[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:00

Ik vind die freeforms op de foto altijd zo enorm hoog boven het paard liggen. Wat is jouw ervaring daarmee Gaia?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:23

Zijn er hier ook mensen die hun paarden/pony's met een boomloos zadel beleerd hebben? Zo ja welk zadel?
Ik zit een beetje in twijfel. Voor mijn andere pony heb ik een arizona maat 2, deze gaat sowieso te groot zijn voor de 3 jarige. Maar ja welk zadel dan? De cheyenne heb ik ook gehad maar daar had ik zelf niet genoeg steun in. Zelf dacht ik misschien aan een barefoot london, maar ja heb ik daar wel genoeg steun in? Al met al vind ik het best lastig om een zadel te kiezen voor zo'n jong ding.
Misschien dat jullie nog tips hebben over wat voor zadel ik zou kunnen proberen? Ik heb een paar "eisen" het zadel moet niet heel lang zijn (zoals de arizona) en voldoende steun hebben.
Qua bouw is ook nog een lastige, ze is nu nogal ehm breed (spekjes) het is een halve arabier, weinig schoft en vrij rondgeribt en daarbij nu nog wat overbouwd.

Die bruine barefoot london heb ik ook al meerdere keren naar zitten te kijken, maar ben bang dat ik never nooit in een maat 1 ga passen helaas.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:33

Ik heb het paard met een Cheyenne zadelmak gemaakt en beleerd.. heb zelf niet het idee gehad dat ik minder stevig zit.. wel werd ik geconfronteerd met mijn in eerste instantie niet zo'n onafhankelijke zit.
Dus paard en ik werden beide opgeleid in ons balans. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:54

Ik heb de mijne met een Bob Marshall beleerd en ze heeft eigenlijk nooit anders op gehad sindsdien :D

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:03

Dat zijn ook mooie zadels alleen helaas iets boven budget momenteel :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:04

Ik weet een ouwetje te koop voor rond de 500 euro.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:07

Ik heb Rowan ingereden met een Cheyenne Dry Tex. Ging prima. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:08

Mensen rijden met alle modellen Barefoot is, maar net wat ze zelf prettig vinden zitten inderdaad :)

Over het algemeen is een BM volgens mij al snel langer dan een BF Arizona :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:23

Misschien een kleine kanttekening, maar ik zou wel een paar keer met het zadel op een al beleerd paard rijden als je de mogelijkheid hebt! Dat scheelt in elk geval wat balans, kan je zelf wennen aan het zadel. :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:28

Weet/Heeft iemand hier een mooi bruin western (achtig) hoofdstel die bij de bruin zwarte barefoot cherokee past? Mijn vriend gaat binnenkort foto's maken met zijn spiegel reflex van paard en mij en dan moet het er wel tof uitzien.
Ik heb nu een zwarte micklem multi, maar die heeft goudkleurige gespen en dat vind ik lelijk voor op de foto :o Verder heb ik een heel oud zwart hoofdstel waar ik alleen de bakstukken en kopstuk van zou kunnen gebruiken, maar dat is ook niet echt mooi. Ik wil dus een hoofdstel zonder neusriem en niet al te duur, omdat het voor een fotoshoot is. Verder gebruik ik mijn micklem altijd.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:30

Hoe lang is zo'n BM ongeveer?
Beleerde stuiterbal staat hier wel dus dat is geen probleem. Hobbel nu al anderhalf jaar op een arizona rond dus misschien dat het nu meevalt qua steun wat ik nodig heb, gezien de sprongen van mijn 19 jarige op buitenrit af en toe :+
Is de justadjust qua lengte hetzelfde als een cheyenne maat 1? Anders is dat misschien nog een optie bedacht ik mij ineens. Dijwrongen voor wat steun, een maat 1 zadel te vergroten tot een maat 2. Dat zou wel ideaal zijn, hoewel ik ze niet heel mooi vind maar goed dat is bijzaak :D

_Nelleke_

Kan je niet van een stalgenootje alleen een bakstuk lenen en ergens een toffe frontriem bestellen? Of een touwhalster voor de fotoshoot, ook niet duur en vind ik wel mooi bij een western-zadel. :)

DubbelFun

Ik heb nog wel een bruint met iets zwart gevochten western hoofdstel, wat ik niet gebruik.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:35

_Nelleke_ schreef:
Kan je niet van een stalgenootje alleen een bakstuk lenen en ergens een toffe frontriem bestellen? Of een touwhalster voor de fotoshoot, ook niet duur en vind ik wel mooi bij een western-zadel. :)

Mijn stalgenoten mennen, dus die hebben niets bruikbaars. Ik zou ook liever iets hebben met een mooi bakstuk dan een frontriem, aangezien mijn paard nogal een voorpluk heeft en je de frontriem dus bijna niet ziet. Een touwhalster vind ik zelf niet mooi. Veeleisend :o
Ik heb DubbelDun even een pb'tje gedaan, misschien is dat iets!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:37

Als mijn fototoestel geen honger meer heeft plaats ik wel een foto :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:38

DubbelDun schreef:
Ik weet een ouwetje te koop voor rond de 500 euro.

Leuk! Waar kan ik hem zien?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:41

Even over de verkoop van de London, ik zou juist blij zijn met een pad erbij..ik heb van de week m'n Cherokee van marktplaats gekocht. Ik was juist erg blij dat er een pad bijzat en verschillende maten pommels. Nu kon ik hem meteen gebruiken. 2e hands pad moet je maar net tegenkomen. Ik had de London ook zien staan, maar viel bij mij af omdat ik een maat 2 nodig heb.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:42

Zo is het ook voor iedereen anders Atent. :)

Edit: ik zou nml niet zo zitten te springen om een pad omdat ik liever een halfpad zou kopen bij een London.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:44

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:50

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:10

Pffft hier voor de verandering weer een kapotte laptop, ik word er echt niet goed van, elk jaar wel een keer gezeik ermee _-:(

Mochten mensen mailen en een beetje laat reactie krijgen komt het daar dus door... ben druk bezig met proberen de boel weer aan de praat te krijgen en een oude reserve-laptop min of meer gebruiksklaar te maken in de tussentijd tot m'n normale laptop weer werkt :x

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:24

Paardlief is helaas weer hoefbevangen. Nu in een week weer een hele hoop vooruit gegaan, ze loopt al niet meer kreupel, zelfs niet op het harde *\o/* Nu weer zwaar op dieet, en zodra het kan het rijden weer oppakken zodat die kilo's er wat sneller af gaan. Dan is zo'n flexibel zadel toch ideaal!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:50

Hey bokkers!

Ik dacht, jullie zullen vast wel een antwoord op mijn vraag hebben: Wat voor boomloos zadel is het meest geschikt voor een dikke haflinger met een hoge schift en een diepe rug? :D

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:28

_Nelleke_ schreef:
Ik vind die freeforms op de foto altijd zo enorm hoog boven het paard liggen. Wat is jouw ervaring daarmee Gaia?

Ik moet zeggen, in het begin lag hij er redelijk bovenop. Maar naar mate hij meer ingereden wordt, zakt hij meer in en gaat hij steeds meer naar zowel mijn paard staan als naar mijn billen :+
Dus inmiddels ligt hij er niet meer zo bovenop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:54

Diva_Jenny, ik rijd gull straks in met een torsion island, is minder steun denk ik dan een cheyenne (geen cantle , maar een lichte verdikking in de vulling van het kussen )