voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:00

Buitenzinnig schreef:
quibje schreef:
heb het toevallig vorige week geprobeerd voordat ik de westip bij jullie bestelde
vind die van fra elastischer
ach ja..

Aha - ik had je niet aan quibje gekoppeld :+ Ik zou het echt niet weten - wij verkopen al bijna 10 jaar Westip - FRA is er later mee begonnen en ik weet, van de Westip mensen, dat zij ze produceren, lijkt me vreemd als ze daar ander materiaal voor gebruiken, maar het kan.... (of die met een zilveren randje zijn slapper dan de hele zwarte??? Je weet maar nooit :P )

ik heb beide liggen, (westip en fra), ik vind de fra een stuk soepeler dan die westip (westip is de zwarte, fra met zilveren randje)
ik heb trouwens de fra misschien te koop, hij is 1 M maar toch te lang voor mijn trekpaarden op de london, helaas.
ik heb de barefoot ook liggen, en die vind ik uiteindelijk toch het fijnste, rekt een stuk meer mee dan de andere twee, en heeft een heerlijk zacht laagje.

Die lakota's heb ik ook in de handen gehad bij arthur (nouja, van hem zijn ze van HAF), en heb er ook een gekocht. Voor mijn jonkie met erg ronde rug, geen ruggegraat is die ideaal.
Mijn oudste die ondertussen schoft heeft gekregen en een ruggegraat zijn ze te dun.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:13

Citaat:
nog een verschilletje, barefoot is continu in ontwikkeling, dus van het start modelletje vroegah, tot vps en ga zo maar door nu
Torsion is in basis nog hetzelfde zadel als bij de start van het merk zeg maar.

Dat ben ik niet met je eens - uiteraard is de basis eender, net als dat van de Barefoot. Ze introduceren af en toe nieuwe modellen en soms worden ook materialen aangepast. Ook Torsion heeft nu de verplaatsbare beugelophanging en de basis is steviger geworden. De optie om er vilt (of foam) in te stoppen als extra versteviging (zoiets als VPS) was er al vanaf het begin en doen ze nog steeds....

Ik was wederverkoper, heb het een paar jaar geleden nog 1x geprobeerd maar inderdaad is dat een drama - lesjes "communiceren met je leveranciers" vallen daar in onvruchtbare grond. -O- Heel erg jammer, want ik vind het fantastische zadels

Sonja_vR

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:52

oeh, progress ...die verplaatsbare is idd nieuw voor me :j maar vooruit, ze zijn dus ook bezig met wat ontwikkeling, maar ja, als je het naast een barefoot zet, pak een cheyenne 1ste model en ene cheyenne nu, de ontwikkeling van barefoot gaat dan toch verder en uitgebreider, Torsion heeft ook wel wat mogelijkheden, maar ze blijven toch veel meer bij waar ze /hij in het begin mee gekomen is .
maar dat vind ik niet erg :n ik vind het product zoals het is , prima

sja, weet je, ik heb er een paar keer contact met je over gehad, ben zo ontzettend aan de mail en babbel geweest met hen ,maar die communicatie, :n ze wilden dat ik het gewoon ging doen en ik wilde eerst hele basale info over assortiment en marges en hoe ze bepaalde dingen voor zich zegen,
ga zo maar door en daar deden ze moeilijk over...op een gegeven moment houd het gewoon op
ik blijf het product ook geweldig vinden, vind het echt hele mooie zadels, zitten ook heerlijk en zou er ook zo zelf weer 1 kopen , maar ik hou het wel bij gebruiker zijn :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:07

Waarom zou je iets aanpassen als het goed is??? :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:16

dat is dus ook weer zo..."if it ain't broke, don't fix it" right ?
het product voldoet blijkbaar aan de eisen en de verwachtingen van de fabrikant en een voldoende grote groep gebruikers.
en voor degenen die wat anders willen, is er genoeg keuze :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:47

Even tussendoor, ga dit weekend naar de flanders horse expo, ga dus de verrassing van Barefoot kunnen zien! Benieuwd!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:24

Wendy_Chewie schreef:
Even tussendoor, ga dit weekend naar de flanders horse expo, ga dus de verrassing van Barefoot kunnen zien! Benieuwd!

Oh spannend! :))

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:04

Waar is de flanders te doen ? Woon tegen Belgie aan . Miss ook wel even neuzen daar !

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:44

In Gent Expo :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:52

Da, s beetje ver om even te neuzen .
Wilde ook graag naar de equitana , maar nog niemand die meegaat .
Zou graag gaan met mensen met enigzins dezelfde interesses .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:00

Wendy_Chewie schreef:

maak je dan een foto ? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:06

Zinzi_jewel schreef:

Iedereen die naar Equitana gaat heeft toch dezelfde 2 interesses??? Paarden en koopjes :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:08

Haha , vaak wel .
Maar meer dezelfde visie doel ik op !
Ben er nog nooit geweest .
Maar schaar mezelf in de categorie anders dan het geijkte .
En totaal niet wedstrijd gericht wel correct trainingsgericht .

