Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:54

luffwinny schreef:
Voor die gene die een mooie frontriem hebben maar niet kunnen gebruiken omdat het lusje te groot is, een tairip is de oplossing, bijna niet te zien je kan gewoon je eigen frontriem gebruiken

Handig. Maar je kan ze ook op micklem maat bestellen bij de meeste ontwerpers. Heb ik gedaan via wwfrontriemen

SecretLIN

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:21

Ja hoor is wel een echte
Super fijn ding en mooi
Maar weet niet of ik het mooi vind op mijn paard, en dus of ik hem wel hou hahaAfbeelding
Afbeelding

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:04

Staat wel mooi hoor..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:18

Sluit niet mooi aan

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:19

Ik vind hem niet mooi staan op je tinker. Maar het gaat om de werking..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:16

Ik vind hem ook niet mooi komt vast door haar ramsneus
Afbeelding
Hou het eerst maar hierbij

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:26

Die vind ik prachtig staan, ze kijkt er ook wat meer tevreden bij :D

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:02

Het is geen anatomisch hoofdstel, maar ik ben toch benieuwd of iemand ervaring heeft met dit westeind kaptoom en wat jullie ervan denken?
Ik zit eigenlijk al heel lang tegen een multi aan te hikken, maar vind ze zo stinkend duur en eigenlijk wil ik vooral een kaptoom dat onder het bit langs gaat en voor een stabiel bitje zorgt. Ik zou de multibridle ook echt alleen voor het longeren gebruiken, hoewel ik dat wel vrij intensief doe. Al die bitloze extra's kunnen me gestolen worden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

https://westeindruitersport.biedmeer.nl ... teind.html

Quizomodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:54

Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:13

ErosF schreef:
Ik vind de rambo micklem meer een hype(ik bedoel, het heeft zo'n beetje dezelfde drukpunten als een Mexicaanse neusriem, alleen wordt die vaak slecht genoemd en de Rambo wordt helemaal geprezen... maarja) , Ik vind ze zelf ook echt niet mooi, maar mensen die ze wel je van het vinden, ieder natuurlijk zn eigen smaak. maar ik vind ze op het moment echt meer een hype

Ik begrijp je punt, maar de werking is wel anders. De micklem werkt op de neus in zodra je de teugels iets aan neemt. Dat is met de Mexicaanse neusriem niet het geval.

Quizomodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:33

Lithya schreef:
ErosF schreef:

Ik begrijp je punt, maar de werking is wel anders. De micklem werkt op de neus in zodra je de teugels iets aan neemt. Dat is met de Mexicaanse neusriem niet het geval.

Die druk die door het aannemen van de teugels erbij komt is zo minimaal, plus niet te vergeten dat er in de neus van een paard ook veel zenuwen dicht op de huid liggen, dat het nou niet persé zoveel beter is. De druk is door het grote oppervlakte dat de neusriem de neus raakt wel beter verdeeld dan bij mexicaanse neusriem, maar soms zijn ze net wat lager ingesteld wat weer een nadeel is ivm gevoeliger deel neus

(Ken iemand van stal die er mee rijd en iemand met mexicaanse neusriem, en heb daarmee wat kunnen vergelijken)

Maar iedereen mag er mee rijden hoor als ze m mooi of leuk vinden, maar ik vind ze meer een hype dan dat ze echt zoveel beter zijn dan andere hoofdstellen, en zelf zou ik er niet 1 hoeven, maar zoals ik al zeg , ieder zn ding en als ze mooi vinden en niet te strak aansnoeren, zoals met elke neusriem niet moet, heb ik er voor de rest geen problemen mee

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:43

SecretLIN schreef:
dit is een 2e handse via facebook, al had ik liever zwart gehad..
ik moet het eerst nog proberen hoor misschien hou ik hem wel niet

Mocht je er vanaf willen hou ik me graag aanbevolen
ben opzoek naar een bruine :)) <3

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:29

Wendy1978 schreef:
SecretLIN schreef:
dit is een 2e handse via facebook, al had ik liever zwart gehad..
ik moet het eerst nog proberen hoor misschien hou ik hem wel niet

Mocht je er vanaf willen hou ik me graag aanbevolen
ben opzoek naar een bruine :)) <3

Sorry hij was gelijk al verkocht nadat ik hem online had gezet

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:08

Hype of niet, mijn paard loopt er fijn op.
En vind de multi ideaal ivm z'n multifunctionele werking!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:16

Roosje_ schreef:
Hype of niet, mijn paard loopt er fijn op.
En vind de multi ideaal ivm z'n multifunctionele werking!

