[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gerbilGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:31

Ik ben sinds een weekje eigenaar van een boomloos zadel.
Is de eerste keer dat ik met een boomloos zadel werk. Dus zoveel verstand heb ik er nog niet van.

Hij zit heerlijk maar ik twijfel over 2 dingen.
- Ik weet niet of hij goed ligt. Vind hem nog vrij hoog op het paard liggen. En misschien moet hij meer naar voor/achter.
- hij schuift heel erg

Gezien jullie meer kennis hebben vraag ik jullie om raad.
Informatie over het zadel
- Barefoot Cheynne
- Maat 1 om te zetten naar maar 2
- Drytex
-Tweedehands. Weet niet hoeveel er mee gereden is. Het is gebruikt als testzadel.
- Pommel maat XXL
-Dekje heeft gewone inlages, zadel heeft vps
-Ik ga nog een langere singel halen

Heb een paar foto's gemaakt om te laten beoordelen door jullie

http://nl.tinypic.com/r/29mw3g5/8
Dekje mag naar mijn mening ook iets meer naar voren

http://nl.tinypic.com/r/20z1qu9/8
Hier zie je hoe hoog hij ligt

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:01

volgens mij mag hij nog een tikkeltje meer naar voor liggen, ben benieuwd naar anderen hun mening :)

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:51

Wellicht is iemand geïnteresseerd, ik heb wegens een verkeerde bestelling een Christ Diamond Plus in het bruin, pony maat (t/m broekmaat 38-40) in de uitverkoop.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:32

Die vind ik zoooo lelijk. Met dat rare knobbeltje voorop :=

Edit:
De foto van mijn Cherokee maat 2 met de zadeltassen
Afbeelding
Ik heb ze nog niet perfect vastgemaakt, maar zo bleven ze ook al mooi zitten. Nu waren ze nog leeg, als er spul in zit zal het wel nodig zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:57

Buitenzinnig kan zo even niet bedenken welk model het is, maar helaas ga het zeker ook nog minimaal 2 maanden duren voor ik echt geld ga verdienen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:38

Dat is het westernmodel. Zal morgen foto's plaatsen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:52

Buitenzinnig schreef:
Wellicht is iemand geïnteresseerd, ik heb wegens een verkeerde bestelling een Christ Diamond Plus in het bruin, pony maat (t/m broekmaat 38-40) in de uitverkoop.

foto?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:53

sorry lees net de post hierboven :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:58

Mooi pippaa, krijg meteen ingeving over mijn zadeltas...zou die wel passen op m'n cherokee. Dabo heeft de lusjes afgestemd op m'n freeform. Ik ga m'n freeform erg missen denk ik.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:17

Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld?

Atent ik vind het zadel wel groot, maar niet te groot eigenlijk.

Ik heb gister de mallorca opgehaald. Wat een twijfel zeg! Voor mij is het net aan voor het zicht, ikzelf zit er overigens wel echt heerlijk in (ookal lijkt dat vanaf de foto niet helemaal zo).
Hij lijkt heel erg op de schouders te knellen, maar ben er nog niet achter hoe ik dit kan verhelpen, ik vind de kussens enorm kort. Als ik deze helemaal vooraan plak, dan heb ik het gevoel dat het achterste stukje niet goed wordt ondersteund..
Het gekke is dat Daimy normaal gesproken echt super super gevoelig is op de schouder, als er maar iets niet 100% lekker zit loopt ie niet goed. Hij loopt wel echt super ruim onder dit zadel, en wilde ook al mooi ontspannen. Wel had hij echt enorm de turbo erop. Dan twijfel ik weer, was hij gewoon enthousiast en blij of zou hij onder de druk uit willen?
Vanavond nog maar even kijken voordat ik een definitieve beslissing maak.
Vind trouwens de kwaliteit best wel een beetje tegenvallen -O- Nu heb ik bij Hinke natuurlijk wel een special in mijn handen gehad, maar ik vind het verschil wel echt heel erg groot...

