Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:26

Getup schreef:
rhett99 schreef:
Had ik ook maar wist niet hoe ik hem anders moest krijgen. Als ik hem nog lager doe zit die wel heel laag. Vind ook dat het bakstuk erg naar achteren trekt door de kaakriem maar losser ging niet. Zo anders van de week een foto maken van een gaatje lager.


inmiddels gelukt?

Faline,dat is een goede vraag,ben ik ook benieuwd naar.

Heb voor de welsh ook een micklem gekocht, Kon er meteen 2 gaten bijprikken ( dat is ook t maximum van wat er nog bij past) . Toen zat de neusriem beter,maar het bit te hoog...dus er de langere bitriempjes aan gedaan. Maar misschien moet het toch weer lager? Heb t idee,dat de ringetjes wat te dicht op het bit zitten ,maar of dat verandert? en de neusriem mag geloof ik toch n gat lager..




[ [url=m/3alpqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QzIMdO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YLHSHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w3OUTa.jpg]Afbeelding[/url] ]

gisteren had ik m zo:

[ [url=m/Juvr1c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aangezien het niet mijn eigen paard is ben ik er nog niet geweest. Ik kom er denk ik aan het einde van de week weer. Ben nu ook net 3 dagen ziek geweest waardoor de andere dag dat ik normaal rij niet door gegaan is.

Jeweltjex
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:27

iemand ervaringen met de:
https://www.agradi.nl/horka-hoofdstel-k ... er-cob.htm (horka kapitano)
en
https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... black.html (nika revolution)

de bosten van equibling is eigenlijk precies wat ik zoek, wat een geweldig hoofdstel <3 helaas echt boven mijn budget ;(

ik heb op dit moment de rambo multi. hem hem nu ik denk 6 maanden, maar het is hem gewoon net niet. de oren liggen niet mooi vrij, leer is ontzettend dik, stug, niet mooi buigzaam op bepaalde plekken. na keertje helemaal inolien is hij mooi maar na een keer gereden weer stug. ook komt er op de ringen heel veel roest wat ik er nauwelijks afkrijg, of dat is ook weer binnen 3 dagen terug :( ik ga hem waarschijinlijk dus ook verkopen, en van dat geld een nieuwe kopen. alleen mijne is niet meer €180 waard en van het geld wat ik nog heb, komt een bitfitter (en misschien dus ook nog weer een nieuw bit %) )

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:46

Goedemorgen Bokkers,

Bij mijn Welsh Pony is recent EORTH geconstateerd en zn kiezen vertonen ook wat mankementen (diepe gleuven in het midden van de kiezen). Nu wil ik er geen bit meer inhangen en ben ik op zoek naar een bitloos anatomisch hoofdstel. Ik rij recreatief western, dus het zou fijn zijn als er wat te vinden valt in die categorie, maar draagcomfort gaat boven het mooie plaatje.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:00

Vrijbuiter34 schreef:
Goedemorgen Bokkers,

Bij mijn Welsh Pony is recent EORTH geconstateerd en zn kiezen vertonen ook wat mankementen (diepe gleuven in het midden van de kiezen). Nu wil ik er geen bit meer inhangen en ben ik op zoek naar een bitloos anatomisch hoofdstel. Ik rij recreatief western, dus het zou fijn zijn als er wat te vinden valt in die categorie, maar draagcomfort gaat boven het mooie plaatje.


Kifrahorse heeft nu bitloze sidepulls anatomisch in vier kleuren leer, western stijl.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:39

sanso schreef:
Fairfield Chester besteld!
Heel benieuwd hoe fjord hierop reageert en hoe hij zit.


Ben ook wel benieuwd naar dit hoofdstel! Mooie prijs en ziet er verder goed uit.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:43

HorseTimeXL schreef:
sanso schreef:
Fairfield Chester besteld!
Heel benieuwd hoe fjord hierop reageert en hoe hij zit.


Ben ook wel benieuwd naar dit hoofdstel! Mooie prijs en ziet er verder goed uit.


