voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:05

Duhelo schreef:
ik bedoelde eerder of het een westernmodel was of iets anders :D
hopen dat de uitslag toch goed genoeg is dat je hem toch kunt houden, volgens mij was je er wel
heel tevereden over?

Western natuurlijk, want die knop is heel vaak mijn reddende engel geweest. :D

Ben super blij met dit zadel, maar ja als niet meer optilt krijg. Helaas kan pas weer na 15.00 uur bellen.

uudje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:57

Wauw, de madrid is erg mooi, hoop echt dat ie in de verkoop komt.
Maar las ik het nu goed, is ie zonder beugelophanging of zaten er gewoon geen beugelriemen aan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:19

pmarena schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Set-elkol , heb zelf het idee dat de opbouw van voor in de weg zit met rijden ? Geen last van ?

Ik vind het op de eerste foto ook wel heel erg ogen of de ruiter erg achterop het zadel gezet wordt / het zadel erg bergopwaarts ligt, ziet er niet comfortabel uit in ieder geval :o

Maar wellicht vertekent het wat op de foto :)

Ik snap dat het zo lijkt, ik wil ook graag nog even goede foto's hebben van mij in het zadel :) Ik heb op de foto een erg wijde trui aan, misschien vertekent dat. Het zadel lijkt echt inimini op de foto's op de vorige pagina. Ik ben maar 1,58m dus het is geen enorm zadel trouwens, voor mij wel fijn. Ik zit precies goed tussen voor en achterkant, en opwaarts ligt het zadel volgens mij ook niet echt :) hier een ietsje betere foto van de achterkant:

Afbeelding

en eentje van de ligging van het zadel op de rug: (ook niet de beste foto)
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:33

Daar ziet het er al een stuk beter uit inderdaad, op de bovenste foto lijk je meer te "zitten" terwijl je op die vorige bovenste foto echt lijkt te compenseren voor een zadel dat achterover ligt op 1 of andere manier :)

Op deze onderste foto zie je ook geen hoge voorkant ofzo, de hoek is niet ideaal maar hij lijkt zo prima inderdaad, gelukkig +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:35

klopt, op de andere foto's zit ik wat stom moeizaam voorover ofzo :+ bedankt voor je mening! Zal wel weer foto'd plaatsen als ik echt goeie heb :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:51

Ja ben wel benieuwd, zo op de onderste foto vind ik hem echt leuk :j

Nou, hier is de kogel door de kerk: ik heb zojuist een nieuwe Tixerant singel besteld van 90 cm, de langste die er is in dressuurversie.... 170 euro armer geworden zojuist :oo

Ga dus mijn splinternieuwe bruine van 60 cm en m'n nette gebruikte zwarte van 70 cm te koop zetten.
Voor de gebruikte ga ik 75 euro vragen en voor de nieuwe wil ik toch eigenlijk nog wel 125 euro hoor, kaartjes zitten er zelfs nog aan, nooit bij een paard in de buurt geweest omdat die 70 cm al te kort was :P

Mocht iemand interesse hebben?

Ik ben van plan ze morgen op de foto en op Marktplaats te gaan zetten :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:52

Marcella schreef:
Duhelo schreef:
ik bedoelde eerder of het een westernmodel was of iets anders :D
hopen dat de uitslag toch goed genoeg is dat je hem toch kunt houden, volgens mij was je er wel
heel tevereden over?

Western natuurlijk, want die knop is heel vaak mijn reddende engel geweest. :D

Ben super blij met dit zadel, maar ja als niet meer optilt krijg. Helaas kan pas weer na 15.00 uur bellen.

die knop heeft me bij mijn jonkie ook al enkele keren gered( en ik die dacht dat ik in mijn london heel stevig zat, niet dus :D)
Ik hoop voor je dat de uitslag dusdanig goed is dat je je zadel kunt houden. Moest je hem in de verkoop doen dan hoor ik het graag (ook al vrees ik dat de prijs wss wel te hoog zal zijn voor mijn budget :P)

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:11

Naast mijn "gewone boom dressuurzadel" ben ik opzoek naar een boomloos zadel met de meest ZACHTE zitting om zonder zadelpijn heerlijke buitenritten te maken! Daarnaast moet hij wel wat wrong hebben gezien mijn wiebelbenen en passen op mijn kwpner met korte rug.Ik heb gisteren op een BF London gezeten die vond ik niet écht zacht en naar mijn idee zat ik heel erg in stoelzit en wijdbeens :o Wat raden jullie mij aan???

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:12

Zacht zitten ? Leg een Christ lamsvel op je zitting, probleem opgelost. :D

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:19

Die heb ik al...maar ik wil voor de zomer sowieso een tweede zadel erbij en aangezien hier de kenners zitten wil ik graag horen welk zadel de meest zachte zitting heeft!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:19

of een Christ Fellsattel :+
probleem helemaal opgelost :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:22

Ja idd, zachter dan mijn Christ Velzadel ben ik nog niet tegen gekomen. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:22

Mijn zadel van die foto hier op deze pagina heeft dus een fantastische zitting maar ik denk niet dat je op zoek bent naar een wat minder voorkomend merk, namelijk een Startrekk. Ik heb persoonlijk nog nooit zo lekker in een zadel gezeten namelijk :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:54

letsgo schreef:
Die heb ik al...maar ik wil voor de zomer sowieso een tweede zadel erbij en aangezien hier de kenners zitten wil ik graag horen welk zadel de meest zachte zitting heeft!

