Djeradalover schreef:Ik rijd buiten met een pelham bit met kinketting en dat gaat prima met de micklem!
Ok, bedankt voor je reactie!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roosje_ schreef:Volgens mij is dat officieel niet toegestaan en vind dat ook geen gezicht![]()
Zovaak gebruik ik het ringetje niet en kan er wel wat op verzinnen met een ringetje wat je er wel makkelijk vanaf haalt.
Roosje_ schreef:Dat scheelt inderdaad!
Ik vind de multi erg fijn![]()
Ben sowieso erg te spreken over de pasvorm van de micklem bij mijn schwarzwälder fuchs.
Daphneeeej schreef:@ansie: Ik rijdt die van mij als afwisselings training wel eens op de micklem en kandare. werkt best wel fijn met de dubbele teugel. (paar op de neusriem en de andere aan de stang. Misschien stap je straks ook wel
helemaal over op de micklem :p
kimberlyve schreef:Ik was er ook van overtuigd dat het mocht.
Merkt iemand nou echt duidelijk verschil met een gewone neusriem en een rambo? Het is niet dat ik hem nodig heb maar ben wel benieuwd naar de werking en hoe mijn pony erop reageerd
kimberlyve schreef:Is er al iemand hier officieel dressuur gestart met de rambo micklem competition. Volgends mij instructrice ( tevens knhs jury) mag het niet
Citaat:Het gaat me vooral om het onderste riempje, die vanaf de neus naar de kin loopt. De keelriem zit idd niet in de weg.
De onderste valt ongeveer in de gleuf waar normaal de kinketting van het bit ligt volgens mij. Nu moet dat dus achter elkaar. Of de werking van de kinketting dan nog correct blijft is de vraag.
Natuurlijk een kwestie van proberen maar weet zo niemand in m'n omgeving die er eentje heeft zodat ik het kan testen.