voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:47

Luniek schreef:
Mooi zadel van Barefoot, maar had eigenlijk gehoopt op een engels dressuur zadel :(

Ik eigenlijk ook, maar goed. Er zijn ook al hele mooie Engelse zadels. (Cherokee, London, Lexington <3 )

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:52

Klopt, maar een dressuur zadel voor de look-like serie is er nog niet. :o Zoiets als waar Pmarena een tijdje terug een proefmodel van had.
Laatst bijgewerkt door Luniek op 03-03-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:57

Vandaag 4 uur lang gereden en mijn zadel zit zo heerlijk <3 Ik heb m nu een jaar, het is een Startrekk shorty western. Heerlijk zachte zitting, lekker 'gesloten' zit en mijn paard is er heerlijk ontspannen onder! Ik hoop nog betere foto's van het zadel te maken/krijgen een keer tijdens het rijden :)

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:00

Zal wel ouderwets zijn, maar hou het wel bij de barefoot cheyenne. :+

Misschien dat ik mijn equiflex ga verkopen. -O- Krijg het zadel op het moment niet op paard getild. Zelfs een barefoot cheyenne kost me heel veel moeite. :=

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:20

uudje schreef:
Ben ook erg benieuwd naar het zadel.
Schandalig Yvonne dat je niet naar dat zadel hebt gevraagd :D :P

Ik schaam mij dan ook diep :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:42

Luniek schreef:
Klopt, maar een dressuur zadel voor de look-like serie is er nog niet. :o Zoiets als waar Pmarena een tijdje terug een proefmodel van had.

Dat proefmodel heb ik dan gemist denk ik. Ik ga even zoeken!

romyloverrr

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:46

ik had gehoopt op een kids model in het leer, liefst met een cherokee look maar die gaat denk ik nooit
komen :P

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:25

PeerAppel schreef:
Luniek schreef:

Dat proefmodel heb ik dan gemist denk ik. Ik ga even zoeken!

Staat op pagina 322 ;) , de foto doet het alleen niet meer in de link.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:38

Marcella schreef:
Zal wel ouderwets zijn, maar hou het wel bij de barefoot cheyenne. :+

Misschien dat ik mijn equiflex ga verkopen. -O- Krijg het zadel op het moment niet op paard getild. Zelfs een barefoot cheyenne kost me heel veel moeite. :=

welk model equiflex heb je?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:33

Duhelo schreef:

Afbeelding
147 S
Afbeelding

Maar ga wel even uitslag HA afwachten. ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:42

Set-elkol , heb zelf het idee dat de opbouw van voor in de weg zit met rijden ? Geen last van ?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:42

Oja, dan heb ik het dressuurzadel inderdaad gemist...
Maar ik las wel dat er in de RWC look like serie een dressuurzadel en een springzadel komen die wat weg gaan hebben van Startrekk en die zadels zagen er mooi uit! Dus dat belooft wat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:26

Geef even een gil als ik een vraag gemist heb hoor, maar even snel als reactie op wat ik langs zag komen:

Het is inderdaad de bedoeling dat er later dit jaar nog een dressuur- en spring zadel model in de RWC Look-Like lijn op de markt gebracht gaan worden. Dit worden dan natuurlijk wel veel stuggere zadels dan de normale Barefoots, daarom worden ze ook niet onder de naam Barefoot gepresenteerd maar onder de RWC (Riders Who Care) tak, om hopelijk een beetje te kunnen te voorkomen dat allerlei mensen weer voorbarige conclusies gaan trekken en alle Barefoots over 1 kam gaan scheren met de Look-Like zadels die gewoon totaal anders zijn qua opbouw en eigenschappen :=

De foto van het Madrid zadel is al ruim een jaar geleden gemaakt en volgens mij is het zadel van de foto op de Flanders Horse Expo te zien geweest.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Barefoot besloten heeft om deze vrij te geven om te showen op de Horse Expo, gezien dit zadel nog helemaal niet klaar is voor productie. Althans, ik heb het er een paar weken geleden nog over gehad met de bazin van Barefoot en die was er nog niet helemaal tevreden over, omdat de basis van tuigleder is gemaakt en dit niet soepel genoeg is naar haar zin, dus ze zoekt nog naar een oplossing hiervoor voordat ze hem in productie wil laten gaan. En daar zijn ze dus al een jaar mee bezig...

Maargoed er wordt natuurlijk aan meerdere dingen gewerkt :P

Maar al met al is er dus volgens mijn informatie totaal nog geen sprake van in productie gaan, dus ook geen verwachte levertijd of meer info over prijzen of wat dan ook, gezien hij nog niet eens productieklaar is.

