[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:21

Ik ben 1.55 en kan goed rijden op de Cheyenne, maar cherokee is bevoorbeeld weer teveel zadel voor mij.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:13

Gefeliciteerd Attent :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:30

Morgenochtend ophalen. Incl 3 pommels. Ideaal!

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:44

Fijn Attent. Veel rijplezier met je zadel!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:49

Gefeliciteerd Attent! Wat een hoop mensen met nieuwe zadels :D

Ik heb zaterdag op Niki van Hinke gezeten, wat een heerlijk paard! Hinke echt enorm bedankt, je hebt echt een heel erg leuk paard!
De hidalgo zit wel heel erg lekker :) Nu heeft zij wel een special, en ik zou zelf liever eerst voor de goedkopere versie gaan. Het lijkt erop dat het zadel mij wel past, heb niet echt veel ruimte over maar zit voor mijn gevoel nog niet helemaal op de lepel. Nog heel even bedenken wat ik wil en dan maar hopen dat het zadel ook op Daimy past.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:43

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:35

Muppetmayo toevallig een foto gemaakt? Model lijkt me fijn!

Atent gefeliciteerd met je zadel!!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:38

Attent gefeliciteerd met je zadel. Je heb er snel een gevonden!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:46

Lang leve mp, stond er 1 op. Donderdag komt osteopaat bij Atent. Fijn als ik dan erna een goed passend zadel heb.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:49

Atent ziet er netjes uit, ben benieuwd!

Philipa ik heb uiteindelijk geen foto gemaakt, ik vond mijn gevoel hierin belangrijker even. Zeker omdat ik nu op een net iets ander model heb gezeten dan dat ik zelf wil hebben.
Hinke heeft een Taco volgens mij (als ik het goed heb onthouden, het zadel met de meeste wrong), en ik heb zelf interesse in de Mallorca.

Om het nog een stapje lastiger te maken, ik wilde de zwarte mallorca van buitenzinnig overnemen, en nu kom ik een bruine mallorca tegen.. Dat bruin vind ik stiekum toch wel heel heel erg mooi.

Mocht de Mallorca passen dan mag je hem uiteraard wel eens uitproberen Philipa?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:52

Oh ging me ook niet om foto qua maat/ruimte maar ben benieuwd naar het model van Hinke, de hidalgo taco. Ik kan op google maar 1 plaatje vinden haha.

Zeker leuk om een keer te proberen. Kan me voorstellen dat bruin heel leuk staat op de jouwe (haha of maak ik het nou weer moeilijker kiezen).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:53

muppetmayo schreef:
Atent ziet er netjes uit, ben benieuwd!

Philipa ik heb uiteindelijk geen foto gemaakt, ik vond mijn gevoel hierin belangrijker even. Zeker omdat ik nu op een net iets ander model heb gezeten dan dat ik zelf wil hebben.
Hinke heeft een Taco volgens mij (als ik het goed heb onthouden, het zadel met de meeste wrong), en ik heb zelf interesse in de Mallorca.

Om het nog een stapje lastiger te maken, ik wilde de zwarte mallorca van buitenzinnig overnemen, en nu kom ik een bruine mallorca tegen.. Dat bruin vind ik stiekum toch wel heel heel erg mooi.

Mocht de Mallorca passen dan mag je hem uiteraard wel eens uitproberen Philipa?

Die zwarte Mallorca van Buitenzinnig is even van mij geweest, totdat ik twijfelde dat ik heel erg graag een bruine wilde en deze toen omgeruild. :D
Ik ben ontzettend blij met de Mallorca, merk nu dat hij wat meer vorm begint te krijgen naar mijn pony.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:54

Atent: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:01

Muppetmayo, als je wil zien hoe bruin op en haf staat moet je even de foto van de bruine mallorca op mijn haf terugzoeken :D Prachtig vind ik het!

marjolein, waar blijven de foto's van jou mallorca? :D :P

Het is al bijna vrijdag :D Ik hoop zo dat een special ons past :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:27

Superliesje en Philipa ik vind die kleur ook echt geweldig staan op een hafje, maar dat houdt in dat ik ookweer een nieuw hoofdstel moet kopen, en ook vind ik mijn zwarte laarzen dan weer niet staan... Nouja... jullie snappen dat dat weer een hoop extra centjes gaat kosten ;) Naast dat ik ook nog een trailer trek auto aan moet schaffen...

