Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:54

Djeradalover schreef:
Agradi heeft meestal meerdere codes, ik heb nog een kortingscode van 5,- evt!

Bedankt, ik heb er ook nog eentje van 5 euro maar wil graag wat meer korting, best nog even wachten dan ? Agradi is de enige die geen verzending rekent naar België en maat pony op voorraad heeft denk ik

Saaams

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:56

Agradi heeft op de micklem 25 korting en €5 met code brabant17. Tenminste dat had ik maandag

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:33

De competition word op marktplaats aangeboden voor 136,- en gratis verzenden.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:48

Agradi had tm gisteren 25% korting + €5,- extra indoor Brabant, ook op de micklem. Zeker dus wel de moeite waard om te wachten op een nieuwe ronde.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:50

Ik heb de Competition voor 135,- gekocht bij de Hypostore.. Zie net dat de prijs nog steeds hetzelfde is

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:00

Zojuist mn koperen micklem ringetjes me koperpoets van de kruidvat gepoetst en het glimt weer als nieuw!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:49

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik mijn Micklem Multi binnen gekregen en zonet meteen gepast.
Ikzelf denk dat het er aardig in de buurt komt, maar zou het fijn vinden als er wat extra ogen naar kunnen kijken. Wat vinden jullie?

Ik moet eens extra naar de riempjes van het bit kijken. Het passantje aan de achterkant zit nog geen riempje door heen.

Afbeelding
(Sorry als de foto groot is, via mobiel).

Ben er echt verliefd op. Mijn USG frontriem (op de achtergrond van de foto) past er als gegoten op.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:47

Met een grotere frontriem kan je hem misschien ook wat verder achter de oren leggen. Hierdoor komt ie ook wat verder van het bot bij de bakstukken af te liggen :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:52

Hmm ja. Heb hem met andere frontriem nog niet gepast. De van Rambo is inderdaad krap. Mijn eigen past die goed met mijn andere hoofdstel. Ga ik morgen eens proberen! :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:00

Met een grotere frontriem en eventueel de kaakriem een gaatje strakker (kan niet nodig zijn hoor, niet goed te zien) zit hij waarschijnlijk super! Hij staat mooi op je paard.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:13

Afbeelding

Ik heb hem nu ongeveer 3 weken in gebruik geloof ik en ik neig helemaal niet meer naar m'n andere hoofdstel. Hij is zo fijn! :) Het enige wat ik er aan heb veranderd is de frontriem, die van micklem zelf vind ik echt niet mooi en hij was ook te kort. Mocht van mij meer bling op. :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:39

Helaas begint mijn paard weer kaal te worden door het hoofdstel. |( hoe het kan, geen idee. Is vanaf januari goed gegaan.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:17

Lithya schreef:
Helaas begint mijn paard weer kaal te worden door het hoofdstel. |( hoe het kan, geen idee. Is vanaf januari goed gegaan.

Ze verharen nu he, de nieuwe zomervacht je kwetsbaarder.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:42

Jaime_ schreef:

Klopt, maar heb het ook in de zomer en herfst gehad.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:17

Ik kom weer even binnenvallen... heb mijn Micklem competition nu zon 5 jaar in gebruik en mijn paard loopt er nog altijd super fijn mee. Het was weer eens tijd om het hoofdstel echt goed schoon te maken (en rij dan dus met een ander hoofdstel, zoveel verschil!) maar het lijkt of mijn hoofdstel steeds droger/stijver wordt. Nou maak ik het echt veeel te weinig schoon, maar wat voor producten gebruiken jullie?
Voorheen gebruikte ik rapide lederdressing, nu de zadelzeep in een sprayvorm en daarna bijenwas erop. Maar het blijft zon stijf en stug hoofdstel en heb zelfs het gevoel dat het in de loop van de tijd nog ergers is geworden.
En daarnaast nog een andere vraag, mijn paard kwijlt nogal tijdens het rijden, het riempje met gesp van de neusriem wordt een grote plakzooi en er gaat zoveel troep tussen de naden zitten, hebben jullie dat ook? Hoe krijgen jullie dat schoon? Ik zit er over na te denken om daar een nieuw simpel riempje op te laten zetten...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:19

Lithya schreef:
Jaime_ schreef:

Klopt, maar heb het ook in de zomer en herfst gehad.

