Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:10

Oo jaloers dat je lekker weer kon springen!
Die van mij staat al 8 weken stil waarvan 6 weken boxrust. Morgen weer op controle. Paardje mist het springen ook want hij is al 2x uit zijn postzegelweiland gesprongen en staat iedere avond op de tranquigel omdat hij in zijn stal staat te springen.. duimen jullie morgen ochtend voor ons?

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:20

Daarnet toch ook de snug boots aangeschaft, ik ging langs de locale ruitersportzaak voor een zak voer en niks meer, is dat weer even goed misgelopen :') :+ straks passen, hopelijk zitten ze netjes!

Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:34

Ik vind die snugboots ook echt mooie beschermers

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:39

Fangio schreef:
Ik vind die snugboots ook echt mooie beschermers

Deze zijn duidelijk ook vernieuwd geweest! Vind ze nu veel mooier en volgens mij is ook de pasvorm beter, al zal ik dat vanavond pas met zekerheid weten :D

Afbeelding

Afbeelding

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:07

Update over de snugboots: de maatvoering valt me toch erg tegen, en dan vooral de lengte van de rekkers.. Ik had front maat L en hind maat L mee, beide te klein in de breedte, de onderste 2 rekkers knellen echt.. De hind boots dan vooraan eens geprobeerd en dat is wel goed, maar helaas heb ik dan geen oplossing voor achteraan, want maat XL kennen ze bij lemieux blijkbaar niet? Erg teleurstellend :(

Front maat L vooraan aan, echt te krap..
Afbeelding

Afbeelding

De hind maat L vooraan aan gaat wel dus

Afbeelding

Afbeelding

Maar achteraan zitten die dus echt r*te strak :(

Edit: mijn paard heeft overigens echt geen bizar dikke/groffe benen ofzo, dus vind dit echt heel vreemd en teleurstellend..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:17

Ik vind de XL te lang voor de voorbenen. Je wil echt niet dat de stof zo tegen de knie aankomt.

Zelf geen ervaring mee maar rekken die straps niet flink uit? Dat ze na een paar keer gebruik wel passen?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:26

Dit was bij het oude model al een probleem, zeker wat betreft de achterbenen. Wat mij betreft erg gemiste kans om geen XL oid op de markt te brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:33

MariekeS_ schreef:
Ik vind de XL te lang voor de voorbenen. Je wil echt niet dat de stof zo tegen de knie aankomt.

Zelf geen ervaring mee maar rekken die straps niet flink uit? Dat ze na een paar keer gebruik wel passen?

Nee rekken echt bijna niks! Dit nieuwe model is inderdaad veel smaller helaas.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:39

MariekeS_ schreef:

Dit is gewoon L, XL bestaat helaas niet :roll: en idd, de stof komt naar mijn zin ook een tikje te hoog, dit is wel enkel aan de zijkant, aan de achterkant zit de stof een stuk lager dus als hij zijn knie plooit is de achterkant wel gewoon vrij..

Dat uitrekken kan misschien ja, maar wat als het niet genoeg rekt? Dan zit ik met gebruikte beenbeschermers die ik niet meer kan retourneren en vind het zowiezo geen prettig idee om dan eerst een aantal x met beschermers te moeten rijden die echt afknellen..

Idd, dikke gemiste kans dat ze geen XL uitbrengen! Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft, mijn paard heeft zoals ik al zei toch echt normale, niet extreem dikke benen.. Ter vergelijk: ik heb ooit per ongeluk eens maat XL ipv L gekocht van de eskadron flex trainers, die zakten achteraan echt meteen af en ik kon de straps bijna 'een 2de keer om het been draaien' bij wijze van spreken, zo lang waren ze. Dus ik snap echt de logica achter dit ontwerp niet :n

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:05

V_Naomi schreef:
MariekeS_ schreef:

Dit is gewoon L, XL bestaat helaas niet :roll: en idd, de stof komt naar mijn zin ook een tikje te hoog, dit is wel enkel aan de zijkant, aan de achterkant zit de stof een stuk lager dus als hij zijn knie plooit is de achterkant wel gewoon vrij..

Dat uitrekken kan misschien ja, maar wat als het niet genoeg rekt? Dan zit ik met gebruikte beenbeschermers die ik niet meer kan retourneren en vind het zowiezo geen prettig idee om dan eerst een aantal x met beschermers te moeten rijden die echt afknellen..

Idd, dikke gemiste kans dat ze geen XL uitbrengen! Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft, mijn paard heeft zoals ik al zei toch echt normale, niet extreem dikke benen.. Ter vergelijk: ik heb ooit per ongeluk eens maat XL ipv L gekocht van de eskadron flex trainers, die zakten achteraan echt meteen af en ik kon de straps bijna 'een 2de keer om het been draaien' bij wijze van spreken, zo lang waren ze. Dus ik snap echt de logica achter dit ontwerp niet :n

Oh wacht! Excuus, had niet door dat voor en hind L anders waren :o?
Snap hem nu.

Wat jammer inderdaad, als ze dus niet rekken.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:26

MariekeS_ schreef:
Oh wacht! Excuus, had niet door dat voor en hind L anders waren :o?
Snap hem nu.

Wat jammer inderdaad, als ze dus niet rekken.

