Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:57

Dar had ik idd andere soorten.

Ik denk dat ik heel saai wordt als het doorgaat. Gewoon bruin zonder poespas.

Kun je er ook voor kiezen die lusjes voor beugelriem weg te laten?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:57

http://mysaddle.com/Chart.html

hier staat een hoop. Ik krijg ook geen lak op mijn zadel en steentjes op de achterkant ben ik ook nog niet uit.
@ vonneke, volgens mij mis je niks, er is echt best veel mogelijk.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:58

vonneke schreef:
Dar had ik idd andere soorten.

Ik denk dat ik heel saai wordt als het doorgaat. Gewoon bruin zonder poespas.

Kun je er ook voor kiezen die lusjes voor beugelriem weg te laten?

dan kan zeker, dan krijg je gewoon een "sneetje" waar hij evt. doorheen kan. Helemaal weglaten zal vast ook wel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:59

Ok. Dan wil daar helemaal niks hihi. Snap dat bij een dressuurzadel nooit zo ;)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:23

Ben na veel googlen hierop terecht gekomen, en zie alleen maar positieve reacties.
Wellicht dus ook een optie voor mijn moeilijke paardje!
Vind het zonde om een goed zadel compleet te veranderen namelijk en dan is de kans nog dat het niet top ligt.

Zijn er mensen uit Gelderland/Achterhoek? Wie is er bij jullie geweest?
Heb al wel een mailtje gestuurd, voor wat info e.d.

Las alleen ook dat inruilen geen optie is (ergens ook wel logisch, maar jammer!) dus helaas zit een nieuw zadel er dan nog even niet in.
Hebben jullie ook allemaal eerst het andere zadel verkocht?
Iemand ook nog enig idee of er zadelmakers zijn die zadels opkopen zodat je zelf niet hoeft te wachten op verkoop?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:37

er zijn zeker wel zadelmakers die zadels opkopen, alleen dan heb je wel dat je er minder voor terugkrijgt dan wanneer je hem zelf verkoopt.
Levertijd op een custom is toch een week of 6 tot 10 gok ik zo. En daarna mag je eerst nog 2 weken test rijden om te kijken of het wel echt bevalt. Dus je hebt altijd nog zeker 2 maanden om je eigen zadel te kunnen verkopen voordat je pas je nieuwe zadel af hoeft te rekenen.

Mijn reden om voor Custom te kiezen was dezelfde als jou. Nergens negatieve ervaring, geen zadel 2e hands op marktplaats te vinden (zegt ook meestal wel wat!) ..... wel vrij prijzig (ik heb zelf altijd kentaur gehad en tweedehands zadels, dat is een heel andere prijsklasse)

Maar ik denk dat het zeker de moeite waard gaat zijn :D

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:48

Ja het geld heb ik er ook wel voor over, zadel wat ik wil verkopen was ook nieuw, niet goedkoop, en nu nog steeds nieuw :') ..

Maar ik durf de gok niet te nemen om te bestellen en dan over 2 maand mn zadel nog niet verkocht heb.
Ik ga er zeker op verliezen, dat is niet anders en dat weet ik en accepteer ik, maar het blijft een 'hogere' prijsklasse voor een tweedehandse dus is vast niet makkelijk....

Heb je namen van zadelmakers die inkopen? Heb in de omgeving al rondgevraagd maar tot nu toe geen succes...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:08

Misschien kun je hier eens contact mee opnemen:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... 4JRy6a33qc

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Als je bij een zaak niks terugkoopt, hebben ze natuurlijk op jou geen enkele marge. Dus ik ben bang, dat je altijd te weinig terug gaat krijgen naar je zin!
Misschien zou je het bij het merk van je zadel zelf even kunnen proberen?

Op een nieuw zadel heeft een zaak marge, jij koopt er niks, dus om het interessant te maken, geven ze weinig voor jouw zadel terug, en verkopen hem met nog een beetje winst.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:27

Klopt ze geven vast niet de hoofdprijs dat snap ik.

Weet je toevallig ook welke passer van custom zadels welke regio doet? Of is dat eigen keuze?
Kan het op de site niet echt vinden, wel hun eigen plaats, maar iemand hier uit de buurt had JP terwijl hij het verst weg zit.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:41

Vanmiddag is de Icon Flight voor Donna afgeleverd, is erg mooi geworden :j
Zal van de week even foto's maken.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:30

Albert schreef:
Vanmiddag is de Icon Flight voor Donna afgeleverd, is erg mooi geworden :j
Zal van de week even foto's maken.