Heerlijk hoofdstel! Mijn haflinger loopt er echt fijn mee en het staat haar ook goed. Fijn leer ook, zeker voor de prijs.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:09

Ja precies, de prijs sprak mij ook heel erg aan. Alleen weten jullie wat het verschil is tussen:
Dit hoofdstel:
Afbeelding

En zo'n hoofdstel?
Afbeelding

Merk dat mijn paard echt heel veel last ervaart van zijn hoofdstel die hij nu heeft. Na het werken wil die het hoofdstel zo snel mogelijk af hebben en heeft die zo jeuk. Als ik dan met een borstel aankomt dan wil die zo graag gepoetst worden over zijn hoofd. Vooral achter zijn oren en onder de neusriem.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:14

@HorseTimeXL dat verschil weet ik niet qua comfort. Ik heb hiervoor een normaal gecombineerd engels hoofdstel gehad op haar, daarvoor bitloos gereden. Chester pakte ze goed op - had een keer 'getest' met hoofdstel van een vriendin en daar liep ze beter op dan op het mijne. Hoofdstel van vriendin was UPH anatomic hoofdstel, dus niet de chester, maar durfde dat wel aan - verschil niet al te groot qua inwerking.
Die jij laat zien in plaatje 2, géén idee hoe dat inwerkt...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:17

Ik twijfelde ook, tussen de Fairfield Chester dan en de Aquila Deluxe. Uiteindelijk toch voor Chester gegaan, mocht het niet bevallen dan probeer ik die ander.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:39

Hm dan ga ik toch voor de Chester inderdaad! En hoe valt die Chester wat betreft maat?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:40

HorseTimeXL schreef:
Hm dan ga ik toch voor de Chester inderdaad! En hoe valt die Chester wat betreft maat?


Niet heel ruim, ook niet súper klein. Voor mijn haf die normaal een grote cob of kleine full heeft, past de full netjes (niet op het allerstrakste gaatje, maar op tweede of derde van boven aan beide zijden). Neus en kaakriem daar ook breed genoeg, ook een wat grovere neus/ kaak past er nog prima in.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:46

Ja ik heb een paard van 1,62 en hij heeft nu maat cob als hoofdstel en dat moet die voor dat hoofdstel ook wel echt hebben. Ook met halsters.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:56

HorseTimeXL schreef:
Ja ik heb een paard van 1,62 en hij heeft nu maat cob als hoofdstel en dat moet die voor dat hoofdstel ook wel echt hebben. Ook met halsters.


Als ze altijd cob hebben, gewoon cob aanhouden. Schoonzusje heeft maat cob op haar paard gekozen, die ook altijd cob heeft, en dat past prima.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:38

Hier normaal full dus nu ook weer full besteld. Hij is nog niet binnen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:02

O top bedankt!

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:28

Skippy01 schreef:
Vrijbuiter34 schreef:
Goedemorgen Bokkers,

Bij mijn Welsh Pony is recent EORTH geconstateerd en zn kiezen vertonen ook wat mankementen (diepe gleuven in het midden van de kiezen). Nu wil ik er geen bit meer inhangen en ben ik op zoek naar een bitloos anatomisch hoofdstel. Ik rij recreatief western, dus het zou fijn zijn als er wat te vinden valt in die categorie, maar draagcomfort gaat boven het mooie plaatje.


Kifrahorse heeft nu bitloze sidepulls anatomisch in vier kleuren leer, western stijl.


Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:29

sanso schreef:
Hier normaal full dus nu ook weer full besteld. Hij is nog niet binnen.



Wil je een foto maken als hij binnen is??
Op je fjord?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:36

Tuurlijk, geen probleem :)

wendyh

Berichten: 240
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:04

Ik heb die van Nika. In dit topic heb ik eens een foto geplaatst en een review gegeven. Je moet naar ff terugzoeken.

