voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:15

Zou denk ik zo niet langer gaan dan 80 cm en dit zal al aardig aan de lange kant zijn. Ben bang dat ik je niet echt kan helpen heb namelijk een beetje dure smaak geloof ik. :=
http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=1746
Maar super pads betreffende drukverdeling door het wolvilt. :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:17

Marcella schreef:
Zou denk ik zo niet langer gaan dan 80 cm en dit zal al aardig aan de lange kant zijn. Ben bang dat ik je niet echt kan helpen heb namelijk een beetje dure smaak geloof ik. :=
http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=1746
Maar super pads betreffende drukverdeling door het wolvilt. :j

Ik zag 'm ja maar dan kan ik net zo goed de pad van Barefoot kopen :P Ik dacht m'n zadel met pad gekocht te hebben, ben nu blut dus zoek iets wat niet duurder dan 60,- is. Al is het maar voor een paar maanden tot ik weer geld heb. Ik moet nu namelijk weer met m'n dressuurzadel rijden en dat is een stuk minder leuk :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:29

Ik zou echt eerder een goede westernpad kopen via marktplaats..Ze zijn misschien wel een paar keer gebruik,maar uitborstelen met een hondenborsteltje en dan even stofzuigen werkt prima en dan heb je kwalitatief een goede..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:31

Nee, sorry! Ik bedoelde van Nubuck leer. Ik heb die site slechts een keer bekeken en niet goed.
Ik vind het veelzijdigheid en dressuur zadel van Hidalgo (Venice en Alicante) erg mooi!
Bedankt voor de tip over de aanbieding, ik zal eens kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:32

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:02

PeerAppel schreef:
Nee, sorry! Ik bedoelde van Nubuck leer. Ik heb die site slechts een keer bekeken en niet goed.
Ik vind het veelzijdigheid en dressuur zadel van Hidalgo (Venice en Alicante) erg mooi!
Bedankt voor de tip over de aanbieding, ik zal eens kijken.

Die aanbiedingen kan je ook via mij bestellen.... :o

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:53

Marcella schreef:
Weet even niet meer wat voor een zadel je heb, maar is deze dan geen optie en ook niet duur.

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 036754/234

heeft iemand hier ervaring mee, ga morgen mijn pad is opmeten, kijken of dat onder mijn zadel gaat passen!

PeerAppel

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:01

Wie heeft hier de Barefoot Stella?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:10

PeerAppel schreef:

ik :)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:59

MadelonSunny schreef:
Het ging hier pas over mijn haflinger waarbij de ruggengraat niet zichtbaar is. Toen dachten wat mensen hier dat een goede Westernpad ipv een boomloze pad wel zou kunnen. Inlages heeft ze zeker niet nodig.
Nu zit ik bij Agradi te kijken. Die hebben vanalles van HKM > http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... ?onpage=40
Nu zijn er pads in de prijscategorie 45 - 50, rond de 70,- en rond de 90,-
Iemand die ervaring heeft met deze pads?

Geen ervaring met de hkm pads. Ik heb nu voor mijn Arizona deze pad besteld http://wildwestern.nl/index.php?option= ... &Itemid=24

Wel iets boven je budget maar van deze pad kun je de inlage's wisselen mocht het nodig zijn. Ik had eerst een budgetpad op het oog maar wacht nu al een week op foto's en dat duurde mij te lang dus deze pad besteld :+ Hoop hem van de week binnen te krijgen dan zal ik wel even een foto plaatsen van zadel met pad.

Eerder vertelde ik al dat mijn Arizona toch een maat 1 bleek te zijn jammer genoeg en dat ik graag een Arizona nut wilde ben dus nu de trotse bezitter van een barefoot ariona nut maat 2 8-) Heb hem jammer genoeg nog niet kunnen gebruiken bij gebrek aan goede pad en dankzij de sneeuw en vorst hebben we nu weer een bevroren bak -O- Dus hoop dat het de pad snel komt en dat het ook heel snel mooi weer word!

