[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:36

Hoi iedereen, ik ben aant wachten op mijn nieuwe Arizona rose. Nu ben ik ondertussen een mooie Virginia rose 2de hands tegen gekomen en ik kon er niet van slapen en heb een bod gedaan.
De versie vind ik zo mooi dat ik overweeg om de nieuwe Arizona dan weg te doen.

Is er iemand hier onder jullie die de Arizona rose ook op het verlanglijstje hebben?
Jullie mogen mij contacteren om iets af te spreken.

Ik wacht nu de reactie vd verkoopster af en dan beslis ik verder...

Het is nu voornamelijk om een idee te hebben of er eventuele geïnteresseerden zouden zijn.
Zou het handig zijn om een apart topic te openen of op de Boktmarkt te plaatsen met de vraag?

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:07

Dyonne: waarom doe je niet gewoon HD inlages in / onder je Christ Butterfly en hang je daar gewoon beugelriemen aan? Gaat prima hoor :j

Zinook: mooi hè dat koningsblauw van Grandeur :)

Iana: oei, wel zonde als je de Arizona Rose niet meer zou willen.... waarom heb je dan niet meteen de Virginia Rose besteld? :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:09

Nee, die beugelbevestiging zit erg ver naar voren en geeft daardoor geen steun.
Ik vind die bevestiging echt op een onlogische plek zitten, voor de singelstoten nog..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:12

Ja daar liep ik ook tegenaan -O-

Je kan de nylon banden wel (laten) verplaatsen. Als je dan wel een fijn zadel hebt.... :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:41

Heb jij dat zelf gedaan? Door wie is het anders te laten doen eventueel?
Echt zoals een zadel zal het niet worden, maar zolang we nog geen zadel hebben zou het wel kunnen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:06

@Pmarena, ja klinkt gek hé -O- ...ik ga louter op het uiterlijke af, heb er nog nooit opgezeten...heb de Arizona gekozen omdat de meesten er veel meer steun in vonden. Ik zit wel graag vrij zoals op een barebackpad, heb een oude Arizona waar ik graag mee rij...het is dus louter het model/carving en de stoere westernlook die het dichtst een westernzadel benadert dat mij hiertoe aanzet.

Ze verklaren mij hier gek thuis...het zadel spookt al dagen door mijn hoofd en ik ben bang dat ik deze kans ga verspelen en spijt ga hebben :7 midlife crisis misschien? 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:40

Nouja als het zo sterk leeft bij je dan is het sowieso een goed idee om op zijn minst eens zo'n zadel te voelen, zodat je zeker weet welke je wilt hebben en geen spijt krijgt van het 1 of het ander :)

Dyonne: ik heb hem zelf er af gehaald, en door de zadelmaker er weer op laten stikken.
Maar dat kan je ook prima zelf doen of door iemand anders, zelfs een kleding-reparatie-zaakje ofzo als die er zin in hebben :P

Bij die van mij zat de beugelophanging wel goed (netjes in het midden juist, terwijl die bij bvb. de Iberica veels te ver naar voren zat) maar zat de singelbevestiging op de verkeerde plaats.

Ik heb op verschillende manieren verschillende Butterfly Fellsättel verbouwd.
Een keer beugelophanging en singelophanging omgedraaid, een keer dus losgehaald en elders weer vast laten zetten, een keer tegen meerprijs door Christ zelf de positie laten aanpassen bij een hele nieuwe... maar ik bleef met het probleem zitten dat de Butterfly gewoonweg niet echt lekker op Rena wilde liggen en teveel bleef schuiven / opfrommelen.

Een Barefoot Arizona basis met daarop de zitting van de Butterfly bleek de oplossing :)

Keurige ligging op Rena, en voor mij die heerlijke zit van de Butterfly +:)+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:04

Mijn barefoot is verkocht. Iets onder de gewenste vraagprijs terecht gekomen maar ik ben hem nu wel kwijt. Dus heel tevreden. Ondertussen rij ik lekker met de barebackpad.

Afbeelding

Ik zit alleen heel hard te twijfelen over hd-inlages. Voordat ik het bontje erop had, had ik een bontje tussen de grandeurpad en de bbp. Dat gaf net wat meer ruggengraatvrijheid en drukverdeling had ik het gevoel. Op het moment heb ik er moosegummy inlages in zitten. Maar ik vind ze behoorlijk prijzig en dus ben ik nog aan het dubben.

