wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:26

Schangah schreef:
Mijn merrie heeft ook een vrij vlakke rug maar daar ligt de curved tree op.

Afbeelding

Ik vind deze rug helemaal niet vlak.. eerder 'normaal'..
Ik denk zelfs dat als je er een flat tree op zou leggen, deze niet goed zou liggen :o

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:30

Schangah schreef:
Hoe vlak is de rug van jouw paard dan??
Het deel waar het zadel ligt zou ik zo op het oog ook eerder aan een curved denken, jouw paard heeft eerder een vlak kruis dan een vlakke rug.

Nog een foto van de rug van mijn paard van waar het zadel ligt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarChak op 22-12-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:50

ik heb overigens bij de eerste çheck' ook gewoon moeten betalen, 75 euro. Ik dacht dat die eerste check met aanpassen van de lucht na een paar maandjes erbij zat. Maar een tweede keer bijvullen was ook 75 euro, dus ik denk dan niet dat ik de eerste keer gratis controle heb gehad....Gelukkig heb ik er 2 met een WOW en als er nu iemand moet komen lijkt het me dat ik maar een keer 75 euro hoef te betalen, aangezien de lucht niks kost zeg maar

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:52

MarChak schreef:
Schangah schreef:
Hoe vlak is de rug van jouw paard dan??
Het deel waar het zadel ligt zou ik zo op het oog ook eerder aan een curved denken, jouw paard heeft eerder een vlak kruis dan een vlakke rug.

Nog een foto van de rug van mijn paard van waar het zadel ligt:
Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijk, toch redelijk vlak, maar idd die van jou heeft wel een hele vlakke rug!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:56

Bij de jouwe zie ik, zeker dichter naar de schoft toe, toch meer curve erin zitten dan bij de mijne.
Ik zat nog naar een foto van jouw paard te kijken van achteren genomen, daar zie je echt goed het verschil in schouder op! Ik zou bijna denken dat je links een vlakker kussen nodig hebt dan rechts, of kon dat met lucht alleen opgelost worden?

Ja echt vlak, en dan te bedenken dat ik vóór de wow een rossner montreal had die juist brugde... omgekeerd probleem!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:01

Op dit moment zijn de kussens gelijk opgevuld. Het zadel wordt nog een klein beetje door haar linkerschouder naar rechts gedrukt. Vergeleken bij eerst (vorige zadels) is het nog minimaal. Alleen rij ik nu niet dus kan ik niet verder uittesten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:04

Jammer, ja ik had al gelezen dat je paard niet lekker liep door die oude knieblessure. Kan heel goed zijn dat dat opspeelt omdat je paard meer beweging in haar lijf heeft gekregen door de wow. En het weer werkt ook al niet mee, heb ook al 4 weken niet gereden, sinds de vorst intrad en ze me vliegles gaf in een frisse bui...

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:19

Ik heb gemaild met de vraag welke tree ik heb! pfff maak me meteen weer zorgen dat ik veel geld uit geef en het dan nog niet goed is omdat ik verkeerd geadviseerd ben, maar eerst antwoord maar even afwachten!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:41

Seven schreef:
kun je dat verder zelf ook onderbouwen elco?
Ik ken magreet en haar werk niet dus mag er niet over oordelen maar iedereen kan een fout maken hoe je die fout op gaat lossen als schuldige daar ligt je verantwoordelijkheid. Als iemand die een fout maakt deze goed oplost hoor je dr vaak niets meer van :D

Ja hoor dat kan ik..9 van de 10 mensen die een probleem hebben met een WOW zadel is Margreet erbij geweest..
Ik heb haar 1x erbij gehad omdat Arie niet kon komen door prive omstandigheden..Ik heb ruim 3 uur op haar gewacht omdat volgens haar de afspraak niet bevestigd was, wat dus niet waar was..Ze kon het probleem van mijn paard niet oplossen en zei dat het zadel goed lag, ik moest zelf aangeven waar het niet goed lag.. :? Volgens mij moet zij dat zien..toch..?? Of ben ik nu gek.??
Ze zag niet eens dat ik scheef op mijn paard zat..
Bij mijn vriendin heeft ze de verkeerde kleur besteld en ook nog eens de verkeerde zitting en dan zeggen dat Engeland de fout gemaakt heeft..jajaja..Ze heeft totaal geen verstand van WOW zadels..!!!! Plus dat ze veels teveel geld vraagt..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:50

caro_vt schreef:
Zij was nochtans de eerste die me een WOW met naar voorgeplaatste kussens heeft bezorgd.
Ik kan jullie zeggen dat dit prima ligt op mijn paard.

Elco, misschien moet je eens naar die naar voor geplaatste kussens vragen?
Lijkt me wel te doen om dit even aan te passen aan je zadel.

?????? Hoezo moet ik andere kussens hebben voor mijn zadel.???
Ik heb Arie het laten oplossen en daarna liep hij weer SUPER..
Dat zegt toch wel genoeg..Toch..???

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 04:00

@elco Heb je dit ook met Margreet besproken dat je niet tevreden bent?
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze het niet netjes oplost. En als er een heel erg met houding bezig is dan is het Margreet wel.
En waarom kan een besteld zadel niet in de verkeerde kleur binnen komen? We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Als het dan gewoon netjes word opgelost.
En waar was ze duurder in? De zadels kosten bij haar net zoveel als bij arie boer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:59

goede morgen :D

Vervelend elco aldat gedoe heb je het indderddaad met magreet op kunnen lossen ?