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:21

Buitenzinnig schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Iedereen die naar Equitana gaat heeft toch dezelfde 2 interesses??? Paarden en koopjes :P

hihihi koopjes oke maar zoals er door Zinzi_jewel gezegt wordt zou ik ook zeker niet voor de standaard wedstrijdgerichte shows gaan. Heb het programma niet gezien maar ik zou gaan voor de Natural gerelateerde shows en de meeste mensen komen voor dezelfde intresses de standaard shows en de koopjes maar er zijn ook nog uitzonderingen ;) die niet dezelfde intresse hebben!

Ben ook wel heel erg benieuwd naar het nieuwe zadel!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:23

Je bent er dus duidelijk nooit geweest....
En als je gaat, ga dan 3 dagen, neem 6 paar schoenen mee - een flinke doos Ibuprofen en een onverschillig humeur, want je loopt je het schompes, ziet niets anders dan hoofden van mensen en je hebt nog nooit zo veel wisselende contacten gehad als daar...... :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:24

Dat zei ik toch ! Daarom weet totaal niet wat ik kan verwachten ...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:27

daarom wil ik daar dus niet naartoe. := Ik word gek van mensenmassa's. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:28

Hihihi nee idd nog nooit geweest, had het graag eens mee willen maken maar hoe jij het omschrijft weet ik niet of ik nog wel zou willen _O-
Van de shows zie je dus maar weinig met zoveel mensen en hallen, mmm misschien dan maar een hele berg geld sparen om een volgende keer te gaan en koopjes te scoren!

Heel veel plezier voor wie wel gaat!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:38

Ik vind het ook vreselijk, al die mensen....vooral in de hallen waar de koopjes zijn, is het niet te doen. Rond de shows kan je wel gewoon kijken hoor - daar zijn er z veel van en overal verspreid, dus daar kan je wel een redelijk plekje bemachtigen. We moesten 1x bij iemand zijn die in zo'n koopjeshal stond; dan doe je de deur naar die hal open en MOET je mee gaan lopen in 1 richting tot je bij de betreffende stand bent, anders word je onder de voet gelopen. De 3 Dolle Dagen bij de Bijenkorf is er een uitje in een park bij..... %) Maar wellicht dat het met de huidige economie wat minder heftig is???

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:03

Ik kom hier ook even meekletsen.
Ik heb een testzadel aangevraagd omdat het zoveelste boomzadel weer niet goed ligt.
Ik ben er helemaal klaar mee. Een hoop kosten en het hele gedoe.

Ik hoop dat boomloos voor ons de uitkomst is!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:22

eridinges, ik ben benieuwd hoeboomloos je bevalt.
Op onze ronde peeps ligt de barefoot london super, eveneens overgestapt ivm vele kosten om boomzadels elke keer weer passend te krijgen en wat uiteindelijk nog niet passend is.
Ons bevalt het super

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:29

Equitana....in theorie leuk om naartoe te gaan, in de praktijk een lange autorit en veel drukte...laat maar :P
Welkom eridinges, geinige naam :P

Welk zadel heb je als testzadel aangevraagd, en wat verwacht je er van?

Hier is de lederen JustAdjust inmiddels weer netjes in nieuwstaat teruggekomen van Zinzi dus hij staat er weer op :)

Ook heb ik nu bericht gekregen van de bazin van Barefoot uit Duitsland: ze is er uit, de JustAdjust gaat in productie en het wordt inderdaad alleen in zwart DryTex en maat 1 en 2. En ook nog maar een beperkte oplage die eerste omdat ze eerst even wil aankijken hoeveel vraag er naar zal zijn.

Zit er dus dik in dat we er in eerste instantie maar een paar kunnen leveren en als er dan meer mensen gaan bestellen, die weer een paar maanden kunnen gaan wachten totdat de volgende batch voor productie ingepland wordt, is altijd ZO balen met nieuwe producten -O-

De prijs wordt overigens hetzelfde als de lederen normale Cheyenne, dus 469 euro.
Kon jammer genoeg niet goedkoper vanwege het meerwerk en duurdere materiaal.

Maar nu snap ik wel waarom ze niet voor een lederen versie gekozen hebben, die zou wel erg aan de prijs worden anders. Wel erg jammer! De lederen die ik hier heb liggen is echt super!

Dus wie toch een lederen versie wil scoren: er is er maar 1 van en dat blijft voorlopig ook zo, en hij mag weg wat mij betreft nog steeds weg voor de prijs van een normale Cheyenne.

Je koopt dan dus een lederen JustAdjust waarvan er maar 1 gemaakt is en die direct leverbaar is, voor de prijs van een DryTex versie dis pas tegen de zomer leverbaar is :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:40

En hij is machtig mooi ...
Heb hem met pijn in mn hart retour gestuurd .

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:05

@horssi en pmarena: ik ga vanaf vanavond een barefoot cherokee testen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het bevalt.
Ik hoop dat onze zadelellende dan ook gelijk over is!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:25

Aangezien het topic voor en nadelen boomloos zadel heet. Weet ik nu na 2 jaar tot volle tevredenheid een barefoot Cheyenne maatje 0 één nadeel te noemen; Met mijn 27 weken zwanger zijn pas ik niet meer zo goed in mijn zadel. Mijn buikje zit tegen de pommel in draf en in galop. In stap heb ik nog geen last, maar eerdaags pas ik er helaas niet meer in :=