Maar hij is wel mooi.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joanieke schreef:Die van Kramer lijkt inderdaad erg op een micklem, wat ik wel redelijk apart vind, gezien Mr. Micklem een patent heeft op dit hoofdstel...
Weidebloem schreef:Dat vind ik juist het fijne van de Micklem, dat een ophouding niet alleen inwerkt op de mond maar ook de neus. Daarnaast is de ligging van het bit ook stabieler.
inkepink schreef:maar zo te zien heeft die van kramer dus echt meer een soort losse neusriem met kenmerken van de micklem.....dan zouden ze ook de neusriem alleen kunnen gaan verkopen dus.....wat totaal anders gaat werken dan de echte micklem.....en ze dus de plank net misslaan
christel0908 schreef:iemand die de deluxe of diamante versie heeft en kan vergelijken met de originele, is de lederkwaliteit beter ? is de neusriem zachter ? is de neusriem breder ?
Ansie schreef:Ik twijfel ook. Mijn paard loopt prima op een kaptoom in combi met kimblewick bit. Maar nu heb ik dus twee bakstukken (van kaptoom en eentje waar het bit aan zit) en dat vind ik rommelig ogen. Daarom zou de Micklem een uitkomst zijn om zowel met neusriem en bit te rijden, zonder onnodig meer riempjes om het hoofd. Nu vraag ik me wel af of dit hoofdstel te combineren is met een bit met kinketting, omdat het riempje van de neusriem ook al bij de kin bevestigd wordt. Ik zie de combinatie wel vaker, dan ligt de kinketting van het bit achter het leren riempje van het hoofdstel. Iemand daar ervaring mee?
bernadetl schreef:Ansie schreef:Ik twijfel ook. Mijn paard loopt prima op een kaptoom in combi met kimblewick bit. Maar nu heb ik dus twee bakstukken (van kaptoom en eentje waar het bit aan zit) en dat vind ik rommelig ogen. Daarom zou de Micklem een uitkomst zijn om zowel met neusriem en bit te rijden, zonder onnodig meer riempjes om het hoofd. Nu vraag ik me wel af of dit hoofdstel te combineren is met een bit met kinketting, omdat het riempje van de neusriem ook al bij de kin bevestigd wordt. Ik zie de combinatie wel vaker, dan ligt de kinketting van het bit achter het leren riempje van het hoofdstel. Iemand daar ervaring mee?
Ik zou niet weten waarom niet.... zit genoeg ruimte tussen.
Een riempje van de neusriem zit onder je bit. Dan het kettinkje van je bit en daarboven het keelriempje.
Het keelriempje zit hoger dan de neusriem van bv een stang en trens hoofdstel en daar zit toch ook een kettinkje aan.