Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjafrane schreef:Hebben jullie misschien een idee. Ik ben mijn paard zadel mak aan het maken en heb nog een barefoot Cherokee. Nu wil ik graag met dit paard eigenlijk een edix dressuur maar om nu een zadelmaker te laten komen en je kan het niet lekker uit proberen. Heb ik mijn vraagtekens bij. Nu heb ik voor even 2 wintec zadel gepast maar de m boom is te klein en bij de zweetbladen staat hij dan wijd. Het is een beetje een spring in het veldvandaar dat ik twijfel over mijn barefoot om mee te beginnen. Hebben jullie misschien nog een idee
Freekfuchs schreef:Ik zit te denken om naast een kifra pad ook een burioni desert met sympanova te bestellen voor in de zomer, heeft iemand daar ervaring mee onder een barefoot cherokee maat 1? Ik heb de afmetingen gezien en vergeleken met de site van barefoot en dan zou de zijkant van de burioni 5? cm korter zijn dan de cherokee, is dat heel storend?
pmarena schreef:Freekfuchs schreef:Ik zit te denken om naast een kifra pad ook een burioni desert met sympanova te bestellen voor in de zomer, heeft iemand daar ervaring mee onder een barefoot cherokee maat 1? Ik heb de afmetingen gezien en vergeleken met de site van barefoot en dan zou de zijkant van de burioni 5? cm korter zijn dan de cherokee, is dat heel storend?
Wellicht gewoon even aan Kitty van Kifrahorse vragen wat zij adviseert?
In principe hoeft een aan de zijkanten iets te korte pad geen problemen te geven.
Maar het is altijd rustgevender om iets te kiezen dat echt goed past, vind ik.
Je kan toch hebben dat er een randje zit dat vervelend duwt onder je zadel. En je mist een stukje vacht / huid bescherming onder je singelstoten wellicht, waar normaal je pad onder het zadel uitsteekt
pmarena schreef:Sjafrane schreef:Hebben jullie misschien een idee. Ik ben mijn paard zadel mak aan het maken en heb nog een barefoot Cherokee. Nu wil ik graag met dit paard eigenlijk een edix dressuur maar om nu een zadelmaker te laten komen en je kan het niet lekker uit proberen. Heb ik mijn vraagtekens bij. Nu heb ik voor even 2 wintec zadel gepast maar de m boom is te klein en bij de zweetbladen staat hij dan wijd. Het is een beetje een spring in het veldvandaar dat ik twijfel over mijn barefoot om mee te beginnen. Hebben jullie misschien nog een idee
IndianSu schreef:Ik voel de T-bar vaak pijnlijk tegen mijn been drukken, ondanks het hoesje dat eromheen zit. Ook ben ik benieuwd hoe het rijdt met fenders, of het dan makkelijker is om je been stabiel te houden.