Op de foto zie je trouwens dat de kussens scheef zitten, deze heb ik daarna nog even veranderd. Ik merk wel dat ik het echt heel erg moeilijk vind om te kijken of de kussens niet scheef zitten...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:32

Is je Haf niet gewoon te breed voor de Hidalgo zadels? Ze zijn natuurlijk wel flexibel maar het houdt wel een keertje op :) Mijn Haf is echt te breed voor de Hidalgo zadels (voor de meeste zadels trouwens). Ik vind het er op het oog echt niet lekker uitzien bij de schoft/schouders, het zadel ligt wel erg dicht op de schoft en dan zit je er zelf nog niet eens op op die foto...
Maar goed het plaatje zegt ook niet altijd alles, één van mijn pony's loopt nu geweldig met een zadel wat er oog niet uitziet (zadel toont erg groot voor haar) met het zadel wat op het oog perfect leek liep ze lang zo fijn niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:42

Afbeelding

De Diamond plus. Normaal kost hij €599, mag nu voor €500 (of doe een goed voorstel voor de trouwe bokkers onder ons ;) )

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:47

Oehh buitenzinnig wat ziet dat er heerlijk zacht uit :+:

Daar pas ik alleen echt niet in met mijn kont... Hoop dat iemand er veel plezier van gaat krijgen!

Swift daar ben ik ook een beetje bang voor idd.. Jij hebt dus ook zo'n brede haflinger? Ik twijfel wat het zadel doet met wat langere kussens eronder.. Dan kan ik hem voor goed "omhoog" zetten en dan heb ik geen probleem dat ik achter een stukje mis zegmaar... Jij omschrijft ook precies mijn angst.. Vind t alleen zo gek dat meneer er wel super onder loopt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:54

@muppetmayo : trek een lijntje precies in het midden onder het zadel. Vandaar uit ga je de panelen plaatsen en leg er gewoon een centimeter naast om het na te meten.
Verder vind ik hem ook te kort op de schoft liggen. Ik denk dat als je er op zit dat ie óp de schoft ligt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:58

Ja, hij ziet er erg lekker zacht uit, maar ik vind hem niet mooi (anders had ik hem zelf wel gehouden ;) )

Wat betreft je Hidalgo. Hij ligt inderdaad wat dicht op de schoft, maar als je tijdens het rijden ruimte overhoudt daar is er niets aan de hand.
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je haf te breed is voor het zadel, dan zou het zadel wel wat hoger liggen. Maar dat is lastig zeggen zo, ik weet niet hoe breed de kussens uit elkaar zitten. Wellicht kun je die iets dichter bij elkaar plaatsen?
Je moet ook niet vergeten dat het zadel nog moet vormen. Voor nu lijkt hij nog wat te "krap" bij de schoft, maar als je zelf nieuwe leren schoenen koopt, zitten die in het begin ook krap. Op een gegeven moment zijn ze gevormd naar je voet en zit het prima.

Kun je de kussens eens opmeten? Ik denk inderdaad ook dat als je er langere kussens onder doet dat je de boel aan de voorkant wat oplift, waardoor hij mooier ligt.

Lastig allemaal he ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:07

Mooie Christ pad, maar voorlopig nog geen geld helaas.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:14

Buitenzinnig de kussens zitten inderdaad vrij ver naar buiten, dat was al gedaan voor me. Ik ga ze vanavond even opmeten en wat dichter naar elkaar toe zetten :) Hij ligt niet op de schoft met rijden (ga even kijken heb nog wel een foto hiervan denk ik).
Buitenzinnig dat weet jij wel denk ik, als ik een special bestel kun je dan ook gelijk kiezen welke lengte kussens eronder zitten? Als ik ze er los bij bestel zijn ze rond de 100 euro geloof ik, dan ben ik al een aardig eind op weg naar de prijs van de special. Dan betaal ik liever wat meer zodat de kwaliteit van het leer ook wat beter is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:20

Ja, je kunt de kussenlengte kiezen. Bij de zadels uit de ll serie kan dat ook :)
Bij mij konden mensen aangeven welke kussen lengte ze nodig hadden en dan kregen ze die er gewoon bij, zonder extra kosten. Tenzij ze er een extra paar bij wilden natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:23

gerbilGizmo schreef:
Ik ben sinds een weekje eigenaar van een boomloos zadel.
Is de eerste keer dat ik met een boomloos zadel werk. Dus zoveel verstand heb ik er nog niet van.