Jeweltjex schreef:
iemand ervaringen met de:
https://www.agradi.nl/horka-hoofdstel-k ... er-cob.htm (horka kapitano)
en
https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... black.html (nika revolution)

de bosten van equibling is eigenlijk precies wat ik zoek, wat een geweldig hoofdstel <3 helaas echt boven mijn budget ;(

ik heb op dit moment de rambo multi. hem hem nu ik denk 6 maanden, maar het is hem gewoon net niet. de oren liggen niet mooi vrij, leer is ontzettend dik, stug, niet mooi buigzaam op bepaalde plekken. na keertje helemaal inolien is hij mooi maar na een keer gereden weer stug. ook komt er op de ringen heel veel roest wat ik er nauwelijks afkrijg, of dat is ook weer binnen 3 dagen terug :( ik ga hem waarschijinlijk dus ook verkopen, en van dat geld een nieuwe kopen. alleen mijne is niet meer €180 waard en van het geld wat ik nog heb, komt een bitfitter (en misschien dus ook nog weer een nieuw bit %) )

Jeweltjex
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:12

wendyh schreef:
Ik heb die van Nika. In dit topic heb ik eens een foto geplaatst en een review gegeven. Je moet naar ff terugzoeken.

Jeweltjex schreef:
iemand ervaringen met de:
https://www.agradi.nl/horka-hoofdstel-k ... er-cob.htm (horka kapitano)
en
https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... black.html (nika revolution)

de bosten van equibling is eigenlijk precies wat ik zoek, wat een geweldig hoofdstel <3 helaas echt boven mijn budget ;(

ik heb op dit moment de rambo multi. hem hem nu ik denk 6 maanden, maar het is hem gewoon net niet. de oren liggen niet mooi vrij, leer is ontzettend dik, stug, niet mooi buigzaam op bepaalde plekken. na keertje helemaal inolien is hij mooi maar na een keer gereden weer stug. ook komt er op de ringen heel veel roest wat ik er nauwelijks afkrijg, of dat is ook weer binnen 3 dagen terug :( ik ga hem waarschijinlijk dus ook verkopen, en van dat geld een nieuwe kopen. alleen mijne is niet meer €180 waard en van het geld wat ik nog heb, komt een bitfitter (en misschien dus ook nog weer een nieuw bit %) )



even wat onderzoekt en ik denk dat de nika niet echt iets is voor mij..

ik ga nu denk ik voor de adjustable comfort van kramer! wel meteen ander kopstuk met bakstukken erbij kopen vrees is, :j

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:00

Hallo allen :)

Ook hier aan het speuren voor anatomisch hoofdstel voor Mn jonge KWPN’er :) Hoofdstel opdoen is drama, dat doe ik thuis en vooral niet met spanning op ch. Maar daarbuiten heeft ie ook gruwelijk jeuk en blijft ie maar schudden. Mijn eerste ingeving is de beta van schockemohle, maar gezien ik niet weet of het helpt vind ik hem heeeel duur. Dus na kijkend naar de Sedna van QHP. Ik zoek bruin met zilveren gespen en het liefst ook nog een mooie frontriem :D

Jullie nog suggesties of tips?

Jeweltjex
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:40

xsensibel schreef:
Vera ik heb deze die eventueel weg mag. Een soort gelijk model. [ [url=m/tdSavZ.png]Afbeelding[/url] ]


voor als je nog een keer kijkt bij dit forum, of iemand anders die dit weet...: welk merk en model is dit? :o

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:18

Op Hooks is dit weekend een aanbieding op een anatomisch hoofdstel. Zonde dat ik net besteld heb want anders had ik deze meebesteld.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:02

Ik zie dat ze passende bontjes voor kopstuk en neusriem hebben voor micklem achtige hoofdstellen. Daar heb ik wel oren naar. Mocht iemand daar een keer gaan bestellen dan houd ik me aanbevolen ;)

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:30

Vandaag maar opgehaald en even gelongeerd, morgen rijden proberen. Ben benieuwd!

Afbeelding

Jullie nog tips voor hoger/ lager of weet ik het?