Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:18

HindaFree schreef:
ben nieuw hier... maar heb een 2e hands wow aangeschaft en ben nu opzoek naar iemand om hem aan te laten passen.
Kunnen jullie mensen aanbevelen die komen in de Beemster voor een 2e hands zadel die niet van hun is afgenomen en geen 100,- extra rekenen omdat het zadel niet van hun is :\

groetjes!

mariska van zadelhulp.nl rekend gewoon vast tarieven. ik hoop wel voor je dat de onderdelen een beetje kloppen anders kun je nog wel eens duur komen te staan.

Ik heb mariska er toen bij gehad om aan te meten en ben toen samen met haar op zoek gegaan naar een 2e handse. heb haar toen ook eerlijk gezegd dat een 2e handse bij haar mij te duur was. Had ze geen problemen mee

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:26

Ik heb Mariska ook, had al een zadel van mijn merrie, die heeft ze aangepast op mijn jonge paard.
En later heb ik er voor onze nieuwe pony een gebruikte bijgekocht en die heeft zij ook probleemloos aangepast.

Mosh

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:36

Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een jong paard extreem reageerde met voor de eerste keer een WoW zadel op? Het leek echt wel of ze heel erg schrok van de bewegingsvrijheid van het zadel? (normaal reed ik dus op een wolzadel). Daarna ben ik weer opgestapt, deed ze nog even wat druk, maar ging ze heerlijk lopen... Paard is een paar weken geleden volledig gecheckt en is normaal superbraaf!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:37

Ik geloof dat dat idd wel eens eerder is verteld in dit topic. Ook paarden die er helemaal niet aan wennen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:05

Ik heb mijn leen wow ook van Mariska. Fijne vrouw!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:49

Gistern is Mariska ook weer bij mij geweest om de lucht aan te passen, fijne meid.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:22

Had ook pbs met tips gekregen waar onder ook marion uit heemstede. Als ik mijn rooster heb en ik ben dinsdag vrij, komt ze dinsdag langs. Bedankt voor jullie snelle tips :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:35

Nu er toch een vraag is gesteld over jonge paarden... Zijn er ook mensen die meteen een Wow zadel hebben gekocht voor hun jonge paard? Ze groeien natuurlijk nog en veranderen nog flink, maar heb het toch als idee voor volgend jaar. Ik weet alleen niet of dit verstandig is en wat de ervaringen zijn :)

Aangezien Maris net zegt dat er paarden zijn die er helemaal niet aan wennen?

Mijn Arab is nog niet zadelmak of iets, begin ik komend jaar mee. Dan is ie ruim 4 :)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:17

Mosh schreef:
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat een jong paard extreem reageerde met voor de eerste keer een WoW zadel op? Het leek echt wel of ze heel erg schrok van de bewegingsvrijheid van het zadel? (normaal reed ik dus op een wolzadel). Daarna ben ik weer opgestapt, deed ze nog even wat druk, maar ging ze heerlijk lopen... Paard is een paar weken geleden volledig gecheckt en is normaal superbraaf!

Ja, deed mijn jonge paard ook.
Die trok helemaal in elkaar en ging heel verkrampt en schieterig lopen, de keer erna was dat eigenlijk al helemaal weg.

Ik heb de WoW die ik al had voor mijn merrie die vorig jaar is ingeslapen aan laten passen op mijn 4 jarige door Mariska van Oest nadat ik 'm eerst een tijdje te koop heb gehad.
Ik dacht dat 'ie op mijn jonge paard niet zou passen, maar Mariska gaf aan dat we dat best konden proberen en ik rijd er nu alweer ruim een half jaar met veel plezier mee met hem!
Het aanpasbare is ideaal met een veranderend jong paard!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:24

Mijne bokte ook een rondje in het begin. Hij heeft daarvoor een toch wat te krap wolzadel op gehad. Heeft ook hij daarna nooit weer gedaan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:57