Heb je het hoofdstel toevallig ingevet of juist niet schoongemaakt?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:35

Mijn Micklem heeft inmiddels een grotere frontriem en sloot nu nog beter aan. Kon de neus- en keelriem ook wat stakker doen. Verschillen zijn niet heel groot, maar lijkt goed nu.

Dankjulliewel voor het meekijken :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:01

Suzan_bobar schreef:
Heb je het hoofdstel toevallig ingevet of juist niet schoongemaakt?

Nee, niets anders meegedaan dan anders. Het is er ook zo in 1 2 x rijden. Zitten korsten bij.

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:52

Hallo! Ik meld me ook, ik ga ook een Rambo Kopen. Ik heb er 1 geprobeerd van een vriendin en ik vind hem heel fijn. Ik twijfel alleen heel erg welke.. Eigenlijk wil ik persee zilveren gespjes en ik wil ook bitloos rijden (alleen sidepull). Dan word het waarschijnlijk de Competition, ik hoor namelijk dat dat als sidepull wel te doen is.. Maar dan heb ik geen kaptoom.. En de multi is met gouden gespen. Zodra ik mijn keuze gemaakt heb dan zal ik een foto plaatsen :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:49

Ik had hetzelfde, maar ben achteraf heel blij met de multi, de kleur staat gelukkig ook mooi bij mijn paardje :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:59

ingridxxs schreef:
Hallo! Ik meld me ook, ik ga ook een Rambo Kopen. Ik heb er 1 geprobeerd van een vriendin en ik vind hem heel fijn. Ik twijfel alleen heel erg welke.. Eigenlijk wil ik persee zilveren gespjes en ik wil ook bitloos rijden (alleen sidepull). Dan word het waarschijnlijk de Competition, ik hoor namelijk dat dat als sidepull wel te doen is.. Maar dan heb ik geen kaptoom.. En de multi is met gouden gespen. Zodra ik mijn keuze gemaakt heb dan zal ik een foto plaatsen :)

Zelfs als je alleen als side pull bitloos wil rijden blijft her advies de multi. Die is er niet voor niks de multi is nml steviger. De goud kleurige gespen op de multi storen ook helemaal niet naar mijn idee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:07

Nee de koper gespen vallen niet echt op !
Zou als je bitloos wilt ook echt de multi nemen .
Ik gebruik ook alleen soms de side pull manier voor mijn kinderen en heb daarom multi genomen .
Nu ze beter gaan rijden kunnen ze in principe ook wel aan t bit . En zou ik evt de multi weg doen en een competition kopen
Ik zou de luxe willen met de stiksels erop .

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:39

Ik zou dan inderdaad ook de multi kopen, ik vond het in eerste instantie ook maar niks die koperen gespjes maar nu valt het me niet meer op ondertussen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:40

Ik heb een competition, vanwege de zilvere gespjes :o Wilde ook heel graag Sidepull gebruiken, maar omdat je destijds met de multi nog geen wedstrijden mocht rijden, toch de competition gekozen. Mijn paard loopt er super op maar zou heel graag met een Sidepull willen rijden, al druk gezocht naar diverse sidepulls maar vrees dat mijn paard, omdat het dan geen anatomisch hoofdstel is, daar niet zo goed op loopt. Dus ga ik 2e hands opzoek naar een multi want met mijn competition sidepull rijden durf ik toch echt niet, daar is ie niet voor gemaakt!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:46

Ik heb ook later voor op wedstrijd/in de bak een competition gekocht ivm de gespjes en met de multi ga ik nu alleen naar buiten maar met de multi ben ik ook vaak op wedstrijd geweest (zonder ringetje).