muppetmayo schreef:Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld?
Atent ik vind het zadel wel groot, maar niet te groot eigenlijk.
Ik heb gister de mallorca opgehaald. Wat een twijfel zeg! Voor mij is het net aan voor het zicht, ikzelf zit er overigens wel echt heerlijk in (ookal lijkt dat vanaf de foto niet helemaal zo).
Hij lijkt heel erg op de schouders te knellen, maar ben er nog niet achter hoe ik dit kan verhelpen, ik vind de kussens enorm kort. Als ik deze helemaal vooraan plak, dan heb ik het gevoel dat het achterste stukje niet goed wordt ondersteund..
Het gekke is dat Daimy normaal gesproken echt super super gevoelig is op de schouder, als er maar iets niet 100% lekker zit loopt ie niet goed. Hij loopt wel echt super ruim onder dit zadel, en wilde ook al mooi ontspannen. Wel had hij echt enorm de turbo erop. Dan twijfel ik weer, was hij gewoon enthousiast en blij of zou hij onder de druk uit willen?
Vanavond nog maar even kijken voordat ik een definitieve beslissing maak.
Vind trouwens de kwaliteit best wel een beetje tegenvallenNu heb ik bij Hinke natuurlijk wel een special in mijn handen gehad, maar ik vind het verschil wel echt heel erg groot...
Op de foto zie je trouwens dat de kussens scheef zitten, deze heb ik daarna nog even veranderd. Ik merk wel dat ik het echt heel erg moeilijk vind om te kijken of de kussens niet scheef zitten...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik heb de venice bij de passervice getest. Ook dit zadel prikte wat in de schouder. Maar niet echt vervelend. Wat mij opviel bij de dressuurpanelen, dat ze voor en achter haast even breed waren. Ik heb nu de alicante (vzh) en daar is de paneel voor veel breder en loopt dus verder naar beneden. Met de korte kussens (44cm) had ik het zelfde beeld als bij jou. Nu heb ik de standaardpanelen van 47cm eronder en wat verder naar voren (1cm vanaf de voorkant) en nu heb ik dit probleem niet meer. Ze loopt er super onder, en zowaar de draaft ook vlot en is soms vrolijk pittig.
Als je wilt weten hoe je panelen het beste plaatst, op de site van de duitse hidalgo en op youtube, kun je een filmpje zien hoe je ze plaatst. Ik heb achter vier vingers vanaf het midden aan beide kanten. Dus in totaal acht vingers er tussen. Ik weet zo even niet hoe je de link van youtube plaatst. Maar dit is de site die ik bedoel:
http://www.hidalgo-sattel.com/
Daar staat ie direct op de home pagina.