Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
 )                                                         

maar ik zou hen wel graag eens proberen. Maar startekk of deuber, liever niet.
 maar ik zou hen wel graag eens proberen. Maar startekk of deuber, liever niet. 

) en het dan maar "Meh" is en tegenvalt
 ) en het dan maar "Meh" is en tegenvalt   Helemaal bij een nieuw zadel versus een al ingereden zadel kan dat echt even schrikken zijn.
   Helemaal bij een nieuw zadel versus een al ingereden zadel kan dat echt even schrikken zijn.                                                         

lekker al voorgereden, iets wat een ronde meekan en waar ik me wat veiliger in voel. Ik mis mn cantle en mn knop
 lekker al voorgereden, iets wat een ronde meekan en waar ik me wat veiliger in voel. Ik mis mn cantle en mn knop   

dat hij stabiel ligt, goed zit en voornamelijk past.
 dat hij stabiel ligt, goed zit en voornamelijk past.  en altijd in een boomzadel gereden. Dat scheelt ook wel.
 en altijd in een boomzadel gereden. Dat scheelt ook wel.                                                         
vuurneon schreef:Wij hebben een barefoot cheyenne zo uit mijn hoofd. Maar ik kan er echt van geen meter op rijden. Ja stappen wel... maar draven is gewoon hondsberoerd. Went dat?

Het is dat ik wel inzag dat het in principe een paardvriendelijker iets moest zijn en daarom door wilde zetten. Eerste tijd vooral gestapt en hele kleine stukjes draf. Na een poosje ging het beter.
   Het is dat ik wel inzag dat het in principe een paardvriendelijker iets moest zijn en daarom door wilde zetten. Eerste tijd vooral gestapt en hele kleine stukjes draf. Na een poosje ging het beter.

Het zit zo zacht.
 Het zit zo zacht.                                                          ligt ook stabiel. Maar het is precies wat je zegt; ik voel mij net een beginner haha. Gewenning dus hoor ik al. Ik wissel niet om met de wintec, die ligt gewoon niet goed. Kwestie dus van meters maken
 ligt ook stabiel. Maar het is precies wat je zegt; ik voel mij net een beginner haha. Gewenning dus hoor ik al. Ik wissel niet om met de wintec, die ligt gewoon niet goed. Kwestie dus van meters maken  

Cinnepin schreef:Ik denk ook dat het meer met de onafhankelijke zit te maken heeft. In veel zadel heb je veel steun. In zo'n chayenne niet, dan moet je echt zelf zitten.

Cinnepin schreef:Ja is ook zo, maar heb er totaal geen last van. Als ik een ander even laat voelen zeggen ze allemaal wat een heerlijk zacht zadel het is. Iedereen vindt het heerlijk zitten. Met een iets langere buitenrit ben ik vaak een van de weinigen die geen zere kont heeftHet zit zo zacht.

. Hij is al op leeftijd en zadel is net nieuw gekocht door de verzorgster. Zij rijdt er wel lekker op.
 . Hij is al op leeftijd en zadel is net nieuw gekocht door de verzorgster. Zij rijdt er wel lekker op.