Kom zo even binnen gevallen (:
Super, ben benieuwd naar je foto's. Ben zelf ook in bezit van een Icon Flight (super blij mee :))

bokert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:51

Fijn hier te lezen wat jullie ervaringen zijn met de custom zadels. As maandag word die voor mijn paard (en mij) aangemeten.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:38

Wie gaat dat nieuwe zadel aanmeten, bokert?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:21

Ik haak even in in dit topic. Ben ook geïnteresseerd. Ik ben al 15 jaar trouwe klant bij mijn eigen zadelmaker, maar de laatste tijd toch wat problemen. Mijn paard is erg gegroeid, het zadel is nu al vier keer aangepast, vrijdag ook weer, maar nu wil paardlief helemaal niet fijn meer lopen. Ga nu toch twijfelen of ik bij mijn eigen zadelmaker een nieuw zadel aan ga laten meten, rij nu met albion, of dat ik voor een custom ga. Mijn eigen zadelmaker verkoopt deze zadels bewust niet omdat hij de kwaliteit niet goed vind ( veel scheve bomen) en verwacht dat over een jaar de problemen komen als de ' hype' over is. Nu weet ik het niet meer :( vind jullie berichten wel positief... Zijn er ook mensen die al langer met dit zadel rijden? En zijn er ook filmpjes?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:32

Jouw zadelmaker klinkt niet heel objectief. Ik was ook al jaren bij dezelfde zadelmaker en dacht heel tevreden, maar toen begon hij wel hele rare dingen te zeggen over hoe onmogelijk mijn paard zij rug wel niet was en toen ben ik maar eens naar een onafhankelijke partij geweest om te vragen wat hij van het zadel vond. Lang verhaal kort, dat zadel is nu de deur uit en het Custom zadel lag in 1 keer goed op mijn paard zijn hele rare rug :?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar heb mijn paard in korte tijd enorm voelen veranderen in een paard wat veel meer zijn rug durft los te laten, waardoor ik hem veel beter uit kan zitten. Ik kan nu ineens WEL zijn uitgestrekte draf uitzitten.

Hoe je er zelf in staat kan alleen jij beslissen, maar ik zou zeggen, laat gewoon eens een zadelpasser van Custom langs komen en ga er eens op zitten. In mijn ervaring verkopen die zadels zichzelf en het kost je niks anders dan een beetje tijd. In mijn geval was ik na 10 minuten rijden verkocht en ik ben echt niet iemand die met hypes mee loopt, integendeel.

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 01:24

meiske1577 schreef:
Ik haak even in in dit topic. Ben ook geïnteresseerd. Ik ben al 15 jaar trouwe klant bij mijn eigen zadelmaker, maar de laatste tijd toch wat problemen. Mijn paard is erg gegroeid, het zadel is nu al vier keer aangepast, vrijdag ook weer, maar nu wil paardlief helemaal niet fijn meer lopen. Ga nu toch twijfelen of ik bij mijn eigen zadelmaker een nieuw zadel aan ga laten meten, rij nu met albion, of dat ik voor een custom ga. Mijn eigen zadelmaker verkoopt deze zadels bewust niet omdat hij de kwaliteit niet goed vind ( veel scheve bomen) en verwacht dat over een jaar de problemen komen als de ' hype' over is. Nu weet ik het niet meer :( vind jullie berichten wel positief... Zijn er ook mensen die al langer met dit zadel rijden? En zijn er ook filmpjes?

Dat kreeg ik laatst ook te horen van een zadelmaker die hier was voor een paard van iemand anders, ik vroeg haar over de Custom zadels en ze zei dat het een "hype" was en kwam veel problemen tegen dat de boom scheef zou zijn en ze wilde deze ook niet aanraden of verkopen. Ik heb er nog niet over gehoord, behalve van die zadelmaker dus ik vraag mij heel sterk af of ze dat niet vertelde uit eigenbelang?!
En bovendien zit er een aantal jaren garantie op de boom van Custom en je mag je nieuwe zadel eerst testen, is het niet goed kan het terug dus ik maak mij niet zo druk, mijn zadel duurt nog enkele weken :)
Ik heb ook het zadel absoluut niet gekocht omdat het een "hype" blijkt te zijn, integendeel ik vond de zadels zelfs erg lelijk met die gekke blokken erop haha. Ik ben in spanje geweest en daar verwachtten ze van mij dat ik toch echt een keer op een custom zadel moest rijden na mijn mening erover verteld te hebben en daarna nog eens een mening te geven, maar wow wat een heerlijk zadel en mijn houding daarin was ook direct vele malen beter en ik kon gewoon zitten dus ik was om!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:14

Hier ook zelfde vond ze eigenlijk spuglelijk.. Heb custom laten komen omdat ik wilde weten wat mogelijkheden waren op mijn paard en een van de weinige waarbij je je niet niet hoeft te betalen voor de eerste " proefbezoekjes". Mijn paard bleek dus echt een moeilijker geval, maar mn zadelmaker toen heel traject opgezet met bijpassende zadels. Paard moest op bepaalde gebieden meer spierontwikkelen en dat ging niet me huidige zadel. Tussen de eerste pasbeurten in is mijn paard toen aan beide kanten van schoft 1cm spier bijgekomen! En daarom wilde hij niet meteen aanmeten. Dik een half jaar geduurd voordat ze stalbiel was en hij mn zadel aangemeten heeft. En net wat anderen hier zeggen, veeeel meer lossigheid in mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:46

Ze zijn gewoon niet mooi...

