Capriootje schreef:Zeer blij
[ [url=m/RTeBru.jpg]Afbeelding[/url] ]
Damn, wat mooi! Wat voor hoofdstel is dat?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eight schreef:Heel mooi hoofdstel capriootje, ziet er super degelijk uit![]()
Ik vind het overigens wel een beetje jammer dat iemand die aangeeft dat ze het een hype vind meteen zo wordt afgekat. Iedereen mag zijn mening hebben en het hoeft niet alleen positief te zijn. In zekere zin ben ik het met haar eens, niet vergelijkend met een Mexicaan maar een gewone lage neusriem. Alleen vind ik de Micklem dan weer wel mooi![]()
Eerder schreef ik dat ik de kwaliteit om te huilen vond, nadat ik er een had vastgehad bij de Epplejeck. Laatst kwam ik bij de Heimolen waar ze ze ook verkopen en deze voelde een heel stuk zachter en beter van kwaliteit! Erg vreemd
anoniempje1 schreef:Ik wil jullie eigenlijk om advies vragen.
Mijn pony loopt echt heel fijn op de micklem, vanaf het eerste moment. Dus hier start ik ook mee met dressuur. Nu ben ik op zoek naar soort gelijk hoofdstel maar dan voor springen.
Met springen wordt hij gereden met een kneveltrens (wat heel goed bevalt). Ik deed dit eerst met een gewone aansnoerneusriem, maar de knevels bleven af en toe eronder hangen. Toen ben ik overgegaan op een mexicaanse neuriem. Geen last meer van vastzittende knevels! Maar.... ponylief loopt gewoon weg niet fijn op deze neusriem. Nu heb ik het bit aan mijn micklem gehangen, maar ook hier kunnen de knevels onder komen.
Weet iemand een anatomisch hoofdstel die goed kan met een kneveltrens?
vera_pino schreef:Is de micklem dan wel goed afgesteld. Zelf rijd ik ookeen paar paarden in de combinatie micklem knevel. Maar bij mij komen ze er niet onder, denk dat je het eerderin teugelgebruik moet zoeken.
anoniempje1 schreef:vera_pino schreef:Is de micklem dan wel goed afgesteld. Zelf rijd ik ookeen paar paarden in de combinatie micklem knevel. Maar bij mij komen ze er niet onder, denk dat je het eerderin teugelgebruik moet zoeken.
Dat komt doordat de micklem bij mij nog wat ruimte heeft bij de neus, hij sluit nog niet mooi aan doordat hij nog stug is. Mogelijk wanneer deze meer gevormd is wel, maar ik wil sowieso liever een ander hoofdstel voor het springen. Als mijn paard knabbelt op zijn bit bewegen de knevels lichtjes, dat is genoeg om er onder te komen, heeft niks met teugelgebruik te maken.
wittepit schreef:Om terug te komen op dat de micklem hetzelfde effect geeft als een gewone lage neusriem: daar ben ik het niet mee eens. Wellicht als je paard een lange mondspleet heeft, maar bij een korte zal altijd óf de neusriem te laag zitten, of over de bitringen bevestigd moeten worden. De micklem lost dit heel mooi op.