[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:24

pleiada schreef:
Heeft hier trouwens iemand ervaring met de lamsvellen seatsavers van barefoot die de orginele seatsaver vervangt?Is deze niet heel slap en dun?

Die hebben ook gewoon dezelfde onderkant als een normale lederen seatsaver, die van leder is ook niet alleen het bovenste lapje leder hè ;)

Dus gewoon stevig zeg maar, hij vervangt de originele zitting echt :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:59

darkadia schreef:
Notting Hill mag gewoon op wedstrijd voor zover ik weet. Echter zou ik voor intensiever springen geen boomloos adviseren, juist omdat er dan toch wel heel veel krachten op komen. Af en toe springen geen probleem. Deze mening deelden ook mijn zadelmaker, nog een andere zadelmaker en mijn instructrice en osteo met mij.

Als ik moest kiezen dan koos ik voor een semi-boomloos met springen.
Al die klapperende boomzadels tijnens sprinwedstrijden, brrr :brr:

darkadia

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:11

Ik wil voor het springen uiteindelijk een strada. Veel springruiters rijden sowieso met slecht passende zadels, omdat ze 1/2 zadels hebben die op meerdere paarden worden gebruikt.

Idd de ene zadelmaker geen recente kennis van boomloze zadels (zij kent alleen de dubbel te vouwen barefoots), de andere zadelmaker heeft wel degelijk kennis van boomloos, en de osteo en instructrice beiden ook.

Die BUA zadels van PerMiCavallo vind ik ook wel interessant (al vind ik ze niet mooi haha)

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:37

Wat een namen ik ga even opzoek naar alles om te kijken hoe ze eruit zien. Prijsklasse maakt voor mij niet uit als het maar heel erg goed ligt.

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:51

Ik blijf toch de Notting Hill en de Freeform Liberty het beste lijken voor mijn paard. Heeft er iemand ervaring met deze zadels kwa ligging met springen en kwa steun?

En moet je naast de zadels ook nog een goed ondersteund dekje hebben? Ik heb namelijk het idee met mijn Chayenne dat de rug helemaal geen vrijheid heeft omdat het overal overheen ligt wat bij een boom zadel niet zo is of de zadels die hiervoor genoemd zijn.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:54

Alle boomloze zadels horen een dekje voor boomloos te hebben. (en liefst er onder en niet er naast :+ ) Iets te groot is niet erg bij boomloos, omdat het meebuigt met de bewegingen van je paard. Notting Hill weet ik niets van, de Freeform zadels zijn vrij stevig. Maar ik heb geen ervaring met springen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:56

Ik heb de NH maar heb er nog niet mee gesprongen, dus durf niet te zeggen hoeveel steun hij daarbij geeft.
De verplaatsbare kniewrongen zijn wel heel fijn.

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:09

Zijn er kwa dekjes ook hele goede? Want ik had eerst zo een dekje maar ik had niet het idee daf het veel verschil gaf. Eerder daf hef krapper werd..

darkadia schreef:
Ik heb de NH maar heb er nog niet mee gesprongen, dus durf niet te zeggen hoeveel steun hij daarbij geeft.
De verplaatsbare kniewrongen zijn wel heel fijn.

Oke! En verder met rijden zit je wel zoals op een zadel met boom? Of ga je alle kanten op in de galop bv.. Dat heb ik namelijk wel met
de Chayenne daar zit helemaal geen steun. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:13

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:25

Oh meid :n gooi die wintec weg, breng hem terug!!! Dat precieze zadel heb ik ook gehad, niet passend te krijgen, schuift alle kanten op, drama drama drama :r ( sorry ik heb echt een grondige hekel gekregen aan dat zadeltje O:) ) hoop dat je wat anders kan vinden, er moet boomloos een oplossing te vinden zijn. Ik geloof er in *\o/*

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:51

Gladijs schreef:
Oh meid :n gooi die wintec weg, breng hem terug!!! Dat precieze zadel heb ik ook gehad, niet passend te krijgen, schuift alle kanten op, drama drama drama :r ( sorry ik heb echt een grondige hekel gekregen aan dat zadeltje O:) ) hoop dat je wat anders kan vinden, er moet boomloos een oplossing te vinden zijn. Ik geloof er in *\o/*