Gister op concours weer eentje gezien en hoe je het ook wend of keert, die grove blokken zijn niks sexy....

Maar als het werkt is het prima toch?

Ik kan bijna niet wachten tot 11-09!! Ben benieuwd wat het gaat worden, aanpassen of een Custom

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:44

Ik was ook helemaal eigenlijk niet van plan om een Custom te kopen. Wou wat om me heen kijken nadat ik tot de conclusie kwam dat mijn oude zadel echt niet meer ging passen. Had al op een MSFC gezeten die ik lekker vond zitten en zat te denken over Hulsebos, etc. Stalgenootje had een afspraak staan met Custom, dus toen dacht ik... als ze er toch zijn, ga ik er ook wel ff opzitten, ook al vond ik ze lelijk en had ik ook mijn twijfels wat betreft het hype-ige en kwaliteit.

Nou, binnen 10 minuten verkocht dus.

Op forums in America zijn de zadels trouwens al langer in gebruik en zijn mensen ook echt enthusiast en heb nog niks gelezen over slechte kwaliteit.

Zoals bij een hoop andere merken zal ook een hoop van de zadelpasser afhangen gok ik, en je moet ook niet vergeten dat een paard gewoon heel veel veranderd in zijn leven. Ik dacht toen mijn paard 5/6 was dat het wel even gedaan was met uitgroeien, maar hij is nu 14 en nu verandert zijn bespiering ook, maar anders.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:22

Ook ik heb al heel wat zadels op mijn paard gehad, nl Rossner, JC, Fryso, Equestor, Macrider, Silhouette, Ninon Schutte. Onder al deze zadels liep mijn paard niet, ja met de rem erop zeg maar. Pas als ik de Custom (nu nog het leenzadel) erop leg, loopt hij als een trein!
Dus tja, wie weet het nou het beste, ik denk toch wel het paard zelf he.
Qua bespiering is mijn paard nu met het leenzadel al enorm veranderd, hij was arm bespierd voordat ik het leenzadel kreeg.
Hoop dat als ik mijn zadel binnen krijg hij ook zo blijft gaat als nu met het leenzadel, dat is nog even afwachten, maar heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:29

Stiekem ben ik toch echt wel benieuwd naar de eerste negatieve reacties. Het kan namelijk niet zo zijn dat iedereen vol lof is.

Niet om het merk af te kraken oid, maar vind dat toch minstens zo interessant.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:38

Nou, ik heb wel een negatieve reactie... Mijn zadel heeft verdorie meer gekost dan mijn paard!!! :D

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

manic schreef:
Nou, ik heb wel een negatieve reactie... Mijn zadel heeft verdorie meer gekost dan mijn paard!!! :D

Hahah tsja kleinigheidje :D

Ik heb ook gekozen voor Custom. Min of meer tenminste, eerst mijn eigen zadel verkopen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

vencedor schreef:
Hier ook zelfde vond ze eigenlijk spuglelijk.. Heb custom laten komen omdat ik wilde weten wat mogelijkheden waren op mijn paard en een van de weinige waarbij je je niet niet hoeft te betalen voor de eerste " proefbezoekjes". Mijn paard bleek dus echt een moeilijker geval, maar mn zadelmaker toen heel traject opgezet met bijpassende zadels. Paard moest op bepaalde gebieden meer spierontwikkelen en dat ging niet me huidige zadel. Tussen de eerste pasbeurten in is mijn paard toen aan beide kanten van schoft 1cm spier bijgekomen! En daarom wilde hij niet meteen aanmeten. Dik een half jaar geduurd voordat ze stalbiel was en hij mn zadel aangemeten heeft. En net wat anderen hier zeggen, veeeel meer lossigheid in mijn paard.

Hoe is dat bij jou gegaan als je niet meteen een zadel aangemeten hebt dan? Heb je zo lang met een leenzadel mogen rijden tot de bespiering goed was?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 13:58

Hahaha manic!

Ik heb tot nu toe echt nog niks negatiefs. Wel balen dat het zadel nu wat klappert, maar dat wordt donderdag opgelost en is op zich niet gek, omdat het zadel nog moest vormen. Zo lang het maar netjes opgelost wordt heb ik niks te klagen.

En over het lelijke gesproken.. Je went er aan! Krijg nu juist vaak reacties "wat een mooi zadel heb jij!". Je ziet Custom nu ook zoveel dat de aparte wrongen inmiddels niet meer zo apart zijn :)