Leuk dat nu bekend is wie de passervice overneemt 
Fabster schreef:Ah, ja, ook op een fjord. Bij mijn fjordie ook. Dat is nu helemaal weg. In het begin werd t na de verharing steeds erger. Dat vond ik echt erg! Maar nu is het helemaal weg. Heb dus wel een ander zadel genomen. Maar kan eigenlijk ook van de pad zijn. Probleem is, dat je pas na enkele jaren (verharingen) het resultaat ziet. Dus ik zou je aanraden om er een osteopaat bij te halen en te kijken hoe het met de rug van je paard is. Een zadelpasser kan nl niet zien of je pad/zadel irritatieplekken gaat veroorzaken. Die kan alleen zien of je zadel goed ligt. Osteo kan ook niet zien of iets irritatieplekken gaat veroorzaken, maar wel of het goed blijft gaan met de rug van je paard.
Ja de plek wordt nu steeds duidelijker zichtbaar, ook echt een lijn van de inlage, vind het echt sneu voor haar. Ik heb bij het consult ook aangegeven dat er op die plekken vaak droge vierkanten waren en dat ik witte haren zag verschijnen, maar dit zou niet erg zijn en vanzelf weggaan of van mijn vorige zadel zijn. Echter wordt het nu steeds erger en denk ik nog steeds niet dat er droge vierkanten horen te zijn. Ik heb er laatst tijdende de paardenvierdaagse een sportmasseur voor paarden bij gehad en die zei dat haar rug helemaal in orde was en ze er perfect bij stond. Alleen dan nog denk ik dat dit heel duidelijk aangeeft dat iets niet goed is.
pmarena schreef:Ah ik schrok van dat dichte plekje in het midden, want dàt is wel een drukplek in mijn ogen

Maar die zat er dus al.
Je ziet goed dat zeg maar de hele inlages er in een witte waas in staan en dat is dus typisch een geval van huid-irritatie, want als dit een drukplek is dan geeft het juist alleen maar aan dat de druk heel aardig verdeeld wordt, gezien je de hele inlages er zowat in ziet staan

Fjorden en Haflingers zijn het ergste wat dit soort plekken betreft...die hebben het vrij snel.
Ja die zaten er al helaas!
Kwetal schreef:pmarena schreef:Ik heb even snel teruggescrolled in je berichten en zie een Trekker met daaronder een pad die lijkt op een Christ?
zag ik dat over het hoofd?

Ik had altijd een gewone Barefoot pad onder het zadel. Denken jullie dat een andere pad dan helpt? Want mij leek dat de bijbehorende pad het beste zou zijn.
Ik heb nu een Trekker zadel met een Kifra pad, ik denk dat je die bedoelt. Het liefst hou ik mijn Trekker zadel want die vind ik toch wel heel fijn zitten. Alleen je ziet van de Barefoot echt die hele inlage langs haar ruggengraat lopen. Wat moet ik dan doen bij mijn Trekker? Zou de Kifra pad dan beter zijn of werkt dat ook niet, want daar zitten ook inlages in? Of moet ik dan een pad hebben zonder inlages.. Ik vind het idee wel fijn dat er wat extra drukverdeling is, ook al hoeft dat niet bij een Trekker, aangezien ik nou ook niet de lichtste ben.. Punt is ook dat daar ook droge plekken onder ontstaan, maar dan zowat over het gehele vlak van de kussens, vraag me af hoe dat dan weer kan
Ik kan in ieder geval een PLIP pad van iemand overnemen, die haal ik als het goed is dinsdag op en dan ben ik heel benieuwd naar de uitslag. Het scheelde niet echt met eentje huren dus ik dacht nouja dan kan ik het ook blijven gebruiken/testen, best handig..