Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JeDe

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:20

Ik heb een jong paard, net onder het zadel. Superbraaf, maar bleef vervelend met het hoofd. Steeds maar onder het bit proberen uit te komen. Dacht ik... Allerlei bitten geprobeerd, niets hielp. Zondag gereden met de Fairfax narrow singel, omdat ik die heb liggen als passingel, en eens op mijn eigen paard wilde proberen. Hij liep fijn. Maandag opnieuw gereden, liep nog beter! Nooit bij stilgestaan dat het aan de singel kon liggen. Zometeen ga ik weer rijden, als hij dan weer superstil is in de aanleuning weet ik genoeg...

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:22

Remember schreef:
Ik heb gisteren een singel gehaald, echt super mooi gevormd en voelt enorm zacht aan. Helaas hadden ze er maar 1, 26inch, en met passen bleek deze voor het mooie echt te kort. Ik heb nog even getwijfeld of ik niet een narrow nodig had (hij is net aan 20cm tussen z'n voorbenen), maar de normale lag dus echt wel heel mooi. Als ik 'm wil ruilen moet de nieuwe besteld worden en moet ik er op wachten, dus kijk even of ik deze kan verkopen en dan haal ik ergens anders een nieuwe.

De singel heeft het meeste effect als de gespen tot aan de rand van de sjabrak komen. Best lang dus.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:24

JeDe schreef:
Remember schreef:
Ik heb gisteren een singel gehaald, echt super mooi gevormd en voelt enorm zacht aan. Helaas hadden ze er maar 1, 26inch, en met passen bleek deze voor het mooie echt te kort. Ik heb nog even getwijfeld of ik niet een narrow nodig had (hij is net aan 20cm tussen z'n voorbenen), maar de normale lag dus echt wel heel mooi. Als ik 'm wil ruilen moet de nieuwe besteld worden en moet ik er op wachten, dus kijk even of ik deze kan verkopen en dan haal ik ergens anders een nieuwe.

De singel heeft het meeste effect als de gespen tot aan de rand van de sjabrak komen. Best lang dus.

maar waar laat je het laatste stuk dan, doe jij die onder het sjabrak? dat lijkt me ook niet fijn zitten..

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:12

Sorry, ik schreef het verkeerd... het uiteinde van de singel moet tot aan de sjabrak komen. De gespen dus een eindje daaronder. Inderdaad moet je wel zien te voorkomen dat de sjabrak er tussen komt. Dat kan drukplekjes veroorzaken.

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:56

Chesss schreef:
vandaag bij van rijs geweest, blijk je daar ook een week te kunnen proberen. nu blijken zij ook een singel te hebben van hun eigen merk die lijkt op de fairfax aan de voorkant met een bredere achterflap iemand ervaring met deze singel? hij is qua prijs wel aantrekkelijker 180 euro.

Ik heb ze beide geprobeerd en merkte aan mijn paard dat ze die van Van Rijs fijner vond dan de Fairfax. Scheelt weer ietsjes voor mijn portemonnee :P

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:11

Ik ben aan het overwegen deze singel aan te schaffen. Heb nu een neopreen singel 60 cm.
Maar mijn zadel schuift daarmee naar voren en gaat drukken op de schouders, en de singel komt veel te ver naar voren te liggen. Zit ook nog te dubben over de narrow of de gewone variant.
Is hij momenteel nog ergens in de aanbieding? :D

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:46

Nou mijn paard krijgt nu toch weer aan de bovenkant van de singel, net onder het schabrak zeg maar, een schuurplek. De haren zijn daar wat afgebroken. Vandaag met simpel neopreen singel gereden maar dat gaf toch een minder fijn, wiebeliger gevoel. Ik heb een bontje liggen voor de fairfax. Zijn er al wat meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ook bv met schoonmaken?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:52

Ben ook aan het denken om er eentje aan te schaffen... Twijfel alleen heel erg over de prijs... Heb een kentaur in bestelling die heel wat minder kost... Als deze niet aan mijn verwachtingen voldoet moet ik hem niet nemen... Ik zit namelijk met een heel stom wondje... Het valt net onder mijn rechte singel maar denk met de fairfax, die iets naar voren buigt thv borst/ voorbenen dat het wondje vrij ligt en dan kan ik blijven rijden... Anders moet men paardje weer op rust...

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:00

ik heb een fairfax geprobeerd maar mijn paardje accepteerde hem totaal niet. hij wilde totaal niet ontspannen met prestige singel was ie weer helemaal zichzelf gelukkig

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:33

Mijn dochter gebruikt een bontje onder de fairfax, perfect! Ook het schoonmaken gaat heel simpel. Gewoon in de wasmachine op het wolwasprogramma, maar wel met een Wolwasmiddel. Vorige keer gewassen met een middeltje voor de fijne was ofzo, maar toen kwam het er minder mooi uit. Nu gewoon als nieuw.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:01

ik heb hem vandaag gepast... niet mee gereden en het wondje valt er niet onder, ik ga hem proberen op proef te krijgen maar weer in belgie geen winkels die hem op proef geven...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:03

* meelezer komt binnen vallen*

Kay_Kim, Bij Emmers kun je hem lenen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:11

noorhermans1 schreef:
* meelezer komt binnen vallen*

Kay_Kim, Bij Emmers kun je hem lenen.

ja, ik heb naar hun gemaild, maar nog niks terug gekregen, kan je me mss pb sturen hoe het in zen werk gaat? betaal je volledig of een soort waarborg,...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:17

Sorry ik heb ze zelf niet geleend maar ik was er pas en toen zag ik het.
Volgens mij moest je voledig betalen en kreeg je het terug als je de singel terug bracht

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:21

oh, oke, ja dan moet je ook niet nog eens terug rijden als je hem wil houden eh

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

Zo mijn singel vanmorgen binnen gekregen echt een fijne zachte singel! Heb haar net opgezadeld al veel minder singel dwang! Wel staat het stuk wat naar voren zit wel los van de huid een cm denk ik. Ga er nu mee rijden eens proberen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:28

Dat hoort ook (dat dat stuk vooraan iets afsteekt) :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:46

Zo stappen deed ze *\o/*
Zijgangen gingen ook erg fijn!
Dat heb ik vooral gemerkt. Morgen weer met de singel rijden.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:28

Grappig, zag net dat adelinde er ook mee rijdt!

Bij mij staat hij ondanks dat kleur niet matcht (rij in tobacco) nog steeds op planning, maar financieel ff niet haalbaar.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:55

wow wilma12! dat zijn leuke berichten!!
helaas heb ik vandaag van pas de deux te horen gekregen dat mijn singel pas begin januari binnenkomt :'(
ik wacht nu inmiddels 3 wkn al...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:09

Bij mij viel de singel lang uit en past precies hierdoor! Jij wilde met ringetje he? Ik heb zonder en was vanuit voorraad leverbaar!

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:22

ja helaas .. ik moet altijd iets anders dan standaard :o

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:25

Nou dat ziet er best netjes uit +:)+

Zitten die streepjes achter de ellebogen gewoon in het paard zelf of heb je daar eerst een normale singel gebruikt die strepen achter heeft gelaten? :)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:32

Daar ging mijn oude neopreen singel steeds 'liggen' inderdaad!
Heb getwijfeld tussen een gewone of een narrow ze had 20 a 21 cm maar veel plooien zoals je kan zien!