Het zit trouwens heerlijk. Zowel met als zonder bontje.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:17

dierfysio schreef:
iemand van jullie nog interesse in een grandeur (dacht ik?) halfpad in zwart met heavy duty inlages erin?
of in de pad los, of de inlages los?

ik heb de inlages in ieder geval niet nodig, en vind de zwarte pad niet zo fraai onder mijn nootbruine london. :o

Heb je deze nog? :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:30

jazeker! :) beide zijn er nog (zowel pad als inlages)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:25

ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar er is op fb een speciale ruil en verkoopplaats voor boomloze en bitloze producten . Dit loopt voor andere paardenspulletjes ook als een trein en is erg overzichtelijk. als het mag plaats ik de link er naar toe.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:25

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:45

:') Ik kom er vandaag pas achter dat Rowan op de website van Barefoot NL staat (ofwel, de website van Pmarena). Waarschijnlijk is dat al heel lang. :=

En als ik die foto's terugzie dan heb ik echt wel een beetje hartzeer! Wat een prachtig zadel en wat stond dat 'm goed! Helaas is het zadel weggegaan ivm de dikke wiebelbillen van Rowan die icm een lang zadel voor schuurplekken zorgde.

Maargoed, nu Rowan op de site van barefoot staat kan het natuurlijk eigenlijk echt niet dat ik nu met een boomzadel rijd… := Snel maar weer beter worden en opnieuw wat barefoots gaan testen! :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:22

Nelleke welk zadel had je voor Rowan toen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:25

Barefoot Missoula Nut

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:36

_Nelleke_ schreef:
Barefoot Missoula Nut

O dan heb je nog wel keus voor een korter zadel ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:40

Ik heb ook een paar weken met een Cheyenne Dry Tex (van stalgenootje) rondgereden. Altijd wel een lelijke afdruk bij de beugelophanging. Maargoed, toen had ik zelf geen keuze voor pads en inlagen e.d. dus daar valt wellicht nog wat mee te schipperen. Al heeft de Cheyenne niet m'n voorkeur. Die gaat op dit moment alsnog uit naar de Barrydale of de Madrid (of de Arizona, maar die is maar 1cm korter dan de Missoula).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:56

Arizona is naar mijn er ervaring een ramp op ronde volle haflingers.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:45

Wij hebben een Arizona liggen op een ronde fjord (wel niet ton rond, maar toch wel heel breed bovenaan).
Ligt als een huis en zadel gaat nooit meer weg (of moet geheel kapot gereden zijn, maar is nu 4 of 5 jaar oud en komt er nog super voor).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:50

Arizona gaat prima op een ronde volle haflinger.

Wat minder goed gaat in mijn ervaring is een Arizona met VPS op een pad met inlages op een rondgeribde haflinger. Dat is bolletje, op bolletje, op bolletje en dat heeft net iets te weinig houvast.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:55

Zo bol is Rowan niet, tenminste, als ik 'm vergelijk met andere haflingers. Die foto is ook wel weer van ruim 4jr terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:19

Daar heb ik toen nog je toestemming voor gevraagd, is denk ik al een jaar of 2 geleden inderdaad volgens mij al direct toen ik aan deze nieuwe site bezig was :P

En toen had je er ook al zeer van omdat hij toch wel erg gaaf stond :))

Arizona wordt juist vrij vaak verkocht voor de ronde paardjes en naar zeggen ligt hij vaak stabieler dan andere modellen terwijl die toch wat extra houvast zouden moeten kunnen hebben door meer raakvlak van grotere zweetbladen :)

Maar soms wil het gewoon niet jammer genoeg Y;(

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:43

Hallo,
hier ook een stille meelezer, die graag wat ervaringen hoort. Zijn er hier mensen die gereden hebben met een Heather Moffet flexEE zadel? Ben erg benieuwd naar ervaringen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:45

pmarena schreef:
Daar heb ik toen nog je toestemming voor gevraagd, is denk ik al een jaar of 2 geleden inderdaad volgens mij al direct toen ik aan deze nieuwe site bezig was :P

En toen had je er ook al zeer van omdat hij toch wel erg gaaf stond :))

Arizona wordt juist vrij vaak verkocht voor de ronde paardjes en naar zeggen ligt hij vaak stabieler dan andere modellen terwijl die toch wat extra houvast zouden moeten kunnen hebben door meer raakvlak van grotere zweetbladen :)

Maar soms wil het gewoon niet jammer genoeg Y;(

Oh ik heb ook geen moment getwijfeld of je toestemming had gevraagd hoor. Ik ben wel vaker wat ehm… chaotisch :+

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:49

BCR schreef:
Hallo,
hier ook een stille meelezer, die graag wat ervaringen hoort. Zijn er hier mensen die gereden hebben met een Heather Moffet flexEE zadel? Ben erg benieuwd naar ervaringen

Tijdje terug was er iemand die zo'n zadel had. Ga even in mijn geheugen graven :o