Idd, ik heb dan de competition, maar ik merk echt verschil als ik met de micklem rij of een gewoon hoofdstel.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:20

Mensen kunnen het een hype vinden of niet, dat zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten als mijn paard er overduidelijk de voorkeur aan geeft. Wat zo is, dus dan kijk ik mooi om de lelijkheid van het ding heen en gebruik hem gewoon. :Y) (helaas, want toen ik 'm uitprobeerde hoopte ik dat lelijke veel te dure ding gewoon weer te kunnen retourneren omdat het toch niks was....).

Ik heb overigens ook een Mexicaan liggen waarop ik mijn paard een tijd lang gereden heb voordat ik overstapte naar de Micklem, maar dat is een wereld van verschil. Ze loopt er wel al beter op dan op andere types hoofdstellen, maar het haalt het toch niet bij de Micklem- aldus mijn prinses op de erwt :+

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:28

JECKYLL schreef:
Volgens mij zit ie nu goed..

[ [url=m/FzRwPa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoek alleen nog een bontje voor op zijn neus.. iemand een idee?

Hoe heet dit hoofdstel en weet iemand de nieuwprijs

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:44

Ik rijd inmiddels ook al 7 paarden met de micklem en het verschil is aanzienlijk. En het is nou niet omdat ik ze zo mooi vindt. De ene schud zijn hoofd niet meer constant met de micklem, de andere durft het bit beter aan te nemen en weer een ander heeft gewoon een betere aanleuning met de micklem ten opzichte van een gewoon hoofdstel. Dus ik ben ook overstag, ik ben een ruiter van trial and error baat het niet dan schaadt het niet maar ik merk gewoon zoveel positief verschil. Dus nee voor mij geen hype!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:52

ErosF schreef:

Ik snap je punt niet zo? Komt ineens zo binnenvallen in een topic met mensen waarvan de paarden er wél echt baat bij hebben, en je hebt het hoofdstel zelf nog niet geprobeerd? Tuurlijk zal hij bij het ene paard een betere werking hebben dan bij de andere, ook vanwege de pasvorm, hij past gewoon niet op elk paardenhoofd. Ik vind echter niet dat je het meteen als een 'hype' hoeft te bestempelen, al helemaal niet als je enkel twee paarden op je stal vergelijkt met twee verschillende hoofdstellen.. :')

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 02:15

Bij de merrie op mijn werk veel geprobeerd (lichtelijk hoofdschudden en bij hoofdstel omdoen al lichtelijk protest)
Merrie heeft altijd op "gewone" hoofdstellen gelopen ook s&t maar nu ze wat ouder is werkte het gewoon niet meer.
Sinds het gebruik van de rambo micklem is ze rustig in haar hoofdhouding protesteert niet meer met hoofdstel om doen en ze loopt er heerlijk mee en de fysio ziet veel verschil in het vast zitten bij de atlas dus hype of niet voor haar werkt het super. En dat je er dan ook nog bitloos mee kan is helemaal mooi meegenomen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 02:24

Helaas past het niet goed/netjes bij mijn tinker met ramsneus ☹️ had hem graag geprobeerd ik vind ze heel mooi.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:39

ErosF schreef:

Oke. En dus?
Heb je ook nog iets zinnigs voor in dit topic of kom je alleen even vertellen dat jij het een hype vind?

Mexicaans was ooit een hype. Maar dat is n andere discussie, die hoort hier niet.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:01

ErosF schreef:

Kan je filmpjes sturen van mijn merrie

met een (prachtige bruine) Br hoofdstel
en 2 dagen later met een Rambo Micklem hoofdstel...
ik wist niet wat ik zag :n
Ik was echt bijzonder verrast wat voor inwerking dit hoofdstel had
en dan enkel al aan de longeerlijn!
Dus dan maar een hype... lekker belangrijk!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:13

Ik snap de reactie van ErosF ergens wel. Tot op zekere hoogte lijkt de inwerking/verdeling van de micklem best wel op die van een Mexicaanse neusriem. Het ontzien van de kiezen en de zenuw die daar loopt enzovoorts. Maar toch ligt de micklem wel weer net iets anders dan een mexicaanse, maar ben wel van mening dat de mexicaanse het dichtst in de buurt komt van het idee.(ps of sweden high jump
is wel een soort veredelde mexicaanse bijv) Ik heb ook nooit gesnapt waarom de mexicaanse neusriemen zo ernstig afgekraakt worden ten opzichte van aansnoer neusriemen.
Maar daarintegen zou ik de Micklem zeker geen Hype noemen. Het heeft een op onderzoek gebaseerd ontwerp en veel paarden schijnen er baat bij te hebben!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:04

Zeer blij :D

Afbeelding