Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
w.o. Silverado

Fabster schreef:Ah, ja, ook op een fjord. Bij mijn fjordie ook. Dat is nu helemaal weg. In het begin werd t na de verharing steeds erger. Dat vond ik echt erg! Maar nu is het helemaal weg. Heb dus wel een ander zadel genomen. Maar kan eigenlijk ook van de pad zijn. Probleem is, dat je pas na enkele jaren (verharingen) het resultaat ziet. Dus ik zou je aanraden om er een osteopaat bij te halen en te kijken hoe het met de rug van je paard is. Een zadelpasser kan nl niet zien of je pad/zadel irritatieplekken gaat veroorzaken. Die kan alleen zien of je zadel goed ligt. Osteo kan ook niet zien of iets irritatieplekken gaat veroorzaken, maar wel of het goed blijft gaan met de rug van je paard.
pmarena schreef:Ah ik schrok van dat dichte plekje in het midden, want dàt is wel een drukplek in mijn ogen
Maar die zat er dus al.
Je ziet goed dat zeg maar de hele inlages er in een witte waas in staan en dat is dus typisch een geval van huid-irritatie, want als dit een drukplek is dan geeft het juist alleen maar aan dat de druk heel aardig verdeeld wordt, gezien je de hele inlages er zowat in ziet staan
Fjorden en Haflingers zijn het ergste wat dit soort plekken betreft...die hebben het vrij snel.
Kwetal schreef:pmarena schreef:Ik heb even snel teruggescrolled in je berichten en zie een Trekker met daaronder een pad die lijkt op een Christ?
zag ik dat over het hoofd?
Want dat soort goedjes kunnen ook irritaties geven als het warm wordt onder het zadel. 
Ik heb geen idee en eerlijk gezegd begon ik er zelf ook aan te twijfelen, maar hoe weet je dat haha. Ik heb daarom ook bewust een trekker gekozen omdat die echt kussens heeft en het mij leek dat de druk dan beter verdeelt zou worden.