Zullen ze in Australië ook wel blij mee zijn, ein-de-lijk een boomloos aussie model (hè Don)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jets schreef:Tcm62 schreef:Maar ik heb nog een paar hele mooie en nieuwe dekjes helaas
Denk dat de rug van je paard iets belangrijker isJe hebt ook half pads, die kun je tussen je zadel en dekje leggen. Dan heb je alsnog drukverdeling.
pmarena schreef:Ik ben geen Trekker liefhebber maar ik denk dat er zeker wel een markt voor is, een boomloos / flexibel zadel met oortjes. Alhoewel deze wel erg groot lijken, maar adijsteunen zijn gewoon superfijn
Zullen ze in Australië ook wel blij mee zijn, ein-de-lijk een boomloos aussie model (hè Don)
pmarena schreef:pleiada schreef:Heeft hier trouwens iemand ervaring met de lamsvellen seatsavers van barefoot die de orginele seatsaver vervangt?Is deze niet heel slap en dun?
Die hebben ook gewoon dezelfde onderkant als een normale lederen seatsaver, die van leder is ook niet alleen het bovenste lapje leder hè
Dus gewoon stevig zeg maar, hij vervangt de originele zitting echt
Sarah_Elise schreef:Het heeft vooral te maken met wat je erin stopt aan inlages. Bij hele dunne inlages kun je minder ruggengraatvrijheid krijgen dan bij bv heavy duty inlages. Het hangt natuurlijk ook erg af van de bouw van je paard. Bij een dik, rond en schoftloos paard heb je sneller ruggengraatvrijheid dan bij een bv een ouder paard met aardig wat schoft.
ZPCT schreef:Ja idd. Maar het is dus mogelijk dat je als je achter het paard staat en je hebt een goede pad dat je er onder door kunt kijken? Langs de ruggengraat? Ik heb dat namelijk nog bij niemand gezien het zit meestal helemaal vol met bont en dergelijke.. Maar ik zal wel even opzoek gaan naar iets goeds! Dankje.
Runa schreef:ZPCT schreef:Ja idd. Maar het is dus mogelijk dat je als je achter het paard staat en je hebt een goede pad dat je er onder door kunt kijken? Langs de ruggengraat? Ik heb dat namelijk nog bij niemand gezien het zit meestal helemaal vol met bont en dergelijke.. Maar ik zal wel even opzoek gaan naar iets goeds! Dankje.
Om de ruggengraatvrijheid te testen wordt vaak de ''halstertouw test'' toegepast: leg een halstertouw tussen rug en pad, kun je het touw makkelijk bewegen en ligt het dus los, dan is de ruggengraat vrij van druk.