Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romsaf

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:04

Na het echt geprobeerd te hebben met de prachtige multibridle heb ik toch het besluit genomen om het hoofdstel weer te verkopen. Baal eigenlijk best wel want begrijp niet waarom ze er niet fijn mee loopt maar feit is wel dat ze dat duidelijk aangeeft.
Dus als er hier liefhebbers zijn? Pb-box staat open. Het gaat om een multibridle (zonder ringetje op de neusriem), zwart maat Cob, praktisch nieuw en in originele verpakking.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 22:33

Heel vervelend voor je dat hij niet bevalt, ik heb alleen ervaring met het gebruik met bit en die is erg goed.

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:38

Ik kan me voorstellen dat het met bit een super hoofdstel is en eigenlijk bitloos ook. Het zit gewoon goed doordacht in elkaar en daarnaast vind ik het gewoon een heel mooi hoofdstel. Maar paardlief vindt het echt niets, rare muts... Als ik het me kon veroorloven had ik hem gehouden voor je weet maar nooit... maar het was best een rib uit mijn lijf vandaar deze spijtige keuze om het weg te doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:42

Jammer Romsaf!
Zelf heb ik toch besloten een barefoot bitloos te kopen.
Buiten het feit dat het hoofdstel aan de prijs is, en de punten van bepaalde mensen hier heb ik toch besloten het niet te doen. Nu heb ik een barefoot 2e hands kunnen bemachtigen.
Kaakgekruist loopt ze heel fijn, laat de release bij kaakgekruist nou net niet goed zijn bij de Multibridle.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:20

Ik heb van de winter een bruine competition gekocht maat Full (standard horse) Dat ik deze maat pas maakte op mn (toen nog 2 1/2 jarige) was ik bang dat deze te groot zou zijn, en dat t lederwerk te grof voor dr hoofdje was. Nu een half jaar later (en ook nog op een ander grooooooot paard gebruikt te hebben) gebruik ik m wat vaker en moet ik zeggen dat t een plaatje is! Ze is wat volwassener geworden en t bit ligt mooi stil in dr mond en de pasvorm is goed.
(ik longeer haar tussen de lange lijnen heb er nog niet op gezeten) Ik ben heel content met t hoofdstel. Wel moest ik aan de teugels wennen.... ;)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:56

romsaf schreef:
Na het echt geprobeerd te hebben met de prachtige multibridle heb ik toch het besluit genomen om het hoofdstel weer te verkopen. Baal eigenlijk best wel want begrijp niet waarom ze er niet fijn mee loopt maar feit is wel dat ze dat duidelijk aangeeft.
Dus als er hier liefhebbers zijn? Pb-box staat open. Het gaat om een multibridle (zonder ringetje op de neusriem), zwart maat Cob, praktisch nieuw en in originele verpakking.

is het de competition?

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:11

EstherMe schreef:
romsaf schreef:

is het de competition?

Nee, het is de multibridle maar dan wel zonder ringetje op de neusriem. Die heb ik er afgehaald omdat ik het niet mooi vind en omdat het ringetje mogelijk irriteert bij het bitloosrijden (schuurplekje op neus)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:45

ahh ok :)
ik wil tzt de competition dus dan houd het op :)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:41

ik weet dat er een tijdje geleden iemand zijn hoofdstel wou verkopen, mocht dat nog zo zijn heb ik wel interesse bij ons hing ie er helaas niet meer in full/paard!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:50

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:15

Heb alles inmiddels binnen en hij past perfect bij mijn Fjordje! Heb maat Standard Horse en heb overal een paar gaatjes over. Alleen heb ik wel bij de keelriem 1 gaatje moeten bijprikken.
Clips heb ik nagestuurd gekregen, foutje in de productie?

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:22

Ik heb hem inmiddels ook binnen :D morgen even passen,ik heb ook de maat standard Horse voor mijn Fjordje maar de clips zaten er wel allemaal bij :D .
Zal morgen even kijken of ik er een paar fotos van kan nemen aangezien de maat bepaling best wel lastig is :o

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:49

Heb al foto's gemaakt :P Maar kan ze morgen pas plaatsen. Nu ff geen tijd voor...

