Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:heeft er iemand ervaring met deze halfpad?
https://kentauraustralia.com/products/c ... e-half-pad
de inlages zijn een soort superdun, wit schuimplaatje, eerder stevig, erboven een soort neopreen. Het geheel is vrij stevig, licht indrukbaar met vingertoppen maar ik voel de druk er niet doorheen.
Ik heb 3dmesh inlages die er ev bij inkunnen, (als dat past), maar volgens mij wordt dat wel dik. Zou deze voldoende zijn onder een ghost (ik rij zelden licht, paard is goed bespierd, eerder te dik, ik weeg 64 kilo) of vervang ik de witte inlages beter door andere?
Symke schreef:Mag ik hier binnenvallen met een vraag?
We denken dat ons paard liever een boomloos zadel heeft. Hij loopt namelijk altijd lekker met een bareback pad of zonder zadel. Verschillende zadels geprobeerd, pads, boontjes, etc etc. Verschillende zadels passers
Maar t is t allemaal niet echt
Dus nu denken we aan boomloos
Maar waar te beginnen??
Liever niet een gloednieuwe aan laten meten , daar moeten we langer voor sparen. En ook liever eerst kijken of dat inderdaad de richting is die we op moeten.
Het is een grote ranke KWPN ruin met hoge schoft
Alvast bedankt voor meedenken!
Petrichor schreef:Zou iemand mij kunnen uitleggen wat kwa ruitergevoel precies het verschil is tussen Ghost en bijvoorbeeld Barefoot? Paar punten die ik mij afvraag:
* Welk zadel zit breder?
* Welk zadel geeft een veiliger gevoel?
* Welk zadel ligt over het algemeen stabieler op je paard?
Horsejansdam schreef:Ik ben voor mijn bijrijdertje van 28 kg en 1.40 groot op zoek naar een boomloos zadeltje voor mijn grote shet van1.08. Ze rijdt nu op een BK support barebackpad met bijbehorende onderlegger met inlagen, maar ik wil daarnaast toch ook graag voor een zadeltje kijken zodat ze ook af en toe kan lichtrijden of een galopje mee kan pakken. Na een eerste zoektocht denk ik aan een Edix Vika XS of Barefoot Cheyenne maat 0. Hebben jullie ervaring met deze zadeltjes? Aanrader of toch beter iets anders? Ze zijn logischerwijs behoorlijk aan de prijs, dus ik houd marktplaats goed in de gaten. Of kennen jullie een zadelpasser in regio zuid holland die ook tweedehands goede kwaliteit boomloze zadeltjes heeft voor grote shetties? ben heel benieuwd naar jullie meningen en adviezen!
pmarena schreef:Binnen Ghost durf ik het niet te zeggen, daar heb ik te weinig verstand van welke modellen er nu allemaal wel of niet te krijgen zijn, met welke aanpassingen, want er zijn zó ontzettend veel mogelijkheden. Ik vind het zelf hele gave zadels![]()
Binnen Barefoot zou ik zeggen probeer de Lazy Mountain / Happy Valley eens.
Maar had je die niet al eens op je paard gehad....?
Dat is echt mijn all-time favoriete zadel. Zat voor mij smal genoeg (geen kramp in heup / been).
Super stevig doordat je zo heerlijk wegzakt tussen de zachte cantle en dijwrongen. Echt een heerlijk veilig zacht omsluitend kuipje
Maar door de zachte vulling toch niet dwingend want het vormt zich gewoon om je been en billen heen.
Doordat de cantle een soort muurtje achter je billen is en geen wigje / lepel onder je billen, heb je ook lekker veel zitruimte en close-contact gevoel. Mareentje had ook een dieper ruggetje / duidelijke schoft en dat ging prima, zadel buigt gewoon mee.
Duhelo schreef:Ik heb zowel de lipica als de buttera.
Heb eerder roma’s gehad.
De buttera is een zalig zadel, superdiepe zit, heel veel stevigheid, op mijn flexibele Pre zit ik er heel veilig in. Op mijn trekpaard echter is het een ramp. Die gooit hoog op, komt in draf omhoog met haar kont en klapt het achterste van het zadel omhoog tegen mijn kont
.
Op haar heb ik de lipica, wel een kniewrongetje dat ik vrij hoog geplaatst heb maar verder een veel vlakkere zit. Op dit zadel hou ik mijn balans op de Pre echter niet genoeg.
Ik vind zelf de torino erg interessant. Wel een vlakkere zit en dus ruimte voor je kont (en met een gezonken rug van je paard wordt die zit automatisch iets dieper), en een vrij grote wrong
Die wel stevigheid biedt maar niet echt dwingend is.
pmarena schreef:Heb je enig idee hoe dat kwam van die liezen...? Want in andere Barefoot(s) had je dat niet toch....?
Horsejansdam schreef:Horsejansdam schreef:Ik ben voor mijn bijrijdertje van 28 kg en 1.40 groot op zoek naar een boomloos zadeltje voor mijn grote shet van1.08. Ze rijdt nu op een BK support barebackpad met bijbehorende onderlegger met inlagen, maar ik wil daarnaast toch ook graag voor een zadeltje kijken zodat ze ook af en toe kan lichtrijden of een galopje mee kan pakken. Na een eerste zoektocht denk ik aan een Edix Vika XS of Barefoot Cheyenne maat 0. Hebben jullie ervaring met deze zadeltjes? Aanrader of toch beter iets anders? Ze zijn logischerwijs behoorlijk aan de prijs, dus ik houd marktplaats goed in de gaten. Of kennen jullie een zadelpasser in regio zuid holland die ook tweedehands goede kwaliteit boomloze zadeltjes heeft voor grote shetties? ben heel benieuwd naar jullie meningen en adviezen!
Iemand die ervaring heeft met één van deze zadels? Wat betreft de barefoot: zou een X0 (Barefoot bellis) ook nog passen of beter echt een maatje 0?
Petrichor schreef:Duhelo schreef:Ik heb zowel de lipica als de buttera.
Heb eerder roma’s gehad.
De buttera is een zalig zadel, superdiepe zit, heel veel stevigheid, op mijn flexibele Pre zit ik er heel veilig in. Op mijn trekpaard echter is het een ramp. Die gooit hoog op, komt in draf omhoog met haar kont en klapt het achterste van het zadel omhoog tegen mijn kont
.
Op haar heb ik de lipica, wel een kniewrongetje dat ik vrij hoog geplaatst heb maar verder een veel vlakkere zit. Op dit zadel hou ik mijn balans op de Pre echter niet genoeg.
Ik vind zelf de torino erg interessant. Wel een vlakkere zit en dus ruimte voor je kont (en met een gezonken rug van je paard wordt die zit automatisch iets dieper), en een vrij grote wrong
Die wel stevigheid biedt maar niet echt dwingend is.
De Buttera heb ik ook nagekeken, maar ik heb broekmaat 42/44 ik denk dat mijn billen er niet goed in zullen passen. Iemand daar ervaringen mee?