Hij zit heerlijk maar ik twijfel over 2 dingen.
- Ik weet niet of hij goed ligt. Vind hem nog vrij hoog op het paard liggen. En misschien moet hij meer naar voor/achter.
- hij schuift heel erg

Gezien jullie meer kennis hebben vraag ik jullie om raad.
Informatie over het zadel
- Barefoot Cheynne
- Maat 1 om te zetten naar maar 2
- Drytex
-Tweedehands. Weet niet hoeveel er mee gereden is. Het is gebruikt als testzadel.
- Pommel maat XXL
-Dekje heeft gewone inlages, zadel heeft vps
-Ik ga nog een langere singel halen

Heb een paar foto's gemaakt om te laten beoordelen door jullie

http://nl.tinypic.com/r/29mw3g5/8
Dekje mag naar mijn mening ook iets meer naar voren

http://nl.tinypic.com/r/20z1qu9/8
Hier zie je hoe hoog hij ligt

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik zou zeggen: hang er eerst eens een goede maat singel aan, en kijk dan weer verder naar de ligging van het zadel qua schuiven :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:24

muppetmayo schreef:
Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld

In stap zaten ze nu iets tegen mn been aan maar in draf helemaal niet. Galop heb ik niet geprobeerd, maar dat zou ik op een lange rit toch bijna niet doen.

Succes met de beslissing over de hidalgo! Lastig hè, paarden en zadels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:26

Pippaa schreef:
Die vind ik zoooo lelijk. Met dat rare knobbeltje voorop :=

Edit:
De foto van mijn Cherokee maat 2 met de zadeltassen
[ Afbeelding ]
Ik heb ze nog niet perfect vastgemaakt, maar zo bleven ze ook al mooi zitten. Nu waren ze nog leeg, als er spul in zit zal het wel nodig zijn.

Ziet er prima uit toch +:)+

Het vastmaken is wel even tobben ja, zoveel mogelijkheden om hem vast te zetten :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:27

Geryon schreef:
[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit!

Kan toch prima :P

Staat leuk hoor +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:30

muppetmayo schreef:
Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld?

Atent ik vind het zadel wel groot, maar niet te groot eigenlijk.

Ik heb gister de mallorca opgehaald. Wat een twijfel zeg! Voor mij is het net aan voor het zicht, ikzelf zit er overigens wel echt heerlijk in (ookal lijkt dat vanaf de foto niet helemaal zo).
Hij lijkt heel erg op de schouders te knellen, maar ben er nog niet achter hoe ik dit kan verhelpen, ik vind de kussens enorm kort. Als ik deze helemaal vooraan plak, dan heb ik het gevoel dat het achterste stukje niet goed wordt ondersteund..
Het gekke is dat Daimy normaal gesproken echt super super gevoelig is op de schouder, als er maar iets niet 100% lekker zit loopt ie niet goed. Hij loopt wel echt super ruim onder dit zadel, en wilde ook al mooi ontspannen. Wel had hij echt enorm de turbo erop. Dan twijfel ik weer, was hij gewoon enthousiast en blij of zou hij onder de druk uit willen?
Vanavond nog maar even kijken voordat ik een definitieve beslissing maak.
Vind trouwens de kwaliteit best wel een beetje tegenvallen -O- Nu heb ik bij Hinke natuurlijk wel een special in mijn handen gehad, maar ik vind het verschil wel echt heel erg groot...

Op de foto zie je trouwens dat de kussens scheef zitten, deze heb ik daarna nog even veranderd. Ik merk wel dat ik het echt heel erg moeilijk vind om te kijken of de kussens niet scheef zitten...

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind het echt een heel erg gaaf zadel om te zien :+:

Maar voor mij teveel risico dat de schouders belemmerd worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:32

Buitenzinnig schreef:
[ Afbeelding ]

De Diamond plus. Normaal kost hij €599, mag nu voor €500 (of doe een goed voorstel voor de trouwe bokkers onder ons ;) )

Wat super zonde dat je deze hebt ontvangen... de andere modellen zien er zoveel beter uit en dan is deze nog zo duur ook :(:)

Maar je kan er vast wel iemand heel erg blij mee maken, zachter dan Christ bestaat niet :+:

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:34

Was mijn eigen schuld, verkeerde kleur besteld 8)7
Maar inderdaad, komt vast wel iemand voor :)