Ik heb mijn Wow ook al een paar maanden te koop staan omdat deze niet meer goed aan te passen was op m'n paard. Hij was de laatste tijd erg veranderd en een kwam een Custom tegen die gewoon veel beter lag. Af en toe krijg ik wel een reactie op m'n advertentie, maar bieden allemaal niet meer dan € 750,00 terwijl ik hem echt niet kwijt wil voor minder dan € 1.000,00. Zadel is 4,5 jaar oud, ligt al bijna jaar ongebruikt netjes opgeborgen en paard reed ik er maar 2-3 keer per week mee. Poosje terug een fitter bij gehad die het zeker nog op € 1.600,00 taxeerde ondanks deze tijd de Wow heel slecht 2e hands te verkopen is. De fitter adviseerde me het over een paar jaar op maat te laten maken voor me nu nog jaarling, denk dat ik dat ook maar ga doen tegen die tijd, ook omdat ik er gewoon te weinig voor krijg als ik het wil verkopen. Zeker voor zo'n veranderend jong dier is het ideaal, net als hierboven al wordt gezegd. Heb al eerder een maatwerkzadel op maat laten maken voor een jong dier met ingecalculeerd dat ie nog kon groeien, dat zadel was uiteindelijk ook te krap geworden. Een vriendin heeft hetzelfde ook al meegemaakt, dus dat doen we niet meer.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:55

bewaren is idd geen slechte optie.
verder denk ik dat in onderdelen verkopen ook de moeite waard kan zijn. ik heb mijn wow nog maar net maar zou op den duur best interesse kunnen hebben in andere zweetladen of een plattere zitting voor het springen. dan is denk ik ook nog aan zo'n 1000 euro te komen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:01

Ja maar dan blijf je misschien zitten met losse onderdelen die je nooit meer kwijtraakt, das ook zonde. Wil m'n zadel wel compleet houden, of in z'n geheel weg voor een redelijk bedrag of compleet houden, mocht ie op m'n andere paard kunnen met de tijd dan ligt het eraan welke onderdelen er vervangen moeten worden, kunnen dan ook nog los verkocht worden.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:06

Maar je hebt dan ook te maken met concurrentie van WoW zadels die maar 1,5 jaar oud zijn en voor bijvoorbeeld 1100 weggaan.. Dan zou ik 'm gewoon lekker zelf houden.

Oké, niet de enige dus waarbij een jong paard moest 'wennen'. Vraag mij alleen af of ik dan mijn wolzadel wel weg moet doen i.v.m. zadelmak maken. Of zou zo'n reactie achterwege blijven als je direct met WoW begint..

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:14

Ik ben begonnen met zadelmak maken en rijden met een kunststof zadel, na een tijdje heb ik de Wow aan laten passen en ben ik daarmee gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:00

BopjeBo schreef:
Ik heb mijn Wow ook al een paar maanden te koop staan omdat deze niet meer goed aan te passen was op m'n paard. Hij was de laatste tijd erg veranderd en een kwam een Custom tegen die gewoon veel beter lag. Af en toe krijg ik wel een reactie op m'n advertentie, maar bieden allemaal niet meer dan € 750,00 terwijl ik hem echt niet kwijt wil voor minder dan € 1.000,00. Zadel is 4,5 jaar oud, ligt al bijna jaar ongebruikt netjes opgeborgen en paard reed ik er maar 2-3 keer per week mee. Poosje terug een fitter bij gehad die het zeker nog op € 1.600,00 taxeerde ondanks deze tijd de Wow heel slecht 2e hands te verkopen is. De fitter adviseerde me het over een paar jaar op maat te laten maken voor me nu nog jaarling, denk dat ik dat ook maar ga doen tegen die tijd, ook omdat ik er gewoon te weinig voor krijg als ik het wil verkopen. Zeker voor zo'n veranderend jong dier is het ideaal, net als hierboven al wordt gezegd. Heb al eerder een maatwerkzadel op maat laten maken voor een jong dier met ingecalculeerd dat ie nog kon groeien, dat zadel was uiteindelijk ook te krap geworden. Een vriendin heeft hetzelfde ook al meegemaakt, dus dat doen we niet meer.

Hier hetzelfde. Reed zelf niet lekker weg in de Wow en heb inmiddels een AB zadel op maat laten maken voor mijn paard.
Maar er is maar weinig interesse in mijn wow zadel, terwijl hij echt in nieuwstaat is en nog maar een paar jaartjes oud. Heb inderdaad ook alleen maar biedingen onder de 1000 euro terwijl het zadel nieuw boven de 3.000 euro was.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:08

Mosh schreef:
Maar je hebt dan ook te maken met concurrentie van WoW zadels die maar 1,5 jaar oud zijn en voor bijvoorbeeld 1100 weggaan.. Dan zou ik 'm gewoon lekker zelf houden.

