Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gerbilGizmo schreef:Ik ben sinds een weekje eigenaar van een boomloos zadel.
Is de eerste keer dat ik met een boomloos zadel werk. Dus zoveel verstand heb ik er nog niet van.
Hij zit heerlijk maar ik twijfel over 2 dingen.
- Ik weet niet of hij goed ligt. Vind hem nog vrij hoog op het paard liggen. En misschien moet hij meer naar voor/achter.
- hij schuift heel erg
Gezien jullie meer kennis hebben vraag ik jullie om raad.
Informatie over het zadel
- Barefoot Cheynne
- Maat 1 om te zetten naar maar 2
- Drytex
-Tweedehands. Weet niet hoeveel er mee gereden is. Het is gebruikt als testzadel.
- Pommel maat XXL
-Dekje heeft gewone inlages, zadel heeft vps
-Ik ga nog een langere singel halen
Heb een paar foto's gemaakt om te laten beoordelen door jullie
http://nl.tinypic.com/r/29mw3g5/8
Dekje mag naar mijn mening ook iets meer naar voren
http://nl.tinypic.com/r/20z1qu9/8
Hier zie je hoe hoog hij ligt
muppetmayo schreef:Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld
Pippaa schreef:Die vind ik zoooo lelijk. Met dat rare knobbeltje voorop
Edit:
De foto van mijn Cherokee maat 2 met de zadeltassen
[ Afbeelding ]
Ik heb ze nog niet perfect vastgemaakt, maar zo bleven ze ook al mooi zitten. Nu waren ze nog leeg, als er spul in zit zal het wel nodig zijn.
muppetmayo schreef:Pippa ziet er mooi uit! Zit dit niet in de weg als de tassen zijn gevuld?
Atent ik vind het zadel wel groot, maar niet te groot eigenlijk.
Ik heb gister de mallorca opgehaald. Wat een twijfel zeg! Voor mij is het net aan voor het zicht, ikzelf zit er overigens wel echt heerlijk in (ookal lijkt dat vanaf de foto niet helemaal zo).
Hij lijkt heel erg op de schouders te knellen, maar ben er nog niet achter hoe ik dit kan verhelpen, ik vind de kussens enorm kort. Als ik deze helemaal vooraan plak, dan heb ik het gevoel dat het achterste stukje niet goed wordt ondersteund..
Het gekke is dat Daimy normaal gesproken echt super super gevoelig is op de schouder, als er maar iets niet 100% lekker zit loopt ie niet goed. Hij loopt wel echt super ruim onder dit zadel, en wilde ook al mooi ontspannen. Wel had hij echt enorm de turbo erop. Dan twijfel ik weer, was hij gewoon enthousiast en blij of zou hij onder de druk uit willen?
Vanavond nog maar even kijken voordat ik een definitieve beslissing maak.
Vind trouwens de kwaliteit best wel een beetje tegenvallenNu heb ik bij Hinke natuurlijk wel een special in mijn handen gehad, maar ik vind het verschil wel echt heel erg groot...
Op de foto zie je trouwens dat de kussens scheef zitten, deze heb ik daarna nog even veranderd. Ik merk wel dat ik het echt heel erg moeilijk vind om te kijken of de kussens niet scheef zitten...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Buitenzinnig schreef:[ Afbeelding ]
De Diamond plus. Normaal kost hij €599, mag nu voor €500 (of doe een goed voorstel voor de trouwe bokkers onder ons)