Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:14

Capriootje schreef:
Zeer blij :D

[ [url=m/RTeBru.jpg]Afbeelding[/url] ]

Damn, wat mooi! Wat voor hoofdstel is dat?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:30

Gaaf Capriootje!! Ben jaloers op jouw smaak.. najaah heb dezelfde smaak maar mijn portemonnee kan mijn smaak niet zo goed bijhouden hihi
Mijn Micklem is net binnen gekomen.. ga hem morgen passen. Ik ben benieuwd :D

Capriootje

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:54

Is een Antares!

Dankje! Kon het ook nooit betalen en werk er hard voor, maar vind het wel z'n geld waard :D

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:34

Capriootje, van welke winkel/webshop heb je het Antares hoofdstel vandaan?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:55

Wauw gaaf hoofdstel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:07

Wow die is echt heel gaaf zeg!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:28

xRidderhoeve schreef:
Capriootje, van welke winkel/webshop heb je het Antares hoofdstel vandaan?

Via Eliane Kil. Je kan haar zo googlen en contact met haar opnemen. Ze heeft ook een showroom.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:06

Dat is echt een prachtig hoofdstel!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:10

Heel mooi hoofdstel capriootje, ziet er super degelijk uit :)

Ik vind het overigens wel een beetje jammer dat iemand die aangeeft dat ze het een hype vind meteen zo wordt afgekat. Iedereen mag zijn mening hebben en het hoeft niet alleen positief te zijn. In zekere zin ben ik het met haar eens, niet vergelijkend met een Mexicaan maar een gewone lage neusriem. Alleen vind ik de Micklem dan weer wel mooi :)

Eerder schreef ik dat ik de kwaliteit om te huilen vond, nadat ik er een had vastgehad bij de Epplejeck. Laatst kwam ik bij de Heimolen waar ze ze ook verkopen en deze voelde een heel stuk zachter en beter van kwaliteit! Erg vreemd :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:37

Interessant Eight. Dus "hetzelfde" effect van een stabiel liggend bit zou je ook met een klassieke lage neusriem kunnen hebben. Dat maakt het wel veel goedkoper om eens uit te proberen. Ik ga daar eens een nachtje over slapen. Opent perspectieven. :))

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:41

Eight schreef:
Heel mooi hoofdstel capriootje, ziet er super degelijk uit :)

Ik vind het overigens wel een beetje jammer dat iemand die aangeeft dat ze het een hype vind meteen zo wordt afgekat. Iedereen mag zijn mening hebben en het hoeft niet alleen positief te zijn. In zekere zin ben ik het met haar eens, niet vergelijkend met een Mexicaan maar een gewone lage neusriem. Alleen vind ik de Micklem dan weer wel mooi :)

Eerder schreef ik dat ik de kwaliteit om te huilen vond, nadat ik er een had vastgehad bij de Epplejeck. Laatst kwam ik bij de Heimolen waar ze ze ook verkopen en deze voelde een heel stuk zachter en beter van kwaliteit! Erg vreemd :)

Dat kwaliteit dingentje blijf ik ook heel vreemd vinden, de ene voelt prima, de andere als samengesteld karton :n

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:05

Ik wil jullie eigenlijk om advies vragen.
Mijn pony loopt echt heel fijn op de micklem, vanaf het eerste moment. Dus hier start ik ook mee met dressuur. Nu ben ik op zoek naar soort gelijk hoofdstel maar dan voor springen.

Met springen wordt hij gereden met een kneveltrens (wat heel goed bevalt). Ik deed dit eerst met een gewone aansnoerneusriem, maar de knevels bleven af en toe eronder hangen. Toen ben ik overgegaan op een mexicaanse neuriem. Geen last meer van vastzittende knevels! Maar.... ponylief loopt gewoon weg niet fijn op deze neusriem. Nu heb ik het bit aan mijn micklem gehangen, maar ook hier kunnen de knevels onder komen.

Weet iemand een anatomisch hoofdstel die goed kan met een kneveltrens?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:47

anoniempje1 schreef:
Ik wil jullie eigenlijk om advies vragen.
Mijn pony loopt echt heel fijn op de micklem, vanaf het eerste moment. Dus hier start ik ook mee met dressuur. Nu ben ik op zoek naar soort gelijk hoofdstel maar dan voor springen.

Met springen wordt hij gereden met een kneveltrens (wat heel goed bevalt). Ik deed dit eerst met een gewone aansnoerneusriem, maar de knevels bleven af en toe eronder hangen. Toen ben ik overgegaan op een mexicaanse neuriem. Geen last meer van vastzittende knevels! Maar.... ponylief loopt gewoon weg niet fijn op deze neusriem. Nu heb ik het bit aan mijn micklem gehangen, maar ook hier kunnen de knevels onder komen.