Haha heb ik gedaan! Gelukkig maar.. :D

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:53

Buitenzinnig schreef:
Je zou lilianne boudewijns van http://www.boomlooszadelpasservice.nl eens kunnen contacten? Kun je veel verschillende boomloze zadels proberen

Bedankt ga ik zeker even contact mee opnemen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:12

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:13

Ik vond het geen succes, ding is HEUL erg dik op de dikke delen.....

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:05

Jeeej vandaag kwam er een lief oranje mannetje aan de deur van de post om mijn bob marshall completer te maken.
Een mooie fluffy Kifra pad! Wat een mooie pad is dat zeg, ziet er als goede kwaliteit uit.

Afbeelding

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:10

Daphneeeej schreef:
Jeeej vandaag kwam er een lief oranje mannetje aan de deur van de post om mijn bob marshall completer te maken.
Een mooie fluffy Kifra pad! Wat een mooie pad is dat zeg, ziet er als goede kwaliteit uit.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen welk model zadel jij hebt ?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:13

Wooooooh, die Kifrapad ziet er aaaaaaaibaar uit zeg <3 Mooie set zo!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:15

Daphneeeej schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Veel plezier met je pad! Ohh en foto's voor op m'n site van pad en zadel zijn altijd welkom :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:25

@Kittty: Als ik mijn singel binnen heb gaat alles mee naar paard en dan zal ok mooie foto's maken. Voor nu is het alleen nog op de zadelbok zitten mer het zadel haha.

@marjo89: Het is een boomloos Bob marshall zadel, een korte border tooled trail rider.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:27

ooh wat een leuke pad. Zooo aaibaar :)
Ik ga ook eens kijken op je site Kitty_

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:50

Vraagje:

Passen jullie de breedte van de pommel aan aan de dikte van de pad? Dus dat je bij dikkere (HD) inlages de pommel checkt en eventueel een bredere erin doet? Ik kan me voorstellen dat je bij het bloot passen op de rug sowieso smaller uitkomt dan wanneer je past op de pad met inlages.

Ik ben nu wat aan het testen (met verschillende kopijzers dan) en dit was iets wat ik me afvroeg ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:00

Staat er altijd zo groot kifra op de kifra pads? Ik dacht dat dat alleen op voorbeeld pads waren die ik ermee zag. Vind dit echt niet mooi :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:02

Sarah_Elise schreef:
Vraagje:

Passen jullie de breedte van de pommel aan aan de dikte van de pad? Dus dat je bij dikkere (HD) inlages de pommel checkt en eventueel een bredere erin doet? Ik kan me voorstellen dat je bij het bloot passen op de rug sowieso smaller uitkomt dan wanneer je past op de pad met inlages.

Ik ben nu wat aan het testen (met verschillende kopijzers dan) en dit was iets wat ik me afvroeg ;)

Ben benieuwd wat pmarena hierop te zeggen heeft! Het klinkt best logisch om je pommel op dikke inlages aan te passen, net zoals je een bredere boom nodig hebt als je met een dikke onderlegger wilt rijden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:35

Geryon schreef:
Staat er altijd zo groot kifra op de kifra pads? Ik dacht dat dat alleen op voorbeeld pads waren die ik ermee zag. Vind dit echt niet mooi :o

Ja. Zoals je op de voorbeelden ziet staat het er ook op gestikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:39

Ik heb volgens mij ook wel eens foto's voorbij zien komen zonder Kifra erop? Of waren dat dan oude versies of testversies?

Daardoor dacht ik namelijk ook dat je keuze had. Wel jammer, van het zijn mooie pads maar zo groot een (ook niet mooi vormgegeven) merk erop vind ik ook lelijk. :o

Edit: ik zie het al; degene zonder merk zijn niet van Kifra maar van Engel; zelfde vorm maar zonder letters. :)