Philipa ik vind het zadel van Hinke echt wauw mooi hihi. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het verbaasde mij hoe heerlijk zacht het zadel zat, en goede kwaliteit leer. Ik ben heel benieuwd hoe dat met de niet special versie is... Als ik het geld zou hebben... Maar er liggen hier nog een thorowgood dressuur met extra brede boom, een massimo trail maat 42 en een barefoot cheyenne welke ook nog de deur uit moeten... Op alle zadels ga ik dik verlies lijden...

Mayflower wat grappig! Jij hebt dezelfde twijfel gehad dus... Nu ben ik ookwel benieuwd naar de foto's!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:31

Oh ja sjips! Vergeet ze steeds. :D
Ik heb ook een bruine Hidalgo Mallorca op een Haf. Ik ga morgen een foto maken. :D

Oh een Massimo trail zit goddelijk haha. Heb ik ook nog naar gekeken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:42

Mayflower hij zit inderdaad goddelijk, helaas krijg ik hem niet netjes op mijn haflinger omdat hij teveel qua gewicht schommelt... Daarnaast loopt hij er niet lekker onder... Ook nog geen 2 jaar oud, heb er misschien 20/25 keer op gereden... Elke keer een zadelmaker erbij is ook een prijzig grapje, en helaas ben ik momenteel even zadelmaker loos omdat de vorige me niet goed heeft geholpen (vrij schofterig zelfs). Hij heeft me gewoon met een niet goed passend zadel laten staan onder het mom van nee het past wel en haflingers lopen nou eenmaal niet zo ruim (en was vervolgens kwaad omdat ik voor zijn neus mijn oude boomloosje erop gooide en zei hoe loopt ie nu dan? hij liep uiteraard veel beter..)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:18

muppetmayo schreef:
Mayflower hij zit inderdaad goddelijk, helaas krijg ik hem niet netjes op mijn haflinger omdat hij teveel qua gewicht schommelt... Daarnaast loopt hij er niet lekker onder... Ook nog geen 2 jaar oud, heb er misschien 20/25 keer op gereden... Elke keer een zadelmaker erbij is ook een prijzig grapje, en helaas ben ik momenteel even zadelmaker loos omdat de vorige me niet goed heeft geholpen (vrij schofterig zelfs). Hij heeft me gewoon met een niet goed passend zadel laten staan onder het mom van nee het past wel en haflingers lopen nou eenmaal niet zo ruim (en was vervolgens kwaad omdat ik voor zijn neus mijn oude boomloosje erop gooide en zei hoe loopt ie nu dan? hij liep uiteraard veel beter..)

Klote zeg en klinkt idd absoluut niet netjes! Ik heb paar weken terug hele fijne zadelmaker gehad uit Rotterdam (meer info via PB). Die gaf ook aan dat een massimo zadel idd hetzelfde grapje op zou leveren bij mijn merrie vanwege een zomer-winter verschil en die zou ze dus bij voorbaat al niet aanraden. Daarom had ik in eerste instantie dus gekozen voor een boomloos zadel om voorlopig vooruit te kunnen.

Toen zij kwam had ik zelf een fairfax dressuur cob plus met verwisselbare boom (boomzadel dus) via marktplaats gekocht. Deze heeft zij passend kunnen maken. Dit naast mn libra bbp is voor mij een fijne combi voor mij en mn snuitje :))

Hinke, zou jij misschien nog een foto willen plaatsen van je zadel? Marjolijn maakt me te nieuwsgierig :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:04

quibje schreef:
lous, hoe lang ben je?
de dame waar ik over praat haalt de 1.55 nog niet
dus beter arizona, dan gaan we daar naar op zoek

maat 1 met vps? iemand? :o

Ik ben 1.70. Maar met een lang lichaam en korte beentjes.
Mijn Arizona is gisteren verzonden. Ik neem aan dat jij mijn VP te hoog vond? :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:59

Philipa heb jij nou je Londen oo kweer weggedaan?

Ik ben eruit, het heeft even geduurd maar ga vanavond de bruine Mallorca ophalen om te passen :)
Duimen jullie allemaal mee dattie past?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:04

Ah, haal je hem op bij MZM-geestig? Ik ga voor je duimen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:41

Ja dat klopt :) heb echt enorm getwijfeld, en doe dat nog steeds eigenlijk hihi. Laat ik nou eerst maar eens hopen dattie past op dat tonnetje... c singel ligt al klaar hihi.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:51

Inderdaad, eerst maar even passen :) Als het niet past hoef je ook niet meer te twijfelen :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:53

Precies dat bedoel ik hahaha.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:13

Jeej ik heb de Barefoot Syringa besteld bij pmarena :D :D ben benieuwd