Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Geryon: Even in stukjes
Mijn paardje is nu een jaar of 18 en vanwege drukte met verbouwing, huis, tuin, allerlei geklus van belangrijke dingen (hele boel is gestript geweest hier, dat wil je wel prioriteit geven zeg maar) rij ik al jaren amper.... Rena loopt lekker buiten en die heeft er geen last van qua beweging enzo, maar die rug ziet er niet uit natuurlijk
Er zit echt zo'n holle kuil achter de schoft omdat ze toch een dagje ouder wordt en die spieren niet getraind worden. En de rug loopt ook een beetje in een dakje, dus daar heb ik best wel inlages voor nodig omdat goed vrij te krijgen
Is anders onbespierd dan die van jou, die is nog een slag erger maar dat is van zichzelf ook een wat fijner gebouwd paardje volgens mijMaar daarvoor is die halstertouwtest handig: dan kun je zelf testen of die ruggengraat wel vrij ligt en is dat zo, dan is het gewoon goed.
Die rug is gewoon erg lastig voor een zadel nu omdat hij zo onbespierd is, boom- of boomloos...alles zal d.m.v. een pad met inlages of shims passend gemaakt moeten worden, de rug moet daarmee grofweg in zadelvorm gebracht worden
Het is alleen maar super dat je het zo goed wilt doen
Maar als je een Barefoot al strak vindt liggen en daar je twijfels bij hebt, dan ga je er ook niet vol vertrouwen op zitten natuurlijk en dan werk je sowieso niet lekker.
Bij een soepeler zadel ben je dan weer bang voor een slechtere drukverdeling. Tja...zeikerd...gewoon bezorgd toch en dat is in principe goed
Maar de drukverdeling kun je in principe prima uit je HD inlages halen.
Als ik jou was zou ik niet verder gaan met de BF, simpelweg omdat je er niet genoeg vertrouwen in hebt
Ik zou als ik jou was eens vragen aan degene met de Ghost in het onderschrift, of je die wellicht eens zou mogen proberen op 1 of andere manier...? Dan leg je die op je Barefoot pad met HD inlages en dan heb je als het goed is genoeg dikte voor die ruggengraatvrijheid, genoeg schoftruimte, en dan heb je verder naar beneden langs schoft en schouders alleen die pad liggen en die soepele dunne flubber zweetblaadjes van de Ghost.
Dan kan het alleen nog onder de singel knellen in theorie
Een boomzadel lijkt me al helemaal niet praktisch...
Akshay schreef:@geryon,
Ik weet niet precies hoe ik me het probleem nu met de schouder en de druk moet visualiseren, sorry.
Maar ik zat naar deze foto te kijken
[ Afbeelding ]
Mijn pony met mijn ghost.
En kan dan bij de ghost alleen bedenken dat je een probleem krijgt met het punt net achter de schoft.
Je kunt bij de ghost de singelpositie veranderen. Je kunt die dus een eind naar achteren zetten waardoor je 't zadel vooraan niet zo aantrekt maar het daar gewoon zadel hangt te zijn
Klinkt dat (met mijn waardeloze uitleg) als iets logisch/iets wat te visualiseren is?
Akshay schreef:@geryon; die schoft weet ik inderdaad niet. Ik heb geen ervaring met paard met hoge schoft. Ik heb wel eindelijk de schoft in mijn paard gevondenMaar hoog is die niet te noemen
Wat betreft die kuilen denk ik echt dat alles daar misgaat..
Alles gaat daarin liggen waardoor het de schouder hindert..
Is werk aan de hand/longe echt geen optie om spieropbouw te genereren? Ik denk dat je met alles dit fenomeen krijgt?
@pmarena; ja he. Als ik dit dan zo zie.. Ik laad 't zadel morgen in mijn auto, en neem het lekker weer mee naar stalGebruik ik het niet, dan niet. Maar als ik deze foto zo zie, dan wil ik 't ook weer gebruiken
(vast herkenbaar
)
Die grandeur ben ik inderdaad heel blij mee. Die gebruik ik nu nog onder mijn bbp (libra). Heb die toen gekocht omdat paardlief op dat gaatjesspul van de ghost-pad last kreeg van haarverlies