Weet iemand een anatomisch hoofdstel die goed kan met een kneveltrens?

Je zou ook eventueel kunnen kijken naar een halve kneveltrens, geen idee of dat de juiste benaming is, maar daar zitten de staafjes enkel beneden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:19

Is de micklem dan wel goed afgesteld. Zelf rijd ik ookeen paar paarden in de combinatie micklem knevel. Maar bij mij komen ze er niet onder, denk dat je het eerderin teugelgebruik moet zoeken.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:22

vera_pino schreef:
Is de micklem dan wel goed afgesteld. Zelf rijd ik ookeen paar paarden in de combinatie micklem knevel. Maar bij mij komen ze er niet onder, denk dat je het eerderin teugelgebruik moet zoeken.

Dat komt doordat de micklem bij mij nog wat ruimte heeft bij de neus, hij sluit nog niet mooi aan doordat hij nog stug is. Mogelijk wanneer deze meer gevormd is wel, maar ik wil sowieso liever een ander hoofdstel voor het springen. Als mijn paard knabbelt op zijn bit bewegen de knevels lichtjes, dat is genoeg om er onder te komen, heeft niks met teugelgebruik te maken.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:34

anoniempje1 schreef:
vera_pino schreef:

Dat komt doordat de micklem bij mij nog wat ruimte heeft bij de neus, hij sluit nog niet mooi aan doordat hij nog stug is. Mogelijk wanneer deze meer gevormd is wel, maar ik wil sowieso liever een ander hoofdstel voor het springen. Als mijn paard knabbelt op zijn bit bewegen de knevels lichtjes, dat is genoeg om er onder te komen, heeft niks met teugelgebruik te maken.

Kzou ook zeggen andere knevel trens?
Als dat geen optie is misschien die nieuwe van kieffer, ps of Zweden, of stubben?
Is opzich nog best veel variatie mogelijk..

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:36

Om terug te komen op dat de micklem hetzelfde effect geeft als een gewone lage neusriem: daar ben ik het niet mee eens. Wellicht als je paard een lange mondspleet heeft, maar bij een korte zal altijd óf de neusriem te laag zitten, of over de bitringen bevestigd moeten worden. De micklem lost dit heel mooi op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:57

Ik heb nooit met een lage neusriem gereden op deze pony Wittepit. Meteen een gecombineerde neusriem gebruikt. Ook toen hij jong was. Hij heeft een erg losse aanleuning. Als in los-vast, niet stabiel dus. Nu ben ik erg streng met mijzelf aan het werk en dat helpt uiteraard veel. (Pony zal niet "vanzelf" verbeteren, de ruiter is immers de dirigent). Maar als een andere neusriem/hoofdstel nog verder helpt, waarom niet. Dus was mijn gedachte om een Micklem uit te proberen. Maar misschien eerst maar een s een lage neusriem. Die heb je in de koopjeshoek al voor E 15,-- of zo.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:58

wittepit schreef:
Om terug te komen op dat de micklem hetzelfde effect geeft als een gewone lage neusriem: daar ben ik het niet mee eens. Wellicht als je paard een lange mondspleet heeft, maar bij een korte zal altijd óf de neusriem te laag zitten, of over de bitringen bevestigd moeten worden. De micklem lost dit heel mooi op.

Hier ben ik het mee eens. Heb langer met een lage neusriem gereden maar kreeg het allemaal net niet fijn icm met bit. Zie foto hierboven, geen micklem maar wel zelfde idee van de neusriem. Nu zit het super :)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:23

Ik heb mijn hoofdstel al in elkaar geknutseld.. Maar bij Bernie zijn net zijn tanden gedaan dus hij staat nog lekker te slapen..
Afbeelding

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:27

Die frontriem matcht mooi zeg! Waar heb je dat bontje vandaan? Ben benieuwd naar een foto te paard, wanneer hij wakker is. _O-

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:36

De frontriem komt van Divoza en is een Rossner. En bontje heb ik bij Agradi besteld en op maat geknipt. Haha ja ben benieuwd straks.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:37

Hoe vinden jullie hem zitten?

Afbeelding
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:06

Zit volgensmij wel goed zo, door bontje komt het deel bij jukbeen wel ietts meer naar voren in verhouding. Wel blijf ik nogsteeds zo lelijk/naar vinden aan die micklems dat die lippen bij het bit zo in de 'verdrukkin' komen als er een iets dikker bit gebruikt word.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:32

Ja dat zag ik ook.. denk dat het bontje nog wel een beetje gaat inzakken en ik moet het allemaal even gied invetten zodat het mooier gaat aansluiten. Een kennis zei dat de kaak/keelriem te klein was.. zien jullie daar nog iets geks/raars aan?