Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:34

Ik blijf toch bij de micklem. :+
Maar hij is wel mooi.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:55

Erg mooi hoofdstel maar, zou er mijn micklem's niet voor weg doen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:10

Zojuist ook de knoop doorgehakt en eindelijk een micklem gekocht! Het kwam er maar elke keer niet van :+ Ben heel benieuwd, ik ga straks passen en rijden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:23

Die van Kramer lijkt inderdaad erg op een micklem, wat ik wel redelijk apart vind, gezien Mr. Micklem een patent heeft op dit hoofdstel...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:47

Joanieke schreef:
Die van Kramer lijkt inderdaad erg op een micklem, wat ik wel redelijk apart vind, gezien Mr. Micklem een patent heeft op dit hoofdstel...

Er zijn natuurlijk veel namaakjes geweest. Volgensmij als je maar net iets anders hebt dan werk je al om die patent heen. Die van kremer heeft bijvoorbeeld een normaaldubbel bakstuk. Een micklem heeft er maar 1.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:17

Deze heeft inderdaad geen inwerking op de neus vanwege het normale bakstuk dat er aan zit. Dus niet hetzelfde als een micklem dus patent omzeild :j.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:29

Ooh, ik zie het inderdaad! Blond dat me dat niet op viel... :')

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:17

Die van kramer ziet er mooi uit.
Ben benieuwd naar de pasvorm en kwaliteit van het leer.
Mooi dat er al een "luxe" frontriem opzit. Verschil is idd de bakstukken, maar dat heeft die van westeind enzo ook toch?

Ik hou het ook bij het origineel. Heb er een van al 5 jaar oud en ziet er nog prachtig uit.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:15

Dat vind ik juist het fijne van de Micklem, dat een ophouding niet alleen inwerkt op de mond maar ook de neus. Daarnaast is de ligging van het bit ook stabieler.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:11

Persoonlijk vind ik die van Kramer erg lelijk met die riem over de bakriem. Oogt lomp. De inwerking lijkt me ook totaal anders.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:18

Weidebloem schreef:
Dat vind ik juist het fijne van de Micklem, dat een ophouding niet alleen inwerkt op de mond maar ook de neus. Daarnaast is de ligging van het bit ook stabieler.

Bij mij hetzelfde, blijf dan ook bij de Micklem. Plus dat je deze gewoon bitloos kan gebruiken (de multi tenminste) en daar doet mijn merrie het ontzettend goed op. :)

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:31

Mijn micklem past! Volgende week zadelpas sessie en dan kunnen we rijden.
Ben benieuwd hoe het rijdt....

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:42

iemand die de deluxe of diamante versie heeft en kan vergelijken met de originele, is de lederkwaliteit beter ? is de neusriem zachter ? is de neusriem breder ?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:18

maar zo te zien heeft die van kramer dus echt meer een soort losse neusriem met kenmerken van de micklem.....dan zouden ze ook de neusriem alleen kunnen gaan verkopen dus.....wat totaal anders gaat werken dan de echte micklem.....en ze dus de plank net misslaan :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:20

inkepink schreef:
maar zo te zien heeft die van kramer dus echt meer een soort losse neusriem met kenmerken van de micklem.....dan zouden ze ook de neusriem alleen kunnen gaan verkopen dus.....wat totaal anders gaat werken dan de echte micklem.....en ze dus de plank net misslaan :+

Precies wat ik ook dacht, zonde want het leer ziet er fijn uit!

Ik zit nog te wachten op een goeie namaak PS of Sweden :Y) wil die heel graag proberen maar de echte is me veel te prijzig.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:43

Valt de rambo competition groter of kleiner uit?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:52

Competition valt kleiner dan de multi

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:14

christel0908 schreef:
iemand die de deluxe of diamante versie heeft en kan vergelijken met de originele, is de lederkwaliteit beter ? is de neusriem zachter ? is de neusriem breder ?

Ik de luxe. Volgens mij is het enige verschil de witte stiksels. De frontriem moeten vervangen want die stond af, dus nu alleen sierstiksel op de neusriem. Eerlijk gezegd het geld niet waard wat je er extra voor betaald want door invetten en vuil is het niet erg opvallend mooier.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:45

Gister voor t eerst in langs tijd want heb al eerder een micklem gehad de bit clips eraan gedaan
Paard liep verrassend fijn .
Dat stukje dat ik kon rijden want er stonden 2 kindjes aan de bak rand
Mamma mag ik nu ...
Haha vanmiddag nog eens rijden

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:52

Ik had gister bijna een rambo micklem gekocht. Maar twijfelde toch. Denk ja hij loopt op me gewone neusriem ook gewoon goed. Toch net even het hoofdstel door gestuurt naar mij instructrice kijken wat zij ervan vind. En hem dan toch misschien bestellen.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:29

Ik twijfel ook. Mijn paard loopt prima op een kaptoom in combi met kimblewick bit. Maar nu heb ik dus twee bakstukken (van kaptoom en eentje waar het bit aan zit) en dat vind ik rommelig ogen. Daarom zou de Micklem een uitkomst zijn om zowel met neusriem en bit te rijden, zonder onnodig meer riempjes om het hoofd. Nu vraag ik me wel af of dit hoofdstel te combineren is met een bit met kinketting, omdat het riempje van de neusriem ook al bij de kin bevestigd wordt. Ik zie de combinatie wel vaker, dan ligt de kinketting van het bit achter het leren riempje van het hoofdstel. Iemand daar ervaring mee?

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:35

Ansie schreef:
Ik twijfel ook. Mijn paard loopt prima op een kaptoom in combi met kimblewick bit. Maar nu heb ik dus twee bakstukken (van kaptoom en eentje waar het bit aan zit) en dat vind ik rommelig ogen. Daarom zou de Micklem een uitkomst zijn om zowel met neusriem en bit te rijden, zonder onnodig meer riempjes om het hoofd. Nu vraag ik me wel af of dit hoofdstel te combineren is met een bit met kinketting, omdat het riempje van de neusriem ook al bij de kin bevestigd wordt. Ik zie de combinatie wel vaker, dan ligt de kinketting van het bit achter het leren riempje van het hoofdstel. Iemand daar ervaring mee?

Ik zou niet weten waarom niet.... zit genoeg ruimte tussen.
Een riempje van de neusriem zit onder je bit. Dan het kettinkje van je bit en daarboven het keelriempje.
Het keelriempje zit hoger dan de neusriem van bv een stang en trens hoofdstel en daar zit toch ook een kettinkje aan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:38

Ik had ergens iets gelezen over de micklem in vergelijking met de mexicaans.

Maar is er iemand die mij kan vertellen wat de overeenkomsten zijn tussen de micklem en de lage neusriem?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:24

Ik rijd buiten met een pelham bit met kinketting en dat gaat prima met de micklem!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:25

bernadetl schreef:
Ansie schreef:

Ik zou niet weten waarom niet.... zit genoeg ruimte tussen.
Een riempje van de neusriem zit onder je bit. Dan het kettinkje van je bit en daarboven het keelriempje.
Het keelriempje zit hoger dan de neusriem van bv een stang en trens hoofdstel en daar zit toch ook een kettinkje aan.

Het gaat me vooral om het onderste riempje, die vanaf de neus naar de kin loopt. De keelriem zit idd niet in de weg.
De onderste valt ongeveer in de gleuf waar normaal de kinketting van het bit ligt volgens mij. Nu moet dat dus achter elkaar. Of de werking van de kinketting dan nog correct blijft is de vraag.
Natuurlijk een kwestie van proberen maar weet zo niemand in m'n omgeving die er eentje heeft zodat ik het kan testen.