Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pippaa schreef:Wij hebben ook een oude vps-loze London. Die ziet er iets minder verkreukeld uit, maar heeft ook zeker niet ongebruikt ergens gelegen. Maar hij rijdt heerlijk hoor!
Je pony is nog wel een heel schattig puppy paardje! Mooi beestje! Knap dat ie het zadel al zo makkelijk op heeft.
SarahIlse: wat zoek je in een volgend zadel? Heb je meer kans dat je dat vindt in boom of juist boomloos?
pmarena schreef:Voor 200 euro gekocht is wel een nette prijs, was even bang dat je er meer voor betaald had
Lastig hè SarahIlse, de keuze in zadels is ook zo idioot groot....
Ik neem aan dat je voor een reden boomloos bent gegaan?
Cambiar schreef:IIk weet niet of ik dit hier mag plaatsen. Ik zag een super leuk zadeltje op bokt, de arizona fur.
Ik zoek nu een zadel die ik tijdens wandel op alle paardjes kan leggen. Boomloos dus. Kort western type zonder fenders.
Helaas is die leuke fur iets te duur voor mij.
Mag ik vragen of gewone arizona met vps systeem stabiel ligt of heeft die neiging tot verschuiven?
Ik zou dan zelf die gewone arizona ombouwen met schaapje bovenop.
Wou gewoon es ervaring vragen over vps systeem en stabiliteit.
Mocht iemand arizona zonder fenders te koop hebben, laat maar weten.
Art_Ificious schreef:Nou deze pad is door Jinte gemaakt (Mariska's zadeldekjes). Er zijn inlagevakken voor te kunnen gebruiken onder boomloze zadels.
Ik heb gevraagd om een zadelvormig dekje, maar had niet verwacht dat die zo groot zou uitvallen![]()
De vierkante lijken namelijk wel korter als ik naar de "foto's van klanten" kijk.
Kwetal schreef:Ghost is hooguit 8cm langer bij de standaard lange maat. De piccolo is 53cm (qua kussens) en allemaal een stuk flexibeler dan de Equiflex (die bovendien pas flexibel wordt bij voldoende warmte van het paard.)
Marjo89 schreef:Kwetal schreef:Ghost is hooguit 8cm langer bij de standaard lange maat. De piccolo is 53cm (qua kussens) en allemaal een stuk flexibeler dan de Equiflex (die bovendien pas flexibel wordt bij voldoende warmte van het paard.)
8 cm is behoorlijk veel.
Zadelpasser is geweest. En ghost was zeer ongeschikt voor haar. Dat wat ze zelf ook al aan gaf.
Pony is nu stuk blijer.
Maartje1990 schreef:hij groeit enorm langzaam. Van maart tot januari is hij maar 4/5cm gegroeid.Art_Ificious schreef:Nou deze pad is door Jinte gemaakt (Mariska's zadeldekjes). Er zijn inlagevakken voor te kunnen gebruiken onder boomloze zadels.
Ik heb gevraagd om een zadelvormig dekje, maar had niet verwacht dat die zo groot zou uitvallen![]()
De vierkante lijken namelijk wel korter als ik naar de "foto's van klanten" kijk.
Is het niet omdat hij nog moet groeien dat het er zo groot uitziet? Hij is immers nog best smal?
Edit: had je overigens al inlages in de inlagevakken? Want dat valt natuurlijk ook al anders!
Citaat:Over wanneer hij ohz komt beslis ik zelftevens zal het de eerste maanden maar max 2x 20min per week zijn en liefst nog met 3 rustdagen ertussen. Is lang genoeg voor een jong paard.
SarahIlse schreef:...
Ik wil graag iets wat net wat meer steun geeft d.m.v. kniewrongen & waar ik (indien nodig) vanaf de grond op kan stappen. Dat ging namelijk met de ghost niet, die ging helemaal scheef, ondanks dat ik maar 55 kg ben.
...