De JustAdjust en de RWC modellen zijn nu wel goedgekeurd en worden nu ingepland voor productie en die zouden over een paar maanden wel leverbaar moeten zijn. De JustAdjust sowieso :j

Ze moeten na goedkeuring van het definitieve sample-model natuurlijk eerst alle benodigde materialen inkopen en alle voorbereidingen treffen, en de andere artikelen moeten ook gemaakt blijven worden dus een nieuw artikel is pas achteraan de al gemaakte planning aan de beurt. Daarom duurt het sowieso altijd nog een paar maanden en staat er voor bvb. MyBarefoot zadels ook altijd een levertijd van rond de 3 maanden,
dus zo lang verwacht ik minstens nog wel dat het duurt :)

Een kindermaat zadeltje in het leer zal er niet komen denk ik nee, daar is ZO weinig vraag naar :=
De meeste mensen vinden het DryTexje al te duur :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:27

Zinzi_jewel schreef:
Set-elkol , heb zelf het idee dat de opbouw van voor in de weg zit met rijden ? Geen last van ?

Ik vind het op de eerste foto ook wel heel erg ogen of de ruiter erg achterop het zadel gezet wordt / het zadel erg bergopwaarts ligt, ziet er niet comfortabel uit in ieder geval :o

Maar wellicht vertekent het wat op de foto :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:28

_Nelleke_ schreef:
Jaaa ik ben ook erg benieuwd. Als ie erg 'stijf' is zoals de sevilla look a like zou dat echt een teleurstelling zijn. Zou JUIST de soepelheid van barefoot willen combineren met een spaans uiterlijk. :+

Dat is inderdaad de bedoeling van de Madrid :j

Maargoed, volgens mijn informatie is de Madrid dus nog niet eens uit-ontwikkeld en staat daarom ook nog niet ingepland voor productie, er is dus totaal nog geen sprake van levertijden en verdere informatie, omdat er nog niks ingepland staat -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-03-13 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:31

ik had de stretch & breath singel van barefoot besteld voor mijn cheyenne...wat een fijn ding zeg.
Omdat het stretch is kun je blijven aansingelen, kon nog een hand tussen maar ik vond 'm goed zitten.
Toen ben ik zonder trapje opgestapt (tja ik was buiten) ook dat ging goed ! En toen 2 uur gereden, en hij bleef echt heel stevig liggen. Voor mij geen andere meer

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:42

Bedankt voor de informatie, Pmarena!
Heb je ook ongeveer al informatie over de prijs?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:46

Van welk model :P

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:47

Wat een teleurstelling zeg, dat die Madrid voorlopig helemaal niet in beeld is. Ik had al voorpret en had mijn spaarcenten alweer geteld :(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:49

Van die RWC lijn. En dan ben ik voornamelijk benieuwd naar het dressuur model. Aangezien dat nog wel een paar maanden kan duren en ik op dit moment toch nog niet genoeg geld heb voor een zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:51

Ik heb er nog geen prijzen voor ontvangen, maar het vorige model van de RWC Dressage One moest rond de 1200 euro gaan kosten.

Daarvan hebben ze er een aantal gemaakt, maar niet officieel op de markt gebracht. En hiervan had ik er dus 1 in de verkoop een poosje geleden, die had ik al 2 jaar in de opslag liggen :P

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:07

Pasterza schreef:
Pmarena, weet jij van welk materiaal de Grandeur vilt inlages gemaakt zijn? Je zou denken van vilt, maar in de beschrijving wordt er opeens gesproken over latex :? Dat maakt me in de war :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:08

Ik heb al jaren geen Grandeur pads meer en weet niet waar je de beschrijving gelezen hebt? :)

Maar het lijkt me dat vilt-inlages gewoon van vilt zijn en dat het woordje latex per ongeluk in de omschrijving terecht is gekomen wellicht?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:56

Marcella schreef:
Duhelo schreef:

[ Afbeelding ]
147 S
[ Afbeelding ]

Maar ga wel even uitslag HA afwachten. ;)

ik bedoelde eerder of het een westernmodel was of iets anders :D
hopen dat de uitslag toch goed genoeg is dat je hem toch kunt houden, volgens mij was je er wel
heel tevereden over?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:23

Ik heb een vraag over een banaansingel. Ik heb gister gemeten vanaf het 3 gaatje tot het 3gaatje, zonder te strak aan te trekken, en ik kwam op 76 cm uit. Kan ik beter een singel nemen van 70 cm of van 80? Ik wil hem namelijk ook kunnen gebruiken als ze straks weer wat afgevallen is.