Oké, niet de enige dus waarbij een jong paard moest 'wennen'. Vraag mij alleen af of ik dan mijn wolzadel wel weg moet doen i.v.m. zadelmak maken. Of zou zo'n reactie achterwege blijven als je direct met WoW begint..

dat durf ik niet te zeggen. ik zou denken dat hij niet anders kent en dus relaxter zou moeten reageren. moet wel zeggen dat mijn paard wel gelijk al reageerde van hej dit is anders. dus met opstijgen al. toen ik zat ging het bommetje af, had me voet nog niet eens in de beugel. maar zat als een huis en geen zand gezien.
dus ik denk wanneer je kan hangen zonder reactie dan gaat het wat betreft de luchtvulling wel goed.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:23

En inderdaad, vandaag liep ze super! Misschien inderdaad bij de andere volgend jaar gewoon direct een WoW op. Of tijdelijk de foam kussens die ik heb eronder schroeven.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:51

Maar hoe weten ze dan welke maten etc je nodig hebt voor een onbeleerd paard? Dat kan je toch niet uittesten dan?
Of doen jullie t anders en gebruiken jullie een ander zadel voor zadelmak/ruitermak en dan zo snel mogelijk een WOW zadel? :)

Vraag t mij enorm af, het is nog een nieuwe wereld voor mij haha

Fijn om alle ervaringen hier te lezen :j
Ik raak steeds meer overtuigd.
Is er al iemand die 5-10+ jaar met hetzelfde zadel doet? :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:54

Wij hebben alle 2 de merries op mijn werk eerst met "gewoon" zadel en daarna pas een wow laten aanmeten

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:59

Oke bedankt voor t zeggen :)
Vraag mij altijd af hoe men dat dus doet met jonge paarden en of mijn idee hoe ik het wil doen praktisch is. Maar ja dus :j

Ik heb nog even tijd om te sparen voor een WOW-zadel maar merk dat k al nadenk over wat voor kleurtjes enz :')
Sowieso zwart...maar verder? :+

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:09

Ik heb op mijn paard voor het eerst gezeten met mijn wow zadel tijdens het passen, daarvoor wel gelongeerd met een oud zadel en zonder zadel erop gezeten. Met de wow ingereden en ik heb 5 jr later nog dezelfde

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:52

YamaSaki schreef:
Maar hoe weten ze dan welke maten etc je nodig hebt voor een onbeleerd paard? Dat kan je toch niet uittesten dan?
Of doen jullie t anders en gebruiken jullie een ander zadel voor zadelmak/ruitermak en dan zo snel mogelijk een WOW zadel? :)

Ik heb mijn paard beleerd met een kunststof zadel en daarna de wow voor hem op maat laten maken

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:10

YamaSaki schreef:

onderdelen aanmeten zal niet echt een probleem zijn denk ik. meer het afstellen van de luchtinhoud. gezien dit ook naar jou gewicht gaat in combinatie met de bouw van je paard.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:53

YamaSaki schreef:

Ik heb het zadel al zo'n 6 jaar nu denk ik. Ligt nu op een heel ander type paard dan hiervoor, al had hij op het paard hiervoor anders aangemeten moeten worden. Maar daar heb ik nu 'profijt' van omdat het anders lastig zou worden op mijn huidige paard. Inmiddels heb ik zelf een pompje en heb er geen enkel probleem mee om er zelf aan te knutselen, heb zo veel vertrouwen in het gevoel dat ik in het zadel heb dat ik het wel aandurf om een headplate en de lucht te veranderen :j. Heb ook de achterkant van mijn kussens breder gezet, schroefje los en meer naar buiten toe weer vast gezet. Aanmeten voor een nieuw paard zou ik wel altijd een fitter bij halen, zeker ook omdat je dan meerdere dingen kunt proberen. Ik heb er trouwens tussendoor wel een jong paard mee zadelmak gemaakt, zonder problemen, lag er niet op afgesteld maar zeker heel acceptabel. En het 'probleem' van niet optimaal kunnen passen als een paard nog niet zadelmak is heb je ook met een gewoon zadel natuurlijk, dan kun je ook geen rondje rijden :Y) . Mijn paard kreeg ik als bijna 4 jarige en daar heb ik zo het zadel op gelegd en zonder problemen op weg gereden. Denk dat sommige mensen het idee van lucht erin groter maken dan het is en wellicht zelf door de spanning een reactie uit lokken want ik heb nog nooit een gekke reactie erop gezien (en wij hebben op stal 4 Wow zadels en er zijn heel veel verschillende paarden mee gereden!).