Ik ben er denk ik uit kwa kleur := mn gehele zadel wordt nutmeg (niet die heel rodere maar iets meer choco bruin) en dan hopelijk met zwarte of andere kleur rand

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:13

Toen ik een wow wilde uitproberen en evt bestellen had ik in eerste instantie een email gestuurd naar Margreet.
Hierop kreeg ik geen respons, en dus besloot ik na een week Arie eens te mailen.
Met Arie kon ik destijds op korte termijn een afspraak maken, dat is inmiddels bijna 2 jaar geleden..

Arie kwam op stal en vertelde mij dat Margreet ook zou komen zodat ze mee kon kijken.. prima.
Maar Margreet kwam dus niet, en liet ook niks van zich horen..

Je snapt dat ik dus helemaal niets met Margreet heb, en de verhalen van het niets laten horen mij erg bekend in de oren klinkt :o
Moet er wel bij vermelden dat ik verder niets weet over haar en haar manier van werken..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:32

felicity schreef:
@elco Heb je dit ook met Margreet besproken dat je niet tevreden bent?
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze het niet netjes oplost. En als er een heel erg met houding bezig is dan is het Margreet wel.
En waarom kan een besteld zadel niet in de verkeerde kleur binnen komen? We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Als het dan gewoon netjes word opgelost.
En waar was ze duurder in? De zadels kosten bij haar net zoveel als bij arie boer.

Ik kan me dit ook goed voorstellen dat zij het niet netjes oplost. Bij een bekende van mij heeft ze het absoluut niet opgelost.

Daarnaast vraagt zij € 150,00 om een 2de hands zadel na te kijken en daar komen nog de kosten van het reisgeld bij + de kosten van het vervangen van de headplate. Op haar site staat € 75,00 voor controle. Voor mij toen een reden om toch gauw een andere Wow fitter te zoeken. Helaas was dat ook geen goeie keuze. Met die Magreet wil ik geen zaken doen. Maar zoals ik al eerder schreef, gaat er over elke zadelmaker zowel negatieve als positieve verhalen rond. Echter hoor ik er over haar teveel negatieve verhalen (en daarnaast mijn ervaringen met haar) en dat zij zich maar beter gewoon bij haar Houding gebeuren kan houden ipv zadels.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:18

pff toch veel negatieve reacties heb dr wel gemaild een jaar geleden niets gehoord helaas (?)
ben blij met marjolein ze luisterde en heeft zelfs allemaal dingen aangeboden om het makkelijker te maken :))

Iemand had hier toch een geheel nutmeg zadel?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:44

Vind er wel heel veel negatieve reacties. Heb nog niet veel ervaring met haar als zadelpasser. Maar op andere vlakken wel goede ervaringen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:53

Bij mij heeft Margreet verkeerde of geen schroeven terug gedraaid na het aanpassen van mijn WOW-zadel. Waardoor na een week 'geluk hebben' mijn zadel tijdens het rijden uitelkaar viel, mijn paard hier dusdanig veel pijn door kreeg dat hij het op een rennen gezet heeft(niet meer te stoppen, mijn instructeur is voor de uitgang gaan staan in de hoop dat ie iig in de bak bleef!) en daardoor een blessure heeft opgelopen, die al een jaar duurt en veeeeel geld gekost heeft(incl operatie!)

En ja, dit alles hebben wij met haar gecommuniceerd, maar zij erkent geen schuld, hoe triest!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:54

Er zijn ook een heleboel goede ervaringen. Maar die horen we helaas niet op bokt.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:02

Mijn ervaring met Margreet is juist beter dan de ervaring met Arie..... zo zie je maar!
Ik vond dat zij heel goed keek naar paard, ruiter en de beweging. Bij mij zat er vanaf het begin een boom in die eigenlijk een paar maten te groot was.
Zelf ben ik er nu over aan het nadenken om toch een ander zadel aan te schaffen en mijn WOW te verkopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:06

vind dat wel een grove fout van de schroeven, bij mijn zadel waren de schroven kwa draad wat minder heb die directlaten vervangen dit hoor je echter wel vaker zoiets kan gebeuren maar als je t zadel in elkaar zet merk je dat direct.

Goede ervaringen vind je vast ook wel maar een negatieve sfeer blijft gewoon langer hangen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:54

Zo heb ik een goede ervaring met marjolein gehad en een minder goede met arie

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:08

mijn telefoon info ervaring was bij zowel arie als marjolein erg positief volgende week kan ik een echte ervaring geven met marjolein dan komt ze langs :))

nog maar heel even :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:10

Colga schreef:
Mijn ervaring met Margreet is juist beter dan de ervaring met Arie..... zo zie je maar!
Ik vond dat zij heel goed keek naar paard, ruiter en de beweging. Bij mij zat er vanaf het begin een boom in die eigenlijk een paar maten te groot was.
Zelf ben ik er nu over aan het nadenken om toch een ander zadel aan te schaffen en mijn WOW te verkopen.

Ik begrijp dat je er nu een smallere boom in hebt laten zetten, en nu overweegd het zadel te verkopen?
Mag ik vragen waarom je het wilt verkopen??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:35

Ik denk dat het gros van de paarden met een te krappe boom lopen.
Zo denken nog veel zadelmakers dat een hoge schoft automatisch een medium of smallere boom betekend.
Mijn HB had een boom 4. Dat is iets wijder als medium. Gewone zadelmakers zeiden te breed. In m'n Wow zit een boom 3, wat toch echt nog wijder is als die in m'n HB. En pas nu verbeterd de rug van mijn paard...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:46

Mijn fjord had 2 boommaten te breed bij mijn wow de eerste keer