Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:25

Djeradalover schreef:
Ik rijd buiten met een pelham bit met kinketting en dat gaat prima met de micklem!

Ok, bedankt voor je reactie!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:53

Is er al iemand hier officieel dressuur gestart met de rambo micklem competition. Volgends mij instructrice ( tevens knhs jury) mag het niet

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:55

Nou laat die de reglementen maar eens bekijken hij staat er gewoon in. Start er al jaren mee.

nicole_floor

Jaa vaak zat. En hij staat gewoon tussen de toegestane hoofdstellen van het regelement van het knhs.

MightyJoe

kimberlyve schreef:
Is er al iemand hier officieel dressuur gestart met de rambo micklem competition. Volgends mij instructrice ( tevens knhs jury) mag het niet

Die is goed op de hoogte :=

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:04

Ik ga het ringetje van mijn multi afhalen zodat ik er ook mee mag starten. Vind het nog steeds belachelijk en ga er ook zeker niet een competition bij kopen dusja je moet wat :')

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:23

Roosje_ schreef:
Ik ga het ringetje van mijn multi afhalen zodat ik er ook mee mag starten. Vind het nog steeds belachelijk en ga er ook zeker niet een competition bij kopen dusja je moet wat :')

Je mag het toch ook afplakken met bijv zwarte tape? Of vind je dat stom :+
Eraf halen is ook zonde toch

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:28

Volgens mij is dat officieel niet toegestaan en vind dat ook geen gezicht :o
Zovaak gebruik ik het ringetje niet en kan er wel wat op verzinnen met een ringetje wat je er wel makkelijk vanaf haalt.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:31

Roosje_ schreef:
Volgens mij is dat officieel niet toegestaan en vind dat ook geen gezicht :o
Zovaak gebruik ik het ringetje niet en kan er wel wat op verzinnen met een ringetje wat je er wel makkelijk vanaf haalt.

Ja klopt je hebt ook losse D ringetjes die je er makkelijk op en af kan schroeven.

Heb net de multibridle besteld bij Divoza, 25% korting vandaag. Dus 127,50. Scheelt toch mooi wat!

M'n paard loopt goed op katoom en bit, dus niet direct reden om wat te veranderen. Maar ben gewoon erg nieuwsgierig naar de Multibridle :)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:37

Dat scheelt inderdaad!
Ik vind de multi erg fijn :)
Ben sowieso erg te spreken over de pasvorm van de micklem bij mijn schwarzwälder fuchs.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:38

@ansie: Ik rijdt die van mij als afwisselings training wel eens op de micklem en kandare. werkt best wel fijn met de dubbele teugel. (paar op de neusriem en de andere aan de stang. Misschien stap je straks ook wel
helemaal over op de micklem :p

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:42

Roosje_ schreef:
Dat scheelt inderdaad!
Ik vind de multi erg fijn :)
Ben sowieso erg te spreken over de pasvorm van de micklem bij mijn schwarzwälder fuchs.

Top!

Daphneeeej schreef:
@ansie: Ik rijdt die van mij als afwisselings training wel eens op de micklem en kandare. werkt best wel fijn met de dubbele teugel. (paar op de neusriem en de andere aan de stang. Misschien stap je straks ook wel
helemaal over op de micklem :p

Ja dat zou dan inderdaad de bedoeling zijn. Ik vroeg me alleen ff af of het riempje van het hoofdstel niet in de weg zit voor de kinketting van het bit, bij de kingroeve.
Maar heb inmiddels al wat combi's gezien die het zo gebruiken dus het zal wel gaan dan.

Het scheelt in ieder geval een extra bakstuk, die ik nu extra nodig heb om het bit aan vast te maken. Dus hoe minder riempjes hoe comfortabeler lijkt me!

Ben heel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Ansie op 01-03-17 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:43

Ik was er ook van overtuigd dat het mocht.

Merkt iemand nou echt duidelijk verschil met een gewone neusriem en een rambo? Het is niet dat ik hem nodig heb maar ben wel benieuwd naar de werking en hoe mijn pony erop reageerd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:44

kimberlyve schreef:

Ja hoor, mag gewoon.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:46

kimberlyve schreef:

Ja hoor dat mag gewoon. Ik start er Z1 mee

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:46

kimberlyve schreef:

Merkt iemand nou echt duidelijk verschil met een gewone neusriem en een rambo? Het is niet dat ik hem nodig heb maar ben wel benieuwd naar de werking en hoe mijn pony erop reageerd

Lees het topic maar wat door zou ik zeggen :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:49

kimberlyve schreef:

Het is natuurlijk niet zo dat je ineens de sterren van de hemel ermee rijdt, dat zou wel heeel leuk zijn. Maar ik merk wel echt verschil, net wat stabieler allemaal, rustiger. Als je het aan ziet, klopt het ook gewoon qua pasvorm, het zit gewoon logisch
allemaal.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 01-03-17 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:49

Ik heb maar gewoon besteld haha.. is kijken of het wat is.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:52

By the way, als je bij Divoza gaat bestellen:
Ze hebben van de Multibridle alleen de donkerbruine versie beschikbaar via de webshop. Ik heb gebeld en je kan ook de zwarte bestellen, moet je ff een mail sturen en vermelden dat je de korting toegepast wil hebben :) Dan bestellen ze een zwarte voor je. Misschien dat de levertijd dan wel iets langer is. Weet ik niet precies.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:09

kimberlyve schreef:

Ik doe niet anders en hij staat al minstens vier jaar in de bijlage als zijnde toegestaan. En dat is vanaf de b tot en met de z1.

Speciaal voor juryleden die niet de moeite nemen de reglementen te bekijken.
Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:35

Ik had hem idd ook doorgestuurd die bijlage! Heb hem ondertussen ook besteld vind 't wel apart dat bij de foto op divoza en epplejeck het kopstuk verkeerd zit...

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:52

Citaat:
Het gaat me vooral om het onderste riempje, die vanaf de neus naar de kin loopt. De keelriem zit idd niet in de weg.
De onderste valt ongeveer in de gleuf waar normaal de kinketting van het bit ligt volgens mij. Nu moet dat dus achter elkaar. Of de werking van de kinketting dan nog correct blijft is de vraag.
Natuurlijk een kwestie van proberen maar weet zo niemand in m'n omgeving die er eentje heeft zodat ik het kan testen.

Onderste riempje zit op de plek waar normaal je sperriem of lage neusriem zit. Zou echt geen probleem moeten zijn

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:48

Zit de neusriem zo goed in hoever het zichtbaar is? Heb geen betere foto's...
Afbeelding

Afbeelding

Als ik hem een gaatje hoger doe zit het bij zijn jukbeenderen niet goed.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:50

Oogt prima, alleen riempje bij de keel mag je lager vast maken.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:07

Saaams schreef:
Oogt prima, alleen riempje bij de keel mag je lager vast maken.

Bedoel je de foto zonder bit? Want volgends mij zit die bij het bit wel goed ofniet? Zou anders niet weten hoe ik hem lager moet vast maken haha