Ik heb een boomloos sensation die super zacht zit. Heb hiervoor de London gehad, maar vind de sensation echt zachter. Daarnaast zit de sensation helemaal niet breed, heerlijk :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:52

Wil je het aller-zachtst dan moet je gewoon een Fellsattel nemen :j

De Sensation is er bij mij juist uit gegaan omdat ik hem te hard vond, te weinig contact met het paard en dan krijg ik een zenuwachtige Rena moeilijker rustig. Zelfde geval met de Freeform.

Barefoot is prima, Ghost ook :j

Wil je echt zacht & soepel dan zou ik voor een Fellsattel of een Ghost gaan :j

Fellsattel origineel vond ik overigens ook niet zacht genoeg, veels te dicht op de rug zeg maar, met nog een Christ pad met Heavy Duty inlages er onder is het het meest comfortabele "zadel" dat ik ooit heb gehad :j

Heerlijk zacht, soepel, fluffy, en lekker veerkrachtig door de pad met inlages er onder waardoor super zacht en comfortabel voor zowel Rena als mij :j

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:25

Ziet er zeker zacht uit zo'n Fellsattel...maar ik denk dat ik iets zoek wat iets meer steun geeft!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:34

De Butterfly geeft veel steun, met een hoog boogje achter je en de dijwrongen voor je :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:05

letsgo, ik heb er mijn jonge merrie mee opgeleerd en heb er toch spurtsessies mee kunnen uitzitten. :D
(toegegeven, het is wel een nuchtere ijslander en geen hevige warmbloed :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:19

Ze blijven echt geweldig mooi en fijn zitten die fellsattels :j
Maar voor met beugels...ik weet dat heel veel mensen er geen probleem mee hebben maar ik blijf dat toch een beetje spannend vinden. Al is de oplossing van pmarena met een westernspad er onder wel een hele mooie denk ik :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:41

Westernpad met HD-inlages zelfs :)

Echt, daarvoor vond ik het maar oncomfortabel teveel direct op de rug hobbel-de-bobbelen, met die pad met HD-inlages er onder zit het heerlijk zacht, schokdempend en veerkrachtig +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:24

Duhelo schreef:
die knop heeft me bij mijn jonkie ook al enkele keren gered( en ik die dacht dat ik in mijn london heel stevig zat, niet dus :D)
Ik hoop voor je dat de uitslag dusdanig goed is dat je je zadel kunt houden. Moest je hem in de verkoop doen dan hoor ik het graag (ook al vrees ik dat de prijs wss wel te hoog zal zijn voor mijn budget :P)

Zonder knop durf ik gewoon niet meer buiten te rijden, maar op het moment durf ik dat al helemaal niet.

Morgen gesprek HA over wat er gevonden is. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:37

Vandaag de Barrydale uitgeprobeerd. Zitvlak was even wennen, maar verder; heel fijn zadel en ik heb heerlijk gereden. Zat er goed in, goede 'grip'. Wel een scheef gevoel, mijn paard is behoorlijk scheef. Vraag mij af of dat het dan juist niet verergert als je zo scheef gaat met rijden...
Ze was ook niet heet en achterlijk. Of ja, dat was ze wel, maar niet vanwege het zadel of rillerig, maar ze had er zin in en de golfers waren eng ;) Alle gangen goed uitgeprobeerd en paardlief was behoorlijk bezweet, kno ik mooi de zweetplek zien.

Pluspunt; bij haar schoft was het bezweet, aan de voorkant van het zadel, dat is vaker nog droog bij haar, dus ben ik heel blij mee!! Ruggengraat mooi droog...
Echter was de plek van de beugelophanging hartstikke droog aan beide kanten (rest echt flink nat). Daar baal ik wel een beetje van... toch niet echt de drukverdeling die ik had gehoopt. Is dit op te lossen eventueel?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:53

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:23

Vraagje aan pmarena: ik zag vandaag de Arizona Nut ineens op de website verschijnen met het stempel 'nieuw'........... Hij klikt niet door vanuit die reclame, dus ik vroeg me af: is er iets veranderd aan de Arizona Nut? Of is het gewoon om hem wat extra in de picture te krijgen :~ ........ Ik wil er eigenlijk graag een tweedehands kopen (vanwege het feit dat hij lang ingereden moet worden), maar als ie nou echt verbeterd is ga ik weer twijfelen.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:48

Ik heb vandaag voor de 2e keer met mijn arizona nut gereden en inderdaad hij is behoorlijk stijf! Wat een verschil met de arizona zonder vps!
Verder zit hij wel lekker en ik heb meer ruimte voor die lange stelten van mij :D
Het enige waar ik tegen aan liep is dat de fenders volgens mij korter zijn als de standaard westernfenders die aan de arizona maat 1 zijn. Heb er nu een paar gaatjes bij geprikt in het uiteinde en nu zijn ze net lang genoeg!
Hier nog even 2 foto'tjes van mijn zadel.

Afbeelding
Hier waren de fenders nog wat aan de korte kant.

Van vandaag geen rijfoto's dus zo maar even een foto'tje van het zadel :)
Afbeelding

Ik heb er een memoryfoam westernpad onder en deze houd de ruggengraat mooi vrij alleen rond de schoft trekt hij een beetje strak als ik hem voor het rijden niet goed omhoog trek.