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:02

LauEef schreef:
PeerAppel schreef:

Bevalt ie goed?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:09

Die arizona nut vind ik ook echt een super mooi zadel :j

Ik wou eerst een barefoot nevada erbij kopen voor een van mijn paardjes,maar toen opeens vond ik via ebay een betaalbare bob marshall..Die wou ik al een tijd erbij hebben,maar het is na wat wennen echt een heerlijk zadel dus ben er wel blij mee :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:21

De Arizona nut is echt mooi! Ik baal nog steeds dat die niet in maat 0 gemaakt wordt.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:55

PeerAppel schreef:
LauEef schreef:

Bevalt ie goed?

Jup :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:56

Lees ik goed dat er western pads gezocht worden .
Ik heb er een liggen . Beige met groen . Navajo stijl !
Noemen ze het geloof ik .
Lederen versteviging waar de singel zit .
Goede kwaliteit .
37, 50 € en dan neem ik de verzend kosten .

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:34

Even binnenvallen,
Is het normaal dat als ik een pad bestel er geen inlages bijzitten? Ik heb een paar jaar terug een physiopad gekocht en ik dacht dat de inlagen er vanzelf al bij waren toen, en nu dus niet? Of heb ik die toen wel apart besteld en weet ik het gewoon niet meer? :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:04

GaelleS schreef:
Even binnenvallen,
Is het normaal dat als ik een pad bestel er geen inlages bijzitten? Ik heb een paar jaar terug een physiopad gekocht en ik dacht dat de inlagen er vanzelf al bij waren toen, en nu dus niet? Of heb ik die toen wel apart besteld en weet ik het gewoon niet meer? :P

Ik ben hier eigenlijk ook benieuwd naar want ik vind dit op geen enkele site duidelijk aangegeven...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:11

Als het over een bf-pad gaat, kan ik niet meepraten, maar bij Grandeur zou ik die wel expliciet moeten bijbestellen hebben, als ik inlages had gewild.
Eigenlijk vind ik dat ook wel logisch, dat dat niet automatisch inbegrepen is, aangezien er toch verschillende soorten inlages zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:34

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:50

Ik heb een cheyenne standaard pad gekocht, maat 0/1. Zwart. En daar zaten dus geen inlages bij.. Heb er ook in gekeken maar er zat niks in. Ik heb ze bij barefoot België besteld, zal anders wel een mailtje sturen als ze er eigenlijk bij horen, moet toch nog iets bestellen :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:51

pmarena schreef:
Huh? Bij mij staat het er gewoon bij hoor :)

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... d-Pad.html

Deze leveren we dus inclusief standaard zachte inlages.

Maar welke pad gaat het over Gaelle? :)

Haha oei ik heb jou site denk nooit te goei bekeken dan :+ Want daar staat het idd heel duidelijk bij!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:58

Bij mij staat alles heel duidelijk, ik heb echt geprobeerd een Barefoot-voor-Dummies website te maken met alle info overal doorgelinkt enzo zodat er maar weinig vragen open kunnen blijven, scheelt mij heel wat mailtjes :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:25

pmarena schreef:
Bij mij staat alles heel duidelijk, ik heb echt geprobeerd een Barefoot-voor-Dummies website te maken met alle info overal doorgelinkt enzo zodat er maar weinig vragen open kunnen blijven, scheelt mij heel wat mailtjes :P

Haha nu voel ik mij wel een beetje een dummie :+ Maar ik heb er ookal een boel informatie vanaf gehaald wat echt top is! Moet ook wel zeggen dat ik 95% van de tijd gewoon plaatjes kijk en droom over wat ik nog wil kopen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:51

Nou, als je een paar uurtjes leest en de informatie ook ook echt opneemt, dan word je van dummie zo een expert :P

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:23

pleiada schreef:
Ik zou echt eerder een goede westernpad kopen via marktplaats..Ze zijn misschien wel een paar keer gebruik,maar uitborstelen met een hondenborsteltje en dan even stofzuigen werkt prima en dan heb je kwalitatief een goede..

Dat doe ik inderdaad het liefst maar nog niet echt wat tegen gekomen. Of te groot of niet mooi :P