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:26

ik heb de multi nog steeds te koop. Zwart, standard horse.
Pb me maar even.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:36

Even een fotootje dan :) De keelriem zit echt niet zo heel strak, lijkt alleen zo doordat hij nog een pak wintervacht op zijn hoofd heeft... :Y) Maar daar heb ik dus wel een gaatje bij moeten prikken, bij alle andere riempjes heb ik een gaatje of 4 over.

Afbeelding

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:01

BabyBell schreef:
Even een fotootje dan :) De keelriem zit echt niet zo heel strak, lijkt alleen zo doordat hij nog een pak wintervacht op zijn hoofd heeft... :Y) Maar daar heb ik dus wel een gaatje bij moeten prikken, bij alle andere riempjes heb ik een gaatje of 4 over.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQEXIOQ8.jpg

Ik vind het wel mooi zitten, rijd hij ook fijn??
Ben nog steeds opzoek, ben alleen aan het twijfelen over de maat.
Het gaat om een E-pony met normaal Cob- grote cob. hij pas eventueel ook Full.
Welke maat zou ik dan nemen??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:09

Full. Ik vind ze klein vallen.
Mijn haflinger heeft normaal maat cob en neusriem en keelriem zitten op het laatste gaatje.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:10

Ik heb dit paardje nu 1 weekje en alleen met dit hoofdstel gereden :P Daarvoor alleen bij de vorige eigenaar 1x gereden met een ander hoofdstel. Maar merk geen grote verschillen, alleen kroop hij daar snel achter de teugel en dat doet hij nu een stuk minder. Geen idee of dat door het hoofdstel komt...maar ik vind het wel fijn rijden.
Qua maat kan ik je niet echt helpen, dit paardje heeft met halsters echt maat full nodig en heb voor de Multi maat Standard Horse.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:45

Mijne heeft gewoon cob maat dus ook van dit hoofdstel. In het begin zat het wat strak maar nu ik het meer gebruik, begint het losser te zitten.

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:39

zou dit hoofdstel ook geschikt zijn voor een fries met maat full? zie hier namelijk helemaal geen friese paarden, maar vind het wel een heel mooi hoofdstel. ook stond er op de site van horseware dat de competition voor de ruiter met een hele stille hand is. ik werk hier nog aan kan ik dan als het zou passen beter de multi nemen?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:36

Tamara15 schreef:
zou dit hoofdstel ook geschikt zijn voor een fries met maat full? zie hier namelijk helemaal geen friese paarden, maar vind het wel een heel mooi hoofdstel. ook stond er op de site van horseware dat de competition voor de ruiter met een hele stille hand is. ik werk hier nog aan kan ik dan als het zou passen beter de multi nemen?

Zowel met de multi al met de competition heb je een stille hand nodig. Het ontwerp is nl voor beide hoofdstellen hetzelfde. Alleen zit bij de multi een ringetje op de neusriem en krijg je er materiaal bij om bitloos te rijden.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:38

Je moet toch bij elk hoofdstel een stille hand hebben? Zie niet echt waarom dat bij dit hoofdstel anders is? Kan iemand mij dat uitleggen? Het bit zit toch niet anders bevestigd?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:58

Bij de competition rijd je in principe zonder de bitclips en dus volledig op het bit (alle druk die je geeft komt in de mond van het paard terecht).
Bij de multi rijd je in principe met bitclips. Hierdoor wordt bij meer druk een gedeelte van de druk naar de neus geleid zodat de druk over de mond en de neus verdeeld wordt.

Natuurlijk moet je bij iedere optoming een stille hand hebben. Maar bij een nog niet zo stille hand wordt bij het gebruik van de bitclips dus een deel van de druk naar de neus geleid waardoor het paard dit niet volledig in zijn mond te voelen krijgt, hetgeen prettiger is voor het paard.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:28

De competitie wordt ook geleverd met bitclipjes, je mag er alleen dan geen wedstrijden mee rijden. Het bit is anders bevestigd dan bij normale hoofdstellen. Neusriem en bit is uit een stuk. Bij een normaal hoofdstel heb je bakstukken en de neusriem.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 11-05-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:30

Schangah schreef:
De competitie wordt ook geleverd met bitclipjes, je mag er alleen dan geen wedstrijden mee rijden.

Dit is letterlijk wat Horseware over de competition zegt:

"No Clips as Competition Bridle is for more advanced riders with quiet hands."