Dus een paard in de wei is gespannen?
En met bit is het een teken dat het bit vervelend is...vreemd hoor....
Ook zwiept hij regelmatig met de staart.
Maar niet te min vind ik het leuk om te zien en ik doe het haar niet na

Niet eens misschien
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darwin schreef:Het paard heeft toch alle mogelijkheid om te doen wat hij wil , dus het lijkt me dat ie toch wel op zijn gemak is.
runningkawa schreef:Waarom kun je geen goede les halen zonder eigen paard, smurf?
Ik heb tot mijn 22 ook geen eigen paard gehad, maar wel goede les gekregen.
darwin schreef:Als je dan praat over zonder bit rijden, dan moet je even hier naar kijken, daar krijg je gewoon kippenvel van........zo mooi.
http://www.youtube.com/watch?v=XxUGEN9kS9o
runningkawa schreef:waarom kost bitloos meer moeite?
Sizzle schreef:Wel apart dat het paard de hele tijd met zijn tong loopt te k"tten.
darwin schreef:Het paard heeft toch alle mogelijkheid om te doen wat hij wil , dus het lijkt me dat ie toch wel op zijn gemak is.
jasmijn78 schreef:Ook apart dat het paard bij het verlaten van de ring alsnog een bit inkrijgt. Wekt bij mij het vermoeden dat het paard normaliter gewoon met bit gereden wordt. Neemt niet weg dat die griet een leuk showtje weggeeft. Maar ik denk dat wij eerst verder moeten kijken dan onze neus lang is, voordat we kunnen stellen dat wat die griet laat zien compleet zonder bit/optoming is aangeleerd
jasmijn78 schreef:_Jessica schreef:Gelukkig heb ik al lang geleden besloten Boaz bitloos te gaan berijden.
Hoop dat er mensen anders gaan denken door dit artikel al zijn er zoals te lezen in dit topic mensen die het beter denken te weten en er keihard tegenin gaan want hun paard heeft natuurlijk nergens last van.
*zucht*![]()
Als je een zinvolle bijdrage wil leveren aan de discussie, lees dan eerst even de laatste paar pagina's door!
sonjim schreef:Ik vraag me af of iemand opgevallen is met wat voor een sporen deze dame haar paard in alle vrijheid tot deze oefeningen dwingt, want ik zie toch echt wielsporen, daarnaast ben ik geen voorstander van het vasthouden aan de manen en het klotsen zonder zadel op de paardenrug, ze komt namelijk behoorlijk van de rug af. Voor een leek leuk om te zien, maar als je verder kijkt komt bij mij de vraag op is het wel zo vrijwillig en diervriendelijk als het lijkt. Ik heb een heel braaf hengstje staan, die zet geen pas verkeerd ook niet zonder optoming, dit is echter aangeleerd door de vorige eigenaar met harde hand, dus het lijkt ontspannen als je mij met hem aan het werk ziet zonder druk en dwang, maar de achtergrond maakt dat ik weet dat ik heel veel werk zal hebben om hem vrolijk en braaf te hebben, en dat eerste is voor mij het belangrijkste. Ik ben niet voor bitten of bitloos maar pas me aan aan het paard, en de mogelijkheden (wie helpt me aan een betaalbaar bitloosmenhoofdstel voor een minishet dan ben ik de eerste die overstapt, in ieder geval met een van beiden), maar een schijnvriendelijkheid dat zie ik niet graag.
_Jessica schreef:Ik geef gewoon mijn mening door, je voelt je schijnbaar aangesproken?
darwin schreef:Maar het maakt toch niet uit of het met bit is aangeleerd, je ziet dat hij het zonder bit ook doet.
SuperSmurf schreef:runningkawa schreef:Waarom kun je geen goede les halen zonder eigen paard, smurf?
Ik heb tot mijn 22 ook geen eigen paard gehad, maar wel goede les gekregen.
Heel simpel; geen geld voorIk heb het wel even gedaan toen ik nog thuis woonde, maar ik woon inmiddels al een aantal jaartjes op mezelf en studeer nog. Met mijn studenteninkomentje gaat dit gewoon echt niet lukken
Lauss schreef:
merrieveulen schreef:Lauss schreef:
en laten dit nou net twee typen bitten zijn die ik voor mijn dieren niet zou gebruiken. de 'knelpunten' die worden aangegeven bij de plaatjes, zijn allemaal punten die op mijn bitten niet van toepassing zijn. overigens ook niet op mijn rijstijl.
sonjim schreef:Ik vraag me af of iemand opgevallen is met wat voor een sporen deze dame haar paard in alle vrijheid tot deze oefeningen dwingt, want ik zie toch echt wielsporen, daarnaast ben ik geen voorstander van het vasthouden aan de manen en het klotsen zonder zadel op de paardenrug, ze komt namelijk behoorlijk van de rug af. Voor een leek leuk om te zien, maar als je verder kijkt komt bij mij de vraag op is het wel zo vrijwillig en diervriendelijk als het lijkt. Ik heb een heel braaf hengstje staan, die zet geen pas verkeerd ook niet zonder optoming, dit is echter aangeleerd door de vorige eigenaar met harde hand, dus het lijkt ontspannen als je mij met hem aan het werk ziet zonder druk en dwang, maar de achtergrond maakt dat ik weet dat ik heel veel werk zal hebben om hem vrolijk en braaf te hebben, en dat eerste is voor mij het belangrijkste. Ik ben niet voor bitten of bitloos maar pas me aan aan het paard, en de mogelijkheden (wie helpt me aan een betaalbaar bitloosmenhoofdstel voor een minishet dan ben ik de eerste die overstapt, in ieder geval met een van beiden), maar een schijnvriendelijkheid dat zie ik niet graag.
Sizzle schreef:Maanling schreef:Nou Sizzle! Niet zo boos worden meteen, jeetje!![]()
Was maar als geintje bedoelt hoor (nouja, beetje dan, beetje ook niet)
Jij hebt het in eerdere post heel netjes uitgelegd allemaal hoor, stel ik ook zeer op prijs
sorry, dit was 1 van de vrij zeldzame momenten dat ik niet snel genoeg op mijn vingers ben gaan zitten.
Ik wordt op bokt allen vaak zo moe van het van links naar rechts doorslaan zonder middenweg waarbij alles zo grof mogelijk uit zijn verband wordt gerukt. Nu kon ik het even niet hebben.