[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosyes

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:48

Oh, die heb ik alleen nog over in een neopreen uitvoering, helaas...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:52

Roosyes schreef:
Oh, die heb ik alleen nog over in een neopreen uitvoering, helaas...

wat vraag je daarvoor?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:58

Ik heb je een pb gestuurd, maar heb niet echt een VP. Ik ga hem even opzoeken voor je!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:06

De eigenaresse van mijn verzorgpaardje wilde graag dat er toch iemand komt kijken naar of mijn hidalgo wel daadwerkelijk past op de pony. Weet iemand hier een passer die niet te ver weg van Almere zit die de ligging van Hidalgo kan bekijken?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:32

Er zit niet echt een Hidalgo dealer bij jou in de buurt. Wellicht kun je hidalgo-zadel contacten wat de mogelijkheden zijn?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:12

Oh sorry, beetje latere reactie maar zag dat er naar de kleur gevraagd werd van de Ghost.
Het wordt een bordeau-rode, kleur 207, met een zwart suede seat en zwart suede wrongen en ik bestel er nog zwarte endurance fenders bij van Barefoot.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:05

Francis Klinkt wel heel erg mooi die kleuren.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:53

Dag dames! Ik heb hier een hele tijd meegekletst (heb zelf een Arizona) maar ivm studie en persoonlijke dingen is Bokt een beetje achter geraakt..

Ik ga niet alles bijlezen (100+ pagina's :D ) maar zou graag weer meekletsen! Een aantal van jullie kennen mij nog wel, Kwallie is mijn paardje :)

Ik ga zaterdag bij een London kijken, ben heel benieuwd aangezien ik en mijn zusje allebei meer op mijn paard gaan rijden, en ik mijn boomzadel een stuk minder vertrouw dan mijn Arizona'tje :)

Afbeelding

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:28

Welkom weer terug xDonja.

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:08

Hoi!

Ik kom ook even binnen vallen, heeft iemand van jullie toevallig interesse in een Hidalgo Venice Special in het bruin? :) ik overweeg om die van mij te verkopen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:44

Hm was het topic opeens kwijt..

Anyway: mijn boomloze Cheyenne blijft maar schuiven, niet van achter naar voor maar van links naar rechts en andersom. Zal vast door mij komen maar ik wil er van af. Wat kan ik er aan doen? Pommel past, heb een lange anatomische singel. Zou een antislippad helpen? Pony is overigens erg rond.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:53

dorientjuh schreef:
Hm was het topic opeens kwijt..

Anyway: mijn boomloze Cheyenne blijft maar schuiven, niet van achter naar voor maar van links naar rechts en andersom. Zal vast door mij komen maar ik wil er van af. Wat kan ik er aan doen? Pommel past, heb een lange anatomische singel. Zou een antislippad helpen? Pony is overigens erg rond.

Dat probleem had ik dus exact hetzelfde bij mijn Arizona,met dezelfde bouw pony.
Die van mij heb ik dus verkocht.Heb een pad met anti-slip onderkant,maar dat hielp dus ook niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:53

Watvoor singel gebruik je Dorientjuh? Heb je weleens zonder beugels gereden? Gebeurt het dan ook?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:00

Ik gebruik deze singel: http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... ingel.html
Singel kan niet langer, komt aan beide zijden bijna tegen de zweetbladen aan.

Zonder beugels rijden doe ik eigenlijk nooit. Waarom vraag je dat? Omdat ik mijn paard dan waarschijnlijk te scheef belast dmv mijn beugels? :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:05

Ik heb een tijdje gehad dat m'n zadel naar rechts schoof. Zonder beugels had ik het niet, dus blijkbaar drukte ik toch teveel op de beugels. Uiteindelijk m'n beugel een gaatje langer gedaan en toen was het over. :+ Dus misschien is het wel iets heel simpels.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:07

Ja ik denk dat het wel zoiets is. Paard en ik zijn allebei scheef, en dat probeer ik denk ik te corrigeren dmv beugeldruk. Maar echt lekker rijden gaat zo niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:31

Ligt je zadel niet te ver naar voren?

