De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:18

Ik kan het zo snel niet terug vinden dus zou iemand de lengte van de maat M snug boots en brushing boots op kunnen meten :D

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:28

MoniekV schreef:
Ik kan het zo snel niet terug vinden dus zou iemand de lengte van de maat M snug boots en brushing boots op kunnen meten :D

M Brush boots kan ik morgen wel even doen
Ze ook net binnen en al een paar keer mee gereden
Benen lekker koel eronderuit gehaald *\o/*

Misschien even voor het idee heb een PRE van 1m65 met dunne benen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:39

Zitten de Le Mieux Snug Boots bij iedereen zoals op de foto's van IwanLuver, want dan weet ik niet zo zeker of de pasvorm wel ideaal is. Op iedere voorbeeldfoto die ik kan vinden is het namelijk de bedoeling dat de beschermers vooraan mooi aansluiten.

Ik heb op het punt gestaan om ze te bestellen, maar de verhalen dat oprekken bijna standaard is houden me een beetje tegen. Ik wil geen rollade-been. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:16

Gini schreef:
Zitten de Le Mieux Snug Boots bij iedereen zoals op de foto's van IwanLuver, want dan weet ik niet zo zeker of de pasvorm wel ideaal is. Op iedere voorbeeldfoto die ik kan vinden is het namelijk de bedoeling dat de beschermers vooraan mooi aansluiten.

Ik heb op het punt gestaan om ze te bestellen, maar de verhalen dat oprekken bijna standaard is houden me een beetje tegen. Ik wil geen rollade-been. :D

Ik vind persoonlijk dat veel van dat soort foto's marketing foto's zijn. Oftewel, op de plaatjes ziet het er mooier uit dan het is. Voor veel van dit soort beschermers met gesp, maar ook gewone beenbeschermers van BOT bijv, geldt dat eigenlijk geen enkele bij mij volledig sluiten.

Die van mij zien er ook zo uit (als je een paar berichten terug kijkt zie je foto) en alleen de 3e lijkt bij iedereen wat te strak te zitten.
Ik vind de pasvorm (vorm om het been, kogel) perfect (draait ook niet), alleen het derde elastiek had iets langer gemogen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:28

Zouden de peesbeschermers bij haflinger benen passen?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:10

Bij mij zitten ze ook zo, heb zelfs de L voor geprobeerd om het mooi dicht te krijgen zoals op de vb foto's... zelfs dan lukt dat niet

Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:15

Nee bij mij sluiten ze ook niet volledig. Ik kan me voorstellen als je een kleine engelse volbloed hebt met hele smalle beentjes dat ze dan net aan sluiten. Denk dat het inderdaad ligt aan de reclamefoto's. En het is ook niet nodig om de pasvorm goed te laten zijn of om beter te beschermen. Als je echt rondom stevige bescherming wil moet je gaan voor eventingbeschermers, dit zijn echt peesbeschermers.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:48

Oogt te klein naar mijn mening, ook al past het verder goed.
Kan het vergelijken met een broek waarvan je de knop moet los laten omdat de taille te smal is.
Hopelijk gaan ze een bredere versie op de markt brengen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:48

Ok, dank je wel voor de antwoorden. :) Klopt ook inderdaad wat jullie zeggen dat dat verkoopfoto's zijn. Maar jullie hebben dus geen last van afgebonden benen? :D Ik denk dat ik me dan toch een setje ga bestellen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:58

Gini schreef:
Ok, dank je wel voor de antwoorden. :) Klopt ook inderdaad wat jullie zeggen dat dat verkoopfoto's zijn. Maar jullie hebben dus geen last van afgebonden benen? :D Ik denk dat ik me dan toch een setje ga bestellen.

