[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:47

Die van engel had ik ook bekeken. Miss in de toekomst een kifra of engel aanschaffen vid ze zo leuk ogen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:44

Vind een kleur mooi onder mijn bruine vetlederen ghost, pastel roze of regenboog ofzo.
Maar eerst even sparen, best aan de prijs :o

Glijdt dat niet meer zo'n furry onderkant? Heb nu op advies van Lilianne gewoon zo'n stroeve ghost pad onderkant. Had ik al verteld dat ik blij ben met mijn ghost? :o :D
Weten sommige hier ook mooie borst tuigen die ook op de ghost bevestigd kunnen worden?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:11

Op de nieuwe western pads komt de naam wat kleiner te staan. Aan de vierkante pads wordt -as we speak- ook hard gewerkt *\o/*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:41

Oewie, vierkante pads !
Persoonlijk merk ik wel dat de furry onderkant meer schuift bij het opstappen ja. Maar een opstapje maakt daarin al veel verschil. Tijdens het rijden zelf merk ik geen verschil tussen een wollen onderkant en een stroeve ghostpad.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

oeeh vierkante pads

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:58

Als je interesse hebt in vierkante pads voor boomloos, de eerder genoemde bokker Jinte (reageert hier ook af en toe), maakt die nu al en dan kan je ook je eigen stofje uitkiezen :)

Zou tzt ook wel willen, maar m'n paard is nog niet beleerd helaas :p

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:12

Ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de Hidalgozadels. Momenteel rijden wij met een Thorowgood cob zadel, maar mijn merrie is zo veranderlijk in haar lichaam. Het zadel lag afgelopen zomer heel erg goed en nu moet ik met een pad rijden om het zadel goed te laten liggen.
Gelukkig heb ik een echte merrie die duidelijk aangeeft of iets wel of niet goed op haar ligt. Maar toch vind ik dit niet ideaal.

Zijn er mensen met een Andalusier of een ander ras wat rondgeribt is met iets schoft en met een iets weke rug/ overbouwde kont, die met een Hidalgozadel rijden? En hoe bevalt dit? Is het zadel flexibel genoeg of toch nog te stug?

Even een plaatje van mijn merrie haar rug (ze staat momenteel alweer op dieet, er is alweer wat van dit buikje verdwenen :o )

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:18

ik ben altijd gek geweest op de hidalgo die ik had. Heeft op meerdere paarden goed gelegen. (soms wel met een pad voor betere ligging) Maar voor mijn lusitano was de hidalgo veel te stug. Maar die van mij heeft een holle rug, en haalde dat niet om genoeg door te zakken. Maar als ik die foto van je paardje ziet moet het geen probleem zijn! Ik mis het zadel soms wel, was echt heerlijk. (had een spaans model)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:19

Ik zie niet echt overbouwd of een weke rug.

Een verschil met de merrie die ik rijd waarop de Ghost wel goed ligt. Alleen is ze nu zo vet dat ik niet goed kan aansingelen en het zadel wegglijdt in de galop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:48

Bedankt voor jullie reacties.

Daphneeeej, ik heb je paardje even in je profiel bekeken en dat is inderdaad wel een heel verschil. Fijn dat jij zo enthousiast bent :)

Art_ificious, Dat is inderdaad ook wel weer een heel verschil met mijn merrie. Ze is lichtjes overbouwd. Haar rug is ook niet echt week, maar het overbouwde zie je wel als je er naast staat. Maar ze is ook nog maar vijf dus misschien trekt het ook nog wel wat weg.

Als ze haar rug gebruikt zie je het minder en hoe meer ik train hoe rechter haar rug wordt (weke was namelijk erger).
Hier zie je het bijvoorbeeld helemaal niet :)
Afbeelding

Ik ga er even over na denken. Vind het prachtige zadels en zou wellicht een oplossing voor ons kunnen zijn. Dan kan de Thorowgood de deur uit :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:28

Ik heb een Relvas in de uitverkoop welke je eerst mag passen hoor

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:57

Blijven gewone dressuurdekjes ook zitten onder de ghostzadels? Of glijd alles dan weg.

nu met de wintervacht en de rui schuift alles wel. Hebben jullie dat ook?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:18

Het blijft ook zitten, maar we adviseren om toch met een speciale pad voor boomloos te rijden. Dat hoeft niet perse van Ghost te zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:02

is er al info over de trekker aussi? prijs?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:17

Duhelo schreef:
is er al info over de trekker aussi? prijs?

Wat ik las is dat alle info eind deze maand vrijgegeven gaat worden. Verkoop vanaf eind volgende maand.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:54

Ziet er wel geinig uit. Ik hoop eind deze maand ook meer informatie te krijgen over dit zadel.
Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:03

Eeeeeh... Bijzonder zadel die Trekker Aussie :o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:13

Kwetal schreef:
Het blijft ook zitten, maar we adviseren om toch met een speciale pad voor boomloos te rijden. Dat hoeft niet perse van Ghost te zijn.

Maar ik heb nog een paar hele mooie en nieuwe dekjes helaas ;(

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:16

Oh die trekker aussi.. wat voor soort zadel is dat? Het lijkt wel alsof het vleugeltjes heeft. Erg.. bijzonder, inderdaad.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:34

ik vind hem wel leuk, ziet er wat uit als onze specialized saddles, maar dan boomloos. Wekt wel mijn interesse!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:40

Mariett schreef:
Oh die trekker aussi.. wat voor soort zadel is dat? Het lijkt wel alsof het vleugeltjes heeft. Erg.. bijzonder, inderdaad.

Ik denk, ook gezien de naam, dat het een beetje australian stock saddle achtig iets is? Daar lijkt het ook wel op?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:24

Tcm62 schreef:
Kwetal schreef:

Maar ik heb nog een paar hele mooie en nieuwe dekjes helaas ;(

Denk dat de rug van je paard iets belangrijker is :') Je hebt ook half pads, die kun je tussen je zadel en dekje leggen. Dan heb je alsnog drukverdeling.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:33

Doet een beetje denken aan een Australisch Stockzadel inderdaad. Comfort en security zal vast wel, maar ik heb nog mijn twijfels over de 'style' :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:52

De naam lijkt in ieder geval op een Australisch stockzadel, haha. De uitvoerig vind ik toch echt niet. Maar het zal vast voor bepaalde mensen een heel fijn en mooi zadel zijn :)

Tcm62: dan zal ik inderdaad voor een halfpad gaan. Dan kan je je mooie dekjes nog steeds gebruiken :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:55

Ziet er naar mijn idee gewoon uit als een trekker zoals het er altijd al uitziet alleen dan met dijwrongen..