op grote, plattere stukken (flank, rug) een beetje irritant dubbelklapt / los komt van de vacht. Op de benen is het juist mega fijn dat hij flexibel is, want je volgt de contouren zo erg makkelijk. De zachte ben ik ook zachter mee en is dus ook makkelijk in gebruik op grote stukken.

Kan zijn dat ik er gewoon nog even aan moet wennen hoor, maar dit was mijn indruk. Ik heb ook een stubben harde borstel en die vond ik altijd ook fijn.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:21

Weet iemand ook zo of er een heeeeeel lange levertijd zit op Lemieux dekjes en base layers.
Ik wacht al 2 maanden, wordt er een beetje moedeloos van, had volgens mij beter zelf kunnen bestellen.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:31

Ja inderdaad flinke levertijd. Ik heb ze via mijn zadelfitter besteld. French Rose dekje, en een mouwloos polo'tje heb ik inmiddels binnen. Maar de Citron en een shirtje wat ze zelf heeft besteld staan pas op de planning voor augustus zeggen ze bij LeMieux -O-
Had ook nog mesh beschermers besteld, die komen eind juni hopelijk binnen. Die zijn ook al een maand geleden besteld. Echt heel erg jammer.

Wat ik begreep hebben ze in Engeland nogal last van de corona, dat alles wel open blijft, maar ze echt heel veel minder personeel hebben, en dat het daardoor zo'n vertraging op zou lopen.
Op zich klinkt het logisch, maar dan nog vind ik augustus leveren voor dekjes besteld in mei niet kunnen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:15

Augustus is zwaar overdreven. Dit weekend zijn die weer in stock bij lemieux. En het probleem is niet ze traag werken maar er niet geproduceerd werd en sommige dingen daardoor uitverkocht waren. Maar alles wat op voorraad is heb je zo binnen weekje in huis hoor.

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:08

ik bestel altijd via mijn ruitershop. French rose shirtje besteld. en de wachttijd zal 2 weken zijn zeiden ze/

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:25

Wat apart, mijn bestelling bij Horsehealth was er binnen een week