voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:08

Ik heb ook een cheyenne en gebruik creme speciaal voor nubuck leer. Gekocht in de schoenenwinkel en werkt super en is een stuk goedkoper dan de creme van barefoot.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:38

Wel he Cynthiar Ik was er ook meteen verliefd op toen ik hem zag :j

uudje ik zal eens opzoek gaan naar die creme,bedankt voor de tip.
Laatst bijgewerkt door binky op 23-02-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:40

Geryon , er bestaat krachtvoer wat hem helpt zijn spieren makkelijker terug te krijgen samen met gerichte training . Bv de muiscle build van ?
En een goed supplement om zijn tekorten aan te vullen .
Geef hem seniores priores met een scheut lijnzaad of omega olie .
En je zult zien over 2 mnd staat er een ander paard . En ga dan zoeken naar een zadel .
Of neem een BF en wissel dan je pommel .

Pb maar even indien je meer info wilt wb het supplement of het voer .

unihorses

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:12

hoe vinden jullie hem liggen?
Afbeelding
ik had wel het idee dat ik op een flatgebouw zat ofzo.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:17

Ziet er goed uit hoor! Als het goed is gaat dat flatgebouw gevoel nog wel weg ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:19

PeerAppel schreef:
Ziet er goed uit hoor! Als het goed is gaat dat flatgebouw gevoel nog wel weg ;)

de achterkant zweeft wel, is dat normaal?

zo:
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:31

Is het zadel nieuw?
Ik ben geen kenner ofzo hoor, alleen een dromer en een Barefoot website stalker.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:33

PeerAppel schreef:
Is het zadel nieuw?
Ik ben geen kenner ofzo hoor, alleen een dromer en een Barefoot website stalker.

nee, dit is een testzadel

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:39

@ Unihorses: Zadel ligt netjes vind ik, moet nog wat vormen, vandaar dat ie nu lijkt te zweven.

@ Geryon: Is het een idee om je paard eerst wat aan te laten komen door goed voeren? Denk dat het dan al heel anders lijkt. Bij iets oudere paarden zie je al gauw de bovenlijn verdwijnen, dit heeft mijn paard nu ook(bijna 19) :) Hij zat ook een poosje niet zo lekker in zijn vel. Je paard heeft nu weinig om te zetten dus denk dat je er zo niet zo snel spieren aan traint.
Je hebt zo te lezen zeker het beste met hem voor, geef het wat tijd, komt goed :j

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:50

unihorses, zodra je erop gaat zitten zakt dat allemaal al een heel stuk in hoor. En naarmate het zadel naar gebruikt wordt gaat het ook beter naar je paard vormen.

@Geryon: Ik heb een heleboel gelezen van je en er kwamen een paar dingen in me op.
Ten eerste zag ik dat de situatie van je paard past sinds kort zo is verbeterd dat hij zich weer beter gaat ontwikkelen. Dan zou ik dat eerst een tijdje afwachten voordat je misschien veel geld en moeite uit gaat geven en hij de komende tijd nog heel veel gaat veranderen.
Dan de inlages, je heb de zachte geknipt en die bovenop de stevige liggen als ik het goed begreep. Ik vind het er allemaal nogal opgepropt uit zien op de foto's. Is het geen idee de zachte onder te leggen? Dan heb je het weggeknipte stuk zo dicht mogelijk bij het paard. Nu heb ik het idee dat er zoveel tussen zit dat het effect van de zwevende pommel eigenlijk teniet gedaan wordt.
Waarschijnlijk heb je inmiddels al alles wel uitgeprobeert wat er te bedenken valt, maar wie weet.

Ik had bij mijn pony ook een beetje het schouderprobleem (lang niet zo erg) en merk dat het bij hem beter gaat als ik er zo min mogelijk onder leg. Helemaal zonder inlages werkt voor zijn schouders nog het beste, maar dat vertouw ik niet helemaal dus heb nu een heel dunne pad met gewone stevige inlages erin. Maar mijn pony heeft niet zo'n schoft en ruggegraat dus dat is dan weer makkelijk praten.

Helemaal tevreden ben ik nog steeds niet trouwens. Mijn pony is gewoon te kort, Als mijn kont op de juiste plek op zijn rug zit is er simpelweg niet veel ruimte meer tussen mij en de schouder. Zou dan echt een zadel moeten hebben waar niks vooraan zit en daarom heb ik net een ghost aangeschaft (nou je betaald nog niet ontvangen :D ) Ik zal er nog wel wat aan moeten knutselen, maar het is maar voor 'erbij' om eens te zien of dat werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:56

@unihorses: De eerste foto is moeilijk beoordelen, maar het zadel lijkt iets voorover te liggen? Daardoor komt ook de achterkant wat los van de rug. Misschien een kleinere maat pommel proberen, zodat de voorkant wat meer omhoog komt en het zadel in evenwicht ligt?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:07

Hier vandaag voor 't eerst in een half jaar weer 's buitengereden met de ghost!
Heb 'm toch nog, dus wil 'm ook maar weer gaan gebruiken :) Het viel me echt niet tegen. Voelde me er beter in dan in het boomzadel eigenlijk. En paardlief liet zich niet van de makkelijkste kant zien! (oke, het stormde ook zo ongeveer, en hij werd uitermate blij toen er galopjes geoefend gingen worden :') )

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:03

Blijheid schreef:
@unihorses: De eerste foto is moeilijk beoordelen, maar het zadel lijkt iets voorover te liggen? Daardoor komt ook de achterkant wat los van de rug. Misschien een kleinere maat pommel proberen, zodat de voorkant wat meer omhoog komt en het zadel in evenwicht ligt?

de kleinere pommel met die mal ( uitgeprint ) snee het echt in haar, en had ze een hele streep in haar vacht. weet niet of dat dan wel een goed idee is?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:19

@unihorse: volgensmij ligt het zadel wel goed. Heb je er al mee gereden? Als je niet het gevoel hebt dat je naar voren wordt gegooit ligt de pommel wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:20

unihorses schreef:
Blijheid schreef:

de kleinere pommel met die mal ( uitgeprint ) snee het echt in haar, en had ze een hele streep in haar vacht. weet niet of dat dan wel een goed idee is?