Ja bij de Hind is de stof bovenaan dus hoger dan bij de front, als ik ze aan deed bij het 'correcte' been (dus front vooraan en Hind achteraan) waren ze allebei veel te krap in de zin dat de rekkers dus te kort waren (vooral de onderste 2 om de kogel), als ik de Hind vooraan aandeed paste het dus wel ideaal, behalve dat de stof bovenaan dus aan de zijkant wat hoog komt, maar in de plooi van de knie is de vorm van de stof naar beneden uitgesneden dus daar zat ie niet te hoog. Ik kan dus wel de Hind in maat L voor vooraan nemen, maar voor de achterbenen is er geen oplossing aangezien er geen maat groter is..

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:29

Dit zijn de front en hind, beide maat L, naast elkaar

Afbeelding

ik erger me hier btw zo fel aan dat ik mezelf er toe in staat zie om morgen gewoon rechtstreeks naar customer service te bellen om hier eens duidelijk m'n beklag over te doen, aangezien ik duidelijk niet de enige ben met dit probleem :') :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:53

Precies daarom heb ik voor de Brushing boots gekozen.
En dan niet de mesh uitvoering

Vindt de snug boots echt snuk boots
Veel te strak

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:59

Zinzi_jewel schreef:
Precies daarom heb ik voor de Brushing boots gekozen.
En dan niet de mesh uitvoering

Vindt de snug boots echt snuk boots
Veel te strak

Ik ga misschien eens kijken naar de back on track boots van hetzelfde model, al zijn die nog eens een stuk duurder :')

Ik had er eigenlijk op gerekend dat het probleem van te strak zitten was opgelost toen ik zag dat ze vernieuwd waren qua model, maar het is dus gewoon nog erger geworden :roll:

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:43

Als je ze heel mooi vindt en verder wel passen kan je ook een langere sluiting overwegen, kost wel wat maar dan heb je wel wat je wilt

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:07

Ik heb de snugboots gehad en heb nu de variant van BOT Die van BOT is zeker ruimer in schaal en elastieken. Past veel beter bij het veenwerker van m’n Fries met redelijk rank beenwerk.

Die van BOT evt scoren met korting?

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:59

VWestra schreef:
Ik heb de snugboots gehad en heb nu de variant van BOT Die van BOT is zeker ruimer in schaal en elastieken. Past veel beter bij het veenwerker van m’n Fries met redelijk rank beenwerk.

Die van BOT evt scoren met korting?

Thanks, goed om weten dat die wel mooi passen! Dan ga ik idd maar eens kijken voor de BoT versie :+

@pantarhei: daar ga ik niet mee beginnen denk ik, ze kosten imo genoeg om gewoon goed te zijn en te passen, als dat dan niet zo is gaan ze maar retour, jammer :') maar bedankt om mee te denken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:53

Mijn bestelling van Ooteman is aangekomen, helaas niet helemaal zoals ik besteld had -O-

Had namelijk een mullberry Loire classic dressuur full besteld maar er zat een mullberry Carbon mesh air dressuur full in de doos... Mooi dekje, dat wel, maar dus niet wat ik wou.

De grijze Carbon mesh air dressuur full klopt wel. Ben wel beetje verbaasd dat het voor zogenaamde ademende dekjes nog best dikke dekjes zijn. De onderzijde voelt wel aan als een materiaal wat heel makkelijk zweet opneemt :j

Op de retourbon staat dat je bij retour zelf moet instaan voor de verzending en onkosten ervan. Laat het nou een giga doos zijn en verzending BE-NL is niet bepaald goedkoop...
Zou er best van balen als hier niks uit de bus komt want als het de Loire niet was geweest in de aanbieding had ik de bestelling nooit geplaatst.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

@varekaj daar zou ik toch zeker even voor mailen hoor! Je hoort gewoon de juiste items te krijgen, als zij daar een fout in maken dienen ze de verzendkosten op zich te nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:10

Mailtje is al onderweg intussen :j

Let op, het zijn beide zo te zien hele fijne dekjes! Maar nu had ik graag een keer eentje iets meer Shiny gewild :')

Edit: net op de site gekeken en de Loire classic is intussen €10 duurder dan de prijs die ik betaald heb op moment van bestellen.
Ik heb beide dekjes aan €62,5 besteld namelijk. De Carbon mesh staat inderdaad nog voor die prijs online maar de Loire is intussen opgehoogd naar €71...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:23

Ooteman is een net bedrijf. Als het hun foutje is zullen ze dat echt wel netjes oplossen voor je :)

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:27

Ooteman gaat het vast netjes oplossen. Ik heb het ook een keer gehad en toen stuurde ze eerst het product wat ik eigenlijk besteld had op met een retouretiket op hun kosten erbij, zodat ik eventueel beide producten kon retouren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:46

Ik baal vooral dat ik weer zoiets moet tegenkomen :P verder ben ik van hun service ook altijd al heel tevreden geweest, dus ik duim idd dat we het fijn kunnen oplossen.

Gelukkig is vriend niet thuis, die had een hartaanval gekregen van de doos := en extra uitbreiding van mijn collectie.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:59

Varekaj schreef:
Ik baal vooral dat ik weer zoiets moet tegenkomen :P verder ben ik van hun service ook altijd al heel tevreden geweest, dus ik duim idd dat we het fijn kunnen oplossen.

Gelukkig is vriend niet thuis, die had een hartaanval gekregen van de doos := en extra uitbreiding van mijn collectie.

Nu willen we natuurlijk een foto van die giga doos *\o/*

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:12

Ik breek even in... zonde dat de juiste kleur er niet in zat. Ooteman lost dat wel netjes op verwacht ik.
De kleur is prachtig, ik heb hem net binnen ook <3

Afbeelding