Dat is echt 99 van de 100 keer dè grootste oorzaak van schuiven, ook al leg je het maar een heel klein stukje te ver naar voren :P

Ik ben trouwens weer een beetje aan het snoeien in mijn voorraad, mocht iemand nog interesse hebben in een London maat 1 zadel met verplaatsbare cantle, deze hoor ik normaal voor 820 euro te verkopen en dan heb je te maken met minimaal 3 maanden levertijd.

Nu heb ik er 1 hangen die weg mag voor 700 euro, en dan mag je ook nog een pommel naar wens uitzoeken dus daar kan je dan ook nog eens op besparen als je toch al een andere maat pommel nodig had, dan hoef je die er niet los bij te komen.

Dan heb je dus zowat voor de prijs van een normale London, een London met verplaatsbare cantle dus best een buitenkansje waar ik iemand heel blij mee hoop te kunnen maken :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:21

Hoi allemaal, die London die te mooi om waar te zijn leek, was dat niet :D Hij was echt goedkoop, maar ik was bang dat de foto's erg vertekend waren maar hij zag er echt super uit!

Er zat een BF pad bij, een BF singel en een zelfgemaakte zadelhoes, beugels en riemen niet maar die heb ik zelf nog. Ik wel er wel nog BF's aan maken ivm gesp. Dit is een met VPS uit 2009

Ik heb net even gereden en het zit echt als een huis :D

Afbeelding

Mijn boomzadels de deur uit dus! *\o/*

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:23

Wat fijn zeg! Hij staat goed :j gefeliciteerd! :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:53

+:)+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:02

pmarena schreef:
Ligt je zadel niet te ver naar voren?

Dat is echt 99 van de 100 keer dè grootste oorzaak van schuiven, ook al leg je het maar een heel klein stukje te ver naar voren :P

Te ver naar voren als in op de schouder? Want daar let ik wel altijd op. Maar zal eens proberen om hem nog iets meer naar achteren te leggen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:03

Ik leg mijn zadel altijd op de manenkam, schuif hem naar achter tot het voelt dat ie vast ligt en dan doe ik hem nog iets verder. Dan ligt hij perfect.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:56

Wauw, die ziet er zeker goed uit! Ik zie geen reden om deze goedkoop weg te doen, goedgevonden dan zeg +:)+

Ja, te ver naar voren als in dat er net een iets te groot stuk van de schoft onder het zadel ligt.
Bij Rena van mij is dat echt bizar, als ik even snel opzadel dan merk ik het tijdens de eerste paar meter wegstappen meteen dat ik voor geen meter zit :=

Rij ik door dan gaat het alle kanten op schuiven.

Ik moet echt afstappen en het net een vingerbreedte verder naar achteren leggen en dan ligt het gewoon muurvast en zit ik ook pas lekker, dan "klopt" het ook qua evenwicht / zwaartepunt boven het paard zeg maar.

Heel bizar dat zo'n prutstukje zo'n enorm verschil maakt.

Wat Pippaa zegt is het wel denk ik inderdaad: als je denkt dat je er bent, nèt een cm verder :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:28

Wauw wat een nette londen!

Ik las de vraag van de Hidalgo Venice special, je weet zeker niet of deze heel anders ligt dan een Mallorca zeker? Is het een 17,5 inch?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:36

Mooie London!

Ik vind bij de London de singelstoten altijd zo ver naar achteren liggen. Als ik het vergelijk met een Barrydale bijvoorbeeld?

Afbeelding

Of geeft de foto een vertekend beeld en liggen bij de Londen en de Barrydale de singelstoten gewoon op dezelfde plek?

(Zou bijv. voor mij een reden zijn om eerder voor een Barrydale te gaan ipv een London)