Nee, dat is geen goed idee dan :)
Je kan het zelf het best beoordelen, ik dacht het te zien op je eerste foto, maar die is niet zo heel duidelijk dus ik kan me best vergissen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:21

cynthiar schreef:
@unihorse: volgensmij ligt het zadel wel goed. Heb je er al mee gereden? Als je niet het gevoel hebt dat je naar voren wordt gegooit ligt de pommel wel goed.

dat gevoel had ik wel, maar dat kan liggen aan het 2 rondjes alle 4 de voetjes boven de draad
en daarna had ik het gevoel dat ik naar achter werd gegooit ( heeft ook z'n reden )

maar moet zeggen, dit zadel heeft wel een stevige zit

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:11

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:19

@Kitty_ Dat zijn mooie zadels! Net als de Hidalgo zadels, alleen vind ik die nieuw nogal prijzig (die kunstof Valencia vind ik niet mooi) en tweedehands zijn ze er (bijna) niet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:20

Kitty_ schreef:
Ik ben al jaren een tevreden Barefoot rijdster maar bij het surfen op internet kwam ik dit tegen:

http://www.ebay.de/itm/Baumloser-VSD-Sa ... 1c3016e7da

en

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?VIS ... 1070928741

Ik vind het een leuk bedacht zadel voor dat geld. Lijkt kwa idee op Startrekk alleen vraag me af wat er in die kussens zit :=

Geen idee, maar als ik de detail foto's bekijk, ziet het er verwrongen uit aan de onderkant - maar dat is de foto, kan er niets zinnigs over zeggen zonder hem in handen te hebben gehad.

Citaat:
@Kitty_ Dat zijn mooie zadels! Net als de Hidalgo zadels, alleen vind ik die nieuw nogal prijzig (die kunstof Valencia vind ik niet mooi) en tweedehands zijn ze er (bijna) niet.

KUNSTSTOF Valencia???? :o? Die zijn er niet hoor - het is allemaal leer..... :) In Nederland is Hidalgo vrij jong, maar in Duitsland en Oostenrijk zijn ze er al langer en daar zal je wel gebruikt kunnen kopen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:43

PeerAppel, kijk eens op de site van Hidalgo zelf, daar zijn nu wat zadels in de aanbieding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:48

Het ging hier pas over mijn haflinger waarbij de ruggengraat niet zichtbaar is. Toen dachten wat mensen hier dat een goede Westernpad ipv een boomloze pad wel zou kunnen. Inlages heeft ze zeker niet nodig.
Nu zit ik bij Agradi te kijken. Die hebben vanalles van HKM > http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... ?onpage=40
Nu zijn er pads in de prijscategorie 45 - 50, rond de 70,- en rond de 90,-
Iemand die ervaring heeft met deze pads?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:02

Geen ervaring, maar vind zo wie zo weinig informatie waar je ook echt iets aan heb. Mis namelijk de afmetingen en goede duidelijk foto's. Vermoed dat deze pads behoorlijk groot zijn. Zij dus geen optie zijn op mijn fjord. Die kreeg in combi met te groot en fleece onderkant kale plekken op zijn rug precies waar het einde pad was.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:05

Jawel, inlages heb je echt nodig. Er zitten geen kussens onder je zadel en je krijgt echt teveel druk op de plaats waar je zit. Er staan redelijk betaalbare pads op de agradi site. Ook met inlages. De HKM pads heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen. Leuk en betaalbaar en heel goed bruikbaar onder je boomloos.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:06

Marcella schreef:
Geen ervaring, maar vind zo wie zo weinig informatie waar je ook echt iets aan heb. Mis namelijk de afmetingen en goede duidelijk foto's. Vermoed dat deze pads behoorlijk groot zijn. Zij dus geen optie zijn op mijn fjord. Die kreeg in combi met te groot en fleece onderkant kale plekken op zijn rug precies waar het einde pad was.

Afmetingen staan wel op de site van HKM :) De teddy is het grootst. Maar ik moet m'n haf nog even opmeten.
Anders is deze er ook nog > http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=2975

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:07

Jetta schreef:
Jawel, inlages heb je echt nodig. Er zitten geen kussens onder je zadel en je krijgt echt teveel druk op de plaats waar je zit. Er staan redelijk betaalbare pads op de agradi site. Ook met inlages. De HKM pads heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen. Leuk en betaalbaar en heel goed bruikbaar onder je boomloos.

Daarom een goede westernpad die de druk verminderd/verdeeld :) Dus je kan ook niet zonder zadel rijden? Dat doe ik in de zomer namelijk regelmatig. Dan zit de druk al helemaal op 1 plek.
Edit: Om dit nog even aan te vullen. De inlages zijn er voornamelijk zodat de druk op de ruggengraat voorkomen wordt. Mijn haflinger heeft een verzonken ruggengraat. Geen ruggengraat om rekening mee te houden. Dus ik zoek een goede dikke (western)pad. :)