Nee het zijn gewoon echte peesbeschermers. Als je een setje br simpele peesbeschermers koopt verwacht je ook niet dat ze rondom sluiten aan de voorkant. Als je een paard hebt zo boven de 170 met lange benen zou ik de L nemen, bij een paard van 165 die niet zulke lange benen heeft de M. En ja de elastieken zijn niet slap, maar het is vooral bij de tussenmaatjes (paard met kortere benen die de L niet passen qua lengte of grote ponys met stevigere benen) dat ze echt aan de strakke kant zitten en dat is prima op te lossen door de elastieken wat op te rekken. Wat trouwens bij meer merken moet bij dit soort sluitingen.
Ik, en meerdere mensen met mij, zijn iig super tevreden over hoe droog en koel de benen blijven, dus dat evt oprekken zou ik er wel voor over hebben. Bij mij zelf is het trouwens niet nodig geweest

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:10

Gini schreef:

Nee hoor, overal kan ook gewoon nog een vinger tussen. Denk dat TS het allemaal wel heel duidelijk heeft verwoord. Met name het verschil qua pees- en crossbeschermer ben ik t wel helemaal mee eens.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:13

Het oprekken was bij mij ook gewoon voor de 3de, ik kreeg dat wel aan bij men paard, maar het leek me gewoon net ietsjes te strak zitten. Even rond een flesje gedaan en was zo al beter. En ja, ze sluiten niet aan zoals op de foto's, maar ze doen wel wat ze beloven, en dat is namelijk de pezen goed koelen. Dat is toch het allerbelangrijkste :)!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:16

Hier ook geen afgebonden benen (wat ik met de hh grand prix wel had)
Ze passen nu achter ook zonder problemen (boven en onder op zen kleinst en de middelste op het tweede gat) dus denk dat ze zonder oprekken ook wel gepast zouden hebben, gewoon pech dat ze de eerste pasmoment met stalbenen stond

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:00

Ik vind het echt zo stom, dat ze die elastieken zo kort gemaakt hebben!
Ik zou ze zó kopen na alle positieve berichten, maar dit weerhoud mij echt. Ik snap het ook niet, op wat voor paard hebben ze die dingen getest?

Zou je die onderste er ook af kunnen halen (tornen)? Ik bedoel, bij bv veredus zitten er maar 2 elastieken, lijkt mij genoeg toch?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:16

danaderese schreef:
MoniekV schreef:

M Brush boots kan ik morgen wel even doen
Ze ook net binnen en al een paar keer mee gereden
Benen lekker koel eronderuit gehaald *\o/*

Misschien even voor het idee heb een PRE van 1m65 met dunne benen

Afbeelding
Bijdeze een opmeting van de M brush boots

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:25

22 cm dus?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:47

Vandaag ging het al iets sneller met los doen. Maar zo rap als met klittenband gaat 't nog niet.
Benen wederom droog en koel. Wat me wel opvalt is dat hij zn voorbenen meer strijkt dan normaal. Dat doet hij normaal eigenlijk maar af en toe en met dikkere peesbeschermers constant. Maar ik heb niet t idee dat deze nou zulke dikke beschermers zijn.

Jullie die ervaring ook?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 17:51

Jotoma schreef:
Vandaag ging het al iets sneller met los doen. Maar zo rap als met klittenband gaat 't nog niet.
Benen wederom droog en koel. Wat me wel opvalt is dat hij zn voorbenen meer strijkt dan normaal. Dat doet hij normaal eigenlijk maar af en toe en met dikkere peesbeschermers constant. Maar ik heb niet t idee dat deze nou zulke dikke beschermers zijn.

Jullie die ervaring ook?

Hier geen strijkende voorbenen..

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:02

Ja bij mij wel strijken.. niet continu, maar het viel mij wel op.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:15

bij mij geen last van

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:28

Gimmick11 schreef:
22 cm dus?

Ja een 22 a 23 cm

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:32

Jotoma schreef:

Jullie die ervaring ook?

Bij mij ook meer geluid qua strijken. Al heb ik t idee dat het minder aan het worden is. Ik heb toen wel de eerste 2 elastieken op t 2 gaatje gedaan ipv op t 1e.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:56

danaderese schreef:
Gimmick11 schreef:
22 cm dus?

Ja een 22 a 23 cm

Is dat aan de zijkant gemeten?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:56

MoniekV schreef:
danaderese schreef:

Ja een 22 a 23 cm

Is dat aan de zijkant gemeten?

Gemeten op het langste stuk. Wat aan de binnenkant van het been zit bij de brush boots

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:53

ik heb de L brushing boots. Wil je die ook opgemeten zien?
Ze passen bij nader inzien toch wel bij mijn beestje van 1.65 met redelijk fijn/normaal beenwerk